A Christmas Prince (2017)

Romantiek / Drama

geregisseerd door Alex Zamm
met Rose McIver, Ben Lamb en Alice Krige

Kerst begint vroeg voor een ambitieuze journaliste uit New York die naar Oost-Europa wordt gestuurd om daar een koninklijk evenement vast te leggen. Ze komt er namelijk voor een scoop over een knappe prins die op het punt staat koning te worden. Daar krijgt ze al snel te maken met de koninklijke familie en blijkt dat er wel eens meer in de lucht kan hangen dan alleen een journalistiek verslag.

Netflix goes Hallmark

avatar van centurion81
kappeuter schreef:
Netflix goes Hallmark

Exactly my thoughts..

avatar van Miszmi
Ook ik had bovenstaand idee, maar deze film was kwalitatief toch wel een stuk beter dan de meeste Hallmark films. Alleen de acteerprestaties al, die bij Hallmark vaak zeer bedroevend zijn. Bij deze film viel het allemaal mee. Het springt er nergens echt tussenuit, maar iedereen doet het prima.

Er wordt hier en daar wel gerefereerd naar kerst en de sfeer, maar qua verhaal had het net zo goed in hartje zomer kunnen afspelen. Het is in ieder geval geen film die ik echt voor de kerst zou bewaren. Het verhaal wordt goed gebracht en weet op sommige punten zelfs enigszins te verrassen. Dat laatste vind ik in deze tijd toch wel uniek, waarbij het verhaal vaak van begin tot eind na de eerste minuut al uitgestippeld is. Oké, je hoeft natuurlijk geen genie te zijn om te zien waar deze film uiteindelijk naartoe gaat, maar tussentijds weten ze met een paar leuke twists te komen.

Het zal geen film zijn die op mijn vaste lijstje met kerstfilms komt om ieder jaar te bekijken, maar het is ook absoluut geen film die ik nooit meer aan zal zetten.

Zwolle84
Valt een beetje tegen. Het is meer een familiefilm dan ik had verwacht.

avatar van Elchapo
Redelijk,niet meer en niet minder.....2.5 stars.

avatar van BlueJudaskiss
Voorspelbare maar erg sympathieke tv-film met een prima cast.

Voor nu even 3,0*, maar het zou zomaar kunnen dat dat binnenkort een half puntje omhoog gaat.

avatar van IH88
“Who are you, and what are you doing in my palace?”

Aardig kerst niemendalletje. Het is voorspelbaar, sentimenteel en heel erg zoet, maar dit soort film opzetten in december brengt je vanzelf in de juiste kerstsfeer. McIver is ook een sympathieke hoofdrolspeelster en vooral het samenspel met de jonge Kneafsey levert leuke scènes op. Lamb is een stuk minder op dreef, en het romantische gedeelte werkt dan ook niet echt. Wel belangrijk in dit soort films.

avatar van rcuppen79
A Christmas Prince is een kerstfilm van de Amerikaanse streamingsdienst Netflix. En zoals meerderen hier al hadden opgemerkt, Netflix speelt hier een beetje leentjebuur bij de Amerikaanse tv-zender Halmark Entertainment. Want A Christmas Prince had niet misstaan in het oeuvre van Halmark, waar familiemoralen en romantiek een sterk thema vormen.

Je kunt de film een beetje omschrijven als “Assepoester met kerstmis”. Rose McIver speelt een Amerikaanse journaliste die voor een artikel afreist naar het fictieve land Aldovia, waar een knappe prins op het punt staat te worden gekroond tot koning. Natuurlijk is de prins vrijgezel en valt hij als een blok voor een doodgewone journaliste. En aan het einde leven ze nog allemaal lang en gelukkig.

Voor originaliteit of goede acteerprestaties moet je vaak niet bij een gemiddelde kerstfilm zijn. Ook hier is het allemaal een beetje te gelikt. De locaties van het koninklijke kasteel zijn natuurlijk prachtig, maar helaas weet de film inhoudelijk minder te imponeren. Het ontbreekt het koppel Rose McIver en Ben Lamb aan chemie en de slechterikken van het verhaal worden helaas iets te dik aangezet. Geen topper van Netflix, maar de film was succesvol genoeg om een jaar later een vervolg te krijgen: A Christmas Prince: The Royal Wedding.

avatar van Grindhouse62
Mijn vrouw heeft er van genoten en deel 2 is er gelijk achteraan gegaan op Netflix. Morgen deel 3

Heerlijke film voor deze tijd van t jaar. Ik wist precies wat ik kon verwachten en het was beter. Nu de andere delen nog. It is beginning to look a lot like X-Mas❤. Tuurlijk zijn dit niet de al te ingewikkelde scripts, maar voor heel veel mensen en families geweldig in deze tijd.

avatar van mjk87
Best een sympathieke film en qua sfeer wel oké waardoor het wel is uit te zitten, want verder brengt deze film weinig en ligt verveling snel op de loer. Werkelijk alles is weleens al veel vaker langsgekomen, tot aan het wijsneuzerige meisje in een bijrol aan toe (deed me ook enorm denken aan The Princess Switch, al was die film van latere leeftijd dus de eigenlijke kopie). Maar hoewel het acteerwerk verder niet denderend is, is het geheel best charmant, locaties heel aardig (zou een gemiddelde Amerikaan denken Aldovia daadwerkelijk bestaat?) en in deze tijd best te kijken. Maar daar is dan ook alles mee gezegd. 2,5*.

avatar van tommykonijn
Typische 'opwarmer', zoals wel meer van dit soort Netflix-kerstfilms. Met andere woorden: een film die niet eens in aanmerking komt om zich te meten met films als Love Actually, Home Alone en A Christmas Carol, maar die wel prima dienst doet om begin december mee in de juiste sfeer te komen. De film moet het volledig hebben van een sprookjesachtig ogende locatie genaamd Aldovia en een Rose McIver die een sympathieke hoofdrol weet neer te zetten.

Verder stelt de film namelijk vrij weinig voor. De overige acteurs maken vrij weinig indruk, waarbij ook nog opvalt dat bepaalde personages (het verwende prinsesje, Simon) meermaals vervelend dreigen te worden. Dat de film inhoudelijk niet veel nieuws te bieden heeft mag ook niet als een verrassing komen. Het is in ieder geval een film waarvan ik de rode nog wel onthouden heb, maar de meeste details binnen afzienbare tijd kwijt zal zijn. Verre van vervelend en het kijkt gemakkelijk weg, maar zelfs binnen de Netflix-stal vind ik dat er betere films te vinden zijn, zoals bijvoorbeeld Christmas Inheritance.

avatar van macrobody
Ik heb ze alle drie bekeken en dit was de beste, maar ik kom toch niet verder dan 3 sterren helaas. Misschien zat er een 3,5 ster in als Rose McIver wat meer de uitstraling had van een (echte) koningin als Maxima. Het kijkt in ieder geval allemaal weg zoals je een bouquetreeksromannetje zou lezen.