Sicario: Day of the Soldado (2018)

Alternatieve titels: Sicario 2: Soldado | Soldado | Sicario 2: Day of the Soldado

Verenigde Staten / Italië
Actie / Misdaad

geregisseerd door Stefano Sollima
met Josh Brolin, Benicio Del Toro en Isabela Moner

'Soldado' speelt zich af na de gebeurtenissen uit 'Sicario' en volgt infiltrant Alejandro Gillick en CIA-agent Matt Graver. De Mexicaanse drugsoorlog heeft zich verder verspreid waarbij terroristen over de Amerikaans-Mexicaanse grens verplaatst worden. Matt krijgt van hogerop de taak om in te grijpen.

avatar van DreamTech
vond het een geweldige film en wat een goeie rol voor del toro !!

avatar van james_cameron
Prima vervolg, bijna net zo goed als het origineel. Vooral het eerste uur is erg goed, met een fraaie spanningsopbouw en een reeks opwindend in beeld gebrachte aktiescenes. In het tweede uur is de rek er hier en daar een beetje uit en doen bepaalde beslissingen van de hoofdpersonen wat ongeloofwaardig aan. Gelukkig maakt de intense climax dan wel weer veel goed. Brolin en Del Toro zijn wederom uitstekend.

avatar van schumacher
Ik vond de eerst redelijk goed maar zeker het einde simplistisch en deze vond ik nog minder. Het einde was ppfrrtt voor mij, weinig aktie, voorspelbaar en je zag toch niks of bijna niks vd andere kant enzo da vondk ook maar nikske.
Er zaten dode momenten in waar ik me ook aan ergerde; dat gebarentaal gedoe werkte op mijn systeem, duurde me te lang, in zo'n film wil ik dat er meer tempo inzit.
Sommige aktie scenes waren goed maar aan de andere kant het en der alweer wat simplistisch en in zo'n film verwacht je dat toch niet , is maar mijn mening.

avatar van notoirefilmhater
Had er meer van verwacht omdat de waardering iets hoger is dan het vorige deel. Onderhoudend filmpje, maar zeker niet zo goed als het eerste.

avatar van vranque
Minder. Blijf op 3* hangen. Iemand het lijk gezien toen Del Toro die vent dood schoot en met het meisje weg reed in de woestijn? Ik niet. Vind het slordig

DreamTech schreef:
vond het een geweldige film en wat een goeie rol voor del toro !!

waar heb je het over, Brad Pitt had toch de beste rol?

vranque schreef:

Deze inmiddels filmserie zou veel geschikter zijn als tv-serie. Deel 2 leek ook veel meer een lange aflevering uit een tv-serie. Binnenkort komt Narcos: Mexico (Netflix) uit, een prequel op de tv-serie Narcos, dat lijkt me veel beter te pruimen.

avatar van vranque
Onbegrijpelijk dat je mij quote gebruikt voor iets waar ik totaal niet in geinteresseert ben.

avatar van Master Blaster
Dit is zo'n film waar je teveel van verwacht en daarom alleen maar tegen valt

toch nog wel 3*

avatar van DreamTech
notoirefilmhater schreef:

waar heb je het over, Brad Pitt had toch de beste rol?

Tuurlijk !!

avatar van constructivist
vranque schreef:

Dan moet je beter kijken want het lijk is er wel degelijk aan de rand van de weg.

avatar van HarmJanStegenga
Vond 't maar een matig vervolg, met een slap scenario. Fijne sfeer en goede cast, maar verder deed het me helemaal niks.

avatar van max cady
Lekkere bombastische steeds terugkerende soundtrack. Deed me wat denken aan Inception, leuk! Film wist me aardig te boeien met volop keiharde actie. Jammer van het open einde, dat hoeft van mij echt niet. Aan de ander kant is het fijn om te weten dat er naar alle waarschijnlijkheid een 3e deel komt ...

avatar van max cady
HarmJanStegenga schreef:

Het verhaal in het eerste deel was vele malen beter als je dat bedoelt.

avatar van HarmJanStegenga
max cady schreef:

Het verhaal in het eerste deel was vele malen beter als je dat bedoelt.
Het 1e deel was idd veel beter. Ik snap werkelijk niet dat deze film zo makkelijk wegkomt met dit belabberde verhaal en het luie script. De kroon wordt o.a. gespannen door dat jochie die (de in de auto zittende) Del Toro zo indringend aan zit te kijken in het begin. Dan weet je dat je de hele film zit te wachten op een vervolg op dit moment. En ja hoor.. in een totaal andere context herkent-ie 'm uit het niks op het einde. Heel slecht geschreven. Hele zijplot is er met de haren bijgesleept. En dat is nog maar 1 ding.

avatar van john mcclane 2
Eerlijk gezegd , een tegenvaller .
De twee delen achter elkaar gezien . En aangezien een van mijn favo regisseurs aan het roer stond bij een , zie je hier maar weer eens , wat een invloed die heeft .
Het was bij vlagen spannend , maar echt imponerend is het niet .
Soms tegen het saaie aan . De soundtrack was een groot plus punt . Sober maar precies genoeg aanwezig . Net aan voldoende . En ook weer niet echt een afrader ofzo .
Brolin en del toro zijn natuurlijk zoals gewoonlijk erg goed .

avatar van KingJ
goede misdaadfilm!
heeft echter wat mij betreft niet het ijzingwekkende spannende van deel 1

avatar van Pazmaster
Inderdaad ietsje minder dan het eerste deel maar nog steeds gewoon een goede film. Hard, lekker rauw en er wordt weer uitstekend gespeeld. Vooral Del Toro maakt wederom indruk. Ook de muziek is heerlijk. Prima filmpje dus!

avatar van mixmaster
Geweldige opvolger met harde actie en spanning, wederom spelen Josh Brolin en Benicio Del Toro hun rol perfect.
Ik heb van dit deel net zo genoten als het eerste, nu hopen dat het volgende deel wederom zo goed is als zijn voorgangers.

avatar van ehgeahrev
Verschrikkelijk zwak, warrig en dus slecht scenario. Jammer. De film verliest er al haar geloofwaardigheid mee.

avatar van cor1946
Een rommelige film, best veel actie en doden. Maar toch vond ik hem matig. De 1e film had ik nog 4.5 sterren gegeven maar deze niet. En de soundtrack vond ik storend bij sommige scenes.

avatar van Kondoro0614
Best geschrokken van de uitkomst van deze film, die ik na maten toch wel lichtelijk vond tegenvallen en zeker na een goed eerste deel valt dit tweede deel behoorlijk weg. De spanning was niet echt aanwezig, en door de gehele film is soms best traag om te volgen en loopt vaak best traag door. Interessant vond ik het ook niet echt, best cliché en we hebben het allemaal al wel eens gezien.

De film voelde best zwak aan, waarbij er telkens maar gekozen werd voor de verkeerde weg en zeker niet een weg waarvan ik een bepaalde fan was. Het verhaal was best saai en niet meer interessant, en dat kan ik bijna over de hele film wel zeggen: het werd maar niet interessant om te volgen en dan kan een film nog best lastig worden.

In het algemeen was de actie best te doen, veel schoten en veel doden maken de film wel wat aantrekkelijker en harder zoals we ook een beetje van deel één gewend waren maar, zoals ik al zei kan de film verder niks waarmaken en dat is zonde.

Het verhaal was best saai, Amerika word aangevallen door terroristen en nu moet een speciale team er achter komen wie dit dit en dit stoppen. Ze ontvoeren even later een meisje, dochtertje van een grote jongen daar in Mexico om vervolgens alles op een karteloorlog uit te laten komen en deze weer terug te pakken als de ‘DEA’ zelf. Helaas gaat het allemaal niet zoals gepland en word het veel vechten en zichzelf er uit lullen om toch nog enigszins in leven te blijven.

Soms werd de film wat leuker, zeker als de actiescènes van start gingen maar daar om heen was de film verre van spannend of interessant en vond ik het soms maar een saaie bedoeling. Nee, dit tweede deel heeft mij zeker niet vermaakt! Echter, was de regisseur niet bang om bepaalde scenes te laten zien (zoals de ontploffingen of executies) en dat gaf zeker een kleine pluspunt, zo was ik het eerste deel ook gewend namelijk.

avatar van Brabants
Vrij simpel in elkaar gebrouwen geheel wat na het eerste deel behoorlijk overbodig overkomt. Het plot is gewoon te zwak en te dun om er de speeltijd mee te vullen. De spanning wordt behoorlijk aangezwengeld met behoorlijk irritante muziek. Het kon me duidelijk niet bekoren. De trailer zal qua amusementswaarde veel beter bevredigen dan het kijken van deze film in zijn geheel.

avatar van filmkul
Redelijk sterk tweede deel. Het verhaal is aardig maar minder sterk dan deel 1. De opbouw is prima. Vanaf het begin wordt de spanning hoog opgevoerd met een uitstekende soundtrack. Continue is er dreiging en Sollima weet dat goed over te brengen. De actiescenes zijn goed en weer erg hard. Del Toro en Brolin zijn weer goed op elkaar ingespeeld. Het einde valt wat tegen. Bijna topper. 4.0

Redelijk vervolg op het kwalitatief wel beter origineel. Enkele behoorlijk heftige momenten, intens en grimmig over de grote lijn. maken dat je deze niet al te vlug bent vergeten. Verhaalinhoudelijk echter wel erg mager, met een schietpartijtje te veel hier en daar, was beter geweest om net wat meer aandacht te besteden aan de karakterisering van de twee hoofdpersonages. En ja, ik miste Emily Blunt en dat wordt dan wel enigszins vergoed door de altijd professionele bijdrage van Brolin en Del Toro die geboren lijken voor dit soort rollen. Het nevenverhaaltje over die jongen die gedurende de film betrokken raakt in het criminele circuit, was wat gezocht en draagt weinig bij aan het geheel. De deur naar een derde staat op een grote kier, en dat lijkt me nou net iets te veel van het goede.

Teleurstellend, rommelig en onsamenhangend vervolg op de eerste degelijke en wel sterke " Sicario".
Het tweede deel in deze misdaad reeks gaat over van alles.
Misschien omdat het thema actueel is begint het verhaal met terrorisme.
Echter wordt hier na de openings scene verder nooit meer wat mee gedaan.
Er wordt wat gemoord, er is een ontvoering en wat mensensmokkel.
Kortom veel ingredienten verpakt in een 2 uur durende film.
Maar de echte afknapper en dooddoener is het abrupte einde van dit tweede deel waarop het lijkt alsof "Sicario 2" een soort televisie serie is geworden en het derde deel een kwestie van tijd is blijkbaar.
Aan het acteerwerk light het allemaal niet overigens, dat is dik in orde. Maar hier had ik toch echt meer van verwacht.

Vond de eerste Sicario zeer sterk, en verwachtte van deze ook wel veel.
Maar waar de eerste een bijna documentair realisme had zit er hier echt teveel onzin in om nog echt een goede film te zijn.

De hele premisse is al belachelijk de drugskartels importeren terroristen zodat de grenzen dan strenger worden en de coke prijs zal stijgen (????!) is er zo bij de haren bijgetrokken zodat de us regering door het terrorisme oogmerk geen regels meer hanteert.
Gaap.

Daarentegen zijn Brolin en Del Toro weer erg goed en samen met een paar sterke scènes redden ze de film.

Geen sequel maar ik vond hem wel beter dan Sicario.

avatar van Norman Mailer
Ik heb sterk het vermoeden dat die Brolin in het dagelijks leven eveneens zo'n mateloze boerenpummel is. Fantastisch.

avatar van Thomas83
Net als bij Jurassic Park lagen mijn verwachtingen laag en bleek de film uiteindelijk nog best wel onderhoudend te zijn, maar verder kan ik er ook niet zo enorm veel positiefs over zeggen. Lelijke titel, lelijke poster, en het broeit nooit zo als in Villeneuve zijn film. Op een of andere manier laat alles me wat onverschillig. Waarschijnlijk ook omdat boeiende personages naar wiens motieven je kan raden ontbreken, en omdat de film wat teveel een (soms ook onuitgewerkt) mengelmoesje is. Blijkbaar is er door de studio aan het script gesleuteld. Ik had er niet van opgekeken als Sheridan er zijn naam niet meer onder had willen zetten. Hij kan beter dan dit.

Aanvankelijk lijkt het alsof de film het focuspunt van smerige spelletjes om een vuile oorlog te winnen wil cultiveren, maar het wordt nooit zo naar als de eerste film. Sterker nog, een tikkeltje sentimenteel zelfs. Maar dat vond ik eigenlijk nog wel het leukste deel moet ik zeggen. Dit deel bevat ook nog zo'n goede scène als die met de konvooi op de onverharde stoffige weg. Het zijplotje met de Mexicaanse jongen die zich met het kartel begint in te laten als mensensmokkelaar is wel erg karig. Er wordt gewoon veel te weinig mee gedaan. Niet zo gek ook dan dat het einde niet zo grimmig overkomt als bedoeld. Vond het zelfs niet als echte afsluiting aanvoelen. Er wordt naar van alles opgebouwd zonder het af te ronden. 3.0*.