Breaking In (2018)

Thriller / Drama

geregisseerd door James McTeigue
met Gabrielle Union, Billy Burke en Richard Cabral

'Breaking In' volgt een moeder die voor niets stopt om haar twee kinderen te redden. De kinderen worden gegijzeld in een huis dat zo ontworpen is dat de beveiliging ondoordringbaar is. Er kan echter geen man en beveiliging op tegen een moeder die vastberaden is in te breken om haar kinderen te bevrijden.

avatar van fred1946
Trailer ziet er goed uit.
nieuwsgierig

avatar van Spartaan1986
Ik heb wel een zwak voor home invasion Thrillers/Horrors dus had ook wel goede hoop voor Breaking In. Uiteindelijk toch wel een teleurstellende film helaas. De uitgekauwde paden worden belopen, de film bied amper verrassingen en twists die bij zullen blijven. Standaard survival thriller dus. De criminelen kwamen ook niet allemaal even geloofwaardig over, dus dat is wel killing voor een film die het van de suspense moet hebben. Daarnaast is het einde ook 1 groot cliché. Goed gespeeld en goed uit te zitten door de korte speelduur maar hij zal niet lang blijven hangen denk ik.

avatar van schumacher
Ik vond hem best te pruimen, natuurlijk hebben we dit al meermaals gezien en ja er zijn er die beter zijn ja maar er zijn er die ook slechter zijn.
Ik heb dit al vaak gepost; een film moet zeker 1 vereiste hebben en dat is dat het niet saai mag zijn en dat was het al helemaal niet, acteurs vond ik ook best spelen.

Leuk avondje gehad, geen topfilm maar wel de moeite om toch die ene keer gezien te hebben.

avatar van Pazmaster
Een simpel kat-en muisspelletje waarbij de logica soms ver te zoeken is. Moeder die zich als een soort ninja in en om het huis begeeft om haar kinderen te redden van wat niet al te snuggere criminelen. Het einde laat zich wel raden in deze clichématige thriller met niet al te sterk acteerwerk.

avatar van filmkul
Doorsnee thriller. Het verhaal blinkt niet uit in originaliteit en geloofwaardigheid. Maar McTeigue weet er best nog wel wat uit te halen. De opbouw is goed en het wordt al snel spannend. Het feit dat de film niet altijd even logisch is, gaat soms wel wat ten koste van de spanning. Maar de film duurt niet al te lang en verloopt verder vlot. Het acteerwerk van Union is best okay. Prima tussendoortje. 3.0

avatar van Master Blaster
Beetje onwerkelijk maar toch vermakelijk

Matige film over een moeder die met haar twee kinderen naar het landhuis van haar overleden vader afreist. Op zich een prima opzet en de korte speelduur werkt hier in het voordeel. De personages zijn clichématig (vooral de bad-guys). Echt vervelend wordt het niet, maar er zijn betere en spannendere home-invasion films. Net geen 3.0 sterren.

Zo voorspelbaar als het maar kan natuurlijk.
Alle chiche's kom je in deze anderhalf uur durende thriller tegen.
En toch was "Breaking In" vermakelijk.
Verstand op nul en lekker filmpje voor het slapen gaan na een lange werk week.
3*/3.5*

avatar van Beatlestone
Een thriller kan ik het niet echt noemen maar toch heb ik me prima vermaakt met deze film.
Moeder en de twee kids spelen overtuigend alleen de criminelen komen wat ongeloofwaardig over. Ondanks dat blijft Breaking in zeker boeien tot het eind. De film kijkt lekker weg en vertraagt nergens.
Prima filmpje voor de liefhebber van het kat-en muis genre maar verwacht geen topper.

avatar van Noodless
Gewoon een vlot, simpel filmpje die voldoende weet te entertainen en waarbij de cast geloofwaardig hun rollen spelen. Lijkt me zo typische tv-film binnen een paar jaar. 6/10

avatar van mixmaster
Simpele Thriller die nergens echt spannend is, er zijn duizenden films met hetzelfde verhaal als deze maar dan beter.

Ook de uitwerking is slap, en de film is ook voorspelbaar.

avatar van Phantasm
Teleurstellende film met weinig verrassingen. Is inderdaad slap en voorspelbaar zoals mijn bovenbuurman al schreef.

avatar van Thomas83
Een goedkope tv-filmversie van Panic Room. Een opbouw waarin de personages nog een beetje uitgewerkt worden ontbreekt. De film brandt gewoon direct los met spannend bedoelde scènes. In een onlogisch plot is de moeder (Union is het enige lichtpuntje) dan af en toe ineens de koele kikker als het de plot uitkomt. De inbrekers zijn natuurlijk volstrekt incompetent, en net als in Panic Room zit er een gevaarlijke gek tussen, erg over de top ook bovendien. Met dat huis wordt ook maar weinig gedaan. 1.5*.

avatar van Grindhouse62
We hebben het inderdaad wel eens gezien. Maar ondanks dat is dit een vermakelijke film om naar te kijken. Er wordt redelijk geacteerd en de spanning wordt goed gedoseerd. Een leuke kat en muis spel. Ik heb mij prima vermaakt met deze film.

avatar van umbra
Keek lekker weg, lekker simpel...

avatar van Shadowed
Te tam.

McTeigue lijkt zijn beste dagen in films maken te hebben gehad. Zijn carrière begon best veelbelovend, en dan is dit filmpje toch wel jammer. McTeigue leunt wel heel, heel erg op de clichés hier en daarbuiten blijft dit filmpje wel iets te "veilig" in zijn genre.

Van Union hoefde ik in Bad Boys II niets te hebben maar in deze film heeft ze eigenlijk wel een positieve vooruitgang gemaakt. Burke is ook best aardig als schurk, heeft er ook wel een koppie voor. Cabral was ok, net als Meaden. Dat kleine ventje was ook goed. Maar niemand doet het ook fantastisch.

De karakters zelf zijn echter wat saai. De schurken zijn nergens erg dreigend en de motieven blijven steeds behoorlijk vervagen waardoor je als kijker regelmatig vraagtekens achter hun acties zet. Maar ook de kinderen en moeder doen een aantal rare dingen.

Film is voor de rest te voorspelbaar. Einde is daarom al in de eerste 5 minuten te raden. Voor een film die het van de spanning moet hebben is dit dan ook weinig soeps. Nergens heel dreigend ondanks de beste pogingen van McTeigue.

Soundtrack is wat duf, locatie is redelijk saai en ondanks dat het huis er mooi uitziet is het duidelijk dat McTeigue niet al te veel budget heeft gekregen. Filmpje zelf houd het allemaal ook wat simpel, maar wat te simpel. Het is veel te veilig.

Belichting is ook vrij brak. Dat is 1 van de grootste elementen die hier de mist ingaat. Door de tamme belichting en weinig interessant cameragebruik is sfeer ver te zoeken. Dan is dit filmpje er alleen voor simpel vermaak, maar je zou niet zeggen dat dit goede cinema is.

avatar van snarfje5508
Zeer voorspelbare, matig geacteerde no nonsense film. Weet toch zodanig te boeien dat je netjes de tijd uitzit. Geen onverwachte wendingen, je wordt bediend volgens een bekend recept. Ook wel eens prettig. Vandaar toch nog 2,5 ster....

Gemaakt volgens het beproefde recept, al 10.000 keer eerder gedaan, maar moet bekennen dat ik het af en toe best lekker vind om zo een thriller die zich afspeelt op één locatie te aanschouwen. Kwalitatief zeker niet het beste in dit genre, is meer een soort Home Alone voor volwassenen dan een nieuwe Wait until Dark, zeg maar. Met hier een moeder die, hoewel ze zelf ook pas nieuw is in dit huis, opvallend genoeg precies weet met welke invalshoeken ze de bad guys kan verrassen. Matig acteerwerk ook, Union is een mooie vrouw maar echte emotie kan ze niet spelen. Idem voor de vier, niet al te snuggere slechteriken : ze kunnen er nog net mee door, maar wakker zal je er geen moment van liggen als deze jongens ooit op de stoeptegels van je eigen huis zouden staan. Erg voorspelbaar en van B niveau dus, men dient het kritisch oogje af en toe dicht te knijpen. Mensen die niet zo houden van dit type film zullen ongetwijfeld een lagere waardering geven dan de drie sterren die ik er voor over had.

avatar van Brabants
Breaking In is een film met een concept waarbij je krijgt voorgeschoteld wat je verwacht. Is daar iets mis mee, nee! Sterker nog het maakt het niet minder bijzonder. Als je nu simpelweg van dit soort genre houdt dan moet je hem lekker kijken. Verveelt geen seconde.