Standoff (2016)

Actie / Misdaad

geregisseerd door Adam Alleca
met Thomas Jane, Laurence Fishburne en Ella Ballentine

Veteraan Carter Greene woont alleen in een boerderij, waar hij rouwt om de dood van zijn jonge zoon en het daaruit vloeiende mislukken van zijn huwelijk. De 12-jarige Isabelle, ook wel Bird genoemd, is een wees die teveel heeft meegemaakt voor een meisje van haar leeftijd. Ze is getuige van een brute moord door een professionele huurmoordenaar. Doodsbang vlucht ze de bossen in en komt terecht bij Carter. Hij besluit haar te beschermen en zo ontstaat er een patstelling tussen Carter en de huurmoordenaar.

avatar van schram101
Vind dit soort trailer er altijd best aardig uit zien, maar in de praktijk blijkt het toch vaak tegen te vallen. Toch zal ik dit vast eens opzetten.

avatar van mcdaktari
Ach ik denk dat het gewoon een prima vermaak filmpje is voor als er toch niks anders te kijken valt.
Ik verwacht echt niks vernieuwends maar ik zal 'm beslist wel een keer kijken.

avatar van Onslaught
Wees gerust mensen. Deze film is zeker vermakelijk en zeker geen tegenvaller.

Laurence Fishburne speelt aardig in deze film en ook al bevat de film weinig grove actie, de ''standoff'' tussen de twee heren in het huis om het meisje is goed genoeg uitgewerkt voor een voldoende.

avatar van hoffhaan
Goede film, die boeit. De patstelling is waar de film om draait. 3.5

Dit valt echt niet tegen, boeiend tot het einde.

avatar van Antonev
Zeer vermakelijke thriller! Het verhaal is eenvoudig en het speelt zich voor het grootste gedeelte af op één locatie. Dat deert gelukkig niet, aangezien het allemaal lekker vlot verloopt en er voldoende gebeurt. 80 minuten lijkt op het eerste gezicht wat kort, maar dat is echter niet het geval. Ze hebben het verhaal goed uitgesmeerd en er zijn nauwelijks onnodige passages, gebeurtenissen of dialogen. Dit houdt het allemaal vlot en boeiend. Ik denk dat een ietwat beperkte speeltijd voor veel films een plus zou zijn. Ik zie namelijk regelmatig films die in principe prima zijn, maar zichzelf neerhalen door teveel onnodig gezwam of niets toevoegende gebeurtenissen.

avatar van Left4Dead
"He is not a farmer!"

Fishburne blijft voor mij een goede acteur die zeer natuurlijk overkomt. Een van de weinige uit de oude generatie acteurs die zichzelf blijft en niet in elkaar zakt naarmate hij ouder wordt. Jane is geen topacteur maar doet het hier verder prima net als het meisje.

Verhaal is simpel, net als de locatie waar het zich afspeelt. Cliche kun je gerust zeggen maar dat maakt in deze prent niet veel uit, het prima tempo en het acteerwerk houden de prent staande.
Heerlijk hoe de twee mannen elkaar verbaal en fysiek te lijf gaan, je kunt door en met beide partijen inlevingsvermogen opwekken.

Nee voor de debuterende regisseur neem ik zachtjes mijn petje af. Met weinig middelen toch een boeiend stuk vermaak maken is hem aardig goed gelukt. Maar het cynisme van Fishburne is wel datgene wat de film sterk maakt, chapeau. Prima prent in een tijdperk waarin veel rommel gemaakt wordt!

avatar van schumacher
Vermakelijke film, ik dacht eerst dit zal weer zo'n slechte b-film zijn maar ik vond het toch beter dan gedacht, uiteraard geene toptopfilm e maar zeker genietbaar, zak chips en colake derbij en genieten maar.

Ondanks het eenvoudige en zeer voorspelbare verhaal, kijkt deze Thriller film zich lekker weg (duurt ook maar precies 80 minuten) en weet hij ook te vermaken. Dat laatste komt vooral op conto van de cast, want met name Laurence Fishburne (in de rol van professionele huurmoordenaar Sade) speelt zoals gewoonlijk goed en overtuigend.

In dit verhaal draait het eigenlijk maar om drie personen, te weten Carter (verdienstelijk gespeeld door Thomas Jane) die een veteraan is en door omstandigheden (dood van zijn zoontje, welke ook min of meer zijn schuld is, waardoor ook zijn vrouw Mara is vertrokken) alleen woont in een boerderij en daar rouwt en ook van plan is om een einde te maken aan zijn leven. Het aandoenlijke brildragende meisje Bird (verdienstelijk gespeeld door Ella Ballentine) wat rondloopt in een rood jurkje en veel foto's maakt met een fototoestel van haar overleden ouders. Bird bezoekt op de sterfdag van haar ouders (auto-ongeluk) het graf van haar ouders bezoekt en is daar getuige van een andere begrafenis waarbij iedereen (3 personen) opeens wordt doodgeschoten door een professionele huurmoordenaar met een masker (beter gezegd een soort van bivakmuts) over zijn hoofd.

Deze eerder genoemde huurmoordenaar Sade trekt op een gegeven moment zijn masker van zijn hoofd en Bird die alles vanaf afstand ziet maakt daar o.a. foto's van. Bird wordt op een gegeven moment opgemerkt (uiteraard en natuurlijk voorspelbaar) door Sade en ze vlucht dan doodsbang de bossen in en komt uiteindelijke terecht bij de boerderij van Carter. Sade is haar natuurlijk gevolgd (hij vermoord namelijk iedereen die zijn gezicht heeft gezien) en op de boerderij vindt dan een dodelijk kat en muis spel plaats tussen Sade en Carter (waarbij zijn veteraan verleden natuurlijk goed van pas komt) die Bird beschermt en daar draait het dan om in dit verhaal.

Het verhaal stelt misschien niet heel voor en is ook zeer voorspelbaar (waardoor het ook aan echte spanning ontbreekt), maar de uitvoering was nog best aardig en omdat het verhaal zich ook hoofdzakelijk afspeelt op één locatie (de boerderij) en maar draait om drie hoofdrolspelers, zorgt het tevens voor een lekkere broeiende sfeer. Opzicht zijn de dialogen tussen Sade en Carter ook wel aardig en tevens kom je dan meer te weten over het verleden van Carter en dan vooral gericht op het dodelijk ongeluk van zijn zoontje. Ook zit er wat actie in welke soms best hard is (o.a. de marteling van de politieagent Baker) en ook het einde waarbij nog Carter's vrouw Mara (gespeeld door de leuk uitziende Joanna Douglas) bij betrokken wordt, was best aardig maar was natuurlijk ook zeer voorspelbaar.

Al met al gewoon een leuk tussendoortje deze korte Thriller film, maar er echt bovenuit steken doet deze film zeker niet en het verloop van het verhaal is natuurlijk ook zeer voorspelbaar.

avatar van Rodger
Lekker filmpje... geen hoogvlieger maar toch de moeite waard.
De spanning bouwt zich langzaam op.. het einde had beter gemogen.

3.0***

avatar van Norman Mailer
Dat die twee kerels gaandeweg zelf ook indutten, dat begreep ik dan weer wél.

avatar van filmkul
Redelijke thriller. Met beperkt materiaal is een goed resultaat bereikt. De film speelt zich voornamelijk in een ruimte af. De spanning is er daardoor niet minder om. De patstelling wordt vakkundig uitgewerkt door Alleca met een aantal zenuwslopende momenten. Het einde echter komt wat afgeraffeld over en had wat doordachter mogen zijn. Jane en Fishburne zetten een gemiddelde acteerprestatie neer. Prima vermaak. 3.5

avatar van Proeneke
Ik vond m heel goed!

avatar van Pazmaster
Ik zie Fishburne eigenlijk alleen nog maar in B films, en dat is ook deze keer het geval, hij speelt dan ook niet echt geweldig en de rest van de cast doet het net zo matig. Er is amper een verhaal, en aangezien je de afloop al van mijlenver ziet aankomen is er eigenlijk niet veel aan. Een simpele patstelling en er gebeurt verder eigenlijk niet veel bijzonders. De dialogen zijn daarbij ook nog eens niet interessant. Ik vond zelfs 80 minuten aan de lange kant voor iets als dit.

avatar van Left4Dead
Pazmaster schreef:
Ik zie Fishburne eigenlijk alleen nog maar in B films

Helaas wel, maar dat komt omdat Hollywood niet zoveel meer te bieden heeft. Grote sterren verdwijnen naar de serie-kanonnen op Netflix en andere serie-aanbieders.
Echte goede films zijn sporadisch uit Hollywood te halen. Nu zitten we met een periode superhelden van Marvel en binnenkort zullen we wel weer een periode rampenfilms krijgen of weer een SF-blok.

M.a.w. Hollywood melkt echt alles tot op het been uit. Echte acteurs worden niet vaak meer gevraagd, nee een setje rookies die er voor de looks zijn om pubers met familie de bios in te sleuren.
Daardoor zie je Fishburne en andere goede acteurs steeds minder in goede films.

Maar Fishburne doet het helemaal zo slecht nog niet en heb van de man genoten in de onlangs afgesloten serie Hannibal. Ik ben blij dat ik hem nog op het doek tegenkom en dat hij zich niet verkwanselt door rollen te nemen die hem echt niet passen. Dat gebeurt al veel te veel met acteurs die vroeger nog iets voorstelden.

avatar van Brabants
Laurence Fishburne als huurmoordenaar die een klein meisje(getuige) wilt elimineren zit best lekker in zijn rol. Dat is eigenlijk ook een van de weinig positieve kanten van deze film. Het verhaal is namelijk te eenvoudig en de afloop te voorspellend. Misschien is dit eerste punt in combinatie met de korte speelduur wel weer een pluspunt?

Best een lekkere thriller voor tussendoor. Er is geen hoogstaand verhaal, maar de ingrediënten zijn genoeg vermakelijk om spanning op te bouwen. Fishburne was goed bezig in deze rolprent evenals het meisje.
Groot pluspunt is dat de film met 80 minuten mooi kort gehouden is, door allerlei overbodige scènes weg te laten. Dat zie je de laatste tijd ook wel anders met films die zich in één ruimte afspelen en daar 3 uur over doen.

avatar van Brabants
Hansopje schreef:

The Hateful eight!

Brabants schreef:

The Hateful eight!

Een goed verstaander heeft een half woord nodig.

avatar van Vinco
Prima thriller met een zeer goed sfeertje en een prima acterende Fishburne.

Verhaal goed opbouwend en verhaal technisch prima.

avatar van bjerik76
Klonk allemaal spannend, zag er ook spannend uit, maar ik had na een half uur het idee alsof ik in het theater naar een toneelstuk zat te kijken.

De hele film speelt zich verder af op 1 lokatie, nl in een huis.
De gesprekken tussen de 2 spelers werden ook steeds theatraler, en ik wist nou niet of het van een Thriller naar een zwarte komedie ging vanwege de opmerkingen en "rare" acties.

het meisje met ( nog net geen afgeplakte) bril kwam ook niet erg overtuigend over.

Het was het allemaal net niet, en uiteraard een bekende weg hoe het allemaal zou aflopen.
Het camerawerk was wel goed, en ook hoe de huurmoordenaar eruit zag was wel creepy.

avatar van Collins
Behoorlijk spannend is deze thriller over twee mannen die in een schijnbaar uitzichtloze situatie belanden als een meisje, dat getuige is geweest van een moordpartij door de één, bescherming zoekt bij de ander. Een patstelling is geboren als de beschermheer het meisje niet zomaar wil afstaan.
De patstelling wordt heerlijk uitgebuit door aan het verhaal elementen toe te voegen die de bewegingsvrijheid van beide mannen beperken. Ook bagage uit het verleden doet er toe.
In de film wordt veel gepraat. De dialogen passen goed bij het psychologische kat- en muisspel dat door beide mannen op spannende wijze wordt gespeeld.
De film heeft een beklemmende sfeer. Het sfeertje wordt opgeroepen doordat bijna de hele film zich afspeelt in een paar slecht verlichte ruimtes. De sfeer heeft ook zeker een aandeel in de spanning.
Goed acteerwerk van de koele killer Fishburne. Jane overtuigt als man met een hart. Ook het kind zet een overtuigende rol neer en zorgt voor het empathische laagje.
De slotscenens zijn helaas wat zoetsappig. Onnodig en niet in lijn met de rest van de film.
De korte speelduur is prettig. Het houdt de film lekker basic en de spanning vast. Aan het einde van de film is alles wel gezegd en gedaan.

Hoewel deze thriller op mij vrij origineel en professioneel overkwam, vond ik het verhaal over een meisje dat getuige was van 'n meedogenloze moord, niet altijd even sterk. Bovendien was er hier en daar sprake van plotgaten en hadden de dialogen meer pit kunnen gebruiken. Het beste van deze productie was de cast, met Thomas Jane (norse gebroken man op zoek naar verlossing) en Laurence Fishburne (huurmoordenaar die enkel slachtoffers wilde maken) als uitschieters.

Wat een matige film zeg! Veel overactong en nergens echt spannend. Zinloos.....had niet gemaakt hoeven worden.

Overacting natuurlijk.....gisteren gezien, bah!

avatar van Mood Indigo
jokeenhenk56 schreef:

joke was spannender zeker, lol

avatar van blurp194
Ik vond de film wat tegenvallen, het toch wat te gezochte en gemaakte plot redt het niet tot het einde van de toch vrij korte speelduur. Thomas Jane vond ik dan ook nog eens niet echt sterk, en Fishburne verdient de Oscar voor overacting met een aantal van zijn scenes. Beide hadden beter een voorbeeld kunnen nemen aan Ella Ballentine - die is namelijk wel weer goed bezig. Het einde is dan nog net een tikkie boven het teveel ingedutte middenstuk, daarmee nog net een heeel mager twee-en-een-halfje.

avatar van keimpeS
In het begin moest ik er even in komen, want het acteerwerk is niet per direct geweldig te noemen. Laurence Fishburne maakt in dit geval veel goed en op een gegeven moment gaat de film je zekers boeien en is het bij soms tijden best spannend. Een kat en muis spel....

avatar van DjFrankie
Aardige film, wel veel dialogen. Ella Ballentine maakt de film wmb.

avatar van snarfje5508
Wat mij betreft zeker een voldoende voor deze film. Met een beperkt decor de aandacht blijven vasthouden is knap. De drie hoofdrolspelers zetten hun rol overtuigend neer. Geen kaskraker maar wel een aangenaam spannende thriller.