Solo: A Star Wars Story (2018)

Alternatieve titels: Solo | Han Solo

Fantasy / Sciencefiction

geregisseerd door Ron Howard
met Alden Ehrenreich, Woody Harrelson en Emilia Clarke

'Solo: A Star Wars Story' volgt de avonturen van de jonge smokkelaar Han Solo in de periode voor hij zich aansluit bij het verzet. Samen met zijn mentor Tobias Beckett werkt hij voor het Keizerrijk. Door middel van een reeks uitdagende avonturen in een duistere en gevaarlijke criminele onderwereld ontmoet Han Solo zijn toekomstige copiloot Chewbacca. Samen treffen ze de beruchte gokker Lando Calrissian, tijdens een reis die de loop zal bepalen van een van de meest onwaarschijnlijke helden van de Star Wars-saga.

• vanaf 26 september te koop op dvd en blu-ray

avatar van Ajax&Litmanen1
mjk87 schreef:
Minder dan 85 miljoen opening in Amerika dit weekend, dat is vrij beroerd, zelfs met morgen een hoge omzet op maandag i.v.m. memorial day. Er is forse competitie, maar toch. Al blijft het gek dat je als Disney deze een week na Deadpool plant en (oorspronkelijk) 4 weken na je eigen Infinity War.

Ik vraag me sowieso al een tijdje af waarom ze Solo in mei uit hebben gebracht. Alle andere SW titels van de laatste jaren waren december titels, waardoor er veel volk op af kwam. Heb bij alles het gevoel gehad dat men Solo niet zo heel serieus heeft genomen. Nu moeten we tot december 2019 op een volgende film wachten.

avatar van Noodless
Vermakelijk zonder meer, maar geen Star Wars gevoel.
Daarvoor ontbreken toch wel te veel personages en de magie rond Star Wars. Hier gaat het vooral om Han Solo en Chewbacca, waarbij het verhaal toch wel mager is. Het draait allemaal rond diefstal, schuld en verraad dat in verschillende delen van de film telkens terug komt. Het verhaal speelt zich voornamelijk af op verschillende planeten en eigenlijk weinig in de ruimte zelf. De vormgeving, locaties en effecten zien er wel goed uit. Ook de actiescènes worden prima weergegeven, maar echt spannend of boeiend wordt het nooit. De film biedt teveel hetzelfde en weet weinig nieuws te brengen. Leuk om de voorgeschiedenis te weten i.v.m. Chewbacca en zijn ruimtevaartuig en de liefde van zijn leven, maar daar blijft het wat bij. Leuk vertier in de bioscoop, geen wow gevoel , maar ook niet de zwakste in de Star Wars reeks. Wel één van de mindere. 7/10

avatar van Fisico
Ik ging met lage verwachtingen naar de bioscoop om Solo mee te pikken er vanuit gaand: "het is Star Wars", dus best fun. Nu, inhoudelijk verwacht ik in de verste verte sowieso niet meer dat het nostalgische gevoel van de oude reeks terugkeert en an sich had deze Solo erg weinig met Star Wars. Maar desalniettemin ben ik vrij tevreden teruggekeerd.

Aangenaam verrast ook door Alden Ehrenreich. De tics en houding van Ford zaten vrij goed en ook zijn personage kwam redelijk uit de verf. Hij kan Ford zeker niet doen vergeten, maar wie zou dit wel kunnen? Charisma kun je nu eenmaal niet acteren. Ook van Donald Glover kan gezegd worden dat er goed gekeken is naar de oude Calrissian. Denk maar aan zijn glimlach en gespeelde boosheid/hartelijkheid zoals we ook al zagen in The empire strikes back op de locatie 'Cloud City'. Dus op dat vlak is de film zeker geslaagd. Howard leverde een degelijke SF-avonturenfilm af met de nodige actie en special effects. Alles zag er behoorlijk netjes uit. Ook het plot was redelijk te noemen, weliswaar met vrij op zichzelf staande actiescènes, maar er werd naar het einde toe wat toegewerkt naar The phantom menace (het keizerrijk en de rebellen) en de beroemde planeet Tatooine. Ook fijn om het pokerspel uitgewerkt te zien om vast te stellen hoe de Falcon in het bezit kwam van Solo.

De intrede van Chewbacca vond ik eigenlijk het minst geslaagde van de hele film. Chewbacca wordt hier voorgesteld als een meedogenloze predator zoals de Rancor in Return of the Jedi, maar dat past eigenlijk niet bij zijn karakter. Ook het feit dat Solo opeens Wookies kon spreken was grappig bedoeld, maar was eigenlijk onnozel en dus helemaal niet grappig. De uitdieping van de vriendschap tussen Solo en Chewie vond ik dan wel weer geslaagd.

In zijn geheel dus een prima vermakelijke film los van de Star Wars-saga, maar met hier en daar kleine verwijzingen. Niet super, maar zeker ook niet slecht!

avatar van IH88
“I've got a good feeling about this!”

Weer een uitstekend hoofdstuk in de als maar uitdijende Star Wars franchise. En als ze dit soort films blijven maken mogen ze van mij wel door blijven gaan. Han Solo is misschien wel het populairste personage uit de saga, en Howard, de scriptschrijvers en Ehrenreich weten de essentie van Han goed over te brengen. Hij is een smokkelaar die veel fouten maakt en discutabele dingen doet, maar toch vergeef je het hem gelijk. Ehrenreich lijkt niet op Ford, maar weet wel dezelfde houding aan te nemen met genoeg bravoure, charme en nonchalance.

En toch voel en zie je bij hem ook emotie, zeker als het gaat om zijn relatie met Qi’ra, Beckett of Chewie. Glover is fantastisch als Lando, en ook Clarke, Harrelson, Bettany, Waller-Bridge en de andere acteurs zijn goed op dreef. De Kessel Run, de ontmoetingen van Han met Chewie en Lando, hoe Han de Millennium Falcon heeft gewonnen van Lando, de betekenis van de dobbelstenen etc. Het zit er allemaal in. Minpunten zijn dat het tempo soms iets te hoog ligt, en dat het soms wel heel erg aanvoelt als een afstreeplijstje. Een onverwachte cameo is leuk, maar ik had graag wat meer willen zien van Darth Maul. Maar voor der rest is dit een film die met dezelfde bravoure en enthousiasme het avontuur aangaat als zijn hoofdpersoon.

avatar van rep_robert
Solo: A Star Wars Story - The Perfect SPOILER Review For Everybody! - YouTube

Erg leuke review van Jahns. Een interactieve review die je zelf kan samenstellen doordat hij je keuzes geeft of je bepaalde elementen uit de film fantastisch of waardeloos vindt.

avatar van Dree
Ik ben met mijn vrouw en kinderen geweest. We hebben er van genoten. Een zeer goede Star Wars story. Mooie beelden. Acteurs spelen erg goed. Als je Star Wars fan bent zeker gaan kijken maar ook als je geen fan bent. Ik zou wel graag dat ze hier een vervolg van willen maken.

Ik vond het leuk! Het was Star Wars!

avatar van Starmaster501
Film deed niks spannends verder maar vond 'm erg leuk!
Wel het idee dat ze al het kruit verschoten in het eerste stuk en naarmate de film vorderde het wat minder werd. Actie scene's waren voor mij persoonlijk wel de beste van de nieuwe reeks tot nu toe, helemaal die op de trein.

Gewoon een leuke film. Mooie scenery. Verhaal lijn ook goed.
Als ik iedereen een tip mag geven. Kijk de 2 D versie, want de 3D effecten zijn zo minimaal dat je het geld beter in je zak kan houden.

Voor het eerst in Kinepolis Hasselt gekeken. 3d Brillen zijn zwaar en halen veel licht weg, zodat de film te donker oogt. Tevens 40 cent moeten betalen voor een toilet bezoek...pff

avatar van Chewbacca
Prima vermaak! 2 uur met een brede glimlach zitten kijken! 3D voegt inderdaad niet veel toe maar waar nog wel?

Interessant. Klinkt bijna als hoe de Justice League film ook niet het beoogde succes haalde met de vele reshoots en met nieuwe regisseur ook verhoging van het budget en daardoor een verplichting om meer geld binnen te halen om uberhaupt winst te kunnen maken.

Niet dat ik uberhaupt interesse in deze film had na The Last Jedi en de algehele Disney-productie-moeheid die ik ervaar, maar vind het wel interessant om deze ontwikkelingen zo te volgen.

avatar van Arri
Beste film uit de 'nieuwe' reeks. Fantastisch camerawerk van Bradford Young.

avatar van Dick Starbuck
Lekkere SW film. Vond Rogue one beter, maar desalniettemin, heb me prima vermaakt. Inderdaad recht toe recht aan met weinig verassingen ... I don't care. Voor mij part komt er elk jaar 'n SW flick. No fan boy

avatar van pierre18
Hele sterke acties waar de film op drijft. Toch vond ik de setting, zeker in het begin veel te donker en met "grijs filter" geschoten. Met name voor een Star Wars film die veel scenes kent met veel licht en kleur. Ook emotionele scenes werden spaarzaam ingezet. Had wel wat sterker gemogen.
De film stipte van tijd tot tijd zoals verwacht de real Star Wars cyclus aan wat redelijk geslaagd was. Helaas was the force niet met iedereen en was de dark side nauwelijks aanwezig.

Hoe lang gaan ze die 3 eerste enige goeie starwarsfilms nog financieel uitbuiten. Mijn hart bloedt.

Goeie film waarin Han Solo tijdens een vluchtpoging wordt gescheiden van zijn geliefde. Alhoewel de titel van deze spin-off goed de lading dekt, voegt het verhaaltechnisch weinig toe aan de Star Wars saga. De humor is van een wisselend niveau. De actie-scenes zien er goed uit en het geheel kijkt wel gemakkelijk weg. Als Star Wars-film vond ik Rogue One echter wat meer geslaagd.

avatar van Justinw
Eerste deel vond ik eigenlijk best tof en dan vooral die scene's waar Solo soldaat is voor The Empire. Erg gritty allemaal en dan vooral de scene's net na de battle waarin hij Beckett ontmoet. Woody als Beckett is best tof maar niet meer dan dat. Chewbacca en vooral Lando vond ik erg sterk in deze film. Na het "soldier in the Empire gedeelte zakt het niveau en de film steeds verder weg en gaat het als een nachtkaars uit..... Toch hoop ik op meer echte standalone films zoals Rogue One. En dan een keertje echt één die met geen enkel draadje vastzit aan de oudere characters of gebeurtenissen. Want tot op heden spelen deze nog steeds een belangrijke rol.

avatar van legian
Vermakelijke film die niets nieuws bied. Er worden voornamelijk hokjes afgevinkt, Solo zijn wapen, Han Shot First, de Falcon, Kessel run (wat dus geen race blijkt te zijn zoals ik altijd dacht), Lando, Chewie, En de naam Solo. De laatste voelde eigenlijk compleet nutteloos en had wat mij betreft makkelijk gemist kunnen worden. Daarna gaan we in sneltrein vaart van het een naar het ander toe inclusief vreemde space monsters, tie-fighters en verraad.

Lando is toch wel het opvallendst tussen alle personages. En dat komt voornamelijk omdat hij het kleurrijkst is in tegenstelling tot de rest. Solo, Chewie, Qi'ra en Beckett spelen eigenlijk allemaal hetzelfde en zijn wat grauwe en saaie personages. Lando is, met zijn robot liefde, toch wel het opvallendste personage daaartussen.
De badguy zag er voornamelijk gemaakt angstaanjagend uit en doed denken aan de oude verplichte slechterikken. Zijn eerste beeld is dat hij iemand neersteekt en regelmatig valt hij hard en ruw uit, ofwel een typische slechterik die iedereen slecht moet vinden. En dan de uiteindelijke cliffhanger: Darth Maul. Leuk om hem te zien, hoewel ik mij toch serieus afvraag hoe hij die val overleeft heeft, gezien het feit dat hij ook uit twee delen bestond. Het laat wel duidelijk zien dat ze de film opzetten voor vervolgen, op deze manier gaat Star Wars het MCU achteraan door verbindende films en losse vervolgen met elkaar af te wisselen. Betwijfel of dat de slimme tactiek is.

Uiteindelijk doet de film niets nieuws en om eerlijk te zijn voegt de film ook niets nieuws toe aan de personages Solo, Chewie en Lando. De komst van Maul is tof en ben ergens wel benieuwd hoe hij hierin past. Tegelijkertijd moet ik dan denken aan een Solo die de force als fairy tales beschouwd dus een ontmoeting tussen die twee is onwaarschijnlijk.

Een laatste gevoel wat ik ook bij The Last Jedi had is dat het star wars galaxy helemaal niet meer zo far, far away voelt. Maar eigenlijk erg dichtbij met meer sociale kritieken/meldingen dan het escapisme van de oude films. Dat was voor mij toch wel onderdeel van het Star Wars gevoel.

avatar van IH88
legian Grappig, Jeremy Jahns zegt hetzelfde over de sociale kritieken en dat de galaxy helemaal niet meer zo ver weg meer voelt. Rond 4:50 Fans Vs Disney Star Wars: The Current State Of Things - YouTube Met veel punten ben ik het trouwen wel eens. Vooral de vele films en dat de sequels geen coherent verhaal hebben.

avatar van IH88
Toevallig had ik hetzelfde probleem. Vooral met 3D- bril was het soms echt te donker. www.indiewire.com/2018/05/solo-star-a-wars-story-theatre-projection-problems-bradford-young-1201969989/

Het vele gedoe rondom deze film van ontslagen regisseurs - Howard zou 70% geschoten hebben, de vrij negatieve recensies en teleurstellende opbrengsten doet je verwachting wel temperen. Toch is de film helemaal niet slecht en keurig in lijn met de andere recente Star War films. Waarom deze dan moet floppen heeft wellicht te maken met Disney die te veel wil cashen met deze films in een te korte tijd.

Het verhaal concentreert zich eens niet op de Empire of een Death Star maar houdt het wat kleinschaliger. De actiescenes zijn spectaculair, het tempo ligt hoog, de cast is prima (nee Ehrenreich is geen Ford, maar doet het prima al heeft hij niet het charisma van Ford, het is dan ook geen kloon) en de nodige referenties zijn subtiel en geslaagd (liggen er wat minder dik bovenop dan in de nieuwe trilogie).

Wat minder uit de verf komt is de cinematografie, zeker tot halverwege de film waarin alles erg donker en grauw is. Sowiese werd de film sinds de intrede van Lando beter, grappiger en mooier. Jammer alleen dat de rol van Lando niet echt geslaagd was, hij werd hier een beetje als een lulletje neergezet. De muziek was niet geweldig en de echte dreiging of gevaar ontbrak. Vreemde scene ook met dat monster en het zwarte gat, dat sloeg nergens op.

avatar van Shadowed
Best leuk.

Ben geen enorme Star Wars fan, maar heb de meeste films ervan wel gezien. Alleen Rogue One moet nog. Deze Solo wou ik graag nog even zien in de bioscoop, hoorde dat er een hoop gedoe bij de film was dat de acteur van Solo niet op de echte Solo zou lijken, maar ik vond hem toch wel leuk.

Film is vermakelijk genoeg om je 135 minuten bezig te houden, en de actiescenes zien er vaak genoeg en leuk genoeg om er lekker met wat te eten bij zitten. Cast is ook wel goed, Ehrenreich speelt met veel gevoel en straalt daarbij ook veel uit. Clarke is gewoon leuk om te zien en ook Harrelson stelt niet teleur.

Effecten zijn mooi, visueel ziet het er goed uit, maar het echte Star Wars gevoel heb je niet echt. Daarbuiten een leuke film. de scene met het monster in The Maw was het hoogtepunt wanneer ze door het donkere gedeelte heen vlogen met alleen de uitlaat zichtbaar.

avatar van Confusie
Film schijnt het financieel niet zo denderend te doen maar verrassend genoeg kan je denk ik wel stellen dat ie toch best aardig wordt ontvangen.

Hier op deze huidige pagina zelfs niemand die onder de drie sterren zit.

Misschien dat ik een van deze dagen ook maar eens een kijkje moet gaan nemen dan.

Nog steeds niet van gekomen, een film over Han Solo was vanaf het begin gezien alle andere dingen die ze zouden kunnen doen niet direct iets waar ik om stond te springen maar als ik de reacties zo bekijk moet ie wel leuk zijn dusss.

Aardig tussendoortje.
Goede muziek en Chewbacca is het grappigste personage.
Zeer groot nadeel bij deze film is dat ie ongelofelijk donker is qua beeld voor het grootste gedeelte.

avatar van legian
IH88 schreef:

Great Minds think alike .
Hij zegt daar inderdaad wel wat rake dingen, vooral het gebrek ook aan een coherent verhaal en de snelheid van de releases. Ik volg zijn video's wel maar had deze nog niet gezien, thanks.

avatar van soom
Ik verwachtte een zwakke, saaie boel. De laatste Star Wars film die ik gezien had (over Rey of zo) maakte niet echt een fan van me.

Maar geholpen door een biertje, (ik weet hoe storend het is als mensen onder de film even lopen voor wat voor reden ook en nu doe ik het zelf ook, grmbl) komt dit wel aardig binnen.
Alden is wel weer goed, Emilia Clarke ziet er tenminste niet uit alsof ze een nacht aan de drank en drugs gezeten heeft. Want mii gosh, wat vind ik haar irritant in Me before you.

Het gegeven is aardig en vooral Woody Harrelson is super cool bezig.

Deze film kwam qua gevoel weer dicht bij de originele trilogie. Niet verwacht na al die commotie dat ik me er zo mee vermaakte. De spin-off films blijken t leukst te zijn in de nieuwe reeks. Van mij mag er een vervolg komen.

avatar van Kondoro0614
Weer een leuke en verfrissende film die bij mij onverwachts toch erg goed binnen is gekomen. Zeker na de twee films ‘Rogue One’ en ‘The Last Jedi ’ vond ik de serie steeds minder interessant en leuk worden en ging ik met een dubbel gevoel naar de bioscoop. Zeker na de wat beginnende, slechte recensies was mijn hoop al snel vervaagd en aangezien hij ook vanaf de release volgens mij niet héél goed bezocht was, kreeg ik steeds meer twijfels. Toch kon ‘Solo’ mij vanaf het begin af aan al boeien, en hoewel het allemaal best voorspelbaar was interesseerde deze nieuwe film mij eindelijk weer, heb ik goed gelachen en heb ik weer zin in de volgende aankomende films in de Star Wars universum. En dan moet ik toch zeggen dat ik weer een uitstekende bioscoopbezoek heb gehad.

Deze film maar gekeken in de Pathé in Zwolle, het nieuwe gebouw is erg mooi (staat er volgens mij al wel weer een tijd) en ik heb me er uitstekend vermaakt. De jongens met wie ik mee was wouden graag in de middag, en dan viel 14:15 het mooiste op zijn plek en aangezien VUE deze tijd niet beschikbaar had voor de film werd het toch maar Pathé. Enigste nadeel wat ik meestal ondervind aan de Pathé bioscopen is dat ze geen pauze aanbieden, en als je net zoals mij bijna nooit in deze bioscopen komt dan is dat wel even wennen (maar dat is natuurlijk voor iedereen verschillend, het is maar wat je fijn vind). Toch een prima zaal, en het mede-publiek was mooi en goed rustig dus zonder enige ergernissen de film gekeken. En dan was de film in 135 minuten nog best snel voorbij, en dat zegt al genoeg want ik heb me prima vermaakt.

Ron Howard zette een prima en op komisch vlak leuke film neer, en was een prima vervanging voor Phil Lord en Chris Miller die in de zomer werden ontslagen door Disney, waarin bleek uit een door mij eerder gedeeld nieuws bericht van ‘Filmtotaal’ dat de twee de film misschien iets te duister hadden gemaakt. Of ik dit mistte daar kan ik geen antwoord op kunnen geven, maar zeker in de setting waar Han Solo zich soms in bevindt was het inderdaad wel beter geweest om de film wat duister en ruwer te maken, want het leven van Han Solo was in verhaal niet altijd even zonnig alleen zo kwam het soms wel over.

De cast deed het erg leuk, en ze waren allemaal goed op dreef waardoor de film op veel momenten leuk over kwam. Natuurlijk, de ‘hoofdpersoon’ Han Solo gespeeld door Alden Ehrenreich deed het super tof en erg komisch, moest vaak lachen om de beste man en we leren de persoonlijkheid van Han Solo nog beter kennen, dit was vooral soms wat egocentrisch maar vooral erg loyaal naar vooral zijn vriendinnetje Qi'ra. En als we het over Qi'ra, ook een leuke rol die later in de film wat meer naar voren kwam. Qi'ra werd gespeeld door Emilia Clarke die in mijn ogen één van de mooiste actrices is want ik ben na haar rol in ‘Game of Thrones’ ben ik ik helemaal weg van der, prachtige dame die het ook leuk deed in de film. Toch een verrassende rol van Woody Harrelson die ik er niet bij had verwacht (ik heb van te voren geen informatie gezocht van deze film om het zo leuk voor mijzelf te houden). Harrelson blijft één van mijn favoriete acteurs en ook in deze film speelde hij de uitstekend de rol van Beckett, een dienaar voor Dryden Vos. En natuurlijk, één van mijn favoriete wezens/personages uit de Star Wars Saga is en blijft toch Chewbacca die mij zelf in ‘The Last Jedi’ wist te vermaken en nu ook weer een grote lach op mijn mond wist te krijgen, en ook de scénes waar hij in voor kwam was geweldig. Zo werd Solo als deserteur beschreven (door Beckett) en kwam in een soort kooi terecht waar hij zou worden ‘opgegeten’ door een monster, en hier kwam Solo voor het eerst in contact met Chewbacca. Hij kreeg Chewbacca onder controle door de geluidjes van Chewie over te nemen, en toen raakte ik in een goeie lach aangezien een collega van mij (die ook mee was) dit geluid ook altijd na doet op de bouw, zo kwam dat wel erg dichtbij. Ja over de cast was ik toch wel te spreken.

“Let me give you some advice. Assume everyone will betray you. And you will never be disappointed.”

De film is uiteraard gebaseerd op de levensloop van ‘Han Solo’, wie was hij voordat hij bij de rebellen terecht kwam? Hoe kreeg hij de millennium falcon en hoe leerde hij onder andere Chewbacca kennen. We kwamen nog veel meer over de beste jongen te weten, onder andere wat zijn eerdere leefomgeving was, en met welke liefde hij er van door ging en hoe hij aan de naam kwam. En dan was het verhaal leuk maar, soms wat te voorspelbaar en te makkelijk.

We komen uit bij Han Solo die leeft op Corellia één van de bekendste planeten in de Saga die erg berucht was. Solo zat continu in de problemen en probeerde zich daar telkens weer uit te lullen. Solo had hier ook een vriendinnetje genaamd ‘Qi’ra’ en samen wouden de vluchten van deze planeet. Solo had een buisje met Coaxium gestolen en hiermee wou hij samen met Qi’ra vluchten van Corellia maar helaas werd te twee nog tegen gehouden door Proxima die de twee in de greep hield. Na een lachwekkende scéne sloegen de twee op de vlucht en probeerden ze de grens over te steken door de baliemevrouw om te kopen met het buisje Coaxium waarna Qi’ra word opgepakt en Han op zichzelf moest vertrekken maar zweerde dat hij Qi’ra op kwam halen en dat was ook zijn doel.

Tijdens het vluchten moest Han een plan bedenken en hij wou graag piloot worden en bij zijn aanmelding had hij geen stam of achternaam die hij kon vernoemen en werd ‘Han Solo’ gevormd. Hij voegde zich aan bij het leger van de ‘Galactic Empire’ en na drie jaar zat hij te vechten in de modder omdat hij niet meer welkom was op de vliegschool. Hij moest mee vechten met het keizerrijk en kwam hier Beckett tegen die zich voordeed als kapitein van de ‘Galactic Empire’. Solo wou koste wat kost mee met Beckett maar die wees het af en zette Solo als deserteur op de wereld waarna hij in een kooi werd gegooid en hier moest vechten voor zijn leven tegen ‘het beest’. Dit beest bleek Chewbacca te zijn en na wat gelach door mij, en gegrom door de twee smeden ze een plan om te ontsnappen. Dit is gelukt en ze vluchten naar het schip van Beckett waarna ze, door Chewbacca’s aanwezigheid werden meegenomen (want van Solo moesten ze niks weten).

Beckett was met zijn team op pad gestuurd om een lading met Coaxium te stelen uit een trein. Dit bleek dat ze dat moesten doen van Dryden Vos, een misdadiger die samen werkte met de ‘Galactic Empire’. Na het stelen van de Coaxium liet solo de kist los (omdat er plunderaars bezig waren het mee te nemen) en na het verlies van twee bendeleden en de Coaxium kon Beckett zich niet meer inhouden. Hij nam Chewbacca en Solo mee naar Dryden Vos om het verhaal uit te leggen en een nieuw plan te verzinnen. Eenmaal aangekomen bij Dryden Vos komt Solo zijn vriendinnetje Qi’ra weer tegen wat blijkbaar de rechter hand van Dryden bleek te zijn. Na een hele woordenwisseling gingen de mannen weer op pad maar kregen Qi’Ra mee. Het plan was dit keer om ongeraffineerde Coaxium te stelen en dan terug te brengen om de stof goed te verwerken en zo weer aan 100 kilo Coaxium te komen. Een zeer gevaarlijke klus waar de heren hun leven op het spel zette.

Aangekomen op de plek van bestemming na een lange en gevaarlijke vlucht (ik ben de naam van de planeet zo snel vergeten), komen ze weer de plunderaars tegen. Na een goed gesprek kan Solo het niet over zijn hard verkrijgen en denkt er over na om zich bij deze groep aan te sluiten. Wanneer Dryden Vos vervolgens aankomt moeten ze wederom melden waarom ze geen Coaxium hebben (wat de plunderaars dan meegenomen zouden hebbe) en hier voor besluit Beckett te vluchten. Eenmaal op het schip van Dryden moeten ze toch maar uitleggen wat er gebeurd is en blijkt het dat Beckett hun verraden heeft bij Dyden. Ze hebben Beckett alleen door en als hij weg is met Chewbacca en het Coaxium besluiten Solo en Qi’ra om met Dryden te vechten die even later vermoord word. Solo word weggestuurd door Qi’ra die vervolgens met Darth Maul beld, wat één van de leden van de ‘Crimson Dawn’ bleek te zijn. Qi’ra vertrekt en ook Solo gaat er vandoor met Chewbacca die we eerst nog even het Coaxium zien terug brengen bij de plunderaars (zoals beloofd) en daarna op pad gaan om de millennium falcon op te halen en te gaan winnen via het kaarten
en daarna eindigt de film aardig leuk en rap.

De film voelt zeker niet als de originele films van Star Wars aan (alles voor ‘The Force Awakens’) maar, deze film is na Rogue One wel weer een geslaagde film in de reeks. En zoals ik al zei is het verhaal soms iets te makkelijk verwerkt, en lukt alles. Dan komen er hier en daar nog wat clichés langs zetten en dat kan soms irritant zijn, dan is de film toch aardig voorspelbaar en makkelijk gemaakt door Howard. Voor de rest prima vermaakt, aardige zit en soms leuk gelachen om het komische vak van Chewbacca en Alden Ehrenreich. En dan was dit weer een leuke en goeie bioscoopbezoek.

avatar van Arri
bart007bond schreef:

Dit cinematografische hoogstandje brengt aardig wat technische problemen aan het licht

“Solo” Theater Projection Problems Leaves Star Wars Fans in Dark | IndieWire