Shigatsu wa Kimi no Uso (2016)

Alternatieve titels: Your Lie in April | 四月は君の嘘

1 stem

Japan
Drama / Muziek

geregisseerd door Takehiko Shinjo
met Kento Yamazaki, Suzu Hirose en Anna Ishii

Opgeleid door zijn strenge moeder, die enkel tevreden was met perfectie, heeft Kosei tijdens zijn jeugd talrijke klassieke pianoconcoursen gewonnen. Sinds de dood van zijn moeder woont hij bij zijn tante en heeft hij de piano niet meer aangeraakt, omdat hij zichzelf niet kan horen spelen. Zijn jeugdvriendin Tsubaki laat hem kennismaken met Kaori, die als violiste op zoek is naar iemand die haar tijdens een concours op de piano kan begeleiden. Aarzelend kruipt Kosei uit zijn schulp.

Wanneer in de Engelstalige synopsis van een Japanse film staat dat een van de protagonisten een geheim met zich meedraagt, dan kun je er nagenoeg zeker van zijn dat het plot in mineur eindigt vanwege een of andere terminale aandoening. Dit romantische tienerdrama bevestigt dat nog maar eens. Eigenlijk heb ik het wel beetje gehad met dat soort ontknopingen. Afgezien daarvan is het overigens een aardige filmpje, mits je van klassieke muziek houdt.

BBarbie schreef:
Eigenlijk heb ik het wel beetje gehad met dat soort ontknopingen.

Haha, best herkenbaar. Al is het toch iets van de laatste 10 jaar, toen zijn dat verhaallijntjes plots héél populair geworden.