The Double (2011)

Misdaad / Thriller

geregisseerd door Michael Brandt
met Richard Gere, Topher Grace en Stephen Moyer

De gepensioneerde CIA agent Paul Shepherdson (Gere) wordt opnieuw aan het werk gezet door de jonge, ambitieuze FBI agent Ben Geary (Grace) om de mysterieuze moord op te lossen van een Amerikaanse senator. De voormalige CIA agent wordt bij de moordzaak betrokken vanwege zijn extensieve kennis over een oud-Russische huurmoordenaar genaamd “Cassius” (Moyer) wiens werkwijze identiek overeenkomt met de moord op de senator. Agent Shepherdson krijgt hiermee één laatste kans om deze beruchte moordenaar te vatten die al jarenlang arrestatie heeft weten te vermijden.

avatar van DjFrankie
mnrk schreef:
If the Russians used their women like their missiles, we'd be wearing furry hats right now.

Dit was een degelijke en vermakelijke actie/misdaad film van Michael Brandt...

Het verhaal is in orde en wordt ook op een prima manier gebracht (plotwendingen zijn zeker geslaagd)....maar het zijn Richard Gere en Topher Grace die de film net dat beetje extra's geven....

Helemaal correct beschreven, leuke film

avatar van obiwan1958
jongens,waarom bekijken jullie een film?Toch voor het vermaak,nee?

avatar van Decec
Een goede actie/misdaad/drama/mysterie/thriller film...
Spannend verhaal...
Prima acteerwerk...
Bekende acteur Richard Gere speelt zeer goed...
Perfect achtergrond geluid/muziek
(Dolby Digital 5.1)...
Mooi HD kwaliteit breedbeeld...

avatar van Toontje G
Geen onaardige film, spannend en zoals altijd, (en dat is maar goed ook) zijn de meningen verdeeld.

Een heel spannende en boeiende film. Erg leuk om je mee te amuseren

avatar van Arnforpresident
Flauwe film. Richard Gere is niet geschikt voor de rol, en het verhaal is ook niet echt om over naar huis te schrijven. De plottwist wordt wel zeer makkelijk prijsgegeven, en het is eigenlijk niet intelligent genoeg. Kon me maar weinig boeien.

avatar van oemoemenoe
Te hoog gegrepen voor Gere ,warrige scènes vage achtergronden, professioneel gemaakt, naar een prima opening vervalt in standaard verhaal met wat gaten.

Zeker geen hoogstaande Misdaad / Thriller, maar wel eentje die nog redelijk is te doen.

Het verhaal voelt ouderwets aan (typisch verhaal welke uit de jaren 80 / 90 zou kunnen stammen) en is inderdaad wat flauw en misschien ook wel cliché. Opzicht valt de uitvoering wel mee (zeker het begin is best aardig) en zitten er ook twee wendingen in het verhaal, die al dan niet verrassend zijn. De eerste wending die al snel openbaar wordt gemaakt, neemt wel gelijk alle spanning uit het verhaal weg. Hierdoor is de rest van de film ook vrij langdradig en mat en zit je alleen maar te wachten op de ontmanteling van “Cassius”, terwijl je al weet wie het is. De wending op het einde was wel aardig, maar kwam wel een beetje uit de lucht vallen.

Dankzij de cast die opzicht niet slecht speelt, kijkt deze film zich wel lekker weg. Met name Richard Gere en vooral Topher Grace deden het verdienstelijk. Het was ook leuk om de fraaie Odette Annable weer eens terug te zien in een film. Al met al leuk om eens gezien te hebben, maar meer ook niet.

Toch meer van verwacht met een acteur als Gere. Acties verder wel OK, maar het verhaal heeft behoorlijk wat gaten. Filmmakers mogen toch echt wel wat meer intelligentie bij de toeschouwer aannemen. Als elke spion zo makkelijk met een flut-theorie kan worden ontmaskerd, hebben we helemaal geen spionagediensten nodig. Dat kan iedereen met een basisschoolopleiding.
Grace heeft nog iets te veel van zijn personage uit de 70's Show, maar redelijk bezig hier.

Iets voor een verloren uurtje of als je niet kunt slapen.

Goeie acteur in aardige film met verrassende ontknoping. Verder redelijk voorspelbaar.

Aardige film waarin een oude CIA agent gevraagd wordt zijn oude werk te hervatten. Een onderhoudend verhaal waarbij een belangrijke plotwending al vrij vroeg in de film zit. Dit maakt de relatie tussen de twee hoofdpersonages een stuk boeiender. Helaas is de plotwending op het einde weer onnodig en is de film verder vrij standaard. Met gemak 3.0 sterren.

Nou ik zit er klaar voor, vanavond op tv, nooit eerder gezien.........en na een half uur weet je hoe het verhaal in elkaar steekt. Wat een afknapper. De rest niet meer afgekeken.

avatar van Glennekeeeee
matige thriller die nooit echt spannend word. het jammere aan deze film is dat het meteen de (de voor hand liggende) clue laat zien. op zich kan dat interessant zijn omdat je dan ook nog iets extra verwacht naar het einde toe maar dat gebeurt gewoon nooit. Gere speelt op de automatische piloot en Topher Grace moet het gewoon bij comedy houden ook al doet hij het bij momenten niet echt slecht. het verhaal is cliché, de settings nog veel meer, de actie lachwekkend en het einde zorgt niet echt voor veel interessants. toch nog een 2,5? tja, de verwachtingen lagen al zeer laag en als nachtfilmpje is dit allemaal nog best te pruimen

avatar van missl
Deze film heeft best veel twists en niet allemaal even sterk. Dat doet de film een beetje te kort, wat jammer is daar het best een lekker wegkijkertje is.

avatar van adso
Insignificance: Personages praten je bij over waar het scenario zich zo ongeveer bevindt

Matige film waar de acteurs ook weinig zin in lijken te hebben gehad. Het verhaal is er matig en moet met wat twists op de been worden gehouden. Dit komt niet uit de verf waardoor het verhaal alleen maar onzinnig wordt. Spannend wordt het mede daardoor ook nooit.

avatar van K. V.
Deze geprobeerd en hij was niet slecht, maar ook niet waw. De cast deed het niet slecht en de film zag er goed uit. De film miste toch iets om er een echte topper van te maken, maar was wel eens het bekijken waard.

avatar van des1
Het is alleen in twee films gelukt om een verhaal te brengen waarin hoofdrolspeler en...... (avoid spoiler) één en dezelfde zijn: No Way Out en Angel Heart. Deze was inderdaad van het m'n broek zakt af gehalte. Gere kan maar ingezet worden in een beperkte bandbreedte aan films.

avatar van Roger Thornhill
Op zich niet zo veel bijzonders, met de oude rot die de jonge rookie nog even een poepie laat ruiken (à la Kevin Costner in The guardian en Al Pacino in The recruit en ongetwijfeld nog tientallen andere films), maar de eerste twist zet de boel al aardig op scherp (ik vroeg me al af waarom er in de cast verder geen grote naam zat om Cassius te spelen...) en de tweede twist vond ik persoonlijk ijzersterk. Bovendien wordt er aardig met verwachtingen gespeeld (toen ik zag hoe Gere het gezin van Grace bespioneerde wist ik zeker dat hij hen op het einde van het gezin zou gijzelen of bedreigen om Grace van zich af te schudden – maar in plaats daarvan bleek hij dat alleen maar te doen omdat het bij hem herinneringen aan zijn eigen uitgemoorde gezin opriep) en spelen de twee hoofdrolspelers allebei uitstekend, dus ik heb me hier toch prima mee vermaakt.

Nogal flauw.

Waar het na een half uurtje wel interessant oogt dat de film ogenschijnlijk z'n twist al prijsgeeft, blijkt achteraf dat dit alleen gedaan werd omdat er nóg een twist inzat. Slim gespeeld, maar de uitwerking is zo lame dat het de film er niet meteen beter op maakt. Integendeel.

Gere is een matig acteur en demonstreert nog maar eens waarom. Kijkt vooral erg moeilijk. Grace is een vlakke tegenspeler, sowieso ook geen acteur die het in het filmwereldje gemaakt heeft. Niet moeilijk om te zien waarom dat is als je deze film er even bijneemt.

Verhaaltje bolt wel aardig verder. Niks origineels maar het tempo zit er wel goed in. Pas naar het einde toe, wanneer de clichés zo hoog zijn opgestapeld en de basis van het hele gebeuren zo wankel blijkt, stort het hele gebeuren als een kaartenhuisje in elkaar.

Had ook niet bepaald hoge verwachtingen van deze film en die zijn ruimschoots uitgekomen. Mindless filler, in dat opzicht nog net voldoende, maar eentje die snel weer vergeten zal zijn.

avatar van IH88
The Double

De naam The Double is eigenlijk al een grote spoiler. Daarnaast zijn Gere en Grace de enige twee acteurs die echt wat te doen krijgen, en je begint al te vermoeden waar de film heen wilt. Voorspelbaarheid is dan ook een groot manco van deze film.

Er zitten twee grote twist in de film en alleen de laatste is nog een beetje verrassend. De film mist dan ook die echte spanning en vooral Grace vind ik maar matig. Gere speelt op de automatische piloot. Het script en de actiescènes zijn best goed, maar jammer genoeg laat de regisseur zich te snel in de kaarten kijken.

avatar van tommykonijn
Eens met bovenstaande. Het is ontzettend jammer dat de film niet of nauwelijks spanning weet op te wekken. Dat komt natuurlijk met name door het feit dat we al ontzettend vroeg te weten komen dat Gere's personage Cassius is. Ik denk dat het juist interessant was geweest als ze de hele film zo opgebouwd hadden dat dit pas tegen het einde aan de oppervlakte kwam. De tweede grote onthulling is namelijk niet zo indrukwekkend.

Topher Grace weet zijn personage weinig kleur te geven. Sterker nog, ik kan me hem inmiddels helemaal niet meer voor de geest halen. Ook Richard Gere weet, ondanks dat hij er qua acteerwerk wel nog uitspringt, geen blijvende indruk achter te laten met deze rol. Wat overblijft zijn eigenlijk louter een aantal gave actiescènes (met name de autoachtervolging vond ik de moeite waard). Verder is het helaas een film die ter plekke nog best uit te zitten valt, maar die je ook heel gauw weer vergeten bent.