Paradox (2018)

Western / Muziek

geregisseerd door Daryl Hannah
met Neil Young, Willie Nelson en Lukas Nelson

De tijd is vloeibaar in dit grillige westernverhaal over muziek en liefde. Ergens in de toekomst verbergt een man met een zwarte hoed zich bij een postkoetshalte, samen met 'Jail Time', 'the Particle Kid' en een bende outlaws. Dit is hun uitvalsbasis na het plegen van roofovervallen. Ze wachten... op de zilveren adelaar, op vrouwvolk en de magie van volle maan die inspireert tot het maken van muziek en de geesten te laten vliegen.

Vanaf 23 maart te zien op Netflix.

avatar van bjerik76
hm...juist ja .....

avatar van Zwolle84
Misschien wel de grootste miskleun die ik ooit heb gezien. Ik hoopte op een alt-western-achtig sfeerstuk waarbij realiteit en fantasie zich vermengen, maar kreeg een soort basisschooltoneelstukje voorgeschoteld van een stelletje verveelde oude mannen die zichzelf te hoog inschatten. Letterlijk van het niveau: hij heeft een duikbril op zijn hoofd; niemand weet van welke planeet hij komt.

Tel daar alle mogelijke westernclichés bij op, lelijke beelden die sfeer moeten uitademen maar dat niet doen en stuurloze muziek, en je hebt vooral het idee dat je naar de vakantiehomevideo van je verstandelijk beperkte achteroom aan het kijken bent.

Ik heb het einde niet gehaald, maar heb meer dan genoeg gezien om de laagst mogelijke score te rechtvaardigen.

Verschrikkelijk.

avatar van harm1985
Voor mij, als Neil Young fan zijnde vooral interessant voor de soundtrack.

Zou dit zelf omschrijven als een kruising tussen Dead Man van Jim Jarmush en Young's eigen Journey Through the Past. Aardig op eens te bekijken; het interessantst zijn de concert beelden, het nummer Peace Trail in de tent en de Willie Nelson cover Angel Flying too close to the Ground.

Kennelijk in drie dagen ge-edit en dat zie je er wel aan af.

avatar van VDM
VDM
Ongelooflijk slechte natuurlijk, maar de muziek is te goed om een onvoldoende te geven.

avatar van Onceuponanytime
Onsamenhangende beeldfragmenten, bizarre cast en een inhoud van bijzonder laag niveau. De muziek van Neil Young sleepte mee mij uiteindelijk voort om verder te kijken.

Geen aanrader om er filmtijd in te steken, beluister liever een cd van Neil young; dat komt veel meer tot zijn recht...