Monty Python and the Holy Grail (1975)

Verenigd Koninkrijk

geregisseerd door Terry Gilliam en Terry Jones
met Graham Chapman, John Cleese en Eric Idle

Koning Arthur gaat met zijn trouwe kokosnotenklapper Patsy (als goedkoop substituut voor een edel ros) op zoek naar ridders die de Ronde Tafel waardig zijn. Sir Launcelot, Sir Bedevere en Sir Galahad sluiten zich bij de koning aan, maar ook de minder bekende, en zoals zijn minstreel graag benadrukt, iets minder dappere Sir Robin sluit zich aan. Op een bepaald moment verschijnt God aan Arthur en zijn gevolg, en hij geeft hen de opdracht de Heilige Graal te zoeken. De ridders gaan elk apart op zoek naar de graal, maar hun queeste is niet zonder moeilijkheden.

Dit is echt zo'n ontzettend melige film, die je kan blijven zien en elke keer weer nieuwe dingen kan ontdekken (met als leidraad door het verhaal de zwaluw en de kokosnoot).

vic
alle monthy python films zijn briljant

dit was de enige goede.

avatar van Jordy
Vond 'm ongeveer even goed als Life of Brian die ik laatst had gezien

ook hier weer: sommige grappen zijn geweldig leuk, anderen een stuk minder, over het algemeen zeer vermakelijk: 3 sterren.

monty python heeft de humor uitgevonden.

Je moet wel heel melig zijn om hier veel leuk te vinden. Dat was ik dus niet echt. 3*

Heerlijke onzin,

the black knight is een topper!

avatar van Macmanus
EEN TOPPER.

Een film die nog steeds leuk is.
na meer dan 30 jaar en dan nog wel met een komedie.
Heel GRAPPIG.

Ze zouden de serie eigenlijk weer op de tv moeten doen.

DUS ALS EEN TV BAAS DIT LEEST DOE MONTY PYTHON TERUGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGG.

2 weken terug 4 uur lang monty python achter elkaar op net 5 en meneer hier klaagt...tsk tsk.

avatar van Macmanus
Heb een deel van die 4 uur gezien maar ik wil liever elke dag 1 aflevering ofzo.

t'is but a scratch

avatar van Goodfella
Meestal erg grappig (mits je ervoor in de stemming bent) maar het is ook deze keer weer allemaal zó verschrikkelijk absurd, dat er een beetje een overkill aan idiote situaties ontstaat. Af en toe een beetje teveel van het goede dus, maar in ieder geval stukken leuker dan (de meeste) zogenaamd absurde films van tegenwoordig.

GerwinF
Leuke film met als favoriete karakter John Cleese als "Tim The Wizard". "The Grrrrrail!". En natuurlijk "The Killer Rabbit of Caer Bannog!"

Mijn favoriete karakters: The Black Knight en The Knights who say NI.

avatar van Goodfella
En wat te denken van The Knights who say Ekki-Ekki-Ekki-Ekki-PTANG! Zoom-Boing! Z'nourrwringmm!

ja Goodfella, maaruh helemaal uit je hoofd?

Shrubbery

avatar van Yak
Yak
SHRUBBERY! PTAAAA-AAAAA-AAA!

avatar van Sjoerd
"We want you to cut down the mightiest tree in the forest wiiith... *roffel, roffel* A HERRING !!!"

Echt geniaal

We want a nice shrubbery..not too expensive

Ik ga 'm weer eens huren denk ik!

Heb ondertussen de 2-disc SE binnen. Wat valt er veel onzin op zo'n zilveren plaatje te zetten.
Wat dacht je bijvoorbeeld van een LEGO-versie.

En had ook nog nooit de trailer gezien. Zit een (speciaal voor Ramon) leuke parodie op The Seventh Seal in.

avatar van Yak
Yak
Wat dacht je bijvoorbeeld van een LEGO-versie

Yah! Dit is geweldig!

avatar van Pkunk
Wat is een heesterperk eigenlijk?

avatar van bennie jolink
Naked ladies in lakes distributing swords? that's hardly a basis for democracy !

Wat is een heesterperk eigenlijk?
een perk vol heesters.

avatar van Pkunk

Is het niet "Naked ladies lyin' around in ponds distributing swords is no basis for a system of gouvernment!"?
Om niet te miere((n) )neuken...

heb hem twee weken geleden nog maar eens gezien, dit keer met de kinderen 10 en 12 jaar oud. veel ontging hen wegens te absurd maar The Killer Rabbit vonden ze de max

GerwinF

The Killer Rabbit of Caer Bannog!!!!