Take Me Somewhere Nice (2019)

Nederland / Bosnië-Herzegovina
Komedie / Drama

geregisseerd door Ena Sendijarevic
met Sara Luna Zorić, Lazar Dragojevic en Ernad Prnjavorac

Een ingeslapen dorp ergens in Bosnië. Emir en Denis zijn beste vrienden. Denis wil weg, Emir wil blijven. Dan komt het Nederlandse nichtje van Emir, Alma, een zomer langs. Te midden van lethargische toeristen en corrupte politici groeien de drie steeds verder naar elkaar toe. Maar een afscheid is onafwendbaar.

• Vanaf donderdag 23 mei in de bioscoop

Vanaf 21 maart in de bioscoop (Gusto Entertainment)

Over een tiener die niet vies is van seks, die Servisch probeert te spreken maar dat allang kan, die een sinasappel uitperst in iemands anders koelkast omdat waarom ook niet, die niet al te intelligent is en het maar niet lukt om naar het het ziekenhuis waar haar vader ligt te reizen, geinspireerd op Stranger than paradise, ontzettend mooie beelden, te veel ongeloofwaardigheden van elementen binnen het script, goed spel.

avatar van skinny_tie
Vind ongeveer hetzelfde als hierboven, maar blijkbaar hecht ik iets meer waarde aan de beelden en iets minder aan het verhaal.

avatar van sinterklaas
Sara Luna Zoric was mijn overbuurmeisje... toen ik nog in Amsterdam woonde.