Elle (2016)

3,30

Frankrijk / Duitsland / België
Drama / Thriller

geregisseerd door Paul Verhoeven (I)
met Isabelle Huppert, Laurent Lafitte en Anne Consigny

Michèle (Isabelle Huppert) lijkt onverwoestbaar. Ze is hoofd van een toonaangevend videogamebedrijf en hanteert zowel zakelijk als privé dezelfde genadeloze houding. Maar als ze in haar huis wordt aangevallen en verkracht door een onbekende man verandert haar leven drastisch. Ze besluit zelf achter de dader aan te gaan en belandt in een spannend kat-en-muis-spel dat elk moment uit de hand kan lopen.

376 BERICHTEN 43 MENINGEN
avatar van Ajax&Litmanen1

geplaatst: 9 januari, 19:49 uur [permalink]
Wel bizar dat je een Golden Globe kan winnen en niet eens bij de Oscar nominaties dan zit.

Wel heel erg tof voor Verhoeven. Op zijn oude dag eindelijk die erkenning in een internationale topprijs.

Ik moet Elle overigens nog zien. Wel benieuwd naar, nu nog meer.

avatar van badfans69

geplaatst: 10 januari, 17:36 uur [permalink]

avatar van Walter White
geplaatst: 11 januari, 08:49 uur [permalink]
Een hele slechte film snap niet dat z'n film golden globe heeft kunnen winnen.
En de actrice Isabelle Huppert snap de verhaal niet helemaal werd ze verkracht of vond ze het niet erg. Wat is de gedachte er achter van deze film, want na de verkrachting leek ze het heel normaal te vinden.

En ook helemaal niet bang of dat ze de politie belt of zelf wraak wilt nemen op de dader.
Had meer een wraak film verwacht en dat was het niet. Heb er wel genoeg van gezien van zulke films.

Ik vind het gewoon heel erg hoe vrouwen behandeld worden en als ze een film maken waar er wraak in zit geniet ik er wel van. Zo als film I Spit on Your Grave vond ik wel heel spannend.

geplaatst: 11 januari, 11:13 uur [permalink]
Walter White schreef:
Een hele slechte film snap niet dat z'n film golden globe heeft kunnen winnen.

Sorry, je hebt de achterliggende gedachten in de film niet begrepen. Jammer, maar je bent niet de enige. Het is niet zo zwart/wit zoals in vele films wel het geval is.

avatar van mcdaktari

geplaatst: 11 januari, 13:21 uur [permalink]
Vond het echt geen verkeerde film, alleen heel jammer dat het zo voorspelbaar was. Ik had al vrij snel door wie de man met het masker was. En de poging om meerdere verdachte te maken is imo niet gelukt.
Maar ondanks dat wist de film me toch te boeien, ik bedoel dat het lekker weg kijkt. Maar of het een terechte Golden Globe winnaar is? Tja, hij heeft hem wel gewonnen dus het zal wel terecht zijn in de ogen van de zgn experts.

geplaatst: 11 januari, 22:57 uur [permalink]
Datum blu ray release USA is naar 14 maart verschoven, waarschijnlijk om de film nog wat langer in roulatie te houden. Dit zou de voorkant worden (onder voorbehoud):

avatar van mcdaktari

geplaatst: 11 januari, 23:20 uur [permalink]
Earth schreef:

Wat een saaie niks zeggende cover zeg. 👎

avatar van henrygreenway
geplaatst: 12 januari, 18:46 uur [permalink]
Earth schreef:
😛

avatar van henrygreenway
geplaatst: 12 januari, 18:47 uur [permalink]bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Atheistus schreef:

Zegt meer iets over het AD.
Aardige film, maar geen topper. Beetje te lang en erg voorspelbaar.
😱

geplaatst: 15 januari, 16:08 uur [permalink]
Wellicht dat dit de voorkant wordt van de blu ray in Canada (en toch ook in de USA?): https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/81K-plcKIfL._SL1500_.jpg

avatar van mistral59
geplaatst: 15 januari, 21:40 uur [permalink]
wat een waardeloze film, snap niet hoe hij aan zo,n hoog cijfer komt

avatar van Basto
geplaatst: 15 januari, 22:01 uur [permalink]
mistral59 schreef:
wat een waardeloze film, snap niet hoe hij aan zo,n hoog cijfer komt

Waarom vind je het een waardeloze film? Want dat begrijp ik dan weer niet.

geplaatst: 17 januari, 17:05 uur [permalink]

geplaatst: 17 januari, 19:56 uur [permalink]
Het winnen van de Golden Globe heeft behoorlijke invloed in de VS: van 36 naar 209 theaters!

geplaatst: afgelopen zondag om 13:43 uur [permalink]
BlueJudaskiss schreef:
Net bij Pleinbios Rotterdam gezien. Meesterlijk. Laat dit nog even een nachtje bezinken en dan kom ik hier morgen oo terug.

Wachten wij daar op???....smiley....

geplaatst: afgelopen zondag om 19:04 uur [permalink]
Ongelooflijke tegenvaller. Ik vind het meer een klucht dan drama/thriller (zoon met donkere baby). Na een drie kwartier weet je het verhaal wel , en na anderhalf uur begint het verhaal. Veel vulling met onnodige erotische shots, teveel sidelines..,.wat doet haar jeugd er toe??? ...en de scenes met haar moeder??? Mij een raadsel waarom deze een Golden Globe won. En niet de dader is gestoord,maar het slachtoffer.....