• 8.489.145 stemmen

A Christmas Prince: The Royal Wedding (2018)

Romantiek | 92 minuten

Genre: Romantiek

Geregisseerd door: John Schultz

Met onder meer: Rose McIver, Ben Lamb en Alice Krige

• Netflix Bekijk via Netflix

Plot A Christmas Prince: The Royal Wedding

Prince Richard en Amber zijn druk in de weer met hun huwelijksvoorbereidingen. Ze zijn van plan om rond de kerstdagen te trouwen, maar Amber vindt het spannender dan gedacht – zou ze wel een goede prinses en toekomstige koningin van Aldovia zijn? Aan de andere kant heeft Prince Richard ook een aantal crisissen die hij moet oplossen, en dat terwijl de bruiloft steeds dichterbij komt.

imageimageimageimageimageimageimageimage

kappeuter (crew films)

Hmm... Weer zo'n Hallmark stijl film van Netflix.

stinissen (crew films & series)

kappeuter schreef:

Hmm... Weer zo'n Hallmark stijl film van Netflix.

Vervolg van A Christmas Prince (2017)

avatar van Elchapo

Elchapo

Net als deel 1 een lauwe drie stuivertjes roman....2 stars.

avatar van schumacher

schumacher

Standaard filmpje, niks speciaals aan, gewoon eens leuk om die 1 keer gezien te hebben, meer niet. Ik heb me niet zitten vervelen, belangrijk, daarmee nog een 2.5

avatar van Hannesje

Hannesje

Mwah, slecht acteerwerk en geen duidelijk plot. Een overduidelijke netflix film met weinig inhoud

avatar van sanne12345

sanne12345

Ik was me al erg aan het ergeren dat volgens deze film vrouwen hoogstens goed zijn om een mooie kerstboom uit te zoeken, tot de hoofdpersoon bedacht dat zij wel even kon uitvinden wat er mis was met de economie van het land. Gek genoeg maakte dat het alleen maar erger.

Wat een bagger film.

avatar van Stijn92

Stijn92

Waar ik de eerste film van vorig jaar nog redelijk viel meevallen is deze gewoonweg absurd slecht op alle vlakken.

Oké, deze film kijk je niet voor de schitterende dialogen, de uitmuntende acteerprestaties of het sterke verhaal, van zo'n film weet je dat je een melige romantische kerstfilm mag verwachten.

Mocht dit het geval geweest zijn, geen probleem, maar dit is het gewoonweg niet.. Op alle vlakken scoort deze film kort en cru gezegd gewoon slecht, geen romantiek, het verhaal springt van de hak op de tak, een kerstfilm? Neen, geen kerstsfeer! En om over het acteren maar te zwijgen.

Zoals er vele films de laatste tijd van Netflix zijn uitgekomen, matig tot slecht verhaal, matig tot slechte acteurs, maar goed de kijkers zijn er 90 min zoet mee en een deel van hen kan deze films bekoren... Neen, mij niet.

avatar van rcuppen79

rcuppen79

Vervolg op A Christmas Prince uit 2017. Die film was een groot succes op Netflix, waardoor er al snel een vervolg aangekondigd werd. Dit vervolg concentreert zich volledig op de bruiloft van de koning van Aldovia, Richard en zijn verloofde Amber, een Amerikaanse journaliste. Daarnaast heeft de film nog een subplot over een economische crisis die het land Aldovia teistert.

De eerste film blonk al niet uit in originaliteit, maar helaas is dit vervolg nog een graad erger. De geloofwaardigheid van het verhaal is ver te zoeken. Het acteerwerk is vaak belabberd! Rose McIver doet het nog wel aardig en is ook een leuke verschijning. Haar tegenspeler Ben Lamb is echter vooral saai en toont weinig emotie, waardoor er van chemie tussen hem en McIver nauwelijks sprake is. Acteerveterane Alice Krige acteert vaak erg overdreven en een actrice als Sarah Douglas krijgt bitter weinig te doen. Karakters zoals Amber’s vader (gespeeld door John Guerrasio) en Sahil de trouwplanner (gespeeld door Raj Bajaj) moesten voor de komische noot zorgen, maar falen hierin volledig. Ze werken meer op de zenuwen dan dat ze op de lachspieren werken. Het verhaal stelt zoals gezegd bitter weinig voor. Het enige pluspunt zijn de mooie locaties, want het kasteel van koning Richard, wat in werkelijkheid Kasteel Peleş in Roemenië is, is natuurlijk een prachtig kasteel en ziet er in de wintertijd prachtig uit.

Voor de rest is dit een nietszeggende, weinig originele Kerstfilm.

avatar van Mimi93

Mimi93

Rommelig script. Belachelijk slecht acteerwerk (vooral van de hoofdrolspeelster).

avatar van Grindhouse62

Grindhouse62

• 2036 berichten

Zojuist deel 1 gezien en deel 2 erachter aan op Netflix. Mijn vrouw is helemaal in haar noppies. Morgen Deel 3

avatar van mjk87

mjk87

Minder dan het eerste deel. Vooral die nieuwe acteur in de vaderrol is irritant (van een lieve warme man naar zo'n vervelend druk persoon) en ook die ceremoniemeester is weinig grappig. Sfeertje is wel oké en verder zijn de acteurs wel sympathiek. Die plot is van mijlenver al te zien dat er geld wordt weggesluisd met brievenbus-bv's, maar van de plot moeten zulke films het sowieso niet hebben. Al kan je toch altijd er iets van proberen te maken. 2,0*.

avatar van tommykonijn

tommykonijn

• 2095 stemmen

Deel 1 vond ik zeker niet fantastisch, maar het keek prima weg. Met deze opvolger had ik daarentegen wat meer moeite. De cast presteert eigenlijk precies hetzelfde, dus Rose McIver springt er ook hier weer in positieve zin uit. Personages die in de vorige film vervelend dreigden te worden, Emily en Simon, vallen hier erg mee, omdat ze nu concurrentie krijgen van personages die wél daadwerkelijk irritant zijn. Ik verwijs dan met name naar die drukke modeontwerper en de vader van Amber, Ruby. Waarom uitgerekend dit laatste personage opeens door een andere acteur gespeeld moet worden is mij een raadsel. Het personage lijkt in de verste verte (zowel qua uiterlijk als gedrag) niet meer op die in het origineel en dit werkt behoorlijk afleidend.

Daarnaast is het verhaal zo mogelijk nóg minder spannend in deze sequel. Er wordt nog wat politiek in verwerkt, maar dat lijkt echt volkomen uit de lucht gegrepen. Daarnaast is het meest kwalijke nog wel dat de kerstsfeer er niet helemaal lekker in zit. Pas op het einde komt dit een beetje naar voren, maar dat is natuurlijk wel iets dat voor een film als deze essentieel is en dus veel eerder al voelbaar zou moeten zijn. De film profiteert - net als de voorganger - van de sprookjesachtige setting, waardoor ook dit vervolg nog wel uit te zitten is. Van enige kwaliteit is echter niet of nauwelijks nog sprake.

avatar van macrobody

macrobody

Als je dan toch alle karakters overhoop wil gooien maak dan de modeontwerper een niet-westerse rokkenjager, maak je de koning bi-sexueel en is de dokter een transseksueel.

De koningin heeft het Down syndroom en de vader is een gehandicapte restaurateur. De princes kan dan Gilles de la Tourette hebben of zo.

En voor echte diversificatie is Simon de serie verkrachter en de butler een drugsverslaafde.

Klinkt stom? Ja dat is het ook, daarom moeten ze een keer normaal gaan doen in Hollyweird.