ad

Geregisseerd door: Gary Ross

Met onder meer: Sandra Bullock, Cate Blanchett en Anne Hathaway

Releasedatum: 7 juni 2018

Over Ocean's Eight

"Every con has its pros"

'Ocean's Eight' volgt het leven van Danny Oceans criminele zuster Debbie (Sandra Bullock). Samen met de hulp van haar vrouwelijke rechterhand Lou (Cate Blanchett) probeert ze een team te rekruteren. Ze hebben het doel een diamant te stelen tijdens het jaarlijkse Met Gala om een kwaadaardige galeriehouder erbij te lappen.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Social Media

avatar van K. V.

K. V.

Dit deel toch ook eens bekeken en vond het toch wel een vermakelijke film. Een leuke cast en verder zag de film er prima uit. De speelduur was ook goed, het verveelde zeker niet.

Toch wel het bekijken waard.

avatar van Timothyvdmeer

Timothyvdmeer

• 2000 stemmen

Wat een gedrocht met eleven vergeleken. Nergens haalt dit deel de magie van deel 1. Acteer prestaties zijn ook matig. Rihanna kan beter blijven zingen. Enige waar ik natuur keek was misschien Clooney die ff langs zou komen.

avatar van Toontje G

Toontje G

Ik heb genoten, maar dan niet om de film maar om mijn kleindochter die hem wel heel grappig vond. En als de kinders genieten, heb ik ook weer een goede dag.

avatar van martijn011

martijn011

Deze film kan in het geheel niet tippen aan Ocean's 11, een fantastische film waar een topcast een ingenieuze roof pleegt en de spanning, ook voor de kijker, hoog oploopt.

In deze film is dat totaal niet het geval. Dezelfde formule wordt gehanteerd, er wordt eerst snel een team gevormd, daarna voorbereidingen getroffen en tenslotte de uitvoering ervan.

Het laatste gedeelte is het leukst, het blijft toch wel vermakelijk om zo'n groot opgezette diefstal te volgen.

Zoals gezegd is er weinig spanning, maar vooral het eerste gedeelte van de film kon me totaal niet boeien. Daar komt nog bij dat deze film niks vernieuwends brengt ten opzichte van z'n drie voorgangers, behalve dan dat dit een vrouwencast betreft. Daar doet ook niemand echt iets schokkends zodat deze film waarschijnlijk over een klein tijdje al uit m'n geheugen gewist is.

Kleine onvoldoende.

avatar van Noodless

Noodless

Ocean's Eleven vond ik in de tijd ook maar een matige film ondanks de aanwezige sterrencast.

Het vervolg zwak en de derde film heb ik laten voorbij gaan. Was eigenlijk wel benieuwd naar deze Ocean's die eigenlijk dezelfde opzet heeft, maar met dat verschil dat de criminele bende uit vrouwen bestaat.

Waar Eleven toch meer een serieuze benadering had, ligt hier de focus toch meer op het luchtige wat de film enigszins nog wel recht houdt. Anne Hathaway heeft misschien wel de leukste rol van de 8 vrouwen.

Uiteindelijk is deze Ocean's Eight ook weer een mager beestje die je morgen al vergeten bent. 5/10

avatar van aSMoDeuS

aSMoDeuS

Viel me niet eens tegen!

Jammer dat ze onnodig gebruik maken van onzin high-tech rotzooi en dat dat lelijke mens Rihanna meedoet, maar goed.

avatar van Lewis-06

Lewis-06

beter dan de vorige paar ocean's!

avatar van Left4Dead

Left4Dead

Lewis-06 schreef:

beter dan de vorige paar ocean's!

Ik ben nooit gecharmeerd geweest door de prenten in deze serie films.

Maar deze was echt wel slecht hoor, itt de voorgaande wel overgewaardeerde prenten.

avatar van Elchapo

Elchapo

Geen moment mee verveeld.anne Hathaway is een heerlijke vrouw om naar te kijken.3.5 stars.

avatar van Sergio Leone

Sergio Leone

• 2012 stemmen

Niet goed.

Ocean's Eight is een vrij lamme film geworden. De overgang van George Clooney en Brad Pitt naar Sandra Bullock en Cate Blanchett hoeft nog geen probleem te zijn - of het echt feministisch bedoeld is, weet ik niet, het irriteert noch voegt het iets toe. Het saaie script en de lome regie zijn wél een probleem. Het ganse verhaal is saai; het plan hangt met toevalligheden aan elkaar en zelfs dan nog verloopt alles alsof we met het perfecte plan te maken hebben. De plichtmatige twist is weinig spectaculair en voelt net als de helft van de cast overbodig. Bullock en Blanchett hebben zo'n duffe rol dat ze er niks van gemaakt krijgen.

avatar van BlueJudaskiss

BlueJudaskiss

Bah. Niet dat Ocean's 11 het toppunt van geloofwaardigheid was, maar die had tenminste nog de charme van Las Vegas en een lekkere sfeer. Hier vond ik niemand écht leuk, zelfs Cate Blanchett en Sandra Bullock niet. En dit ging écht veel te ver om nog geloofwaardig te blijven. Anne Hathaway is altijd fantastisch en de film heeft een lekker tempo, maar het blijft vlak.

avatar van Aazhyd

Aazhyd

Een half uur volgehouden, daarom geen cijfer. Twee observaties:

1. Eerste half uur is retesaai.

2. Wie doet de make-up van die dames? Ze zien er allemaal uit als porseleinen poppen. Bollocks zit zelfs in de gevangenis nog onder de make-up. Ik kan daar niet naar kijken.

avatar van ILDIB

ILDIB

• 2057 stemmen

Behoorlijk vermaak. Aantal actrices doet t aardig. Blanchett minst geloofwaardig. Voor de rest veel behoorlijke plotgaten..

avatar van kissyfur

kissyfur

Hm.

Tijdens het kijken vroeg ik me af: waarom draait het bij Ocean’s Eleven c.s. vooral om hoe de heist verloopt en zijn de acteurs en hun prestaties daaraan ondergeschikt, en is het bij Ocean’s Eight dat ik tijdens het kijken vooral let op:de acteerprestaties van de dames en lijken de intriges daaraan ondergeschikt?

Helena Bonham-Carter in haar zoveelste verwarde rol, Sandra Bollock - ik doe echt mijn best om geen oordeel over de fysieke verschijning van de actrices te geven... maar het is toch best lastig om haar botox-verleden te negeren - verder terecht dat ze de film draagt. Cate Blanchett is soms bijna overtuigend als stoere vrouw door breed te lopen enzo - maar ook vaak niet. Anne Hathaway is over the top, maar dat past.

Want waar in Ocean9s Eleven e.d,. de humor bijzaak was, voert hij hier de boventoon. Regelmatig tongue-in-cheek, maar toch. Dat de balans hiernaar doorslaat is niet erg, alleen is de humor wel netjes.

Samengevat - en dat geldt voor den ganschen reeks: eigenlijk heb je genoeg aan de soundtrack. Die maakt echt de helft van de film.