What Women Want (2000)

2061 stemmen

Komedie / Romantiek

geregisseerd door Nancy Meyers
met Mel Gibson, Helen Hunt en Marisa Tomei

Na een ongeluk is de playboy Nick Marshall ineens in staat om alles te horen wat vrouwen denken. Hij besluit deze gave te gebruiken op de vrouw die de positie binnen hun bedrijf krijgt die Marshall graag had willen hebben, om zo de baan van haar af te kunnen pikken. Hij wordt echter verliefd op haar.

avatar van Tommy De Vito
Mooie en voor al leuke romantische comedy. Gibson en de rest van de cast acteren prima en de film heeft mij geen minuut verveelt. 4 *

avatar van lars-pixar
‘Mel Gibson mag gaan denken als vrouwen en niet iedereen zou die rol kunnen spelen maar hij is er in geslaagd’

De film heeft aan alle kanten Disney trekjes en is goed uit bedacht en goed uitgewerkt.
De casting is enorm overtuigend en goed en het lijkt net of Mel Gibson en Helen Hunt een band met elkaar hebben want in de film zijn ze erg overtuigend.

Het eerste uur is erg vermakelijk en pakt goed uit maar daarna storten voor mij de film in beetje in en was het niet meer zo indruk wekend als in het begin maar gelukkig werd het later weer interessant en ook omdat ze meer verhaal lijnen gingen gebruiken en dat pakte ook erg goed uit net als de grappen die volkomen geslaagd zijn.

Deze romantische /komedie is een smul om te zien en zeker ook omdat het nog niet bekend was dat er zoiets was gemaakt.

avatar van Spetie
Ietwat tegenvallende film.

Dat mannen en vrouwen totaal anders denken, is niets onbekends. Er een film over maken is op zich best een leuk idee. In het begin van de film is er ook nog niets aan de hand en is de film soms best leuk en fris en krijgt de denkwijze van laten we zeggen “de gemiddelde man” er flink van langs. Tevens is de manier waarop we te zien krijgen hoe vrouwen denken ook niet onaardig.

Mel Gibson is ook goed gecast als de macho man, die vooral op zijn carrière gericht is. Helent Hunt is wat minder op dreef, als de vrouw waar Gibson voor valt. Ze heeft ook totaal geen timing en weet nergens grappig voor de dag te komen. Langzaam maar zeker zakt de film dan ook weg. Het laatste gedeelte is uiterst voorspelbaar en behoorlijk moralistisch, want Gibson komt aan het einde van de film natuurlijk niet meer van Mars maar bijna ook van Jupiter, om het maar eens spreekwoordelijk te zeggen.

Best jammer want het idee is goed en het eerste gedeelte van de film was ook zeker niet onaardig.

avatar van K. V.
'k vond het een erg leuke film. Eindelijk nog eens een komedie waar 'k een heel aantal keren heb moeten lachen.
De cast zat goed in hun rol en een origineel verhaal is ook altijd leuk meegenomen. Het einde is natuurlijk voorspelbaar, maar dit heb je wel waker in dit genre, dus storend was het niet.
Ondanks de lange speelduur voor een komedie (127min), verveelde de film niet.
Een leuke film, die 'k gerust nog wel een keertje wil terugzien. Een aanrader.

avatar van Beffrey28
Ik denk dat deze film het record 'aantal keer vertoond op de Nederlandse TV' aan het verbreken is...

Gemiddelde romcom die het moet hebben van de geslaagde wisselwerking tussen Hunt en Gibson en een handvol aardig geensceneerde situaties die hier en daar goed uitpakken. Het einde is tamelijk zoetsappig en voor mij iets too much, maar het kon mijn stemming niet meer beïnvloeden: 2.5*

avatar van J.Ch.
Niemendal, niet meer en niet minder. Ik kon mij herinneren What Women Want ooit gezien te hebben maar veel meer wist ik niet meer, en nu ik de film gezien heb weet ik weer waarom dat zo is. Het idee van een vrouwonvriendelijke man die plotseling gedwongen wordt zich in de belevingswereld van vrouwen te verplaatsen is interessant maar wordt clichématig uitgewerkt. De acteurs doen het niet slecht maar het script helpt hen niet veel verder. Na een groot aantal verplichte clichés en een veel te lange speelduur wordt de film haastig afgeraffeld en bleef ik achter met het gevoel dat ik mijn tijd liever aan een andere film had besteed. De loop van het verhaal zal ik snel genoeg weer vergeten zijn, maar nog een keer kijken zit er niet in. Twee sterren.

avatar van mnrk
If you know what women want, you can rule!

Dit was echt een leuke komedie van Nancy Meyers...

Het verhaal wordt prima gebracht en er zit lekker veel vaart in waardoor de film lekker weg kijkt ondanks de speelduur van 2 uur...

Mel Gibson en Helen Hunt vormen een leuk duo in deze film en acteren ook nog eens prima, ook de overige cast was in orde en past prima bij deze film...

Ook de gehele soundtrack in deze film was lekker, een mooie combinatie van alles wat...
What Women Want - Original Soundtrack | Songs, Reviews, Credits, Awards | AllMusic

avatar van arno74
Leuke en originele romantische komedie, zonder dat men qua romantiek doorslaat. Lekker luchtig en onderhoudend, en met een goed script.

Alweer lang geleden dat ik deze film gezien heb, maar het verhaal is me toch goed bijgebleven, wat op zich al een pluspunt is voor een film. Behoorlijk clichématig misschien, maar in dit geval stoorde ik me daar niet zo aan.

avatar van maroccancasanova
Wat een leuke film maar het einde was erg slecht nadat: hij geen gedachten meer kon lezen dat moest niet eens gebeuren.. Gewoon leuk einde maken met haar als zijn vrouw en het weet!
Film krijgt 3 sterren van me als het einde goed was had hij dik 1 ster erbij gekregen!

Normaal totaal geen fan van dit genre. Deze film pakte echter in het begin verrassend uit! Af en toe heb ik flink moeten lachen om bepaalde vrouwengedachten en de manier waarop Nick er op reageert. Naar het einde toe vond ik de film helaas steeds zwakker worden met als triest dieptepunt de laatste scene die veel te zoetsappig was en ergerlijk was ook het moment dat hij haar vertelt dat hij haar heeft gebruikt voor zijn eigen gewin en zij daar heel koel op reageer met "dan ben je nu ontslagen". Al met al kijkt het best leuk weg, is het origineel, en is de humor zo nu en dan pakkend.

Met een fantasierijk feit als aanleiding, worden op plezierige wijze enkele tegenstellingen man-vrouw aangekaart.
Een echt ontspannende film met weliswaar een voorspelbaar einde, maar dat maakt het des te gemakkelijker.
Men Gibson en Helen Hunt zijn om ter charmantst.

avatar van Brabants
Deze fantasy-komediefilm heeft een origineel verhaal maar van de andere kant ook weer vrij voorspelbaar. Dat maakt het soms super grappig, maar ook af en toe vrij saai. Het acteerwerk is vrij aardig en iedereen doet zijn best om het te laten slagen.

avatar van Decec
Een goede komedie/fantasie/romantiek film...
Goed verhaal...
Goed acteerwerk...
Bekende acteur Mel Gibson...
Goed achtergrond geluid/muziek
(Dolby Digital)...
Goed breedbeeld, geen HD aanwezig...
Goed camerabeweging...

avatar van Antonev
Altijd al een prettige komedie gevonden. Luchtig romantisch gerommel tussen Gibson en Hunt.