Beyond the Sky (2018)

Alternatieve titel: Encounter

Sciencefiction / Mystery

geregisseerd door Fulvio Sestito
met Ryan Carnes, Peter Stormare en Dee Wallace

Chris Norton is een zelfverzekerd maker van documentaires. Hij gelooft niet in buitenaardse wezens of buitenaards leven en is vastbesloten te bewijzen dat dit niet bestaat. In zijn jeugd verdween zijn moeder. Volgens zijn vader werd zij ontvoerd door buitenaardsen. Chris begeeft zich naar bijeenkomsten om in gesprek te gaan met mensen die beweren ontvoerd te zijn door buitenaardsen en begint na een reeks vreemde ontmoetingen te twijfelen of er toch niet zoiets bestaat als buitenaards leven.

avatar van Pazmaster
B film maar deze valt nog best mee. Peter Stormare heeft slechts een miniscule bijrol, de rest van de cast doet z'n best en voor een film als dit kan het er best mee door. De speciale effecten zijn goedkoop maar bij vlagen ziet het er niet eens zo verkeerd uit. Het verhaal is vrij standaard.

avatar van knusse stoel
Ondanks dat het een B-film is volgens sommigen, hebben wij ons prima vermaakt met deze SF-film!
Vleugjes humor waren aanwezig, ook drama speelde een rol en natuurlijk fiction was een hoofdproduct voor deze "Beyond the sky".
Van ons een mooie 7 als dank voor de regisseur en de andere mensen die meewerkten aan dit product!

avatar van mcdaktari
Ik heb wel slechtere sciencefiction films gezien. Het is geen topper maar het verhaal op zich sprak me wel aan. Ook nog gebaseerd op ware gebeurtenissen

avatar van clubsport
een ietswat andere alien ontvoerings verhaal veel van hetzelfde met enkele originele plotwendingkjes .
jammer dat het allemaal behoorlijk goedkoop oogt de b status is er duidelijk aan af te zien .

Niet echt een topper maar ik bleef wel kijken. Voldoende vermakelijk.

Niet verkeerd.

Een film die braaf te leen gaat bij z'n horror buren en het faux doc gebeuren eenvoudig kopieert naar een verhaaltje over alien abductions. Een docu maker wil een hoop debunken, ook om z'n eigen verleden wat op orde te krijgen, maar raakt verstrikt in een mysterieus gebeuren.

Op zich is het niks nieuws, behalve dan dat het onderwerp van dit soort films zelden scifi is. Dat geeft de film een beetje extra flair, verder is het vooral kundig uitgevoerd. Acteurs doen het goed genoeg, visueel is het degelijk en de pacing zit ook wel goed.

Naar het einde toe vergaloppeert de film zich ietwat, vooral omdat er toch iets te hard gesteund wordt op visuele effecten waar duidelijk geen budget voor was én op een twistje dat amper stof doet opwaaien, maar het is de film vergeven. Gewoon een aardig fillertje, weinig pretenties, niks meer, niks minder.

avatar van Shadowed
Ok.

Ondanks het zeer beperkte budget van slechts 1,5 miljoen, gooit de regisseur duidelijk enthousiast hun visie in het genre in deze film. Sestito heeft duidelijk ook een aardig team voor de special effects bij elkaar weten te krijgen.

Voor de rest gaat Sestito het echter pas echt los op het einde. Alles daarvoor is duidelijk een beetje goedkoop gebracht, waarschijnlijk voor bezuiniging. Voor een groot deel wordt het aan de kijker overgelaten om in de sciencefiction te geloven of niet, een keuze die best ok is.

Voor de rest is het ook vooral het acteerwerk dat het gehele eerste deel overeind houden. De acteurs gaan er, ondanks wat beperkte rollen, wel degelijk voor. Enthousiasme genoeg, en de acteurs hebben duidelijk ook wel wat ervaring.

De found-footage had wel wat geminderd gemogen. Het voegt voor de rest weinig toe en komt voor de rest ook weinig over als een documentaire-stijl. Op een gegeven moment vervaagd het zelfs zowat compleet en maar goed ook.

Echter kan de film niet voorkomen dat het eerste deel wat saai is. Omdat er nog weinig echt boeiends gebeurd ben je nooit echt geboeid. De mystery komt eigenlijk pas dik een half uur in de film om de hoek, en daarmee is zowat het gehele eerste half uur saai.

Het meest indrukwekkende kwam vooral in de slotfase. Het schip en de binnenkant ervan zag er behoorlijk goed uit. Toch wel heel tof dat ze dit met zo weinig budget voor elkaar hebben gekregen. Het zag er erg leuk uit, en daarmee was het eigenlijk wel het beste deel.

Voor de rest aardig als tussendoortje, maar iets te saai en leeg in het eerste deel. Eenmaal de spanning eindelijk een beetje komt kijken, begint de film pas echt op toeren te komen. Dat duurt echter wel wat te lang.