You Get Me (2017)

Thriller

geregisseerd door Brent Bonacorso
met Bella Thorne, Taylor John Smith en Halston Sage

Na een onenightstand raakt Holly volledig geobsedeerd door Tyler. Sommige mensen hebben geen moeite met afwijzing en gaan verder met hun leven. Dit tienermeisje denkt daar anders over. Holly kiest voor zijn middelbare school in een wanhopige poging om hun 'romance' levend te houden.

Netflix Original. Te zien vanaf 23 juni
billed as a teen version of “Fatal Attraction”
Variety

Compleet verrast, film in gegaan zonder enige kennis, geen flauw idee wat ik moest verwachten, zag alleen een plaatje van Bella Thorne in bikini.

In het begin denk je jeetje, zo'n standaard romantische iets, maar langzaam kom je in een enorm spannende thriller. Is ze zo gevaarlijk of speelt ze een pure mindgame. Absolute aanrader.

avatar van mikey
kappeuter schreef:
billed as a teen version of “Fatal Attraction”

Dat wou ik nou net zeggen.

avatar van umbra
Kreeg het er niet warm of koud van, tv filmpje zonder meerwaarde, slap verhaal, paar leuke grietjes...met een 4/10 ben ik dus zeer gul.

avatar van mikey
Het is weer raak in privileged teenage wasteland. Een gestoorde maar (belangrijker) bloedhete tiener van 27 heeft het gemunt op haar one night stand omdat hij kiest voor zijn vriendin. Dat is een surfer die niet veel om handen heeft, behalve ijsberen door zijn kamertje. Tussen de vele, op je beeldscherm geprojecteerde, whutapp berichten nog enkele intriges rondom neonverlichte zwembaden. Ik zou trouwens nooit in een geel verlicht zwembad stappen. bweeeh. Alsof je in pies of in zwavel stapt.

Enkele rare zaken:
- Het moordwapen (de smoothie) wordt genegeerd, door de speurneuzen en zelfs door de dader. En blijft gewoon liggen.
- Geen Facebook account is verdacht tienurgedrag
- Tieners dromen dat ze sms-en.
- De ontvoeringscène was nogal verwarrend. volgens mij verplaatste het verhaal zich per ongeluk naar het andere huis. Van het een naar het andere moment. Dus van het gele zwembad naar het paarse (iets sjiekere) zwembad.
- En hoe dom ben je als je wordt vermoord met een plastic zakje. Dat zie je wel vaker in dit soort films.. kom op zeg.

Best wel leuk.

avatar van Chelsea94
Ik vond het een hele toffe film en voor Bella word ik spontaan lesbisch, wat een mooie dame.

avatar van tattoobob
Een film die totaal niet nieuws te bieden heeft.
Een verhaal als dit is al zo vaak gedaan...en beter ook.
Eigenlijk is dit gewoon een hele saaie film met 2 leuke dames...
Overslaan is in dit geval niet zo erg.

avatar van horizons
Het verhaaltje bewandelt platgetreden paden en het acteerwerk is niet om over naar huis te schrijven en toch kan ik dit wel waarderen. Iets dat vooral dat aan regie en camerawerk te danken is.
De film bevat een aantal shots die gewoon erg goed in elkaar zitten met een heel fijn kleurgebruik door de hele film heen. Samen met de soundtrack weet de film dan uiteindelijk een sfeer neer te zetten die het uitkijken van de film ondanks de genoemde minpunten erg makkelijk maakt.

Leuke short van de regisseur:
THE NARROW WORLD on Vimeo

Voordat ik deze film begon te kijken was ik erg benieuwd.
Op Moviemeter werd de film beoordeeld als een aardige film, terwijl de amerikanen op IMDB en Youtube spraken over een verschrikkelijke film.
Een Netflix Original die met (bijna) geen reclame of marketing op Netflix is gedropt, en die je vanzelf maar moet ontdekken als je de best bekeken films en series hebt gezien. Toch heb ik een goede ervaring met dit soort 'verborgen' Netflix Original films. De 101-jarige man en A Series of Unfortunate Events waren namelijk in deze categorie een verrassing.

De reden waarom zoveel mensen deze film haten, is omdat het te 'stereotiep' of 'te simpel' zou zijn. Het verhaal is inderdaad een beetje afgezaagd en de achtergrond had beter uitgewerkt mogen worden. Zoals je ziet bij vele minder gelukte films zie je dat een aantal personages de hele film te zien zijn, en een aantal personages zie je maar een aantal scènes terwijl ze wel in dezelfde vriendengroep zitten.
Ook is de achtergrond van de personages niet duidelijk uitgewerkt. Op het einde van de film moet je zelf maar verzinnen naar wie je hebt zitten kijken en hoe hun persoonlijkheid is ontwikkeld.

Maar een ietwat onduidelijke uitwerking van achtergrondinformatie bepaald toch niet de hele film?
De plottwist iets na het midden van de film vond ik erg leuk om te zien. Toch moet het verhaal het wel hebben van het begin en het eind. Deze twee delen hebben een lekker tempootje terwijl het middenstuk maar traag wegkijkt.

Het acteerwerk is best goed en de editing plus muziek zijn uitzonderlijk. Story-writing mag misschien niet helemaal zijn geslaagd maar de screenplay-writing is een stuk beter gelukt. Er wordt een romantische sfeer op het begin van de film gecreëerd en op het einde een horror sfeer.
Er zitten een aantal sterke scènes en oneliners tussen die de film toch erg goed maakt.

Een keurige film, beetje afgezaagd verhaaltje maar toch een geweldige sfeer die in veel films vandaag de dag ontbreekt. Een keurige 3,5* (7/10)

avatar van schumacher
Leuk filmpje toch wel.
Concept heb ik wel al meermaals gezien, toch blijft het goed.

avatar van bjerik76
Al zoveel films met dit onderwerp met een paar uitschieters zoals een van de eerste " Final Atraction"
Wel uit 1987, maar blijft toch nog een van de beste.

Dit is weer " één van de zoveel, alleen meer in de vorm van een tv film.
Echt schokkende scenes zitten er niet in, alles is en blijft braaf gefilmd op een Hallmark channel /Danielle Steel niveau.

Zodra de hele cast ( vrienden/verwanten) bekend is weet je al min of meer wat met wie gaat gebeuren.
Voorspelbaar, niet origineel, maar een wegkijkertje tussendoor gewoon.

een slechte film waarbij je constant afvraagt waarom niemand de politie belt,
als je door hebt dat er een inbreker in je huis is bel je de politie,
als je vriendin ontvoerd is bel je de politie .

avatar van rondh
Verhaal is niet origineel maar wel OK. Camerawerk is best goed. Mooi kleurgebruik. Ik krijg erg zin in de zomer. Alleen het acteerwerk is erg matig. Muziek is erg irritant en teveel aanwezig. Daardoor krijgt de film geen voldoende. 2.5 sterren

avatar van Brabants
Prima film maar verwacht hier geen vernieuwende of bijster intelligent filmpje. Het is leuke wegkijker niet meer en niet minder.

avatar van IH88
You Get Me

Ik snap het probleem van Tyler wel. Alison (Sage) is ontzettend cute en ziet er heerlijk uit in een bikini. En Holly (Thorne) is stoer en mysterieus, en ziet er ook heerlijk uit in een bikini. De dilemma's waarvoor jongens van 16 soms komen te staan...

Dat Holly zich ontpopt als psychopaat is maar een klein probleempje. De regie van Bonacorso is hip en het felle kleurgebruik is natuurlijk helemaal de laatste mode. Het verhaal is wat voorspelbaar en voor een thriller is You Get Me opvallend braaf. Het is duidelijk wie de doelgroep is. Fatal Attraction voor tieners. Maar ja, wel met de prachtige Halston Sage. Soms wil het oog ook wat.

avatar van karilem
ja nou.... de gewoonlijke ingredienten. Deze bijna saai, zo voorspelbaar

avatar van missl
Voorspelbaar en niet leuk.

avatar van horrorfreak23
Doet me enorm denken aan swimfan. *2

avatar van iTsMeGHJR_
Ik ging erin zonder kennis omdat hij in mn aanbevolen sectie stond. Ik ben absoluut geen thriller fan, dus ik dacht een redelijke okee film te zien met een okee intro en toen begon het musterieus te worden en escaleerde de hele zooi. Ik moet even bijkomen aangezien ik dot niet gewend ben. 8/10

avatar van n00r
Een echte vrouwen film denk ik

avatar van IH88
Voor mannen is er ook genoeg te genieten hoor n00r .

avatar van n00r
Gelijk geef ik je!

avatar van misterdhdh
Matige film die nooit echt kon overtuigen. Het verhaal op zich is niet echt origineel maar vind het wel nog interessant. De uitwerking ervan is matig en eerder naar de trage kant, zoveel gebeurt er eigenlijk niet in deze You Get Me. Natuurlijk lijken de personages allemaal wel model wat je vaak hebt mij dit soort filmpjes, al zijn de vrouwen echt wel een pareltje om naar te kijken. Hun acteerwerk is niet slecht maar echt allemaal top is het nu ook weer niet. Voor de rest wat ik misschien iets te weinig in het verhaal en kon het mij maar weinig schelen hoe de film zou aflopen. Wat me het meest van al stoorde is dat er blijkbaar niemand in de film de politie belt, zou ik toch meerdere keren hebben gedaan in die situatie. Echt spannend werd de film nooit, het einde zelf was zeker niet slecht
Al bij al is dit zeker geen slechte film maar een echte aanrader vind ik deze toch ook weer niet.
2.5/5

avatar van blurp194
Onorigineel en zonder enige durf. Het is dat de dames best aardig zijn om naar te kijken en dat de camera vakkundig gevoerd wordt, verder heeft de film maar erg weinig te brengen. Daarmee eigenlijk een soort mening waar ik wel vaker op uitkom bij de originals van Netflix - het is het allemaal net niet. Nouja, als het doel is om overbodig kijkvoer te produceren, dan is dat volledig gelukt, maar als dit in de bioscoop was geweest dan had ik me toch echt serieus bekocht gevoeld.

avatar van Noodless
Heerlijk eenvoudige thriller waarbij het verhaal goed opgebouwd wordt naar de climax. Ja, misschien wel allemaal voorspelbaar en braafjes voor een thriller, maar dat deerde uiteindelijk niet. De film kijkt lekker weg door het mooie felle kleurgebruik en de charmante leuke sexy dames Bella Thorne en Halston Sage. En als kijker wil je toch graag weten hoe Taylor John Smith zijn verkeerde zet met al de nare gevolgen gaat aanpakken. 7/10

avatar van Daan258
Dit filmpje viel me nog reuze mee.

Had absoluut een slechtere film verwacht vanwege de vele negatieve berichten.
Het is inderdaad een heel erg standaard en voorspelbare film maar ondanks dat heb ik me nog redelijk goed weten te vermaken.
Er gebeurd niet al te veel maar het keek gewoon prima weg.
Het acteerwerk kon er ook mee door en visueel zag het er ook mooi uit.

Nu ik lees dat veel mensen de film vergelijken met Fatal Attraction moet ik die toch ook is gaan bekijken. Nog nooit eerder heb ik die film gezien maar zo te lezen lijkt het qua verhaal wel een beetje op elkaar en dat weet me wel te boeien. Daarnaast krijgt Fatal Attraction ook zeker geen slechte rating dus ik ben benieuwd.

Wat hier al eerder is gezegd: Een prima wegkijker is het wel.

5,5/10

avatar van Elchapo
Niks mis mee ondanks het feit dat het niets nieuws is op filmgebied.die gestoorde meid Alleen al........ bah bah gewoon een lekker ding waar ik uren naar zou kunnen kijken !!!!!!!!!!! 3.5 stars.

avatar van John Milton
Ik kwam al nauwelijks door de trailer heen (teen romance kan me echt gestolen worden), maar als die Bella Thorne een beter film maakt, dan hoor ik het graag.

avatar van mjk87
FIlm met twee kanten. Regie is prima met mooie beelden vol kekgekleurde zwembaden, dromerige sfeer, roze zonsondergangen en een lekkere hypnotiserende soundtrack. Maar ook een wat duf verhaal vol ongeloofwaardigheden en dommigheid met acteurs die nergens overtuigen. Niet doordat ze soms 10 jaar te oud zijn (17, serieus?) en ook gewoonweg omdat ze niet kunnen acteren. Ze lepelen wat teksten op en kijken er moeilijk bij. 2,0* maar wel benieuwd naar meer werk van de regisseur.

Bella Thorne heeft mij echt verrast, zij draagt deze film met haar acteer prestaties.

avatar van ziggy06
Jeffrey050 schreef:

Dude, are you joking? Dit is complete cliché bagger met abominabel slecht acteerwerk...

avatar van Shadowed
Halfje.

Deze film deed me eigenlijk gelijk denken aan Revenge qua kleuren en cameragebruik. Het verschil tussen deze 2 is dat ik Revenge geweldig vond en dit eigenlijk maar niks vond. En dat had wel te maken met het verschil in verhaal.

Thorne levert zwak acteerwerk, komt ook ronduit nergens echt dreigend of gestoord over en zet zichzelf daarmee behoorlijk voor schut. Smith trekt steeds hetzelfde gezicht, Sage is dan wel leuk gecast maar krijgt te weinig om iets mee te doen. Ook het verhaal is maar niks en niet boeiend.

Wat wel leuk is gedaan is de belichting en kleurengebruik. Ik hou wel van een apart sfeertje, en daar hielp het wel bij. Ook cameragebruik is soms wel leuk gedaan en dat is daarmee de reden dat ik hem een 2,5* geef.

avatar van Felmy..
Zojuist, op aanraden, deze film bekeken. Een mager 'Gone Girl' effect. En zoals sommige hier al benoemd hadden: een slap aftreksel van 'Fatal Attraction'.
Voor de jeugd waarschijnlijk een erg boeiende film, maar ik heb ze beter gezien. Ook op die leeftijd.
tussen de warrige verhaallijn door, zat ik af en toe op mijn telefoon. Behoorlijk afgeleid dus.
De acteurs, die we wellicht kennen van verscheidene andere 2017/2018 teenmovies, speelden, jammerlijk, erg slecht. Ik denk dat ik bij een sterk acteerspel beter geboeid zou zijn. De verhaallijn, ondanks dat ik hem warrig vond, viel me nog alleszins mee. visual was ook goed, al moet ik zeggen dat ik voor 75% naar een nightshot heb zitten kijken. Ik geloof dat de regisseur dacht dat alles in het donker sowieso "eng" moet zijn.. Daarnaast vielen mij een aantal dingen op:

- Een shot waarin er met de auto wordt gereden op de linkerrijbaan (spookrijden). Daar is het spiegelen van het beeld niet handig gebruikt.
- Het shot van Holly in pyjama, warrig haar, maar haar lippen zagen er uit alsof niemand ze die nacht had gezoend. Perfect gestyled --> faal.
- Het laatste shot, waar Tyler met vriendin de verjaardag van zijn zusje vierde, was echt MEGA overbodig. Het had gewoon moeten eindigen bij 'Promise?' .....aaaannnd CUT, roll end-credits, guys.. It's a wrap!

Had beter gekund, een 2,5 omdat je hem wel kunt zien als een 'ik verveel me' film, en die films mogen er net zo goed zijn.