First Kill (2017)

Actie / Thriller

geregisseerd door Steven C. Miller
met Bruce Willis, Hayden Christensen en Gethin Anthony

Een vader (Hayden Christensen) en zoon zijn getuige van een schietpartij tussen een bankovervaller en een misdadiger terwijl ze op een jachtuitje zijn. De bankovervaller neemt de jonge jongen in gijzeling om het geld van de overval terug te vorderen. De woedende vader en een politiechef (Bruce Willis) moeten vervolgens hun krachten bundelen om de kidnapping te beëindigen.

avatar van Master Blaster
Trailer ziet er aardig uit. Ben benieuwd, vooral na een aantal tegen vallende films van Bruce Willis en Hayden Christensen

avatar van Kondoro0614
First Kill

Bruce Willis was voor mij altijd wel een film-held. In films als The Sixth Sense (1999) , Pulp Fiction (1994) (die ik nog een keer moet hezien en waar ik nog niet op gestemd heb) en Die Hard (1988) vond ik de beste man rete goed. Helaas heeft Bruce ook de keuze gemaakt (of zijn management) om in B-films als deze te gaan spelen die helemaal niet interessant zijn laat staan leuk, zo ken ik Bruce niet maar zo is hij toch geworden ben ik bang.

Ik ben bang dat Steven C. Miller geen goeie regisseur is noch voor Bruce noch voor een concept als dit. Waar het concept echt zo slecht als een zeeotter is want kom op, dit concept is zo saai en slecht bedacht dat zelfs een kind van twaalf dit nog kan bedenken. Er hangt op sommige momenten wel een leuk sfeertje maar dat word ook op een gegeven moment snel afgeslagen en dan word de film echt oninteressant, saai en een nare kijkervaring rijker. De plottwist was al in Tokyo te bekennen want daar lag gewoon erg veel druk op en Steven laat helaas veel hints achter dat je al kan bedenken dat het er aan zat te komen.

Ik moet zeggen dat ik na het zien van de trailer en de poster aardig onder de indruk was. De trailer straalde een leuke sfeer af en ik vind dit geen slecht uitziende poster. Toch is dit van alles niks waar en is de film wel erg snel moe naar 50 minuten want dan zijn de leukste scenes toch wel echt geweest en word het allemaal maar erg saai. Qua acteerprestaties is dit ook niet de beste film en ik heb me weer gergert aan het kind in de film en in dit geval: Ty Shelton. Wat een ongelofelijk irritant rot kind was dit in de film, en zoals altijd wanneer ik bepaalde kinderen haat in films is dat het kind denkt dat ze een bepaalde superheld zijn. Zoals bijna op het eind waar Will, Howell onder schot houd en dan Danny er bij komt en Howell ook onder schot hield, echt daar kan ik gewoon niet tegen.

Het verhaal was te doen maar of het speciaal was kan ik je niet zeggen, wat ik je wel kan zeggen is dat het verhaal leuk begint en slecht eindigt, tja wat had je ook anders verwacht van deze film. We volgen Will en Laura, Will is een hoge pief bij volgens mij een oliebedrijf en Laura is een zuster in het ziekenhuis. Samen hebben ze een zoontje genaamd ‘Danny’ die op school geslagen is waarna Will besluit de familie mee te nemen op een jagers tripje in de bossen. Eenmaal aangekomen neemt Will, Danny mee uit op het jagen waarna ze twee mannen tegen komen die een zaakje afhandelen. Eentje van de twee word neergeschoten waarna het zoontje van Will schrikt en geluid maakt. De moordenaar komt er achter dat ze er zijn en besluit hun te beschieten, Will neemt risico maar vermoordt wel de man die hun beschoot wat achteraf een wout blijkt te zijn. Nu heeft Will niet alleen Levi achter zich aan nadat Will, Levi heeft geholpen maar ook de politiekorps waar de chief en twee agenten corrupt zijn (waaronder ook Howell). Na wat actie scenes en heel wat saaie praat scenes waar ik meer haat kreeg op Danny krijg je een eind goed al goed en is de film ook snel afgelopen.

Hoewel het begin scene van het hele jagen toch wel gaaf is. Heerlijk sfeertje hing er door de regen en je werd meegenomen in de film wist Steven dit niet voor te zetten tot aan het eind van de film. Word alles saai en zijn er geen mooie en nieuwe omgevingen gebruikt om toch een fijnere kijkervaring te beleven. Ik ben een beetje geschrokken dat de film me toch zo vies tegenviel en ik heb het gevoel dat ik toch nog een te hoog cijfer geef maar, ik voel me hier het fijnst bij.

Dit was niet echt goed. Heb me ook geërgerd aan het kind Danny, gewoon zwak geacteerd. Het verhaal kon er dan nog wel mee door, hoewel de plot al wel snel duidelijk was. Ik had nog gehoopt dat er bewust zo de nadruk op was gelegd, zodat het aan het eind totaal anders was, maar dat soort diepgang was hier niet aan besteed.
De natuurplaatjes waren dan wel weer fraai. Daar kan ik wel van genieten.
Bruce Willis kan echt beter stoppen met acteren als hij geen betere rollen krijgt dan dit soort geneuzel. Waar is de man die in The Sixth Sense zo'n geweldige rol neerlegt?

avatar van Left4Dead
Een matte cast, ja Willis valt daar ook al een aantal jaren onder. Daarnaast kun je ook al niet van een geweldige cv spreken wat de regisseur betreft. Allemaal tekenen aan de wand, veel verwachting had ik deze prent niet gegeven. En terecht ook, het is allemaal maar erg minimaal en voorspelbaar.

Deze komt ook uit de bulklevering van Hollywood's standaardprenten, low budget en proberen met de naam Willis nog klanten te trekken. Nou Willis zijn naam heeft die kracht allang niet meer en de rest van de crew is ook niet sterk. Voor de 5 voor vijf euro-bak een absolute grote kanshebber.

Nietszeggende titel voor een nietszeggende film. Bij Willis ben je tegenwoordig op het ergste voorbereid, maar zelfs dan valt het nog tegen. Zielloos, ongemotiveerd formulewerk, voorspelbaar van begin tot eind. Qua niveau blijft dit steken op een zeer gemiddelde aflevering van een of andere niet al te bijzondere Amerikaanse politieserie. Enige waar je nog een engszins spannende discussie over kunt voeren is wie hier nou het slechtste acteert. Is het dat vreselijk joch Shelton die hier zijn eerste(en waarschijnlijk een van zijn laatste) filmrollen te pakken heeft? Of toch Darth Vader Christensen, die het houterig zijn tot kunst heeft verheven?...Nee, mijn voorkeur voor worst actor gaat toch uit naar Brucie zelf! Niet zozeer omdat hij hier steeds vermoeider en lethargisch oogt(hij heeft zelfs moeite om zijn zinnen te onthouden, lijkt het) maar meer nog omdat we weten dat hij ooit best een leuk potje kon acteren en een neusje had voor goede films. Overslaan deze.

avatar van filmkul
Matige film. Het verhaal is niet echt origineel. De uitwerking van Miller is ook niet al te best, net als zijn voorgaande werken. Er zitten wel wat aardige fragmenten in, maar de film is over het algemeen niet echt spannend en bij vlagen ook saai. Richting het einde volgt er nog twist, die je helaas al vrij vroeg ziet aankomen. Het acteerwerk is erg vlak en met name Willes acteert inspiratieloos. De setting van de film is verder aardig met mooie natuurshots. Nee, niet echt een aanrader. 2.0

avatar van boemboem27
niet zo'n beste film van Bruce Willis.
duurde ook effe voordat en het een beetje het kijken waard werd.
goed als je echt niks meer te kijken hebt....
maar deze 2 sterren is voor deze film meer dan genoeg.
maw laat 'm maar lekker liggen

avatar van Brabants
Een alles behalve geïnspireerde film met evenzo acteurs die ongeïnspireerd hun werk willen verrichten. Jammer dat er regisseurs en acteurs zijn die denken met dit soort pulp de markt te kunnen veroveren.

avatar van joshua1988
de allerallerslechtste acteerprestatie van Willis, tjonge jonge wat 'n gemaakt en verveeld porem heeft die gast de hele film door en zodra hij ook nog es z'n mond open doet, val je van je stoel van verschrikking. Je kunt toch rollen weigeren als je geen zin heb om filmliefhebbers te vervelen? Ik kots over hem heen en zal alles waarin hij nog opduikt negeren, de zak. De rest van de cast is ook al zo gemaakt en afgelikt. Slechts zoonlief speelt met zijn 'ontvoerder' vol passie en overtuiging en maken de film nog enigszins het aanzien waard. Het boordevol met corruptie gepropt script rammelt ook aan alle kanten en werkt zeker niet mee om nog een lekker gevoel aan deze prent over te houden. Ja, wel 1 zeer prettige bijkomstigheid: onze wil(lis)loze sheriff wordt op t eind dwars door z'n kanis geschoten, heerlijk eind. Daarom net een voldoende...

avatar van JacoBaco
joshua1988 Dan word je ook hier vast erg blij van.

Bruce Willis Gives Great (Talking) Head on Red 2 - YouTube

Toch heb ik wel zin in Death Wish (2017)

avatar van Rodger
Wat maakt Bruce Willis toch slechte films de laatste jaren, waaronder deze er ook weer eentje is.
Geen aanrader, of je moet echt niks te doen hebben..
1.0 *

avatar van deRappe
In eerste instantie dacht ik.....overslaan die hap......hele slechte recensies en kritieken.....maar tóch was de film zo slecht nog niet! Ik heb er best nog wel van genoten....leuke film tussendoor toch nog!

avatar van mixmaster
Middelmatige film met een Bruce Willis op de automatische piloot.
Rustige opbouw met een voorspelbare afloop.
Toch best een aardige film om een keertje te zien, maar die je ook snel weer vergeet.

avatar van Rillo
Ondanks bovenstaande reacties vond ik het tóch wel een aardige film met mooie shots.
Ik ben geen kenner van het ( overige ) werk van regisseurs en dergelijke, bekijk het puur als een avondje "voetjes op tafel" en heb me daarbij toch wel vermaakt met de ( inderdaad, enigszins voorspelbare ) verhaallijn.
Ben geen echte liefhebber van spierbal Bruce Willis en heb me dus ook niet meer dan anders kunnen ergeren aan zijn acteren, vond het jonge kereltje daarentegen wél aardig optreden.

Kortom, drie sterren ontspanning met niet teveel breinwerk op een doordeweekse avond

Bagger van de bovenste plank. Die Hayden Christensen kan ook voor geen meter acteren, in Star Wars was ie al ruk.

Tegenvallende film over een vader die zijn zoontje mee op jacht neemt en daar getuige is van een moord. Het weinig originele en magere plot had op zich nog een spannende actie-thriller op kunnen leveren. Het begint ook wel aardig, maar de geloofwaardigheid wordt al snel overboord gegooid (vaak op het belachelijke af).

avatar van jeroentjuhhhhh
Jammer dat Miller zich tegenwoordig alleen nog maar met generieke actie/thriller filmpjes bezighoudt. Lijkt mij een stuk minder interessant/uitdagend dan zijn eerdere werk. Automaton Transfusion, Silent Night en Under the Bed waren geweldige horrorfilmpjes en beloofde veel goeds voor de toekomst. Nu (de toekomst!) krijgen we dit: een uitgekauwd misdaadplotje met een nietszeggende Bruce Willis die al jáááren op de automatische piloot speelt. Er is nog steeds wel een bepaalde kwaliteit te zien in zijn regie en de cinematografie is (hoewel braaf) wel op niveau, maar dat komt in dit soort 13 in 't dozijn werk gewoon niet goed tot z'n recht. Too bad...

avatar van Phantasm
Niet echt geweldig...leuk voor een keertje.

avatar van K. V.
Opnieuw een onbekend filmpje, maar deze keer viel deze wel wat tegen. Ondanks de aanwezigheid van Bruce Willis en Hayden Christensen, konden ze het matige verhaal niet redden. Het verveelde wel niet, maar verrassen deed hij evenmin.
Allemaal niet zo bijzonder.

avatar van roberto-el-coco
ik krijg het idee, dat Willis alleen nog maar rollen accepteert om te cashen, want de kwaliteit is er al jarenlang vanaf. Allemaal korte en oninteressante rollen in rampzalige films. Waarschijnlijk ook een van de redenen, dat Stallone hem niet meer bij de expendables-films heeft gehaald, samen met de nodige sterallures, die hij schijnt te hebben.

avatar van schumacher
roberto-el-coco schreef:

Stallone heeft aan Bruce gevraagd om opnieuw mee te spelen in die laatste expendabels film maar meneer zou dacht ik een kleine rol krijgen, dat was geen probleeem voor Bruce maar het probleem was geld, Bruce wou voor 10 tal minuten onmenselijk veel geld krijgen en hem wou ook niet inbinden daardoor heeft Stallone gezegd vergeet het. Zeer jammer, heeft die na al die jaren nog niet genoeg geld vraag ik me dan af?

Jammer dat zo'n schitterende acteur niks meer om zijn carriere geeft en alleen er opuit is om op een makkelijke manier veel geld binnen te halen.
Ik heb afgelopen week nog een film gezien met hem, zeer recent ook, het was een ramp.
Reprisal noemt de film: heel slecht, daar acteerd hem echt rampzalig.

avatar van schumacher
Net zoals Reprisal alweer een zwakke film ppff.
Bruce man, stopt ermee als we dit maar te zien krijgen van u.
Jullie zeggen hem acteerde hier slecht? In Reprisal was het pas zeer erg, hier valt het nog enigsins mee. Zijn rol hier is wel groter.

First kill is wel (iets) beter dan Reprisal.

avatar van missl
Afgezet, wat een stom verhaal.