Annihilation (2018)

Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten
Sciencefiction / Avontuur

geregisseerd door Alex Garland
met Natalie Portman, Jennifer Jason Leigh en Tessa Thompson

'Annihilation' volgt een groep van vier vrouwen: een bioloog, een antropoloog, een psycholoog en een surveillant. De groep besluit op een gevaarlijke expeditie te gaan naar een locatie waar de natuurwetten niet gelden. Het onbewoonde en verlaten gebied is de laatste plek waar de man van een van de groepsleden is geweest.

avatar van fritsy
Die alien in de grot van de vuurtoren heb ik als visueel effect op mijn WMPlayer.

avatar van vcrrr
Beetje ‘a space odyssey’ maar dan (heel) anders
Vooral erg vaag en niet erg goed...

avatar van Bastard
Verschrikkelijke film. Portman verzacht het leed iets. Maar wie een goede Sci-Fi verwacht, komt van een koude kermis thuis.

avatar van Arri
Meningen verschillen bij deze film sterk zeg. Of <2* of 4*>. Jammer dat er zo weinig waardering is voor intelligente, originele verhalen.

De eerdere reacties ten spijt - m.u.v. Arri - beschouw ik deze film als een bijzonder doordachte Sci-Fi met realistische elementen, een goede spanningsboog en getooid in schitterende effecten. Mijn advies is:
Kijken en voor jezelf beoordelen wat jij ervan vond. Ik vond de film prachtig.

Zeker een aardige film. Adventure achtige sci-fi in het hier en nu met creatieve, welhaast artistieke elementen.

Deze film staat op mijn nog-te-zien-lijst maar nu ik wel alvast Stalker (1979) - MovieMeter.nl heb gezien vraag ik me wel af of het idee van deze film is ontleend aan Stalker...

avatar van Capablanca
Film met een quasi intelligent 2001 sausje. Helaas, het verhaal schiet tekort en de beelden zijn hier en daar ronduit lelijk.

avatar van Yugnav
Begon erg sterk maar ontspoorde volledig.