A Simple Favor (2018)

Canada / Verenigde Staten
Komedie / Misdaad

geregisseerd door Paul Feig
met Anna Kendrick, Blake Lively en Henry Golding

Stephanie is moeder en vlogger. Haar beste vriendin, Emily, vraagt haar om haar zoontje Nicky mee te nemen uit school. Stephanie vangt wel vaker de beide jongetjes op als de succesvolle Emily voor haar werk van huis is. Maar deze keer komt Emily haar zoontje niet ophalen en ze reageert ook niet op telefoontjes. Stephanie probeert de waarheid te achterhalen van de plotselinge verdwijning van haar vriendin Emily uit hun kleine stadje. Ze wordt hierbij bijgestaan door Emily's echtgenoot Sean.

avatar van barcam
Zeer vermakelijke thriller/zwarte komedie.
Het contrast van een onsympathiek irritant nerdy hoofdpersonage en haar sexy coole 'vriendin' en daarbij wat puberale humor werkt perfect.
Gewoon genieten en niet teveel nadenken, heerlijk amusement.

avatar van mrklm
Controlfreak en allesregelaar Stephanie [Anna Kendrick] leert via de school van haar zoontje Emily [Blake Lively] kennen. Hoewel ze in alle opzichten tegenpolen lijken te zijn, worden ze binnen een paar weken elkaars beste vriendinnen. Wanneer Emily opeens spoorloos verdwijnt neemt Stephanie de zorg voor Emily's zoontje op zich en probeert ze samen met Emily's echtgenoot Sean [Henry Golding] te achterhalen wat er precies is gebeurd. Al gauw blijkt dat Stephanie haar nieuwe beste vriendin lang niet zo goed kende als ze had gedacht.
Er zijn wel degelijk interessante elementen te vinden in dit allegaartje van allerlei halfbakken ideeën, niet in de laatste plaats de manier waarop Stephanie - zowel fysiek als psychologisch - langzaam maar zeker steeds meer op Emily begint te lijken na diens verdwijning en Lively is uitstekend als de mysterieuze, maar charismatische Emily. Kendrick daarentegen is bepaald niet Pitch Perfect en stelt teleur in een even geforceerde als onevenwichtige vertolking die de tekortkomingen van het scenario (en van de regie) bloot legt. Het eindresultaat is een rommelpotje van satire, zwarte komedie, thriller en mysterie waarvan de uitkomst ronduit banaal is. Paul Feig wist duidelijk niet hoe hij het verhaal moest benaderen en dat is ronduit frustrerend.

avatar van wwelover
Geinige insteek absoluut, soort komische versie van Gone Girl. Alleen ontbreekt het hier een beetje aan logica. Nou mag het van mij best ver gezocht zijn met dit soort verhalen, het zijn vooral de karakters die geloofwaardigheid missen. Zowel Kendrick als Lively en Golding draaien zo veel dat de film voor mij kracht verliest. En dat ligt zeker niet aan het acteerwerk. De film is alsnog best vermakelijk en het is vooral visueel een plaatje en werkt goed met de muziek.

avatar van Shinobi
"Everybody has a dark side. Some of us are better at hiding it than others."

Van Paul Feig ben ik tot nu toe alleen luchtige comedies gewend, maar dit is wel even andere koek. Deze serieuze kant van hem bevalt mij wel.

Een - op het eerste oog - perfecte moeder die vrienden wordt met een grofgebekte high class moeder lijkt vanzelfsprekend te clashen. Maar de band die naderhand ontstaat is intrigerend, met name omdat er meer schuilgaat achter Emily. Dit wordt benadrukt door haar plotselinge verdwijning en de zoektocht die Stephanie start. Het doet mij denken aan een 'Gone Girl'.

Voor Anna Kendrick blijf ik een zwak houden en het is echt genieten om haar hier aan het werk te zien. De wisselwerking die zij heeft met Blake Lively is fijn vanwege de pittige dialogen die meermaals gevoerd worden tussen hun personages; bij ieder blijken er lijken in de kast te liggen. Als pluspunt kan ik de outfits waarin de twee rond paraderen zeker niet vergeten te noemen, wat een geweldig aanzicht.

Zodra Stephanie de zoektocht naar Emily start, val je als kijker van de ene verbazing in de andere. Op deze wijze kom je des te meer te weten over beide dames. Geruime tijd weet Feig je hierin mee te nemen, maar jammer genoeg overspeelt de beste man op een gegeven moment zijn hand. Het resultaat zijn de vele wendingen die nauwelijks steek houden en een enigszins onzinnig slot, zonde.

Al met al een prima thriller die het beste uit beide actrices haalt, maar de uitwerking had beter gekund.

3,0 Sterren.

avatar van Metalfist

Paul Feig, de man verantwoordelijk voor de meest recente Ghostbusters film en nog een aantal bijster oninteressante komedies. Ik had nooit verwacht dat ik ooit eens in de cinema ging zitten voor een film van zijn hand maar zowaar: met A Simple Favor heeft hij het geflikt. Al is het niet helemaal zijn verdienste natuurlijk, de aanwezigheid van zowel Anna Kendrick alsook Blake Lively hebben me in het verleden al vaker over de streep getrokken om eens een film te gaan zien. Dat, gecombineerd met het feit dat Feig deze keer eens meer de thrillerkant opging deed me vermoeden dat er een goede film in het verschiet lag.

Ja en nee is het resultaat. Feig kan het uiteraard niet laten om er wat humor in te steken, maar die werkt op zich nog wel goed. Het is een beproefd gegeven om twee tegenpolen vriendinnen van elkaar te laten worden, maar de dynamiek tussen Emily en Stephanie zit doorheen heel de film goed. Het probleem zit hem echter in de dosering. A Simple Favor ontvouwt zich langzaamaan tot een heuse thriller (zo eentje van het soort waar je wordt ingezogen en de vreemde acties van de personages links laat liggen totdat je er later eens logisch over nadenkt) en dat wordt dan op het einde opeens doorbroken door de tussenkomst van die idiote buurman, inclusief verschrikkelijke one-liner. Zonde, want voor de rest is dit best wel een aantrekkelijke film. Een combinatie van Gone Girl en Wild Things (en talloze andere films) maar eentje die dus niet altijd de juiste balans weet te benaderen. Toch doet Feig wel veel goeds. Fijn dat hij kiest voor een nagenoeg Franstalige soundtrack (voor mijn part mogen meer films Bonnie and Clyde van Brigitte Bardot en Serge Gainsbourg brengen) en dat geeft toch eens net dat beetje verschil met gelijkaardige films.

De cast mag hier natuurlijk ook niet bij vergeten worden. De carrière van Henry Golding is na het succesvolle Crazy Rich Asians nu helemaal van start gegaan en hij mag zich meteen meten met twee van de populairste leading ladies van het moment: Anna Kendrick en Blake Lively. Golding doet het behoorlijk, al doet hij weinig verschillend ten opzichte van Crazy Rich Asians, maar de kracht van A Simple Favor zit overduidelijk in het vrouwelijke duo. Altijd fijn om atypische personages bij elkaar te brengen en in het geval van Kendrick en Lively knettert het wel. Zeker Kendrick weet zich de rol van vlogger Stephanie goed eigen te maken, het kantelpunt is wanneer ze meer en meer qua persoonlijkheid in de richting van Emily begint te evolueren. Zo'n mysterieuze rol als die van Emily kan je ook met een gerust hart overlaten aan Lively, die doet er altijd wel iets goeds mee. Een fun fact tussendoor: de Gin die gebruikt maakt om de - vele - Martini's te maken is van het merk Aviation Gin, een bedrijfje dat in handen is van Lively's echtgenoot Ryan Reynolds.

Ik denk de eerste film van Feig die ik zonder problemen heb uitgekeken, de wonderen zijn de wereld nog niet uit. Het is echter vooral een combinatie van verschillende aspecten die A Simple Favor boven de middelmoot laat uitsteken. Op narratief vlak niet zo bijzonders maar vooral de rollen van Kendrick en Lively maken dit nog erg genietbaar. Van mij mag Feig verder in deze richting gaan regisseren, het gaat hem beter af dan zo'n Spy of The Heat.

Een vermakelijke en verfrissende film, waarbij de acteurs er duidelijk plezier in hebben gehad met elkaar. Veel plottwists waardoor je steeds op het verkeerde been wordt gezet, al moet ik zeggen dat ik naar het einde toe ook wel een beetje moe werd van al die wisselingen. De eerste helft van de film vond ik, met name door de sfeer, erg goed. Raar trouwens dat deze film in geen enkel Cineville theater draait. Ben niet zo van die Pathé fabrieken, maar om deze film te zien ontkwam ik daar niet aan.

avatar van Roger Thornhill
Ik heb eigenlijk geen moment aan Gone girl gedacht, vermoedelijk vanwege het totaal andere uitgangspunt en de veel geestiger insteek. Een geweldige eerste helft, dan een stukje dat me deed duizelen (wat is Stephanie nou precies aan het doen? hoe weet ze wie ze moet bellen? waar is ze naar op zoek? wat betekent de informatie die ze heeft ingewonnen? waarom zet ze nou déze volgende stap?), misschien omdat ik zelf niet slim genoeg ben om het allemaal te volgen (ik zou een beroerde privédetective zijn) maar misschien ook wel om de scriptschrijfster (te) snel van a naar c wilde komen, en op het einde een afwikkeling die voor mij teveel van het ene perspectief naar de andere mogelijkheid sprong. Dat deed een beetje afbreuk maar de impact van het geheel, maar de rollen van Anna Kendrick en vooral Blake Lively bleven de hele film lang zó heerlijk dat ik uiteindelijk toch met een grote glimlach op mijn gezicht de bioscoop uitwandelde.

Heerlijke film! Normaal ben ik echt allergisch voor Anna Kendrick maar ik moet zeggen dat ze voor deze rol als irritante, sukkelige, controlfreak mom-vlogger Stephanie wel echt geknipt is. Ik ga me alleen wel irriteren wanneer ze verder in de film steeds meer veranderd in een Emily type, dit had voor mij niet gehoeven. Ik denk dat het juist leuker was geweest als ze Emily te grazen had genomen zonder eerst in haar te transformeren. Ook vond ik de romance tussen Stephanie en Emily's man niet zo sterk overkomen.

Emily is in het begin enorm mysterieus en interessant. De elegante, sexy carrièrevrouw die een tikkeltje overspannen is en haar stress wegdrinkt. Na een tijdje krijg je inderdaad een beetje een Gone Girl idee, totdat Stephanie haar toch te slim af lijkt te zijn. Hierna is er eigenlijk niks meer van die sterke, mysterieuze Emily over. Het gerommel tussen verschillende genres en richtingen heeft mij helemaal niet gestoord. Ik hou mijn interesse juist altijd wel vast wanneer een film je constant op het verkeerde been probeert te brengen.

De film is slecht ontvangen door de pers in Nederland maar die neemt alles te serieus: de film is gewoon leuk en verder moet je er niet te veel over nadenken. In de eerste plaats is Anna Kenderick leuk. En als ze niet leuk is, dan speelt ze wel overtuigend een leuke vrouw in deze film. En daar bovenop is het verhaal – een klassieke thriller rondom een verdwijning en familiegeheimen – ook nog leuk, zit het goed in elkaar en weet het de spanning erin te houden, hoe ongeloofwaardig sommige wendingen ook zijn. Wat wil je nog meer voor een leuk avondje film? Een kleine 7.

avatar van Flat Eric
Een iets luchtigere versie van Gone Girl.
Het mysterie begint vrijwel direct bij de onwerkelijke vriendschap tussen de nerdy vlog-mom en de coole carrière mom en weet in een rap tempo de kijker steeds op een verkeerd been te zetten. Dat is even leuk maar na het einde toe worden de slapstickachtige confrontaties en gesprekken een beetje vervelend. Nee, de film is net als een Martini, in het begin lekker maar eindigt met een bitter nasmaakje.

avatar van joolstein
Zeer vermoeiende Neo-noir. In film noirs is het vaak een detective die doorgaans een mysterieus complot met een verleidelijke ’femme fatale’ moet proberen te doorgronden. Nu is het regisseur Paul Feig zijn handelsmerk om vrouwen centraal te stellen in zijn werk. Dus mag het tutje Anna Kendrick een vloggende huismoeder spelen die zich ontpopt tot soort Murder She Wrote- speurder als haar nieuwe vriendin (Blake Lively), een even succesvolle als drankzuchtige pr-dame, plotseling verdwijnt. Wat volgt is een stortvloed aan clichématige verwikkelingen; Levensverzekeringen, verborgen familieleden, echtgenoot die vreemdgaat et cetera. En ondertussen wordt erbij elke situatie dan grappig gedaan. De humor was wel wat subtieler en soms was er wel een geslaagde grap. Uiteindelijk mondt het dan uit in een vrij fantasieloos einde. De poster intrigeerde mij hierdoor ging ik de film dan ook kijken maar achteraf had ik me de moeite kunnen besparen. Een ding is mij nu tenminste wel duidelijk geworden; films van deze regisseur zijn niet mijn ding! (zijn derde onvoldoende)

Redelijk flauwe bedoening.

Een film als deze werkt vooral wanneer het verhaal wat meer naturel verloopt. Vanaf het begin is eigenlijk wel duidelijk dat er naar het einde toe een hoop twists gaan komen, de film is ook absoluut niet subtiel met z'n clues and maakt van de personages dan ook nog eens dik aangezette typetjes.

In alles is het daarom te makkelijk en de aangekondigde twists zijn dan ook alles behalve interessant of verrassend. Het is altijd vervelend wanneer de personages in een film verraster reageren dan het publiek dat ernaar zit te kijken.

En als je het dan toch luchtig en overdreven wil maken, doe dan iets als Wild Things, die er een écht een spelletje van maakt. Het is gewoon zo netjes en braaf en gelikt, maar dat mag dan ook geen verrassing zijn met Paul Feig aan het roer. Qua regie is het verder ook het complete niks, vooral functioneel en netjes alles duidelijk in beeld brengen en verder zijn het de acteurs en het plotje die hun kunstjes mogen opvoeren.

Dat blijkt alleen niet zo te boeien, zeker geen kleine twee uur lang. A Simple Favor is een film die zo al te graag slim en cheeky wil overkomen, maar uiteindelijk vooral geforceerd aandoet.

Twistrijk misdaadmysterie met een vette dosis humor. Het is raadzaam goed bij de les te blijven, zeker tegen het einde want door de talrijke plotwendingen loop je kans tureluurs te worden.
Over het geheel genomen een onderhoudende film, die ondanks het gedegen acteerwerk van Anna Kendrick en Blake Lively én het inventieve verhaal toch niet helemaal weet te overtuigen. Ik vrees dat de film niet bijzonder genoeg is om te voorkomen dat ie redelijk snel in de vergetelheid zal geraken, bij mij althans.

avatar van Gi-Force
De film lijkt een komkommer tijd film voor de eerste 30 minuten. Het is de moeite waard om dat uit te zitten. In die tijd worden de karakters iets verduidelijkt. Daarna begint het echte scenario pas echt goed op dreef te komen. Een heerlijke film voor een doordeweekse avond.

avatar van Collins
Een verdwenen femme fatale (sexy Blake Lively) maakt dat een overenthousiaste Anna Kendrick als een selfmade Miss Marple een zoektocht begint om haar te vinden. Zie hier de intrigerende opzet van de film die in het verloop langs twists en intriges flitst en zo gedurende lange tijd een aardig kat- en muisspel te voorschijn tovert.
Grappig, een beetje spannend en gevangen in een leuke Franse score oogt en voelt de enthousiaste zoektocht fris en verveelt geen moment. Het is zelfs zo dat met wat goede wil de film genoeg raakvlakken met de realiteit heeft, om geloofwaardig te zijn zodat je aan inleving kunt doen en er iets van spanning ontstaat.
Dat werkt prima. De film kijkt op die manier lekker weg. Tot een bepaald moment. Tot het moment dat de film ten onder gaat aan een groteske escalatie van spitsvondige toevalstreffers en er zelfs met veel goede wil geen raakvlakken met enige vorm van realiteit meer kunnen worden bewerkstelligd. De inleving is meteen weg. De spanning en de lol in de film volgen daarna snel.
In het laatste stuk film verdwijnen alle serieuze thriller- en mysterie elementen definitief in een lachwekkende ontknoping. Alle onzinnige remmen gaan los en de thriller met een snedige ondertoon is opeens een persiflage van een thriller met een snedige ondertoon geworden.
Het subtiele van de snedige laag is weg. De dubbele bodems werken op de lachspieren. De intriges voelen wanhopig en vergezocht. Van spanning en inleving is geen sprake meer. Het is over.
De weg naar het einde van de film is daarna nog lang en onrustig. Anna Kendrick en Blake Lively maken de weg minder vervelend. Beide zijn prettige actrices. Ook onder deze omstandigheden.

Is het net niet deze film, best enigszins amusant zo lang het duurt, maar de combinatie van misdaadfilm en komische elementen voelt voortdurend onevenwichtig aan. Dacht het eerste uur zelfs, mede door de prominente aanwezigheid van Kendrick(bekend van musicals en humoristische projecten van niveau lichtgewicht) met uitsluitend een comedy die maar niet wil loskomen van doen te hebben. Totdat het verhaal van af toen een paar venijnige wendingen neemt en ik me realiseerde dat dit eigenlijk een onvervalst spannende misdaadfilm moest voorstellen. De rolbezetting is ook niet best gekozen. Eigenlijk voldoet alleen Lively als de arrogante, bitchy vrouw van de wereld. Kendrick, als de nerd die gedurende A Simple Favor haar andere kanten leert ontdekken, doet waarschijnlijk vreselijk haar best maar is met haar monotone, nerveuze maar toch bijna emotieloze vertolking een hopeloos groot minpunt. Met een betere actrice in die sleutelrol had dit ongetwijfeld ook een sterker eindresultaat opgeleverd. Ze wordt in het beroerd acteren nog echter overtroffen door Golding(die de meest saaie echtgenoot uit de filmgeschiedenis probeert neer te zetten, geen uitstraling die man) en ene Rannells in een komisch bedoelde bijrol als nichterige huisman. Jammer ook dat regisseur Feig er net wat te weinig echte humoristische momenten en satire heeft ingestopt, lijkt wel alsof de man niet goed kon kiezen wat hij met deze productie wilde afleveren, en die twijfel zie je terug op het scherm. Die wendingen aan het einde zijn best leuk bedacht, maar veel te laat om deze vlees nog vis productie nog naar een hoger plan te tillen.

avatar van filmkul
Een aardige komedie die langzaam aan overgaat in een mysterie thriller. Feig slaagt er helaas niet helemaal in om de juiste balans te vinden, het is ook een uitdagende combi van genres. Vermakelijk is de film wel. Het eerste deel is lekker luchtig en Kendrick zit dan ook het beste in haar rol. Wanneer het speurneuzen begint zakt haar niveau, maar wordt de film wel wat boeiender. Lively daarentegen houdt het hoge niveau vast. Visueel ziet de film er verder goed uit met een lekkere soundtrack. 3.0/3.5

Goeie film waarin een alleenstaande moeder een nieuwe vriendin krijgt die al snel spoorloos verdwijnt. Een komedie met een donker en mysterieus randje. Twee leuke personages die ook vermakelijk zijn ingevuld door een perfect gecaste Anna Kendrick en Blake Lively. Het plot is wel onderhoudend, maar neemt op een gegeven moment wel iets te veel de overhand. Een nipte 3.5 sterren.

avatar van IH88
“She's an enigma my wife. You can get close to her, but you never quite reach her. She's like a, beautiful ghost.”

Leuk. A Simple Favor ontaardt in één grote misdaadklucht, maar er zit ook een serieuze ondertoon in die vooral bij Blake Lively het beste naar boven haalt. Kendrick is perfect gecast als naïeve en ambitieuze supermoeder en ook Golding doet het goed, maar Lively is toch wel de grote ster van de film. In de ene scene meelijwekkend en hilarisch, maar in de andere scene kan ze ook zomaar over lijken gaan en spijkerhard overkomen. A Simple Favor is het soort film waarin niets is wat het lijkt, en het heeft een einde dat van de twists aan elkaar hangt.

avatar van blurp194
Onder de maat.

Als komedie werkt het niet echt - het is gewoon te vaak dat ik Kendrick niet echt grappig kan vinden. En als film noir werkt het zeker ook niet, daarvoor trekt Lively te weinig de aandacht en is ze te vaak niet in beeld. En dan het plot, daar kan ik ook niet echt een behoorlijk mysterie van maken, het zwalkt teveel alle kanten uit. Wat er dan overblijft is iets dat een beetje aanvoelt als een misplaatste poging om een feelgood movie te maken - daar past het luchtige gedoe en gehuppel van Kendrick dan nog het beste bij. Maarja, of dat dan de moeite is? ik vond eerlijk gezegd van niet. In de vergelijking met Gone Girl die ik hier een paar keer gemaakt zie worden komt deze film er wel heel veel slechter uit.

avatar van Noodless
De film heeft het geluk dat de twee vrouwelijke hoofdrolspelers zeer overtuigende rollen spelen. Anna Kendrick vond ik net perfect gecast als de naïeve alleenstaande moeder en vlogger, maar Blake Lively is toch de grote ster van de film. Enerzijds is ze een koele rijke dame zich profileert door haar sexy outfits en geen enkel sympathie heeft voor de ander en anderzijds weet ze soms ook begripvol over te komen. Dat lijdt soms naar eigenaardige situaties. Het misdaadverhaal is in het begin nog wel mysterieus, maar je krijgt toch snel de indruk waar het naar toe zal leiden, ook al zitten er wat twisten in het verhaal. Helaas ontaardt de film naar het einde toe door tal van twisten waardoor het slot wat onbevredigend overkomt. 6,5/10

avatar van Ste*
Het begint als een prima fris filmpje met twee sterke personages die leuk hun karakter neerzetten. Vooral Blake Liveley is een geweldige actrice voor een rol als dit - en een lust voor het oog. Ik heb het niet zo op Anna Kendrick, maar ze is wel geknipt voor deze rol.

Ik kon een lange tijd meegaan in alles, maar ongeveer het laatste half uur vliegt de film écht uit bocht met wat twists en turns teveel.

Dat kan ik de film op zich wel vergeven omdat het zichzelf niet al te serieus neemt, hoewel dat misschien ietwat overdreven wordt. Je zit je soms af te vragen waar je nu precies naar zit te kijken qua genre en toon.
Ondanks dat heb ik me toch wel vermaakt door de algehele stijl (leuke soundtrack ook wel) en vlotheid.

avatar van AniSter
Prima geamuseerd met deze film. Geweldige soundtrack: de eindtune blijft het langste hangen aangezien deze de Franse versie is van de eindtune van Tarantino's film 'Death Proof'.

avatar van Shadowed
Erg zwak.

Helaas een complete uitglijder, een film die heel veel wil doen in zijn verhaal, maar eigenlijk niet veel kan. Er zitten wel een stuk of 5 genres in deze film, waardoor het moeilijk is om een echt genre aan te wijzen, maar echter werkt er geen enkele, dus maakt het ook niet veel uit.

Kendrick is eigenlijk 1 van de weinige die het wel goed doen in de film. Alleen is de humor die ze gebruikt of aangewezen krijgt vooral vermoeiend. Al dat overdreven gedoe en altijd iets te prominent aanwezig willen zijn in elke scene. Van Kendrick komen er regelmatig opmerkingen die de kijker alleen maar ongemakkelijk doen voelen.

Voor de rest slaat Lively ook de plank wel mis. Ze probeert heel geforceerd een "sterke vrouw" te zijn, maar faalt eigenlijk. Ze ziet er gewoon te braaf uit, ondanks haar beste pogingen. Voor de rest krijg je er ook weinig sympathie mee.

Dan hebben we nog Golding. De vrouwen zullen hem wellicht wel mogen, maar behalve een mooie stem hebben komt er weinig acteerkracht uit. Ook dat kind was veel te enthousiast en abnormaal, ondanks dat hij natuurlijk wel schattig is.

Voor de rest faalt de film op zowel elk gebied. De humor, en daarmee het complete eerste deel, faalt. Het is vooral erg vermoeiend en dan moet je echt de minuten in deze 2 uur durende film wegtellen. Het eerste deel kom ik als kijker ook moeilijk doorheen. Mede door de te sterk aangezette humor.

De mystery is ook wat te afstandelijk. Het voelt te gemaakt aan. De drama is niet goed genoeg gebracht en de film gaat er voor de rest ook nauwelijks aandacht aan besteden. Het lijkt alsof regisseur Feig het allemaal wel geloofde en dacht dat hij er met een paar heftige onderwerpen wel zou zijn. Niet dus.

Dan wordt er ook nog thriller in gestopt en deze had kunnen lukken, mede omdat dat het meest interessante deel in de film was, maar buiten een paar "bovennatuurlijke" scenes kom je weinig thriller tegen helaas, en de trailer beloofde nog wel een beetje spanning.

Voor de rest is het visueel best lelijk. Lelijk geschoten, saaie inrichtingen en een verhaal dat veel wil maar uiteindelijk als een tang op een varken slaat. Het lijkt vaak een beetje alsof de regisseur spontaan steeds een nieuw idee kreeg en die dan maar besloot uit te werken.

Het resultaat is een vermoeiende, vaak ongrappige en onlogische film die nergens op slaat en op vele gebieden faalt. Het enthousiasme van Kendrick is wel gewaardeerd, en extra punten voor de thriller gedeeltes. Kendrick is wel een beetje diegene die de film overeind weet te houden, want anders was dit een complete puinhoop geweest.

avatar van rep_robert
Het duurt allemaal net even te lang. Maar uiteindelijk weet Feig een vermakelijke film uit de hoge hoed te toveren. Je merkt met a Simple Favor en Last Christmas dat Feig zijn oeuvre aan het uitbreiden is en niet enkel flauwe films kan maken. Dit is een redelijke overgangsfilm met een leuke Anna Kendrick in de hoofdrol die gaandeweg zichzelf meer ontplooit en steeds verder in een complot verzeild raakt. Nergens wordt het echt spannend en origineel. Maar ondanks de lange speelduur weet de film toch continu te vermaken. Al leent het plot zich er wel voor om op momenten net even wat gewaagder te zijn dan dat A Simple Favor is geworden.

avatar van K. V.
De doos ziet er een soort chickflick uit en had lage verwachtingen bij deze film, maar dit was een leuke verrassing. Een soort mengeling van komedie en mysterie/thriller.
Het verhaal boeide van begin tot einde en zat wel goed in elkaar.
De cast was ook goed op dreef en verder zag de film er prima uit.
Omdat ik lage verwachtingen had is de film heel goed meegevallen, vond het wel een aanrader.