Annihilation (2018)

Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten
Sciencefiction / Avontuur

geregisseerd door Alex Garland
met Natalie Portman, Jennifer Jason Leigh en Tessa Thompson

'Annihilation' volgt een groep van vier vrouwen: een bioloog, een antropoloog, een psycholoog en een surveillant. De groep besluit op een gevaarlijke expeditie te gaan naar een locatie waar de natuurwetten niet gelden. Het onbewoonde en verlaten gebied is de laatste plek waar de man van een van de groepsleden is geweest.

avatar van tbouwh
Bij Alex Garland:

Bij Ex Machina:

Er komt een tweede Garland aan.

avatar van Arri
kappeuter ik zie deze film 2 keer langskomen in de zoekfunctie, zowel 2017 als 2018.

Kijk erg uit naar deze film, Ex Machina is 1 van mijn grote favorieten van de afgelopen jaren. Beelden in de teaser zien er mooi uit, nog weinig te zeggen over het plot (gelukkig maar)

kappeuter (moderator)
Arri
Dankjewel voor de tip. Opgelost!

De releasedatum is inmiddels ook bekend: vanaf 22 februari 2018 in de bioscoop (Universal)

avatar van luukve
Top! Ga de trailer omzeilen voor een keer.

avatar van Verhoeven
Zo, dit ziet er heel speciaal uit! Première in Berlijn?

avatar van TornadoEF5
Ziet er geweldig uit.

avatar van perceived
Zag vanmiddag de trailer in de bios (beetje vroeg trouwens gezien die pas eind februari gaat draaien) en ben in ieder geval overtuigd dat ik deze wil gaan zien

avatar van mcdaktari
Dit is er eentje om in de gaten te houden, lijkt me. Ik kijk hier iig geval wel naar uit. Zijn vorige film, Ex-Machina vond ik ook al heel goed. Nog een paar maandjes geduld hebben.

avatar van legian
Netflix streamt 'Annihilation' in NL al 17 dagen na biosrelease VS | Filmtotaal
Dat wordt een interessante ontwikkeling. Maakt voor mij de kans groot dat ik deze nog ga zien ook. Lijk mij erg interessant maar trekt mij niet echt voor een bios bezoek namelijk.

avatar van Arri
Slechte ontwikkeling. Wil deze sowieso op een zo groot mogelijk scherm zien.

'Annihilation': How a Clash Between Producers Led to a Netflix Deal

and in the other sits David Ellison, the head of Skydance Productions, the company that made Geostorm and Terminator Genysis. Skydance is also a major co-financier of Paramount’s slate.

The movie, which wrapped shooting July 2016, had a poor test screening this summer that sources say was the root of the conflict. After the screening, Ellison became concerned that the movie was “too intellectual” and “too complicated” and wanted changes made to make it appeal to a wider audience. They included making Portman’s character more sympathetic as well as tweaking the ending.

Tja...

Tering ...

avatar van Flitskikker
Slechte zaak, alles wat tegenwoordig op Netflix verschijnt is voorzien van extreem slechte ondertiteling.
Hopelijk komt hij hier alsnog gewoon in de bioscoop. Vond Ex Machina zeer goed.

Hopelijk geen Hollywood-meuk. Juist het einde maakte Ex Machina zo goed.
Anders maar wachten op een Director's Cut...

AC1
Goed voor mensen die liever een bezoek aan de bioskoop vermijden maar wel jammer for Alex Garland. Film zou te moeilijk zijn? Ik dacht net dat het een soort Alien/Predator film zou zijn. Je weet wel, een afvalrace!

avatar van horizons
Trailer ziet er wel goed uit. Benieuwd of het meer is dan een Predator/Alien kloon. boek schijnt niet het makkelijkste te zijn.

avatar van IH88
Er staat ons in 2018 veel moois te wachten, maar dit is de film waar ik het meeste naar uitkijk. Trailer ziet er fantastisch uit.

avatar van Verhoeven
Definitief geen release in de bioscoop.

avatar van Badalamenti
WTF !
Waar gaat dit eindigen........

avatar van Verhoeven
Met zijn allen voor de TV aan het Netflixen? Overigens geen problemen mee maar bepaalde films zie ik toch liever eerst even op het witte doek. Hoop stiekem dat het Filmfestival van Berlijn hem nog vertoond.

avatar van Badalamenti
Het is onomkeerbaar vrees ik, maar wat je zegt : sommige films horen gewoon op het grote doek.
Het is er voor gemaakt....... stel je voor Malick op Netflix

avatar van eRCee
Vond de vorige film van Garland ook goed tot z'n recht komen in de bioscoop hoor, met name de intro en outro als ik me goed herinner (of één van de twee).

avatar van mcdaktari
horizons schreef:
De film blijkbaar ook niet, wat ik er zo over lees.

avatar van Cikx
Lyrische reacties waarbij gesproken wordt over een nieuwe klassieker

Annihilation Early Buzz: Alex Garland Has Made a Dazzling Sci-Fi Classic - slashfilm.com

Ik ben er helemaal klaar voor.

AC1
Nog twee weken voor hij op Netflix verschijnt, ja?

avatar van Cikx
Volgens mij komt die de 23e uit in de VS in de bioscoop en is de Netflix release een aantal weken later. Vanaf 7 maart online in België en Frankrijk volgens IMDb in ieder geval.

avatar van Zwolle84
Dit meen je niet! Bah, wat een vervelende ontwikkeling...

Pfff geen release in de bioscoop voor deze film.

dimi303 schreef:
Pfff geen release in de bioscoop voor deze film.

Mute van Duncan 'Moon' Jones gaat ook rechtstreeks naar Netflix zonder de bioscoop te passeren. Geen superhelden, geen bioscoop! Zo gaat dat tegenwoordig. Of het moest zijn dat de films echt barslecht zijn, zoals The Cloverfield Paradox. Dat is nog even afwachten.

avatar van sinterklaas
Zegt ook genoeg over het IQ van de gemiddelde mens van tegenwoordig. Een beetje vreemd? Afgekeurd. Nee... In deze tijd zijn we godverdomme alleen nog maar geïnteresseerd in die geforceerde kutkomedies, de zoveelste lamme geestenfilm en dat Nederlandse huisvrouwen meuk.

En goede horror of all names? Ik denk dat er dit jaar nog wel meer titels geschrapt worden!

Geen wonder dat ze ook allemaal dom liepen te giebelen en te kwaken bij de release van Mother! Achterlijk volk!!!!

avatar van synec
Zozo, Paramount weigert een wide release voor deze film te geven omdat ze de film te ‘complex en intelligent’ vinden voor het cinema publiek? Wtf! Toch triestig hoever het allemaal is gekomen.

In ieder geval hoor je mij niet klagen. Ik kijk hem dan wel in alle comfort en stilte thuis op netflix. Een vredig cinema bezoek voor zulke films krijg je toch niet meer. Moet inderdaad ook aan Mother! recent denken en hoe het publiek die film voor mij vrijwel heeft verpest door heel de film door luidop te lachen en meer op hun smartphone bezig waren (met de brightness op 100%).