ad

Geregisseerd door: Felix van Groeningen

Met onder meer: Steve Carell, Timothée Chalamet en Maura Tierney

Releasedatum: 12 oktober 2018

Over Beautiful Boy

Journalist David Sheff woont samen met Karen met wie hij twee kinderen heeft. En hij onderhoudt een goede band met zijn zoon Nic uit zijn huwelijk met Vicki. Zijn leven stort in wanneer hij tot de ontdekking komt dat Nic met een crystal meth-verslaving worstelt en hij probeert alles om het leven van zijn zoon te redden.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Social Media

avatar van Ste*

Ste*

Mooie film. Was er met name benieuwd naar door de regie van Felix van Groeningen. The Broken Circle Breakdown vond ik een erg mooie en indringende film over een heftig onderwerp, en dat is deze film eigenlijk ook weer. Ondanks het ‘ver van je bed onderwerp’ toch heel menselijk, emotioneel en realistisch verfilmd, natuurlijk ook omdat de focus vooral ligt op hoe het een gezin en met name de ouder(s) raakt als een kind een drugsverslaving heeft. Mooi geschoten met ook weer veel aandacht voor de soundtrack.

Ik was ook benieuwd naar Timothée Chalamet, die toch wel een van de meest boeiende en goede acteurs is van zijn generatie en hij zet inderdaad een zeer bewonderenswaardige rol neer.

Films over drugsverslaving zijn natuurlijk allang niet meer nieuw en clichés liggen dan ook op de loer, maar deze film weet toch 2 uur lang boeiend te blijven door de sterke regie en hoe het (ook door zijn structuur met flashbacks en dergelijke) in elkaar zit.

avatar van ThomasVV

ThomasVV

Opnieuw bekeken op Canvas, maar nog steeds niet onder de indruk, behalve van het acteertalent van Timothée Chalamet. Steve Carell vind ik veel minder overtuigend, en als geheel vind ik de film langdradig, rommelig, onstabiel en door dat alles weinig overtuigend.

avatar van bjerik76

bjerik76

Ook ik had deze film wat dramatischer verwacht.

Wat meer schokkende en dramatischere scenes, maar alles bleef er net wat braaf uitzien.

het uiterlijk en lichamelijke aftakeling werd niet echt duidelijk in beeld gebracht en Nick bleef er ondanks zijn verslaving aan de Chrystal Meth behoorlijk knap uitzien, geen wondjes, kloofjes, haaruitval e.c.t. op te merken voor iemand die op straat zwerft.

Het acteerwerk is verder prima, de scenes en emoties ook, maar toch allemaal net iets te braaf.

Maar niet slecht voor deze jonge Belgische regisseur .

avatar van Kooiker

Kooiker

Prachtige film, rustig, evenwichtig, geen dramatische gebeurtenissen erbij gesleept, de jongen glijdt ongemerkt eenverslaving in en zo lijkt het in werkelijkheid ook vaak te gaan. Er is geen reden voor een verslaving zoals zo vaak gedacht wordt en toch gebeurt het en het tast de hele omgeving aan. En , hard maar waar, de verslaafde moet zichzelf redden en de omgeving kan dit niet.

Prima acteerwerk. Steve Carell ook eens in een serieuze rol en de jonge Chalamet is fantastisch.

avatar van stefan dias

stefan dias

• 2091 berichten

Voor een thema dat er wel in zou mogen hakken, hakt deze film er eigenlijk helemaal niet in. Ik heb 'm drie dagen geleden gezien en ik moet al in mijn geheugen graven waarover het alweer ging… veeg teken. Mooie fotografie, dat wel… enkele keren geshazammed wat voor mooie muziek er nu weer bij de scène geplakt werd… maar ondersteboven? Nergens, helaas.

avatar van Karst

Karst

Mooie film. Niet spectaculair maar rustig en realistisch verteld. Ik kende iemand met een verslaving en zie zeker gedragingen van die persoon terug in Nic.

Als ouder moet dit toch verschrikkelijk zijn om je kind te zien afglijden en te verworden tot iemand die je niet meer herkend als je eigen kind. En om dan ook nog te moeten zeggen dat je hem niet meer kan en wil helpen. Je hart breekt.

Film die mij geboeid heeft tot het eind.

avatar van vinejo

vinejo

Knappe film. Zeer goede acteerprestaties van Chalamet en natuurlijk Steve Carrel. Sommigen vinden dit mss langdradig en van de hak op de tak, maar dat is nu net ook zo bij een drugsverslaving.

avatar van ThomasVV

ThomasVV

Is zware drugsverslaving dan geen constante, vinejo, die je geestelijk en lichamelijk gestaag doet aftakelen?

En wat bedoel je met "natuurlijk Steve Carrel"?

avatar van vinejo

vinejo

ThomasVV schreef:

En wat bedoel je met "natuurlijk Steve Carrel"?

Ik denk dat nu net de ups en downs bij een drugsverslaving zo kenmerkend zijn. Pogingen om ervan af te raken, opnames, opflakkeringen, hervallen,...En langdradig, daar zijn we het wel over eens denk ik...

En Steve Carrel, tja, sedert de Amerikaanse Office kan die bij mij niks verkeerd meer doen

avatar van nadrin

nadrin

Mooi getoond hoe moeilijk het is om je kind los te laten. Hoezeer en hoeveel pijn je ook aangedaan wordt. Het blijft je kind. Deze boodschap kwam sterk over. Wat een sterke film

avatar van movile

movile

Sterke film over drugsverslaving en de gevolgen, die deze met zich mee brengt. Mooie acteerprestatie van Timothée Chalamet!

avatar van GoodOldJack

GoodOldJack

ThomasVV schreef:

Dit vat het vrij goed samen in feite. Chalamet kan duidelijk wel acteren maar overall vond ik dit een relatief slappe hap, er wil teveel verteld worden, de flashbacks zijn wat mij betreft te aanwezig en zorgde er mee voor dat ik nooit echt een geweldige band kreeg met de personages of voeling met de film, beetje rommelig vond ik de film inderdaad. Heftig onderwerp maar, wat mij betreft, zeker geen heftige film. Wel nog een leuke en goed gekozen soundtrack en degelijk tot goed acteerwerk van Chalamet en ook nog wel van Carell maar al bij al maar matig in zijn geheel qua film.

avatar van timboslice

timboslice

Super fijne film, een thema wat mij ook wel aanspreekt. Mooie scènes en goeie soundtrack. Wie de aftiteling af kijkt wordt nog beloond met het hele gedicht van bukowski