Death Becomes Her (1992)

Komedie / Fantasy

geregisseerd door Robert Zemeckis
met Meryl Streep, Bruce Willis en Goldie Hawn

Actrice Madeline Ashton heeft betere tijden gekend. Wanneer haar oude vriendin Helen Sharp haar verloofde Ernest Menville voorstelt aarzelt ze geen moment om hem in te pikken, want Ernest kan als getalenteerd plastisch chirurg mooi haar uiterlijk opkalefateren. Jaren later krijgt Helen van heks Lisle von Rhoman de gelegenheid om uit de bron van de eeuwige jeugd te drinken, wat de concurrentiestrijd tussen de dames weer opnieuw aanwakkert.

een leuke film.heb altijd genoten van de film.en natuurlijk veel gelachen.nu best wel een tijd geleden dat ik de film heb gezien en ik wil de film wel weer zien heb hem ook in mijn vezameling.dus kan hem binnenkort altijd weer eens opzetten.maar het blijft een mooie film.

Deze film al menigmaal gezien, maar blijft geweldig. Absurditeit op en top, maar zo leuk en met name Streep speelt zoals altijd weer de sterren van de hemel. De rivaliteit tussen Streep en Hawn is fenomenaal. Ook Bruce Willis zet zijn beste beentje voor. Een absolute topper deze film.

avatar van PEN15
Ondanks dat ik Back to the Future een van de leukste films vind die ik ontelbaar vaak heb gezien, zijn er weinig andere titels op het palmares van Robert Lee Zemeckis die me echt aanspreken, ook Roger Rabbit en Forrest Gump niet zo als Back to the Future dat kon. Forrest Gump staat natuurlijk niet voor niets op plaats twintig in de moviemeter ranglijst, maar ik neem aan dat Zemeckis zelf ook wel weet welke van zijn films de grootste fanbase heeft die pelgrimstochten houden naar de filmlocaties, die fanfiction en vervolgverhalen verzinnen in bijvoorbeeld de vorm van video game adventures, waar de fans nog altijd refereren aan "jigawatts", "flux capacitors" en "hoverboard". You gotta use your hands, that's like a baby's toy!

Maar ik bewonder Zemeckis ook door zijn liefde voor de EC comics van de jaren vijftig. Als producent was hij verbonden aan de projecten om verhaaltjes uit Haunt of Fear, Vault of Horror en Tales from the Crypt te verfilmen in een langlopende televisieserie. Daarin werden de verhaaltjes leuk ingevuld, het was niet altijd 1:1 met de originelen, en de typische filmstijl met hoofdrollen van grote acteurs van die tijd genoot ik met volle teugen van de teeveeserie. Zemeckis regisseerde een aantal afleveringen zelf, waaronder "Yellow" en het was allemaal stukken beter dan die Britse adaptaties uit de jaren zeventig.

Zemeckis was zo toegewijd dat hij op het hoogtepunt van de populariteit van de show gehele Tales from the Crypt speelfilms wilde schieten. Dat is er niet echt van gekomen, twee daarvan werden uiteindelijk From Dusk till Dawn en the Frighteners. Zo ook deze, Death Becomes Her, maar dat mag niet verwonderlijk zijn, het straalt 100% tales from the crypt uit.

Ik was totaal verrast om Bruce Willis hier te zien.. ik bedoel.. in hoeveel films speelde hij op dat moment niet? Hij was een van de steeds groter en rap duurder wordende acteurs van die tijd, zie bijvoorbeeld 6th sense wat-ie toen kon verdienen, maar in gedachten voel je dat het onmogelijk is dat hij nog in andere films van die tijd heeft gespeeld..als je uit je hoofd drie films van 1991 kunt opnoemen waarin hij ook al heeft gespeeld. Stel je voor dat Wilis al actief was sinds zijn zeventiende, dan zou je bij wijze van spreken sneller klaar zijn met een simpsons-marthon dan dat je al de film met Bruce Willis achter elkaar gaat kijken.

OK, nu heb ik nog niks over de film gezegd. Als liefhebber van Tales from the Crypt vond ik het natuurlijk hartstikke spannend om iets nieuws te zien, na alle afleveringen te kunnen dromen. Het lijkt in alles op zo'n verhaaltje. Er zat een beetje van alles in, alleen hadden bepaalde delen van het verhaal wat duisterder mogen zijn Als Willis het elixer moet drinken om niet te hoeven sterven - en hij overleeft die val gewoon. . Het is duidelijk dat er geklaagd werd over het oorspronkelijke einde, dat moest grimmiger worden en als ik zie wat het is geworden dan is dat niet macaber genoeg. Willis was opvallend goed bezig, ik had soms het idee dat met de reputatie die hij toen al had, nog steeds probeerde om zich te bewijzen. Gewoon een prima film die een tevreden indruk heeft achtergelaten voor een herkijkbeurt.

Wat een ongelooflijke slechte film! Ik heb nog nooit zo'n slechte film gezien! Dit is de slechtste film van elke acteur of actrice die hier in heeft gespeeld. Wat een zonde om hier in gespeeld te hebben. Jammer dit is gewoon de bodem van de filmgeschiedenis.

avatar van alexspyforever
Ok een zwarte comedy, maar om dit horror te noemen neen. Het lijkt veel op The Witches of Eastwick maar die vond ik persoonlijk dan toch een stuk leuker. Het karakter van Willis en een sulletje dus niet echt geloofwaardig dat die dames voor hem vielen. Meryl Streep ziet er behoorlijk fake uit en uiteindelijk wordt ze echt niet veel aantrekkelijker door die "verjongingskuur". Enkel Goldie Hawn vond ik eigenlijk aantrekkelijk en nog wel grappig. De film is amusant, verveelt niet al gaat dat einde toch allemaal wat te lang door. En ja die tijdsprongen 7 jaar en dan nog eens 7 en dat is er zogezegd maar 12 jaar voorbij, redelijk dom. Ondanks nogal voorspelbaar wel amusant voor 1 keer dan.

avatar van Don Homer
Refereert duidelijk naar Sunset Boulevard (1950) en het steeds terugkerende muziekje deed me aan een Hitchcock thriller denken. Op zichzelf weet de film echter niet te imponeren. De effecten zijn goed, het script matig en de grappen vaak flauw.