Ocean's Eight (2018)

Alternatieve titel: Ocean's 8

Misdaad / Komedie

geregisseerd door Gary Ross
met Sandra Bullock, Cate Blanchett en Anne Hathaway

'Ocean's Eight' volgt het leven van Danny Oceans criminele zuster Debbie (Sandra Bullock). Samen met de hulp van haar vrouwelijke rechterhand Lou (Cate Blanchett) probeert ze een team te rekruteren. Ze hebben het doel een diamant te stelen tijdens het jaarlijkse Met Gala om een kwaadaardige galeriehouder erbij te lappen.

avatar van tommiew
Walter S.
Blijkbaar is het einde sterk/leuk/verrassend genoeg om er nog iets van te maken, maar ik heb me hele lange tijd zitten vervelen

avatar van eppo349
Gary Ross heeft een behoorlijke staat van dienst, maar hier slaat hij de plank behoorlijk mis.

avatar van marcjeb
Eerst ghostbusters.. en nu deze serie ook nog verpesten. Wat volgt? jane bond ? blehh

avatar van linxde1
Felmy.. schreef:
Wat een belachelijke opmerking in een wereld waarin de filmindustrie nog steeds gedomineerd wordt door stoere mannen met snelle wag(/p)ens!!

Ik kijk uit naar deze film!

En dan kopieer je een mannenfilm. Kom eens met wat nieuws met goede vrouwelijke karakters ipv zo'n rip off. Dit is gewoon zielig. Wat volgt hierna? Jane Bond? (Oh, die bestond al.)

avatar van filmkul
Matig deel. Het verhaal is redelijk basic is verre van origineel ten opzichte van de eerdere delen. Richting het einde komt er nog een twist letterlijk uit de lucht vallen maar zorgt helaas niet voor een verrassingseffect. Verder kabbelt de film voort en balanceert op het randje van verveling. Vanaf de diefstal wordt de film nog enigszins vermakelijk. Van chemie tussen de dames is vrijwel geen sprake. Gemiste come back. 2.0/2.5

avatar van Matt81
Tja, redelijk. Mist de flair van Soderbergh. Enige die echt wat leuks van haar rol maakt is Hathaway.
Heist had wel wat ingenieuzer gemogen. Nu lijkt het inderdaad n vrouwelijke excuusmovie in de trant van Gohstbusters. Zonde want met een beter script had er veel meer ingezeten.

avatar van james_cameron
Waarom wordt een Hollywood-film met een hoofdzakelijk vrouwelijke cast al snel suf en mutserig? Geen idee, maar het gebeurde eerder al met Ghostbusters. Dit is een dergelijke franchise-killer, met een verspilde cast, een erg karig en voorspelbaar script en een overheersend gevoel van schouder-ophalen. Ocean's 12 was met terugwerkende kracht zo slecht nog niet...

avatar van schnoetsz
Felmy.. schreef:

Ik kijk uit naar deze film!
Voel je je bedreigd? Goedzo!

avatar van Left4Dead
Leuk....., tenminste voor de vrouw en dan wel degene die het vrouwelijk volk op aarde achtergesteld op het mannelijk geslacht vind. Ouwe vrouwen met een kuub aan make-up op om er jong uit te zien, fail. Dan probeert men humor te introduceren, alweer fail.

Dan rijst er de vraag wat de regisseur en scriptschrijver nu wil bereiken met dit slap aftreksel. Nu ben ik geen echte fan van de Soderbergh serie maar dit is wel het dieptepunt van alle nakomelingen van Ocean's Eleven (1960). Een wansmakelijke aanval van het vrouwenfront?, slaan we nu dan echt door tegenwoordig? Niks tegen gelijk recht voor de twee geslachten maar ga er dan niet zo knullig mee om. Net als de Gay Pride, het gaat niet meer om het doel maar er aan mee doen, ook al ben je geen gay. Het slaat hier voor mij de plank mis en geeft mij juist weer het tegenovergestelde effect.

Niet doorheen te komen......

avatar van Goldie63
Wat een draak van een film. Totaal onnodige film die het goed moet doen bij de vrouwen vermoed ik. Nou i.m.o doet dit wangedrocht vrouwen juist groot onrecht aan want het script en de acteerprestaties zijn van een erbarmelijk niveau. Niet leuk , niet spannend. Kortom net zo flauw en onsmakelijk als zoutloos brood. Die Bullock begint steeds meer op Michael Jackson te lijken trouwens ! Een half punt voor , ja voor wat eigenlijk.

Inderdaad niet best, kan nauwelijks in de schaduw staan van de vorige drie delen uit deze franchise(en dat waren al geen films die absoluut topvermaak hadden te bieden). Ongeïnspireerde lome regie, een fantasieloos script en erg matige acteerwerk. De heist zelf zit vol met domme onwaarschijnlijkheden, de actrices krijgen allemaal een onvoldoende voor hun bedenkelijke bijdrage. Bullock en Blanchett zien er raar uit en lijken te slaapwandelen, Hathaway steekt wel nog wat energie in haar rol maar speelt dan weer erg overdreven, Rihanna weet nauwelijks te verbergen dat ze niet kan acteren, en mevrouw Burton geeft ons weer een parodie op haar nerveuze zelf. De andere drie dames lopen er voor Janine met de korte achternaam bij. Niet leuk en weinig lol. kwalitatief onder de maat. Je zou bijna wensen dat Danny Ocean zelf in die slotscène letterlijk uit zijn graf was gekropen, maar waarschijnlijk heeft hij er zich alleen maar in omgedraaid. Met beetje meeval gelukkig wel de laatste uit deze wat overgewaardeerde reeks films, alhoewel er altijd wel valt te vrezen dat er nog een Ocean's Five volgt waarin Danny's zoon met vier guitige vriendjes nog een ondeugend kraakje doet bij Disneyland.

avatar van Ajax&Litmanen1
De zoveelste film van de laatste jaren die een groep vrouwen in de hoofdrol van een al bestaand concept zet en er dan mee hoopt te scoren bij ik vermoed een feministische achterban. Het absolute dieptepunt was de laatste Ghostbusters, maar ook deze Ocean's Eight is niet best. Een flauw verhaaltje waarin de cast te weinig chemie met elkaar heeft (in tegenstelling tot de Ocean's reeks van begin deze eeuw) en waar de humor de plank ook een beetje mis slaat. Slecht is het ook weer niet, al probeert de film vlotter en hipper over te komen dan dat de film eigenlijk is. Maar ondanks alles kijkt het nog redelijk weg. Het heeft er ieder geval voor gezorgd dat ik binnenkort mijn Ocean's box weer uit de kast trek om de oudere delen nog eens op te zetten.

Een amusante film met een vernuftig plot. Ondanks de topbezetting niet echt een topper, maar bij vlagen wel leuk. Anne Hathaway springt eruit met een geschakeerde rol. Het aantal cameo’s is schier eindeloos.

avatar van Brabants
Hier zijn woorden te veel om er enigszins bij stil te staan. Pulp van de hoogste plank. Sandra Bullock kan het geheel ook totaal niet dragen wat dan volgt is minder dan minder.

avatar van FlorisV
Geen recensie, maar ik zie veel commentaren over het feministische tintje van zo'n film en weet niet zo goed wat ik daar van vind. Als het een groep met alleen maar mannen is maalt ook niemand erom. De truc is denk ik om niet te veel in stereotypen te vervallen maar ook niet klakkeloos een typische mannenrol in te vullen met een vrouw. De laatste Ghostbusters wordt genoemd en dat leek ook een wat geforceerde exercitie daarin. Het is duidelijk geen Charlies Angels achtige opzet hier met enkel eyecandy (als ik Bullock en Blanchett zie in de trailer, met die laag plamuur, hebben ze toch betere tijden gekend) maar leunt schijnbaar wel weer erg op de sterrenstatus van de meeste dames, die inderdaad toch wel erg bijeengeraapt lijken. Sommigen daarvan mag ik graag zien maar het lijkt een verspilling van talent en de leukste vertolking zou dan die van Hathaway zijn, die ik erg vervelend vind (hoewel het natuurlijk enig blijft dat ze een keer geeft toegegeven dat ze zich soms graag in haar poeperdje laat nemen). Geen goede reclame. Beetje jammer eigenlijk wel om te zien hoe vrouwen achterlopen in Hollywood maar er zijn nu eenmaal heel weinig vrouwelijke filmmakers (en hier moest ook weer een mannelijke regisseur voor opgetrommeld worden). Les uit zo iets als dit lijkt me om niet iets anders na te gaan doen maar iets met een eigen signatuur te maken.

avatar van 3 2 1 cut
FlorisV schreef:

Het gaat vooral om jouw laatste zin. Het jammere van het feministische is dat ze, ook in deze film en andere films, mannengedrag (willen) gaan overnemen. De feministische dames vinden dat een vorm van gelijkheid. En juist dan verliezen ze hun eigen sterke vrouwelijke krachten uit het oog. Alsof ze op hun eigen geslacht neerkijken. Ook Oceans Eight is hier helaas een voorbeeld van.

Films als Frida, Erin Bronkovich, The Colour Purple en The Wife doen dat zoveel beter. Deze laatste soort films worden ook door mannen veel serieuzer genomen. Oceans Eight kan je vergelijken met een vrouw die tegen een boom probeert te plassen.

avatar van FlorisV
Persoonlijk heb ik weinig op met puur cultureel bepaalde stempels als "mannelijk" en "vrouwelijk", ik wil gewoon goed geschreven karakters zien. Sigourney Weaver in de Alien films is vrij "mannelijk" maar werkt voor mij wel. Bullock speelt soms ook tomboy-achtige karakters, prima. Het probleem zit hem denk ik vooral in een lui script als er te weinig wordt nagedacht over hoe een personage in elkaar zit en over de geloofwaardigheid ervan. Er is ondertussen niets zo clichematig als de kick-ass heldin die iedereen omver schopt maar verder een lege huls is, zie bijv. Rey in Star Wars. Vlakke personages die niet menselijk genoeg zijn (de Mary Sue, het zusje van Gary Sue), dat is volgens mij het probleem en dat haalt wat feministen willen ook onderuit. Ik heb er geen probleem mee als in een film de sekserollen worden omgedraaid maar het moet wel geloofwaardig blijven. Je kunt Lisbeth Salander in de Millennium films ook als zo'n boomplasser zien (en ze was mij ook te Mary Sue) maar er was tenminste nog nagedacht over haar achtergrond.

avatar van 3 2 1 cut
FlorisV schreef:

Eens. Maar cultuur is meestal bepaald, moeilijk te veranderen en geeft ook veiligheid. Ik hou zelf wel van de verschillen tussen man en vrouw. Ying en Yang houden elkaar altijd goed in balans.

FlorisV schreef:

Die had dan ook, met zeer gegronde redenen, een flinke boom omver te plassen. Deed ze wonderwel heel goed !

Moeilijk in te komen in het begin maar na de helft van de film begint hij leuker te worden.

Leuke kijkweg film. Met leuke twist. Hou van het genre: teampje zoeken, plannetje uitwerken en dan slag slaan. Dat de cast nu vrouwen zijn, waar menig andere recencer kritiek op heeft, vind ik onterecht. De inhoud en genre zijn hetzelfde als zijn voorgangers. Film loopt smooth. Of het nu een mannelijke of vrouwelijke cast is. Films zijn voor mij van zelfde caliber. Niet supertop, maar toch ook weer niet superslecht. Akkoord, de mannelijke cast heeft kleppers als George Clooney, Bratt Pitt en Matt Damon, maar deze heeft toch ook Sandra Bullock, Rihannahah en Ann Hathaway. Actrices die toch ook een streling zijn voor het oog. Vandaar dat ik deze 3 1/2 * geef. Al veel slechtere films gezien...

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
Ook deze film is teleurstellend, maar dat heeft niets te maken met de cast. Die doet het wel goed, maar net als bij de versie met Clooney & co, lijkt de cast zich beter te amuseren dan het publiek. Een heel verhaal over een grote inbraak met flauwe humor en weinig om het lijf. Het plot is even leuk om te zien, maar dat maakt niet veel goed.

avatar van Hando
De film mist overtuigende antagonist en de heist ging te makkelijk

Aardige film over een vrouw die net uit de gevangenis komt en meteen begint met het plannen van een juwelenroof. Een soort van vervolg op de Ocean's-trilogie, maar dan met een vrouwelijke cast (uiteraard met flink wat bekende namen). Een standaard opbouw en het geheel weet dan ook nergens te verrassen. Er zit genoeg voortgang in de heist zelf en er zijn vrijwel geen zij-paden, waardoor het geheel toch gemakkelijk wegkijkt. Met gemak 3.0 sterren.

Prima filmpje. Precies wat ik me ervan had voorgesteld. Een simpel verhaaltje dat hier en daar wat ongeloofwaardig is, een paar acteerkanonnen die hun werk naar behoren doen en vlotte, maar niet veelzeggende dialogen. Luchtig popcorn vermaak dat makkelijk wegkijkt en nu en dan een kleine glimlach bezorgt. Een schoolvoorbeeld "6je" wat mij betreft.

avatar van IH88
“If you're going to have a problem with stealing, then you're not going to like the rest of this conversation.”

Vlotte heistfilm met een uitstekende cast vol met bekende actrices. Ocean's Eight mist wel duidelijk de regie en stijlkeuzes van Soderbergh, en het gaat de dames ook iets te gemakkelijk af. Bullock vond ik wat vlakjes als Debbie Ocean, de zus van Danny. Maar gelukkig heb je dan altijd nog Cate Blanchett die alles beter maakt. En Awkwafina, Paulson, Hathaway en Rihanna (ja echt waar) zijn ook uitstekend op dreef. De uiteindelijke heist zit ook goed in elkaar, en Gary Ross weet hier nog voor wat spannende momenten te zorgen.