The Sisters Brothers (2018)

Verenigde Staten / Frankrijk / Roemenië / Spanje
Western

geregisseerd door Jacques Audiard
met John C. Reilly, Joaquin Phoenix en Jake Gyllenhaal

Hermann Kermit Warm is een vindingrijke en sympathieke man die volgens de Commodore iets belangrijks gestolen heeft. Broers Charlie en Eli Sisters gaan op weg naar Oregon City, waar Warm een goudmijn bezit. Hoewel Charlie geen probleem heeft met het nemen van iemands leven, denkt Eli daar anders over. Hun opdracht pakt uiteindelijk op verrassende wijze anders uit.

• vanaf dinsdag 26 februari te koop op dvd

avatar van mr rumson
Voor dat ik aan deze western begon toch maar eens wat reviews hier gelezen .
En dan blijkt dat het al gauw gaat om een western die wat anders in elkaar steekt dan de meeste westerns.
Deze western verloopt zoals wel meer westerns traag .
Op zich is dat prima maar deze western wisselt ook regelmatig.
zo zijn we eventjes bij de avonturen van de broertjes sisters om vervolgens weer over te schakelen naar het duo John Morris en Hermann Kermit Warm .
De scenes met de broertjes Sisters zijn voor mij het meest boeiend omdat ze in hun achtervolging op het duo van alles meemaken.
Zo kun je soms met hun lachen zoals de scene met de tandenborstel .
Terwijl je de andere keer met ze meeleeft als er iets ernstigs gebeurt.
Dan zijn de scenes van het duo Morris en Warm in vergelijking met de broertjes Sisters een stuk saaier .
Er gebeurt namelijk niet zoveel meer dan wat over en weer gepraat .
Dit kon bij mij niet voorkomen dat het zo nu en dan saai werd
Maar gelukkig waren die saaie momenten nooit te lang en werden ze afgelost door wat actie.
Na het einde toe werd de western ook wat sterker en raakte ik ook meer betrokken bij de personages.
Al met al een iets wat vreemde western maar toch was hij mij goed bevallen .

avatar van knusse stoel
mr rumson schreef:
Voor dat ik aan deze western begon toch maar eens wat reviews hier gelezen .

Zo kun je soms met hun lachen zoals de scene met de tandenborstel .

Al met al een iets wat vreemde western maar toch was hij mij goed bevallen .

Uitstekende weergave in de verkorte versie.

avatar van Bacchero
Een zeer moeilijke film om te beoordelen. Het verhaal, dat vrij goed is opgeboud (beter dan heel wat andere westerns) verveelt niet echt maar naar het einde toe begon ik toch de aandacht te verliezen. Het einde had beter gekund. Dat het verhaal niet verveeld is zoals eerder vermeld een stuk te danken aan de afwisselende scenes. Het is even wennen om John C. Reilly een toch wat serieuzere rol te zien spelen. Af en toe kan er toch een grapje af. Ik vond de setting (decors, kostuums) wel af, het staalde authenticiteit uit en het deed me op dat punt want denken aan de vroegere spaghettiwesterns. Op dat punt ontgoochelden de actiescenes mij wel (er mocht wat meer opbouw en spanning inzitten). Het blijft een vreemde western waarbij het moeilijk te zeggen is of dus nu goed of slecht was.

avatar van JanLo
Captain Pervert schreef:
Die heb ik nog gezien en op basis van de trailer gaat dat ook niet zo snel gebeuren.
Je snapt hopelijk wel dat men de trailer doorgaans mag zien af afspiegeling van een film?
Dat klopt!

avatar van Thomas83
Eigenzinnige western. In bijna alles behoorlijk atypisch eigenlijk. Ik moest er wel even aan wennen. Misschien ook mede doordat het best wel even duurt voor de film zijn draai vindt. Het begin voelt een stuk haastiger dan pakweg de tweede helft.

De plot is komisch onvoorspelbaar en bevat wat aparte en soms zelfs ietwat surrealistische momenten, zoals de scène met de spin en die met de chemicaliën in de rivier. Prachtige scène. Ook het onverwacht warme einde is mooi gedaan. Phoenix, Gyllenhaal en Ahmed zijn allemaal erg goed (en goed op elkaar ingespeeld), maar het is toch vooral de film van Reilly. Een ruime 3.0*.

Aparte maar leuke western met 2 anti held helden.
Erg vermakelijk