The Bingo Long Traveling All-Stars & Motor Kings (1976)

Komedie / Sport

geregisseerd door John Badham
met Billy Dee Williams, James Earl Jones en Richard Pryor

De achtergrond waarin het sportavontuur zich afspeelt, is natuurlijk serieus en triest: zwarte sporters werden voor de Tweede Wereldoorlog geweerd uit de nationale competities en gedwongen onder uitbuitende teameigenaren te spelen. Om deze trend te doorbreken stelt Bingo Long (Williams) een eigen team samen, dat andere teams uitdaagt. Dat gaat niet zonder slag of stoot van de heersende klasse.

Vond 'm HEEL irritant. Jammer, onderwerp was interessant. 2*.

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Bovengemiddelde komedie met sterrencast die de tand des tijds niet goed heeft doorstaan. Was toendertijd ook al geen topper, al is de aanwezigheid van Pryor natuurlijk altijd prettig.

avatar van Number23
Simpel hap-slik-weg filmpje met een cliche-rijk verhaal.
Als komedie is de humor net niet scherp genoeg en als drama laat t je niks voelen.
Williams speelt trouwens als een natte krant