War Dogs (2016)

3,37

Komedie / Drama

geregisseerd door Todd Phillips
met Miles Teller, Jonah Hill en Ana de Armas

Twee twintigers die in Miami wonen ten tijde van de Irak-oorlog buiten een kleinschalig overheidsinitiatief uit dat kleine bedrijven toelaat om een gooi te doen naar aanbestedingen van het Amerikaanse leger. Ze beginnen klein maar al snel stroomt het geld binnen. Maar het duo komt in de problemen wanneer ze een deal van 300 miljoen dollar binnenhalen om het Afghaanse leger te bewapenen - een deal die hen in contact brengt met twijfelachtige figuren, niet in het minst hun eigen regering.

63 BERICHTEN 30 MENINGEN
avatar van Pim1993
geplaatst: 16 november 2016, 01:35 uur [permalink]
De beruchte 'black market'. Stiekem weten we allemaal van het bestaan af maar wordt deze flink gedoogd om een zeer belangrijke economie op onze aardbol draaiende te houden. Het is ook geen geheim dat elke onschuldige burger zonder al te veel moeite in het bezit kan komen van een AK-47.

Deze toffe 'waargebeurde' film, uiteraard tussen aanhalingstekens, speelt hier goed op in door het verhaal te schetsen van twee jonge honden die hun eigen ambities overstijgen. Wat bij mij gewoon constant de vraag oproept: Is het dan nooit genoeg? Maar dat zal er wel een van het naïeve kaliber zijn want een dergelijke situatie is natuurlijk niet in te schatten.

Sterk acteerwerk en Ana de Armas is werkelijk een mirakel.

Niet overslaan deze! 4*

avatar van blurp194
geplaatst: 16 november 2016, 17:05 uur [permalink]
Tsja.

In het genre is het natuurlijk niet erg makkelijk om nog iets te brengen dat tegen Lord of War (2005) of War, Inc. (2008) op kan. Toch zou met dit volslagen idiote stuk geschiedenis daar wel een serieuze poging voor mogelijk geweest zijn. Niet gelukt, wat mij betreft zelfs niet in de buurt.

Hill en Teller zijn op zich wel ok, hoewel Hill wel heel erg dicht tegen de irritatie aan zit. Maar de personages die ze spelen blijven wel wat erg vlak, en dat is ook wel een van de dingen die de film tegenzit. En zoals vaak vraag ik me ook echt af waarom het verhaal niet dichter bij de waarheid gehouden is, waarom het weer zonodig opgeleukt moest worden. Beter wordt het er in mijn ogen in ieder geval niet van.

avatar van IH88
geplaatst: 16 november 2016, 18:39 uur [permalink]
“You keep supplying the guns, we'll keep killing the bad guys. God bless you.”

Leuke en vlotte film. War Dogs is een film die eigenlijk heel erg weinig fout doet, maar toch ook niet helemaal boven de massa uitstijgt. Daarvoor mist de film wat scherpte (zeker op het einde) en wil de film te veel genres in één film proppen. Humor, actie, drama, spanning, wat romantiek, de film probeert van alles maar alleen de humor in het begin en de actie zijn echt geslaagd. En het liefdesleven van David (Teller) wordt best goed neergezet. Wat een prachtige actrice is die Ana de Armas…

Jonah Hill vond ik vooral in het begin erg sterk als hij de charismatische en flamboyante wapenhandelaar mag spelen. Als in het tweede gedeelte het drama zich aandient, is hij wat minder overtuigend. Teller is degelijk maar verbleekt toch wel een beetje naast Hill. Als duo zijn ze wel vermakelijk en vooral hun reis van Jordanië naar Baghdad in Irak is een hoogtepunt. Hilarisch en spannend tegelijk. Het drama op het eind komt wat geforceerd en afgeraffeld over, maar rond het verhaal wel mooi af. Een geslaagde en vermakelijke film.

geplaatst: 18 november 2016, 00:11 uur [permalink]
Laat zich goed aanzien, maar viel me toch een beetje tegen. Met dit verhaal had Philips een dijk van een film af kunnen leveren maar daarvoor blijft het uiteindelijk te obligaat. Mist het venijn en de cynische humor van het vergelijkbare Lord of War. Deze War Dogs blijft te luchtig en zal alleen maar in mijn herinnering blijven door de laatste minuten waarin weer eens blijkt dat misdaad niet loont. Spijtig voor Teller en vooral Hill die uitstekend acteren, Cooper daarentegen krijgt nauwelijks de tijd om een volwaardige rol neer te zetten. Voldoende, drie sterren, hiermee hoef je je niet te vervelen maar dat is het dan ook wel.

geplaatst: 18 november 2016, 22:11 uur [permalink]
Zoals menigeen hier zegt inderdaad een fijn filmpje.

Zoals menigeen hier zegt een erg aardige soundtrack erbij

en Zoals menigeen hier zegt inderdaad een heel fijne Ana de Armas.

avatar van wwelover
geplaatst: 18 november 2016, 22:57 uur [permalink]
Interessant verhaal en weer eens wat anders van Philips. Die beetje zoals McKay iets serieuzers wilde proberen. Het is weliswaar geen The Big Short, maar de film is zeker vermakelijk. Ik denk wel dat er nog meer in had gezeten. Hoewel ik de acteurs kan waarderen vond ik ze eigenlijk niet heel overtuigen. Vond vooral de muziek en editing strak. En ja de humor kan ik ook zeker waarderen.

avatar van John Milton
geplaatst: 19 november 2016, 11:14 uur [permalink]bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
"They called guys like us war dogs. Bottom feeders who make money off of war without ever stepping foot on the battlefield. It was supposed to be derogatory, but... we kind of liked it."

War Dogs heb ik destijds in de bios bewust laten gaan, het leek me weinig soeps. Nadien werd me verteld dat het toch een 'leuke film' is, dus ik gooide hem er gisteren in een opwelling in. En inderdaad, eerlijk is eerlijk, ik heb me niet verveeld. Toch blijft het een beetje een mindere versie van The Wolf of Wall Street, maar dan zijn de knullen wapenhandelaren in plaats van aandelensjacheraars. Zelfs Jonah Hill is er. De film moet het hebben van het from rags to riches gehalte, en de bizarre situaties die het oplevert wanneer twee twintigers een kans zien in het leveren van wapens aan het Amerikaanse leger door te bieden op defensiecontracten. Vervolgens moeten die wapens uit een ander land worden gehaald, meestal Oost-Europa.

Teller en Hill doen het prima, al werkte het subplotje met de naaiactie van Efraim op het einde van de film voor mij niet helemaal. Ana de Armas (Knock Knock) is ook hier weer heel erg sexy, al heeft ze niets meer te doen dan 'de vrouw van spelen'. War Dogs is dan ook geen film die de Bechdel test zal passeren, het draait hier echt om de guns en de mannen. Het bijrolletje voor Todd Phillips oudgediende Bradley Cooper was aardig, maar het bekende gezicht voegde voor mij weinig toe.

geplaatst: 19 november 2016, 11:46 uur [permalink]
Prima vermaak.
Luchtige maar tergelijker tijd kritische kijk op de smerige wereld die wapen industrie heet.
Om maar in vak termen te blijven spreken schiet de film voorbij in een moordend tempo.
Ik zag in diverse commentaren de link staan naar "The Wolf of Wall street"maar ik heb die connectie niet ontdekt. En ik denk dat ik maar eens even ga zoeken naar meer films met Ana de Armas.. 😜
Leukerdje hoor 😇

avatar van KevinBacon
geplaatst: 19 november 2016, 22:46 uur [permalink]
Komedie. Indrukwekkende film. 4 sterren. Mvg

avatar van james_cameron
geplaatst: 22 november 2016, 22:17 uur [permalink]
Best oké, maar de film kiest te vaak de gemakkelijke, voor de hand liggende weg. Miles Teller en Jonah Hill zijn beiden prima, maar ook zij weten niet dat beetje extra toe te voegen. Na een leuke opbouw loopt het weinig subtiele script vast in allerlei halfbakken dramatische toestanden, om langzaam toe te werken naar het onvermijdelijke moralistische einde. Onderweg valt er best het één en ander te lachen en de film is onderhoudend genoeg in elkaar gezet, maar echt indruk weet het geheel niet te maken.

avatar van Brabants
geplaatst: 23 november 2016, 20:06 uur [permalink]
Jonah Hill doet geweldig werk in zijn over de top karakter wat zo nu en dan huiveringwekkend van aard is. Miles Teller beeld zijn sympathieke karakter op zijn manier geweldig uit en samen heerst er sterke chemie tussen beide karakters. De verheerlijking van slechte daden en het snelle geld komen hier qua verhaallijn prachtig tot uiting. Het controversiële tintje van oorlog en wapenhandelaars kwam met Lord of War(2005) ook al sterk in beeld. Deze film kent zelfs een vleugje van The Wolf of Wall Street en dat maakt het allemaal zeer uniek. Vermaak van de hoogste plank en Bradley Coopers aandeel is evenzo noemenswaardig!

avatar van john mcclane 2
geplaatst: 24 november 2016, 21:25 uur [permalink]
Het keek heerlijk weg.
Het is een goede film,maar heb hem gistere avond laat gekeken,,,diepe indruk heeft het niet achter gelaten.
Ben hem voor het grootste deel weer vergeten.
Maar jonah hill speelt top! Het verhaal is zeker oke .
En de soundtrack zit vol met lekkere tracks.
Goed teken dat Todd Phillips zijn mojo niet heeft verloren na het uitmelken van het O zo geweldige eerste deel van THE Hangover.wat in mijn ogen een van de beste komedie's is van de zero's.
erg mooi en stijlvol geschoten ook.
Ruime voldoende,,,
Niet een 9 waard.

geplaatst: 26 november 2016, 16:05 uur [permalink]bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Bij het zien van deze vermakelijke Komedie / Drama film, moest ik ook regelmatig denken aan de film "Lord of War (2005)", die ook draait om wapenhandelaars (weliswaar eentje) . Die film vond ik persoonlijk ook beter en heeft o.a. een geweldige introductie.

Hoewel deze film (begint in 2005) over twee in Miami wonende twintigers, die wapenhandelaars gaan worden, ook gebaseerd is op een waargebeurd verhaal, vond ik de film qua uitvoering niet echt bijzonder. Daarvoor kiest men in de film inderdaad te vaak voor de gemakkelijk voor de hand liggende weg, zoals "james_cameron" dat al aangeeft, waardoor het verhaal een voorspelbaar verloop heeft en eigenlijk ook wat clichématig is. Desondanks is dit zeker geen slechte film en heb ik me er ook best aardig mee vermaakt en vond ik de film op bepaalde momenten ook wel interessant (zeker als men zelf wapens gaat brengen, per vrachtwagen, van Jordanië naar Irak en ook het gedoe met de illegale Chinese AK-47 munitie, opgeslagen in Albanië). Ondanks dat deze film mede betiteld staat als een "Komedie" en het hele verhaal ook best luchtig wordt weergegeven, heb ik wel eigenlijk nergens om moeten lachen (hoogstens wat glimlachen). Het einde was best aardig, maar zat er natuurlijk ook aan te komen (oftewel voorspelbaar).

Het hele verhaal wordt gedragen door de twee hoofdrolspelers Miles Teller (in de rol van jonge wapenhandelaar David Packouz) en Jonah Hill (in de rol van jonge wapenhandelaar Efraim Diveroli) en ze deden dat best leuk en verdienstelijk en Jonah Hill, die wel eens een aantal kilo's aan lichaamsgewicht mag gaan kwijtraken. Hoewel ik nog nooit gehoord had van Ana de Armas (in de rol van Iz, die de vriendin/vrouw is van David Packouz), deed zij het ook best verdienstelijk, maar zij was vooral mooi om naar te kijken. Vanwege haar ben ik nu ook al inmiddels de Thriller / Mystery film "Knock Knock (2015)" aan het pindakazen, omdat ze daar zelfs bloot is in te bewonderen. Bradley Cooper (in de rol van wapenhandelaar Henry Girard) speelt ook mee in dit verhaal, maar zijn rol is eigenlijk maar beperkt (wel een belangrijke rol m.b.t. het verhaal) en hij komt ook pas na circa één uur voor het eerst in beeld (tijdens de Las Vegas scene)

Al met al een vermakelijke op waarheid gebaseerde Komedie / Drama film (duurt circa 110 minuten) om eens gezien te hebben, maar meer ook niet. Daarvoor is deze film qua uitvoering eigenlijk nergens bijzonder voor, op de mooie Ana de Armas na 🙂

avatar van Thomas83
geplaatst: 26 november 2016, 17:38 uur [permalink]
Wat een Scorsese-wannabe is deze film. En wat knap dat je zo'n knotsgek waargebeurd verhaal zo kunt verpesten door het puur als een soort ondeugende stoner-fantasie te laten aanvoelen. Hill krijgt veel lof maar vond ik juist vooral een zwak punt in zo'n grofgebekte rol zoals we die altijd al in dit soort komedies (al wil de film meer zijn) zien. Hill mist ook de uitstraling om zo'n brutale rol te kunnen spelen, hoe lomp zijn personage zich ook gedraagt. Een grofgebekte scholier of student spelen en een larger-than-life ondernemend type zijn twee heel verschillende dingen.

Hill is niet zonder talent, en af en toe zie je wel een glimpje van het interessante en ietwat gestoorde personage dat hij had kunnen zijn, maar het blijft bij glimpjes en komt niet uit de verf omdat vooral het eerste deel van de film veel te luchtig is. Het einde had meer wrang kunnen zijn als er wat meer was geïnvesteerd in de vriendschap tussen David en Efraim, überhaupt meer in hun personages. Het absolute dieptepunt wat betreft slechte personages is nog wel de rol van de vriendin van David. Dat is zonder enige interesse geschreven en gespeeld door Ana de Armas, die enkel het mooie gezicht is in de film. Vraag me zelfs af of ze wel echt kan acteren. Een van de slechtste rollen die ik in een film heb gezien. 1.5*.

geplaatst: 2 december 2016, 22:36 uur [permalink]
Flauwe Scorsese rip off. Ik ken het verhaal en er zat veel meer in.

En kan iemand mij vertellen hoe de fok die Miles Teller ineens zo groot is? De nieuwe Andrew McCarthy ofzo. Geen charisma.

geplaatst: 10 december 2016, 03:33 uur [permalink]
Vermakelijke film met een goed verhaal.

avatar van Collins
geplaatst: 12 december 2016, 03:07 uur [permalink]
Rise and Fall. Gebaseerd op echte gebeurtenissen. Welke zijn dan echt, vroeg ik me tijdens het kijken steeds af. Van een aantal gebeurtenissen leek mij het waarheidsgehalte niet erg hoog. Ik kon me niet aan de indruk onttrekken dat er misschien wat bij gefantaseerd was om de film van extra vaart en van extra sensatie te voorzien. Moet tegelijkertijd ook eerlijk bekennen dat ik me niet echt in de feiten heb verdiept, dus mijn gevoel kan helemaal fout zijn.
Dat gezegd hebbende. Rollercoaster van een film. Snelle opeenvolging van gebeurtenissen. Echt tijd om je te vervelen is er niet. Gewoon op en top vermaak.
Geafficheerd als komedie wekt War dogs verwachtingen op dat vlak. De humor valt echter tegen. Hoewel het verhaal an sich natuurlijk wel komisch werkt en enkele scènes hilarisch zijn, bezitten de personages nauwelijks enige humor. Geen grappig tekstje komt over hun lippen. En daar hou ik nou juist zo van.
Ja, de personages. Ze zijn zo vlak. Enige uitdieping van de karakters is duidelijk niet de keus geweest. Waarschijnlijk zou zo'n keus het rollercoastergevoel ook wel ondermijnt hebben, vermoed ik. Karakterbouw kost immers tijd en dat werkt vertragend voor het verhaal. Een commerciële keuze van de regisseur, denk ik dan maar.
Ik heb me prima vermaakt hoor, maar het begon wel wat te knagen...

avatar van Zinema
Zinema (crew)
geplaatst: 19 december 2016, 21:08 uur [permalink]
Voldoende vermaak.

Een komisch drama gebaseerd op een waargebeurd verhaal. Je moet dat laatste maar weten om het te kunnen geloven. Soms is de waarheid gekker dan fictie. Zo ook hier, wanneer twee twintigers besluiten wapenhandelaren te worden en te gaan leveren aan de Amerikaanse overheid. De uitspraak 'Only in America' is hier volledig van kracht. Het levert een onderhoudend verhaal op met een sympathieke Miles Teller en een onberekenbare Jonah Hill. Met name de laatste acteur kennen we van vele komedies. Evenals regisseur Todd Philips, die verantwoordelijk is voor onder andere The Hangover-trilogie.

De komische noot is meer dan welkom in dit vreemde avontuur, maar het maakt de film nog evenwichtiger dan dat hij al is. De humor redt een hoop, schaterlachen zit er echter niet in. Daarvoor blijft de film veel te serieus. Op het vreemde af, met name wanneer het de relatie tussen Teller en de beeldschone Ana de Armas betreft. Het lijkt er dan ook een beetje op of de regisseur niet zo goed wist welk pad te bewandelen. Een misplaatste Bradley Cooper plus een vreemde wending - het echte verhaal moest natuurlijk gevolgd - helpen ook niet mee, maar over het algemeen genomen biedt War Dogs voldoende vermaak.

Goed.

Met dank aan Warner Bros. voor het recensie-exemplaar.

geplaatst: 24 december 2016, 11:46 uur [permalink]
Wat een tegenvaller.....jonah hill in een komedie.....nee deze is niet goed gelukt

avatar van Ste*
geplaatst: 28 december 2016, 22:29 uur [permalink]
Ik heb niets met het onderwerp, maar was wel benieuwd naar deze film om Miles Teller en Jonah Hill. En dat bleek een goede keuze; de twee acteurs stellen inderdaad niet teleur, en daarnaast is het een gave film die qua feeling nogal wat overeenkomsten heeft met The Wolf of Wall Street. Naast de spanning en de fuck ups ook de nodige succesmomenten en euforie, en dat zorgt ervoor dat je niet slechts op het puntje van je stoel zit, maar dat de film ook gewoon een plezierige ervaring is.

De soundtrack en de beelden zijn ook prima in orde, en alles is niet lastiger of langer dan nodig, dat allemaal maakt dit voor mij wel tot een bovengemiddelde film.

avatar van Vinco
geplaatst: 30 december 2016, 23:23 uur [permalink]
Prima film , goed opbouwend en wat mij betreft prima verhaal gebaseerd op een waargebeurd verhaal.
Toch aardig bizar als je dit ook zo eens lees op Wikipedia wat AEY heeft uitgespookt in de tijd.

avatar van badfans69
geplaatst: 1 januari, 14:20 uur [permalink]
Ana de Armas heeft iets weg van Scarlett Johansson

geplaatst: 2 januari, 02:05 uur [permalink]
Film weet de twee hoofdrolspelers goed tegenover elkaar uit te spelen het contrast hierin is leuk om te zien soms zelfs grappig. Voor de rest ook een prima film kijkt lekker weg alleen moet je wel tegen amerikaans geschreeuw kunnen.

avatar van N00dles
geplaatst: 4 januari, 10:53 uur [permalink]bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Fijne film waarin Jonah Hill en Miles Teller prima hun rollen vertolken.
Wel is er ontzettend veel afgekeken van Scorsese, vooral die gestileerde, kleurrijke slow-mo shots gelardeerd met popmuziek. Voeg daaraan toe wapens, drugs, geld en luxe en je krijgt er al snel een Wolf on Wall Street-gevoel bij.

Het ogenschijnlijke gemak waarmee de twee hoofdrolspelers successen boeken wordt met een flinke dosis humor verteld.
Dat maakt het een vlotte en luchtige film, maar tegelijkertijd mist het ook een beetje spanning en diepgang. De onvermijdelijke downfall was ook weinig verrassend en voelde afgeraffeld en gehaast.

Al met al keek het lekker weg maar veel meer dan een 'Scorsese light' was het niet.

avatar van Kondoro0614
geplaatst: 9 januari, 20:57 uur [permalink]bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
War Dogs

Ik heb ooit eens een voorstukje (trailer) gezien van War Dogs in de bioscoop, en het leek mij een erg gave film. Jonah Hill is zeker een leuke acteur en past goed in het rijtje thuis. Todd Phillips is een bekende in de komedie scene. Zo heeft hij ook de toppers “The Hangover” geregisseerd en nog wat andere komedie films die mij wel in de smaak vielen.

War Dogs verteld het waargebeurde verhaal over het bedrijf AEY dat Efraim Diveroli samen met David Packouz had opgericht. Ik heb het zojuist even opgezocht maar, het is weldegelijk waar. Deze twee hebben echt een bedrijf AEY gehad, en de site waar Efraim het over had in de film, waar je de advertenties als het waren opziet bestaat ook echt en, heb ik zelf ook nog even bezocht net. Je kunt dit allemaal vinden op de wikipedia pagina van Efraim, ik snapte niet veel van de site want er werd duur in het Engels gepraat, veel militaire zooi maar, altijd leuk om zulke kleine dingentjes te ontdekken. Op het moment staan er ook 21.4 duizend ‘advertenties’ op deze site, weet zo niet of je het advertenties mag noemen.

War Dogs is zeker een geslaagde film, heb vaak kunnen lachen en ik houd echt van dit soort filmpjes. Het geeft mij een soort Feel-good gevoel van binnen. Het is altijd met vreugd en je met het altijd maar met een korreltje zout nemen zulke film. Neemt niet weg dat het idee van de twee jongens geweldig was maar, als Efraim zo in het echt was had ik als David hem allang op zijn smoel getikt, doe eens normaal. David deed al het werk en Efraim verneukt het even, en dan ook nog niets krijgen. Doei doei!

War Dogs verteld dus het verhaal over twee twintigers die een bedrijf (AEY) oprichten om zo (weldegelijk op illegale wijze) met vervalste papieren wapens , kogels etc. verkoopt aan het Amerikaanse leger (overheid). Hoe ze zelf aan dit spul kwam werd vast wel een keer verteld maar, dat ben ik alweer kwijt. David zoekt werk, hij komt Efraim tegen en ze beginnen samen weer wat meer op te trekken. Efraim heeft het geweldige idee om samen met David wapens te verkopen aan de overheid (dat is iets waar Efraim zichzelf al langer mee bezig hield). Wanneer ze een klus krijgen om beretta’s te leveren aan Afghaanse politie (?) vanuit het Amerikaanse kamp. Er stond hun alleen 1 ding op het pad, Italië verscheepte deze wapens niet meer naar dit soort landen. Te twee dachten slim vanuit Jordanië de wapens te verschepen naar Afghanistan. Wanneer Jordanië de wapens tegen houden gaan de twee zelf op pad om de wapens af te leveren, voor leven en dood rijden ze door de gevaarlijke driehoek en worden nog bijna omgebracht door de taliban strijders, die werden net op tijd afgeschut door het Amerikaanse leger. Hun eerste klus was binnen en er volgden nog een paar. Met wat witwas praktijken, gaan de twee op hun grootste aanbod in. Bijna 300 miljoen Amerikaanse dollar konden ze verdienen met een enorme bestelling. Wanneer de kogels alleen uit China komt, ze dit opnieuw moeten verpakken en Efraim de werknemers niet betaalde gingen ze het verklikken bij de Amerikaanse ambassade waardoor Amerika van hun praktijken afwist. Alles liep in de soep maar ze kregen wel degelijke straffen.

Ja, ik vond War Dogs geslaagd, met leuke scenes en leuke grappen is deze film een meevaller en misschien wel een topper uit 2016, helaas kunnen we niet meer stemmen anders kreeg deze mijn stem. Leuk! Aanrader!

geplaatst: 13 januari, 01:04 uur [permalink]
Een film waar ik vooraf erg over twijfelde, maar waar ik toch veel plezier aan heb beleefd. Fact is stranger than fiction. Wat waren die Bush en Cheney gek, stom en über-cynisch dat ze dit mogelijk maakten. Leedvermaak van de bovenste plank! Toch had de film wat meer politiek geladen of beklemmend mogen zijn, het bleef nu wel heel luchtig.

avatar van Smugmarty
geplaatst: 16 januari, 21:44 uur [permalink]
Het flinterdunne verhaal in deze actiecomedy doet toch sterk denken aan het vele malen beter Wolf of Wallstreet. Twee underdogs komen samen en maken hun fortuin met een handeltje met een donker randje. De 'narrator' geeft uitleg over hoe de heren handig het amerikaanse pentagon bespelen in de wereld van aanbestedingen maar komt op mij niet al te sterk over en ook dit hebben we zoveel vaker en beter gezien. Lord of War van Cage doet dat overtuigender. Het feit dat het gebaseerd is op een waargebeurd verhaal doet niet af aan het feit dat ik deze invulling twijfelachtig vind.
Ana de Armas heeft niet veel meer inbreng dan een mooie oogopslag en speelt het inmiddels uitgekauwde stereotypetje vrouw (schat, het gaat me niet om het geld ik wil jou voor wie je bent en ik wil gewoon dat je eerlijk bent, weet je wat ik vertrek en ga naar mijn moeder maar als je je best doet kom ik zeker weer terug .... dat type). Haar accent vind ik ook wel een beetje to much trouwens, hoe krijg je het voor elkaar zo slecht engels te spreken. Miles Teller zet nog de meest overtuigende rol neer maar Jonah Hill was sterker in the Wolf. Toch kijken hoor, mager 3-tje.

avatar van Superkuuk
geplaatst: 20 januari, 13:29 uur [permalink]
Er gaat in deze film met deze jongens wel allemaal net een beetje te veel goed,en in deze harde wereld allemaal mierzoet..Ana de Armas is een adembenemende verschijning klein plusje, verder een hoog irritatie gehalte met wederom hier en daar een stapeltje drugs versnaperingen en te veel Scarface gelul , zonder enige meerwaarde...ook het geld vastgeplakt aan iemands lichaam heb ik nu ook wel weer te vaak gezien...Zeer Matig en niets nieuws

geplaatst: 3 februari, 11:26 uur [permalink]bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Het (waargebeurde) verhaal biedt voldoende perspectief om er wat leuks en interessants van te maken. Helaas wordt gekozen voor een oppervlakkige en clichematige aanpak die de film zeker geen goed doet.
Todd Phillips, bekend van verschillende komedies, probeert het vooral leuk en luchtig te houden. Behalve de scenes met Iz, die voor wat meer diepgang moeten zorgen maar vooral vol saaie cliche's zitten.

De karakters zijn niet in balans, Hill speelt een typetje en Teller is de man waar we ons als kijker mee zouden moeten identificeren. Stompzinnig zijn de dialogen waarbij Teller vraagtekens plaatst bij hun handelswijze en Hill dan even uitlegt dat de overheid het zo wilt (zelf hun vingers niet wil branden). En we kunnen weer verder en de kijker snapt dat het hart van Teller's karakter op de juiste plaats zit. Uiteindelijk heeft hij ook het beste voor met Iz, en wordt hij weggezet als de goedzak.

Misschien had Phillips, gezien het matige script, er gewoon beter een komedie van kunnen maken.

avatar van JoeCabot
geplaatst: 5 februari, 17:05 uur [permalink]
Niet van het kaliber-Lord of War, maar hoe dan ook een entertainend filmpje. Todd Phillips brengt een hapklaar rise-and-fall-verhaal, volledig volgens het boekje. Partners in crime Teller en Hill zijn eerder lichtgewichten (Hill dan vooral figuurlijk) in het misdaadgenre, al werkt hun enthousiasme wel aanstekelijk en is er een fijne chemie tussen de twee. De dialogen doen de rest: War Dogs put uit een arsenaal aan gave oneliners.

Als kijker word je voorts niet bepaald uitgedaagd, alles wordt tot in de puntjes uitgelegd en ook de sneren naar Bush/Cheney voelen vertrouwd aan. Storend vond ik het niet, de film probeert dan ook helemaal niet complex of vernuftig over te komen. Achteroverleunen is de boodschap. 3.5*

avatar van the new guy
geplaatst: 25 februari, 11:01 uur [permalink]
Leuke karakters maar te weinig vaart.

avatar van Rodger
geplaatst: 11 maart, 18:11 uur [permalink]
Leuke film, actie humor en drama ineen..
Kijkt lekker weg... en prima verhaal..
3.0 ***

geplaatst: 15 maart, 16:17 uur [permalink]
Gebaseerd op dit verhaal: 'War Dogs' True Story: How Two U.S. Kids Became Arms Dealers - Rolling Stone - rollingstone.com

Het is moeilijk te geloven dat dit echt gebeurd is. De vele cynische opmerkingen in deze film berusten ook op waarheid.