Death Becomes Her (1992)

Komedie / Fantasy

geregisseerd door Robert Zemeckis
met Meryl Streep, Bruce Willis en Goldie Hawn

Actrice Madeline Ashton heeft betere tijden gekend. Wanneer haar oude vriendin Helen Sharp haar verloofde Ernest Menville voorstelt aarzelt ze geen moment om hem in te pikken, want Ernest kan als getalenteerd plastisch chirurg mooi haar uiterlijk opkalefateren. Jaren later krijgt Helen van heks Lisle von Rhoman de gelegenheid om uit de bron van de eeuwige jeugd te drinken, wat de concurrentiestrijd tussen de dames weer opnieuw aanwakkert.

avatar van kanjertje
Film is te gek om los te lopen.
Echt absurde humor.
Heb geregeld gelachen maar toch maar een rare film.

Juneau
kArIzMa_Movie schreef:
For Christ's sake, lie quickly!
- I'm Trying to.

Het enige waar ik om heb kunnen lachen.

Willis moest de rol niet accepteren. Niks voor hem dit. Ik kán zeggen dat de film op zich wel meeviel, maar dat doe ik niet. Veruit een slechte komedie. Behoort in de "slechtste Willis-film die ik heb gezien"-lijst. Dit wordt nummer één. Stupide verhaal, slecht en irritant geacteerd, dus gewoon een stupide film.

7 + 7 is toch echt 14...

"12 years, It's been 12 years!" zegt ze. Super stom. Wat een niveau.

We zien dat het 14 jaar geleden is dat Madeline de verloofde van Helen afpakte en met hem uiteindelijk huwde. Wellicht was het 12 jaar geleden dat Madeline en Helen elkaar voor het laatst zagen. Madeline heeft Helen klaarblijkelijk nog gezien toen ze aangekomen was, aangezien zij dit wist.

Dit was me namelijk ook opgevallen en het bovenstaande is de enige verklaring die ik zou kunnen geven.

pumpking
Vermakelijke film met grappige momenten in. Deze winter nog uitgezonden geweest op 2BE.

avatar van bjerik76
moeilijk te beoordelen film vind ik.
het is een soort sprookje en toch ook weer niet. voor welke doelgroep is het precies bedoeld ect.
moet ik lachen, ja/nee en dat soort vragen.
vandaar de helft

avatar van Pistons
Bijzonder saaie aankleding, maar daarbij wel zeer passend bij het geheel. Ook uit de acteurs wordt heel weinig gehaald. Saaaai.

avatar van Skrean
Hele goede film van Robert Zemeckis. Topfilm.

avatar van Fran
Jammer, maar deze film doet mij helemaal niets. De grappen zijn niet grappig en daardoor is het geheel vooral behoorlijk saai en soms ronduit belachelijk. De personage's worden te plat neergezet als van die overdreven typetjes. Te overdreven zodat het niet leuk meer is.

movie-edje
Erg komisch vind ik deze film totaal niet.
Maar mijn mond viel wel open door de special efects!

Die tussen strijd met Coldie Hawn en Meryl Streep vind ik wel goed gedaan!

avatar van Bubblez
movie-edje schreef:

Naat en heid?! Serieus?!

avatar van ibendb
Een lekkere zwarte komedie!

Meryl Streep speelt een verijdelde actrice die aan het eind van haar carrière komt, Goldie Hawn speelt de jaloerse kattenvrouw en Bruce Willis speelt een geniaal (?) dokter. Allemaal leuke karakters. De effecten zijn echt goed voor die tijd (1992!). Heel goede film, maar toch af en toe wat saai. 3*.

avatar van K. V.
Lang geleden dat 'k deze nog had gezien, dus daar eens verandering in gebracht. De film is nog steeds de moeite om te bekijken. Ten eerste is het een origineel verhaal. De cast is ook erg de moeite moeite en spelen de pannen van het dak, al stelen vooral de dames de show. Visueel is de film ook erg knap en een goed gebruik van special effects. Het gedraaide hoofd en het gat in de romp zijn toch wel klassiekers. De film heeft ook nog een mooie boodschap, dus dit is ook nog leuk meegenomen.
Je kan de film toch wel onder de klassiekers plaatsen, 'k heb er van genoten.

avatar van sofripa
Heerlijke rommelpot met een goede cast. Mooi bitterzoet en zwart wat voorbij komt. Streep is erg goed. 3,5 sterren

Ik heb mij altijd erg vermaakt met deze film! Ik vind hem dan ook erg ondergewaardeerd hier. Als je er niet teveel van verwacht, door de zwarte humor kijkt is het heerlijk wegkijken! 4*

Grappige film die leuk blijft ondanks dat ie al wat ouder is en dat ik hem al meerdere keren heb gezien. Topacteurs.

avatar van TragieStar.*
Wat een erg leuke film! De cast is echt briljant, Streep, Hawn en Willis schitteren alleen maar. Heb vaak gelachen en geen moment verveeld.
Het verhaal is misschien over de top, maar dat maakt het juist alleen maar leuker om naar te kijken.

Ik dacht de film al eens gezien te hebben, vandaar dat ik de film ging bekijken. Maar dat was dus niet zo te zijn, al ben ik toch enorm blij dat ik de film toch heb bekeken.

Goeie film waarin twee vrouwen vechten tegen de ouderdom en om een man. Een vermakelijk verhaaltje. Genoeg grappige en verrassende momenten en een vlot tempo maken dit een onderhoudende film. De special effects en make-up zien er 20 jaar na dato nog goed uit. De casting is aan de gewaagde kant, maar de drie hoofdrolspelers weten leuke rollen neer te zetten.

Hele leuke en ook wel spannende film!!
Het is in het begin een beetje traag maar daarna komt er uiteindelijk wel een goed verhaal uit.
Een aanrader!

Fantastische film. Keer op keer vind ik dit de moeite waard om te bekijken. Meryl Streep is niet voor niets één van mijn favoriete actrices.

avatar van RuudC
Een wat vreemde film van de hand van Zemeckis, want zowaar lijkt er achter Death Becomes Her nog een serieuze boodschap achter te steken. Het is voor mij duidelijk dat hier de draak wordt gestoken met mensen die geobsedeerd zijn door hun uiterlijk en dan met name het zo jong mogelijk lijken. De meesten hier zien dat blijkbaar niet. Beide dames in het verhaal hebben totaal geen diepgang, maar dat is volledig de bedoeling. Hoe meer ze aftakelen, des te beter valt te zien hoe nep deze dramaqueens zijn. Bruce Willis speelt de protagonist die in het hele ‘beauty’wereldje een belangrijke rol speelt. Ik moet zeggen dat ik goed heb kunnen lachen toen hij zijn geheim vertelde over hoe hij het beste lijken kan presenteren op een begrafenis. Lekker belachelijk filmpje, maar het onderwerp kan me nooit echt boeien.

avatar van lijkesnijer
Misschien een hele flauwe film, voor mij de eerste "enge" film die ik ooit gezien had. Althans, ik dacht dat het een enge film was, aangezien een van de weinige dingen die ik me nog kon herinneren was dat Meryl Streep van de trap valt, en dat vervolgens haar hoofd achterstevoren zit. Heb hem na heel veel jaar teruggezien, en hoewel het een hysterische film is die nergens op slaat, vond ik hem eigenlijk heel erg grappig.

Ondergewaardeerde film van Robert Zemeckis, deze kreeg bij de testscreenings wat kritiek over het te serieuze einde, er werden reshoots gedaan en een heel subplot werd verwijderd. Zo'n 20 minuten aan film werd nooit meer gezien.

Bruce Willis karakter Ernest Menville bezoekt zijn buurtkroeg Dominick's bijna dagelijks. Toni, de barvrouw (Tracey Ullman), geeft hem advies en symphatie. Ook zit daar altijd een eenzame dronken man aan de andere kant van de bar.

Als Bruce Willis ontsnapt aan Mad & Hel als hij naar beneden valt in het zwembad pakt hij de toverdrankfles die nog heel is. Hij rijdt met James Dean's auto naar Dominick's waar hij Toni het magische elixer laat zien. De bar is leeg, op de eenzame dronkaard na. De man kijkt naar het elixer, slaakt een laatste kreet en valt dood neer met zijn hoofd op de rand van de bar waarbij zijn toupet afvalt.

Ondertussen zoeken Helen en Madeline het huis door naar een aanwijzing waar Ernest kan zijn, dan zien ze de lege flessen drank en kijken elkaar aan.

Madeline en Helen komen aan bij Dominicks waar politie is en Toni huilend buiten staat. Ze verteld Madeline en Helen dat Ernest overleden is in de kroeg. Terwijl Madeline het lijk moet identificeren van de politie lijdt Toni haar af met het elixer zodat ze niet naar het gezicht kijkt van Ernest, het is namelijk de overleden dronkaard. De politie zegt dat ze het lichaam later kan claimen bij het mortuarium, Madeline denkt terug aan haar eerdere ervaring in het mortuarium en zegt; ik stuur wel iemand!

Toni en Ernest zijn ontsnapt, Ernest bedankt haar voor het redden van zijn leven.

Vele jaren later, ergens in de Alpen zitten Helen en Madeline er weliswaar perfect uitziend, maar totaal verveeld bij. Ze kijken naar een oud koppeltje die elkaar ondersteunen ergens in de verte. - Triest zijn ze he? zegt Madeline, Helen zegt ja maar aan haar gezicht is te zien dat ze het niet meent. De twee oudjes zijn Ernest en Toni, hij pakt haar oude hand vast, en legt zijn 25 jarige jonge hand eroverheen. Eind.

Andere verwijderde scenes-

Madeline zegt Ernest niet aan te pappen met Helen op het boekfeest. Ze dult geen vreemdgaan. Cut to - Madeline die vreemdgaat met Dakota, maar het alleen maar over zichzelf en Helen heeft. Dakota luistert niet totdat Madeline hem beloofd een Porsche te kopen.

Als Ernest de benodigdheden gaat halen om Madeline weer op te knappen stopt hij haar in de vriezer.

Helen volgt hem, maar komt erachter dat Ernest naar HAAR hotel rijdt, ze haalt hem snel in en komt maar net op tijd bij haar kamer aan om te doen alsof ze daar al die tijd al was.

Eenmaal weer thuis aangekomen haalt Ernest Madeline uit de vriezer, ze is volledig stijf en hijst haar langzaam de trap op. Ze is boos en slaat hem diverse malen in zijn gezicht met de ovenhandschoenen die om haar handen zitten. Madeline- Ik denk dat ik zweet! Ernest- Nee schat je bent aan het ontdooien.

Veel shots hiervan kunnen gezien worden in de trailer.

avatar van Bubblez
@Xan21: Leuk om te weten! Ik wist dat er een plot uit is gehaald, maar de details kende ik niet, thanx. Ik ben nog steeds een groot liefhebber van de film. Geweldige one-liners.
Check mijn fanvideo.

avatar van Jimske
Geweldige film, hilarisch, schitterend gewoon, tijdloos!! en geweldig geacteerd ook door Meryl streep! 4.5*

movie-edje schreef:
Erg komisch vind ik deze film totaal niet.
Maar mijn mond viel wel open door de special efects!

Die tussen strijd met Coldie Hawn en Meryl Streep vind ik wel goed gedaan!

Je voelt de naat en heid van je scherm afdruipen!

Koude haan? Haha, betekent wat anders Urban Dictionary: coldie - urbandictionary.com

avatar van stultmeister
Een film die ik in mijn jeugd graag heb gekeken. Zojuist nog een keer gezien. Er blijft een nostalgisch gevoel aan deze film plakken met enkele herkenbare en grappige scènes. Het is geen super goede film en er wordt soms een beetje overdreven geacteerd, maar al met al is dit een film die ik graag kijk (eens in de 15 jaar schijnbaar). Deze film krijgt 3 sterren.

avatar van Ebenezer Scrooge
Could you just not breathe?

Plastische chirurgie en de obsessie met schoonheid worden in Death Becomes Her flink op de hak genomen. Facelifts en nose jobs; typisch een Amerikaans fenomeen dacht ik nog begin jaren negentig. Tot het later ook naar Europa overwaaide. Meryl Streep ontpopt zich hier als een ware comédienne. De special effects zijn spectaculair.

Wrinkled, wrinkled little star... Hope they never see the scars.

avatar van tattoobob
Niets aan stultmeister toe te voegen.

Elke film met Meryl Streep moet een kans krijgen, maar dit was toch duidelijk één van haar minste. Deze zwarte en licht absurde komedie kabbelt doelloos voort als een beekje doorheen een vreemd schilderij. Even vreemd als het personage van Bruce Willis, dat langsheen datzelfde beekje naar het water staat te kijken en zich afvraagt waarom er geen vis in zit.
Robert Zemeckis probeerde hier duidelijk iets uit. Het is dan ook geen toeval dat de film als een soort kantelmoment zit tussen zijn 'Back to the Future' periode en het serieuzere werk als 'Forrest Gump' en 'Cast Away'. Maar het ene genre is het andere niet. En dat geldt evenzeer voor Streep, die die hierin één van haar zeldzame niet-Oscar-genomineerde rollen speelt.

avatar van knusse stoel
Aardig leuke film die ook nog eens tot mijn verrassing Meryl Streep in de hoofdrollen had. Is een van mijn favoriete actrices ondanks dat ze de laatste jaren steeds meer de 'serieuze' persoon in de film speelt. In het verleden was ze meer een rebels type, denk aan haar hoofdrol in 'Silkwood' waarin ze een tegenstander werd van haar werkgever en daardoor uiteindelijk de dood vond dankzij verstopt plutonium in haar douche e.d..
Volgens haar biograaf Karen Hollinger was trouwens 'Death becomes her' een dieptepunt in Streep's films. Daar ben ik het niet mee eens zoals je hiervoor hebt kunnen zien. Wij vonden het een aardige film die ons wel vermaakt heeft. Twee vrouwen die elkaar wel kunnen.........,prachtig toch ?

avatar van missl
Vooral niet te serieus nemen, dan is deze wel geinig. Vond het vooral als klein meisje leuk, nu wat minder. Het einde gaat te lang door.

een leuke film.heb altijd genoten van de film.en natuurlijk veel gelachen.nu best wel een tijd geleden dat ik de film heb gezien en ik wil de film wel weer zien heb hem ook in mijn vezameling.dus kan hem binnenkort altijd weer eens opzetten.maar het blijft een mooie film.