Genre: Thriller / Actie
Speelduur: 103 minuten
Oorsprong:
Verenigde Staten
Geregisseerd door: John Erick Dowdle
Met onder meer: Owen Wilson, Pierce Brosnan en Lake Bell
IMDb beoordeling:
6,8 (98.067)
Gesproken taal: Frans en Engels
Releasedatum: 29 oktober 2015
On Demand:
Bekijk via Pathé Thuis
Niet beschikbaar op Netflix
Niet beschikbaar op Videoland
Niet beschikbaar op Prime Video
Niet beschikbaar op Disney+
Niet beschikbaar op Google Play
Niet beschikbaar op meJane
Plot No Escape
"No rescue. No refuge."
Een Amerikaans gezin vestigt zich in hun nieuwe woning in het buitenland. Daar raken ze verstrikt in een op hand zijnde staatsgreep. Samen gaan ze verwoed op zoek naar een veilige uitweg, weg van de omgeving waar buitenlanders onmiddellijk worden geëxecuteerd. Ze krijgen hierbij hulp van een excentrieke Brit.
Externe links
- Zoek naar deze film op dvd/blu-ray op Amazon
- IMDb (6,8 / 98067)
- Trailer (YouTube)
- No Escape (MusicMeter)
- Pathé Thuis: vanaf € 14,99 / huur € 3,99
Social Media
Acteurs en actrices
Jack Dwyer
Annie Dwyer
Hammond
Lucy Dwyer
Beeze Dwyer
Recruiter
Kenny Rogers
Krit
Concierge
Hotel Guest #1
Video's en trailers
Reviews & comments
Rickyman
-
- 1282 berichten
- 2724 stemmen
Volgens mij klopt de beschrijving van de film niet.
Als ik me goed herinner, komt het gezin toch in een hotel te zitten, wegens het werk(bezoek) van Wilson. Geen staatgreep, maar de lokale bevolking komt in opstand tegen dat Amerikaans bedrijf, omdat zij het drinkwater vervuilen/wegnemen oid, toch?
JacoBaco
-
- 10573 berichten
- 2405 stemmen
Volgens mij klopt de beschrijving van de film niet.
Als ik me goed herinner, komt het gezin toch in een hotel te zitten, wegens het werk(bezoek) van Wilson. Geen staatgreep, maar de lokale bevolking komt in opstand tegen dat Amerikaans bedrijf, omdat zij het drinkwater vervuilen/wegnemen oid, toch?
Ja dat klopt, het is geen staatsgreep. Het volk komt in opstand vanwege een Amerikaanse fabriek wat daar gevestigd is en die fabriek zorgt voor drinkwater. Alleen heeft het ook iets te maken met leningen die niet meer terugbetaald kunnen worden. Pierce Brosnan legt het op een gegeven moment even snel uit.
n00r
-
- 669 berichten
- 1069 stemmen
Wat een film.. Dit kwam erg hard aan. Prima acteerwerk & een super verhaal. Dikke aanrader!
keimpeS
-
- 838 berichten
- 0 stemmen
Totaal niet verwacht, maar een erg spannende film. Het moet eerlijk gezegd worden Owen Wilson zet hier een hele goede rol neer, terwijl ik voor het zien van deze film daar erg sceptisch over was. Je ziet hem toch meer als een komedie-acteur, ook bv Behind Enemy Lines was een redelijke film..
Noodless
-
- 10047 berichten
- 6182 stemmen
Prima film : spannend van begin tot het eind. En zoals mijn voorganger hier al aangeeft : eigenlijk totaal niet verwacht en een goede rol van Owen Wilson waar ik toch niet zo fan van ben. Aanrader ! 8/10 
plumke
-
- 102 berichten
- 139 stemmen
ik vond hem niks speciaal , zo zie je maar je moet films zelf bekijken voor je kan oordelen 
Rowinos
-
- 32 berichten
- 772 stemmen
Vreselijk sentimenteel begin, aardig spannend middenstuk en dan wordt het op het einde helaas het bekende, langdurige ontsnappingsliedje vol onwaarschijnlijkheden. Goed genoeg voor vermaak en niet meer dan dat. Overigens wel een geinig rolletje van Brosnan als Thaise hoerenloper.
Macady
-
- 315 berichten
- 760 stemmen
Ik ging deze film in zonder te weten waat het ovet ging en WAUW. 1 grote rollercoaster, niet echt een Owen Wilson fan maar hij doet het hier prima.
Zeer sterke film, verrassen goed. Aanrader.
Donkerwoud
-
- 8672 berichten
- 3944 stemmen
Ergens in Azië plegen boze rebellen staatsgrepen en worden (voornamelijk) blanke Westerlingen bruut geëxecuteerd. Arisch blonde Owen Wilson moet alles eraan doen om zijn vrouw en kinderen in veiligheid te brengen. Stuitend eigenlijk dat een miljoenenproductie anno 2015 zo ongegeneerd verhalen vertelt waarin Amerikaanse levens boven alles en iedereen komen te staan. Er zit een uitleg in verstopt dat het veroorzaakt is door westerse inmenging, maar daarmee praat je het openlijke racisme niet goed. Volledig eenzijdig stereotyperen van Aziaten als moordlustige beesten zonder enige wroeging of menselijk geweten. Een nieuw recent dieptepunt na het walgelijke patriottisme uit American Sniper: mensen in niet-westerse landen zijn eng, gewelddadig, irrationeel en onmenselijk.
Donkerwoud
-
- 8672 berichten
- 3944 stemmen
Hier kon ik dan wel smakelijk om lachen: 6 Reasons There's No Escape From Hollywood Racism | Cracked.com
Flat Eric
-
- 6444 berichten
- 1026 stemmen
Onverwacht spannend!
Spannende achtervolgingen en gruwelijke slachtingen.
Denk je lekker op vakantie te gaan kom je in een soort van staatsgreep terecht met alle gevolgen van dien. Probeer dan maar eens je hoofd koel te houden en het vege lijf en dat van je gezin te redden.
Ik had het niet gedacht maar de over het algemeen droogkomische Owen Wilson overtuigde in deze serieuze rol. Leuk om eens gezien te hebben.
Vdk_Movie
-
- 375 berichten
- 451 stemmen
Best voorstelbaar verhaal, en een iets te sentimenteel begin. Maar keek opzich wel lekker weg. Actie was ook wel aardig maar niet verrassend.
3.0
Cleanshot
-
- 657 berichten
- 1330 stemmen
Op zich een redelijke film met wat onwaarschijnlijkheden die het soms wel heel toevallig/enigszins ongeloofwaardig maken, het einde vond ik wat plat en te makkelijk, maar al met al beter dan ik had verwacht. Het is toch moeilijk om Wilson in een serieuze rol ook serieus te nemen hoewel hij best goed speelde.
mrkos
-
- 1033 berichten
- 1807 stemmen
Wow, van het begin tot het einde een spannende film. Tuurlijk komen ze vaak genoeg met geluk weg, maar je bleef iig met samengeknepen billen aan de buis gekluisterd. Goede rol ook voor Wilson die het heel aardig deed.
Onderhond
-
- 87599 berichten
- 12854 stemmen
Volledig eenzijdig stereotyperen van Aziaten als moordlustige beesten zonder enige wroeging of menselijk geweten.
Sinds wanneer is dat een stereotype van Aziaten?
Onderhond
-
- 87599 berichten
- 12854 stemmen
Fijn filmpje.
Wie over de rug van deze film weer een hoop politieke of sociaal geëngageerde nonsens poogt te spuien maar allicht nog een keertje opnieuw kijken. Dat de opzet van deze film weinig subtiel en kinderlijk eenvoudig is heeft allicht meer te maken met de intentie dan met de intelligentie van de makers of vermeende intelligentie van het publiek.
Wel een zeer rare mix van bekende namen. Dowdle is toch vooral bekend geworden als horror regisseur, hoe hij dan bij deze film uitkomt is mij een raadsel (al verklaart het waarschijnlijk wel een hoop keuzes), het was alweer érg lang geleden dat Wilson nog eens in een actiefilm kwam opdraven en als je dan ook nog Bell tegenover hem ziet is het je vergeven als je de eerste 10 minuten denkt naar een andere film te kijken.
Maar eens de poppen aan het dansen gaan zit de spanning er goed uit, vooral vanwege de ogenschijnlijke machteloosheid van de slachtoffers. Dat Wilson en gezin uiteindelijk toch wegraken, ondanks de titel, is niet bepaald verrassend, maar spanningsgewijs is dat niet echt een probleem.
Verrassend harde film ook, lekker tempo en een aantal fijne situaties. Duur misschien net wat te lang, want naar het einde toe is het allemaal iets teveel van hetzelfde, maar vond deze verrassend leuk.
3.5*
Donkerwoud
-
- 8672 berichten
- 3944 stemmen
Je haalt de zin uit zijn context. Het gaat me erom dat 'ergens in Azië' een staatsgreep plaatsvindt; ogenschijnlijk zich afspelend in Zuidoost-Azië (Vietnam, Thailand, Myanmar, Cambodja). Hollywood heeft doorgaans niet de neiging om dat deel van de wereld in een erg positief daglicht te stellen. Er schieten me alleen actie-, horror- en tsunami-films te binnen. En vreemd specifiek: Bridget Jones 2. Dat eenzijdig verbeelden van een continent vind ik zelf een tikkeltje ergerlijk; zeker als het dan gecombineerd met een middelmatig, voorspelbaar plot. Staat voor mij verder los van intentie/intellect van de regisseur of van de beoogde doelgroep (?)
Onderhond
-
- 87599 berichten
- 12854 stemmen
Het gaat om een actiefilm op exotische locatie, wat verwacht je dan? Een gemene invasie van Amerikaanse troepen en een lokale actieheld die het land redt? Verder ook niet eigen aan Hollywood, je ziet het in andere landen ook geregeld (al gebeurt het natuurlijk zelden dat die het geld of de middelen hebben in het buitenland een film op te nemen).
Verder is het "cliché" van Thaise mensen (en geburen) dat ze extreem vriendelijk, beleefd en onderdanig zijn en is "het continent" Azië vele malen groter en gevarieerder (ook China en Japan enzo).
JacoBaco
-
- 10573 berichten
- 2405 stemmen
Sowieso is er in de film geen sprake van een staatsgreep. En is het niet gewoon standaard dat de tegenstanders altijd feller en gewelddadiger zijn dan rest? Kijk naar een film als The Patriot (2000) waarin de Engelse worden neergezet als een stel gewelddadige genadeloze klootzakken. Maar zelfs in het echte leven zijn mensen die ergens op tegen zijn over het algemeen fanatieker dan de voorstanders. Maar ja, als je voorstander bent, dan ben je automatisch ook een tegenstander (van de tegenstanders). 
Rickyman
-
- 1282 berichten
- 2724 stemmen
Wat een gezeur iedere keer..
Er is GEEN staatsgreep!!
De lokale bevolking komt in opstand tegen het bedrijf waar Wilson voor werkt.
En de film is NIET racistisch!
Maar het schijnt tegenwoordig een hype te zijn, om dat willekeurig te gaan roepen...
De beschrijving van deze film klopt niet!
Kijk gewoon de film en zie het zelf. 
Onderhond
-
- 87599 berichten
- 12854 stemmen
Volgens mij is er toch ook wel een staatsgreep? Dat zie je geloof ik in de eerste scene. Ook het neerhalen van de standbeelden van de leider duidt op een afkeer van het regime, niet enkel het bedrijf waar Wilson voor werkt.
Rickyman
-
- 1282 berichten
- 2724 stemmen
Hmm, dacht dat die opstanding klein begon, en neerhalen van standbeelden kan ik me niet zo gauw meer herinneren.
Wel het einde, dat ze in veiligheid worden gebracht door de grens overtesteken..
Tijd voor een herziening dan.. 
Onderhond
-
- 87599 berichten
- 12854 stemmen
Eerste scene is volgens mij de moord op de leider van het land. Het neerhalen van de standbeelden zie je denk ik niet expliciet (er wordt geen groot punt van gemaakt), maar je ziet ze wel liggen als de bendes voorbijkomen. En da's not done in die landen, dus lijkt me dat er toch ook een staatsgreep aan de gang is.
JacoBaco
-
- 10573 berichten
- 2405 stemmen
Ik blijf van mening dat het geen staatsgreep is. Wat Rickyman zegt, daar ben ik het ook mee eens.
En de leider van het land wordt (hoogstwaarschijnlijk) vermoord vanwege de samenwerking met dat Amerikaanse bedrijf. Zo, zie ik het. En het is eigenlijk altijd het leger wat dat doet. En dat ze in de film met tanks door de straten rijden, is omdat het een film is.
Donkerwoud
-
- 8672 berichten
- 3944 stemmen
Het gaat om een actiefilm op exotische locatie, wat verwacht je dan? Een gemene invasie van Amerikaanse troepen en een lokale actieheld die het land redt? Verder ook niet eigen aan Hollywood, je ziet het in andere landen ook geregeld (al gebeurt het natuurlijk zelden dat die het geld of de middelen hebben in het buitenland een film op te nemen).
Verder is het "cliché" van Thaise mensen (en geburen) dat ze extreem vriendelijk, beleefd en onderdanig zijn en is "het continent" Azië vele malen groter en gevarieerder (ook China en Japan enzo).
Vertel mij wat. Mijn Aziatische reizen hebben zich vooralsnog alleen beperkt tot landen in het Midden-Oosten. Die óók weer compleet anders zijn dan de landen die jij noemt.
Het is precies dat wat ik hekel aan een film die zich afspeelt in een niet nader gedefinieerd Azië, dat het wel getoond wordt met de couleur locale van specifieke regio's. Dan heb je de kans om een film te schieten op zo'n locatie, dan wordt het meestal niet gebruikt voor andere soorten verhaallijnen dan 'machtswisselingen, westerlingen in het nauw'. Waarbij mensen met niet-westerse etniciteit niet eens fatsoenlijke rollen krijgen toebedeeld die verder gaan dan schietvoer, martelaar, intrigant en/of verrader. Dat had echt wel chiquer opgelost kunnen worden met kleine veranderingen, zoals de rol van Pierce Brosnan door een Thai laten spelen (mocht het daar opgenomen zijn) Of meer niet-blanke acteurs die de kant kiezen van 'de helden' in plaats van dat zij vrijwel alleen negatief in beeld komen. Kleine veranderingen, wereld van verschil.
Grappig genoeg ken ik evenwel een paar Japanse films/series die ronduit racistisch zijn naar personen uit die regio, dus het is meer dan alleen een 'Hollywood-ding'. Politiek gezien ergens wel begrijpelijk: in die landen veel corruptie, criminaliteit, prostitutie, gewelddadige machtswisselingen, etc
Donkerwoud
-
- 8672 berichten
- 3944 stemmen
En de film is NIET racistisch!
Maar het schijnt tegenwoordig een hype te zijn, om dat willekeurig te gaan roepen...
Och ja, en het is evengoed een hype om meteen in de stress te schieten als iemand een afwijkende mening heeft over dat specifieke aspect.
JacoBaco
-
- 10573 berichten
- 2405 stemmen
De film is als het goed is opgenomen in Thailand, maar mocht niet herkenbaar in beeld komen. Dus straatnaam bordjes werden omgedraaid en dat soort dingen. Maar op het eind komen ze aan in Vietnam, dus dan zou het zich in Laos of Cambodja moeten afspelen.
Onderhond
-
- 87599 berichten
- 12854 stemmen
zoals de rol van Pierce Brosnan door een Thai laten spelen (mocht het daar opgenomen zijn) Of meer niet-blanke acteurs die de kant kiezen van 'de helden' in plaats van dat zij vrijwel alleen negatief in beeld komen. Kleine veranderingen, wereld van verschil.
Brosnan vervangen door een local had gekunnen (al zou dat niet echt logisch zijn natuurlijk, want waarom zij Wilson en co helpen?) maar leidt allicht weer tot stereotypen, want het blijft een klein rolletje.
Meer nuance zou de film schaden want deze film draait niet om nuance. Het draait om de spanning van een vreemde familie in een onvriendelijk klimaat, een film als deze teert op dat contrast.
En als je trouwens "racisme" wil (maar noem het vooral stereotypen van andere culturen) moet je eens wat Hong Kong/Chinese films proberen. Daar kan Amerika nog een puntje aan zuigen.
Het laatste nieuws

Eerste teaser en releasedatum onthuld van de goed beoordeelde horrorserie 'FROM'

Netflix gooit ook de geprezen oorlogsfilm 'Platoon' uit het aanbod

Waargebeurde WOII-film 'Anthropoid' met Cillian Murphy is vrijdag te zien op televisie

Nederlandse komedieserie 'Moedermaffia' scoort op Videoland
Bekijk ook

Utøya 22. Juli
Drama / Thriller, 2018
177 reacties

Fasandræberne
Misdaad / Thriller, 2014
83 reacties

The First Grader
Drama, 2010
23 reacties

Southpaw
Drama / Sport, 2015
164 reacties

The Rose
Drama / Muziek, 1979
21 reacties

Made in France
Misdaad / Thriller, 2015
7 reacties
Gerelateerde tags
hotelrevolutierace against timeengineercoup overlevingopstanduitvoeringamericanfamilieamerican abroadu.s. embassy foreign
Nieuwsbrief MovieMeter
Het laatste film- en serienieuws per e-mail ontvangen?
Populaire toplijsten
- Top 250 beste films aller tijden
- Top 250 beste sciencefiction films aller tijden
- Top 250 beste thriller films aller tijden
- Top 250 beste familie films aller tijden
- Top 250 beste actie films aller tijden
- Top 100 beste films van de laatste jaren
- Top 100 beste films op Netflix
- Top 100 beste films op Disney+
- Top 100 beste films op Pathé Thuis
- Top 50 beste films uit 2020
- Top 50 beste films uit 2018
- Top 50 beste films uit 2019
- Top 25 beste films in het Nederlands
Corporate & Media
Realtimes Network
Innovatieweg 20C
7007 CD, Doetinchem, Netherlands
+31(315)-764002
Over MovieMeter
MovieMeter is hét platform voor liefhebbers van films en series. Met tienduizenden titels, die dagelijkse worden aangevuld door onze community, vind je bij ons altijd de film, serie of documentaire die je zoekt. Of je jouw content nou graag op televisie, in de bioscoop of via een streamingsdienst bekijkt, bij MovieMeter navigeer je in enkele klikken naar hetgeen dat voldoet aan jouw wensen.
MovieMeter is echter meer dan een databank voor films en series. Je bent bij ons tevens aan het juiste adres voor het laatste filmnieuws, recensies en informatie over jouw favoriete acteur. Daarnaast vind je bij ons de meest recente toplijsten, zodat je altijd weet wat er populair is op Netflix, in de bioscoop of op televisie. Zelf je steentje bijdragen aan het unieke platform van MovieMeter? Sluit je dan vrijblijvend aan bij onze community.








