Ocean's Eight (2018)

Alternatieve titel: Ocean's 8

Misdaad / Komedie

geregisseerd door Gary Ross
met Sandra Bullock, Cate Blanchett en Anne Hathaway

'Ocean's Eight' volgt het leven van Danny Oceans criminele zuster Debbie (Sandra Bullock). Samen met de hulp van haar vrouwelijke rechterhand Lou (Cate Blanchett) probeert ze een team te rekruteren. Ze hebben het doel een diamant te stelen tijdens het jaarlijkse Met Gala om een kwaadaardige galeriehouder erbij te lappen.

avatar van K. V.
Dit deel toch ook eens bekeken en vond het toch wel een vermakelijke film. Een leuke cast en verder zag de film er prima uit. De speelduur was ook goed, het verveelde zeker niet.
Toch wel het bekijken waard.

avatar van Timothyvdmeer
Wat een gedrocht met eleven vergeleken. Nergens haalt dit deel de magie van deel 1. Acteer prestaties zijn ook matig. Rihanna kan beter blijven zingen. Enige waar ik natuur keek was misschien Clooney die ff langs zou komen.

avatar van Toontje G
Ik heb genoten, maar dan niet om de film maar om mijn kleindochter die hem wel heel grappig vond. En als de kinders genieten, heb ik ook weer een goede dag.

avatar van martijn011
Deze film kan in het geheel niet tippen aan Ocean's 11, een fantastische film waar een topcast een ingenieuze roof pleegt en de spanning, ook voor de kijker, hoog oploopt.
In deze film is dat totaal niet het geval. Dezelfde formule wordt gehanteerd, er wordt eerst snel een team gevormd, daarna voorbereidingen getroffen en tenslotte de uitvoering ervan.
Het laatste gedeelte is het leukst, het blijft toch wel vermakelijk om zo'n groot opgezette diefstal te volgen.

Zoals gezegd is er weinig spanning, maar vooral het eerste gedeelte van de film kon me totaal niet boeien. Daar komt nog bij dat deze film niks vernieuwends brengt ten opzichte van z'n drie voorgangers, behalve dan dat dit een vrouwencast betreft. Daar doet ook niemand echt iets schokkends zodat deze film waarschijnlijk over een klein tijdje al uit m'n geheugen gewist is.
Kleine onvoldoende.

avatar van Noodless
Ocean's Eleven vond ik in de tijd ook maar een matige film ondanks de aanwezige sterrencast.
Het vervolg zwak en de derde film heb ik laten voorbij gaan. Was eigenlijk wel benieuwd naar deze Ocean's die eigenlijk dezelfde opzet heeft, maar met dat verschil dat de criminele bende uit vrouwen bestaat.
Waar Eleven toch meer een serieuze benadering had, ligt hier de focus toch meer op het luchtige wat de film enigszins nog wel recht houdt. Anne Hathaway heeft misschien wel de leukste rol van de 8 vrouwen.
Uiteindelijk is deze Ocean's Eight ook weer een mager beestje die je morgen al vergeten bent. 5/10

avatar van aSMoDeuS
Viel me niet eens tegen!

Jammer dat ze onnodig gebruik maken van onzin high-tech rotzooi en dat dat lelijke mens Rihanna meedoet, maar goed.

beter dan de vorige paar ocean's!

avatar van Left4Dead
Lewis-06 schreef:
beter dan de vorige paar ocean's!

Ik ben nooit gecharmeerd geweest door de prenten in deze serie films.
Maar deze was echt wel slecht hoor, itt de voorgaande wel overgewaardeerde prenten.