Trainwreck (2015)

geregisseerd door Judd Apatow
met Amy Schumer, Bill Hader en Brie Larson

Sinds ze een klein meisje was, is het in Amy's (Amy Schumer) hoofd gestampt door haar vader (Colin Quinn) dat monogamie niet realistisch is. Amy is nu een schrijfster voor een tijdschrift en geniet van een onbevangen leven, vrij van verstikkende, saaie en romantische betrokkenheid. In werkelijkheid zit ze echter in een soort van sleur. Wanneer ze begint aan een nieuw artikel voor het tijdschrift begint ze iets te voelen voor het onderwerp, de charmante en succesvolle sportarts Aaron Conners (Bill Hader).

avatar van Elineloves
Wat een vervelend mens, die Amy. Het is niet alleen dat haar uitstraling vervelend is (zowel in de film als daarbuiten), maar het personage dat ze hier speelt is helemaal verschrikkelijk. Ik begrijp werkelijk niet wat mensen in haar zien en waarom velen haar grappig vinden. Ik vind haar te vulgair en onvolwassen overkomen. Ze lijkt te proberen om net tot het randje te gaan, maar overschrijdt deze grens te vaak waardoor het gewoon niet meer leuk is. Na de zoveelste seksscène had ik het overigens ook wel gezien.

Het verhaal is zo uitgemolken, vreselijk de cliche's waar je tegenaan blijft lopen gedurende twee hele, hele lange uren. Daarbij komt dat het gewoon niet grappig is. Het gebrek aan vaart doet de film helemaal de das om. Schiet helaas op alle fronten te kort.

avatar van tattoobob
Ik heb mijn eigen prima vermaakt met deze film....aan Schumer moest ik even wennen maar ze deed het best goed en ik kon best om haar lachen.
De humor in deze film werkte goed bij mij,maar het einde toe werd de film iets zoetsappig naar over het algemeen vond ik het zeer geslaagd.
Veel bijrolletjes in deze film door o.a bekende baskedballers en Method Man
Het acteerwerk was prima voor een film als deze.

avatar van John Lee Hooker
Verschrikkelijke prent waarin enkel stomme confrontaties op het programma staan en er banale opmerkingen worden geplaatst. Een erg goedkoop, oppervlakkig en vervelend gebeuren waarbij de actrices niet eens knap zijn. De baas van de hoofdrolspeelster was een ongelofelijke bitch en het voegde weinig positiviteit aan het geheel toe om haar zo in het rond te laten commanderen. De nerd die blijkbaar verliefd was geworden is de enige normale, logisch denkende persoon in de regio waardoor hij zich al direct enorm onderscheid van alle idiote typetjes. Deze 'komedie' speelt zich af in een wereld vol zielige mensen. Overigens kan LeBron James het beter bij basketballen houden, al kan hij er niet veel aan doen dat hij zo'n laf personage moest vertolken. 50 Cent als dokter is natuurlijk ook een wanhopige zet.

De Schumer show.

En wat een vreselijk mens. Niet enkel haar personage trouwens, Schumer heeft iets compleet onhebbelijks over zich. Het is dat ze na een half uurtje gekoppeld wordt aan Hader en dat zijn kant verhaal nog wat leuks te bieden heeft, maar zowat alles met Schumer had integraal geschrapt mogen worden.

Apatow's oeuvre golft altijd wat op en neer, dit was weer duidelijk een dalletje. Wanneer humor als deze niet op een goeie manier gebracht wordt is het gewoon een zielige poging tot botheid en daaraan gaat de film dan ook deels ten onder. De vrijscènes van Schumer zijn hierin een groots dieptepunt.

Hader is wel goed in z'n rol en z'n sportwereldje is ook best geinig. Geen geweldig grappige momenten of killer jokes, maar het kijkt wel aardig weg. Gelukkig dat hij deze film nog een beetje weet te rekken, anders was het Trainwreck linkje wel ál te gemakkelijk gemaakt.

Wellicht is Apatow's volgende weer wat beter, als hij z'n ritme aanhoudt. Deze zou ik enkel willen aanraden aan fans van Schumer, blijkbaar bestaan die wel.

avatar van thismome
Amy is gewoon geweldig! Als commédienne en als actrice, maar het zal me niet verbazen dat ze privé misschien totaal anders zal zijn. Ze heeft in elk geval de gave om rollen te spelen, waarin zij straight de vele kronkels en taboes blootlegt binnen relaties. De film is lekker plat en eenvoudig te consumeren. Soms moet je niet meer willen

Een sympathieke maar ook onevenwichtige combinatie van een romantische komedie en een huiselijk drama, over een oppervlakkig handelende, zuipende vrouw (maar dat bleek enkel een facade te zijn: in feite was ze beschadigd en de emoties zaten diep) met bindingsangst. Zo nu en dan was het net te plat en het middengedeelte was ronduit saai. Het einde vond ik niet bijster overtuigend, maar dat deed met name Amy Schumer wel.

avatar van blurp194
Schumer roept nogal wat uiteenlopende emoties op kennelijk. Voor mij was het de eerste keer dat ik iets van haar zag - en ik vond het niet zo bijster slecht dat ik daar iets van in de emotie trekken moet. Ook niet zo goed, overigens, maar te gaan roepen dat ze geen enkel talent in de komedie heeft gaat me wat ver.

Wat de film voor heeft, het is in ieder geval een net iets minder uitgemolken concept zo, de lekker botte manier waarop het verteld wordt heeft wel wat. En de cast is ook, ehh, verrassend - ik had in ieder geval Tilda Swinton niet herkend. En de serie 'as themselves' bijrolletjes doen het verrassend goed. Je zou je af gaan vragen of er niet een verband is tussen lengte, basketballen en acteertalent.

avatar van Collins
Trainwreck is geen grappige film. De humor is ver te zoeken. Met de beste wil van de wereld konden er tijdens het kijken ternauwernood een paar voorzichtige gniffels af. Voor een komedie die maar liefst twee uur duurt is dat natuurlijk veel te weinig.
Personages die niet echt leuk zijn. Situaties die niet echt leuk zijn. Dialogen die niet spitsvondig of geestig zijn. Een verhaal dat van cliché naar cliché hopt. Ja hoor, de film heeft het allemaal.
De beoogde humor zit waarschijnlijk in de grofheid, de platheid en de herkenbaarheid van de situaties. Mits, goed gebracht kunnen deze dingen ook best grappig werken. Maar met een script dat geen scherpte en finesse bevat is dat gewoonweg een onmogelijkheid. En als het zwakke script ook nog eens ongeloofwaardig wordt uitgevoerd door een gemankeerd collectief van acteurs, dan is alle hoop verloren.
De positieve uitzondering geldt Colin Quinn als de vader. De enige acteur die wel met overtuiging een personage weet neer te zetten en een punchline weet af te leveren.
In deze film waren dat bijzonder opvallende verschijnselen. Het zegt genoeg.

avatar van james_cameron
Typische hit and miss komedie van regisseur Judd Apatow, eigenlijk net als al zijn films. De beste man moet eens leren keuzes te maken in de montagekamer. Ook deze film duurt ruim een half uur te lang, met niet ter zaken doende subplots en een reeks overbodige scenes. Gelukkig zijn de personages best leuk en zijn er voldoende leuke grappen en situaties om de boel drijvende te houden. Meest opvallende rol is die van Tilda Swinton, bijna onherkenbaar als de hilarisch pijnlijke recht-voor-zijn-raap baas van hoofdrolspeelster Amy Schumer.

Een typische Apatow komedie. Dat wil zeggen dat de film ondeugend / grappig probeert te zijn, maar daar niet in slaagt. De film mist humor —het aantal komische momenten is op de vingers van één hand te tellen— en de cast mist sex appeal in weerwil van de spannende rokjes van Amy Schumer. Matig.

avatar van john mcclane 2
Amy shumer,,love her or hate her.
Zelf kan ik erg genieten van haar standup shows al is het thema ,,( grove seks grappen) wel erg eentonig .Dus keek ook erg uit naar deze film.
Het blijkt dat ze kan acteren,dat is een plus punt.En het feit dat ze op jonge leeftijd dit script heeft geschreven.
Verder is het best leuk,maar dijenkletsers zijn er niet te vinden.
Erg scherp word de film ( op wat uitzonderingen na) ook niet.
Dus dan verwacht je de platte grove grappen,,en wat werd het ook niet.
Vervolgens word de film waar ik al bang voor was,( ook al word daar niet bepaald een geheim van gemaakt) een enorme cliche matige ROMCOM.
Die zich niet heer erg onderscheid van de rest.
Duidelijk een tegenvaller.tevens het zoveelste veel te lange speelduur van regisseur Apatow.
Die man kan het blijkbaar niet laten,maar het ZO onnodig .
zet na afloop gerust een afl op van inside amy schumer.
Inside Amy Schumer (TV Series 2013? ) - IMDb
Dit staat regelmatig wel garant voor scherpe en/of platte geslaagde grappen.
Maar ik twijfel er niet aan dat deze rising star Schumer,nog met echt leuke comedies gaat komen.
Nou ja,,ik hoop het vooral.

avatar van cantforgetyou
Ik dacht na de trailer gezien te hebben dat dit een hele grove film was? Maar het was eigenlijk gewoon een heel aardige drama/komedie. Niks mis mee, maar ik moest echt even 'schakelen'. De paar schunnige grappen deden me weinig. Het totale plaatje was 'oké'. Niet bijzonder, maar zeker ook niet slecht. Amy speelt erg leuk, maar nog veel leuker is natuurlijk de bijna onherkenbare Tilda Swinton. Ik vind dat Tilde echt de show steelt in deze film. Zeker een leuk tussendoortje, hoewel doortje? Hij duurt best wel lang.

Aardige film waarin een journaliste een sportarts leert kennen als ze bezig is met een artikel over hem. Een prima eerste helft met een aantal lekker grove dialogen. De tweede helft is wat meer een standaard romcom. Alhoewel het niet echt vervelend wordt, had de film met gemak een stuk korter gekund. Een leuke cast met een fijne eerste hoofdrol van Amy Schumer en ook leuk om de inmiddels honderdjarige Norman Lloyd voorbij te zien komen.

avatar van renzoroy
wat een gaap film... nergens echt grappig, misschien af en toe een glimlach. Schumer vind ik vooral irritant...weet niet wat het is..(sorry als ik eventuele Schumer fans beledig) Zelf vind ik Hader altijd wel goed (superbad, skeleton twins) maar ook hij kon deze film niet redden.. met veel moeite de 2 uur uit gezeten... Ik denk alleen een aanrader voor Schumer fans...

Schumer drukt sterk haar stempel op deze film, die deels ook op haar ervaringen is gebaseerd. Je moet dan ook wel van haar humor houden, Apatow houdt wel van 'net even wat anders' waardoor hij ook de juiste regisseur is. De films van Apatow duren echter altijd wel iets te lang en richting het einde wordt het ook altijd iets minder. Zo ook hier.
Toch valt er genoeg te lachen, is Schumer helemaal op haar plaats en is er uitstekende chemie tussen haar en Hader. Aan de seks en piemel grappen komt bijna geen eind, gelukkig staan er voldoende andere grappen tegenover.
Leuke bijrollen trouwens, zeker van Swinton.

avatar van Buscemi
Verrassend leuke film (je moet wel van Amy Schumer's humor houden) die overigens best iets korter had gekund.
De openingsscène, waarin de vader zijn vreemdgaan probeert te verdedigen tegenover zijn twee jonge dochters aan de hand van een vergelijking met het spelen met poppen door zijn dochters, is werkelijk briljant (zie: Trainwreck clip).
Verder vond ik Schumer sterk acteren. Vooral haar speech bij de begrafenis van haar vader is indrukwekkend.
Al met al een leuke, luchtige film voor de zaterdagavond als je eens geen zin hebt in zwaar drama.

avatar van Roger Thornhill
Ik heb vaak en hard moeten lachen bij deze film, maar na afloop bleef ik toch met een merkwaardig leeg gevoel achter. En daar zijn eigenlijk veel redenen voor aan te voeren : sommige scènes (de bodybuilder in bed, de bioscoopscène) leken er met de haren bij gesleept te zijn alleen maar om koddige dialoog te kunnen slijten, de algehele tendens voelt toch een beetje aan als "de zoveelste poging om nóg ranziger te zijn, nóg meer grenzen te verleggen, nóg meer plas/poep/braak/seks-grappen te kunnen spuien", de gevatheid van de personages die steeds wel een one-liner paraat hadden was zó extreem dat het mij begon te storen, en bovenal is daar Amy Schumer zelf die eigenlijk helemaal geen sympathiek personage speelt, hetgeen voor mij toch wel een barrière vormt (ook al "spaart ze zichzelf niet" zoals vaak vergoelijkend wordt geschreven).
        Jammer, want die bedscène is ook eigenlijk erg grappig, Bill Hader speelt zeer innemend, de (voor mij letterlijk) onherkenbare Tilda Swinton is briljant als Schumers tegelijk hilarische en onuitstaanbare baas, en de timing van LeBron James is een openbaring. Maar ik blijf het moeilijk vinden, een komedie waarbij ik zo veel moet lachen maar me tegelijkertijd zit te ergeren aan de hoofdpersoon.

avatar van Sergio Leone
Slecht.

Vervelende film die nooit echt op gang komt en een stuk korter had gemoeten. Hoe langer hij duurt, hoe slechter hij wordt.
Amy Schumer is strontvervelend, ook op de momenten dat haar personage een beetje likeablity zou moeten krijgen.
Af en toe een grijns met John Cena in het begin, en dat was het zo'n beetje voor mij.

Snel weer vergeten.

avatar van IH88
“I like you, Amy. You're clever but you're not too brainy. You're prettyish but you're not too gorgeous. You're approachable.”

Trainwreck is een komedie waarbij de grapdichtheid in het begin erg hoog ligt, om naar het einde toe een beetje af te vlakken en voorrang te verlenen aan het bijna verplichte drama en "alles komt goed einde". De grove humor van Schumer is een beetje hit and miss, met jammer genoeg in deze film meer missers dan winnaars.

De seksscènes zijn pijnlijk ongrappig en met haar grove en soms vulgaire humor wil Schumer shockeren, maar ze bereikt er alleen maar mee dat de lol er snel vanaf is. Bill Hader is sterk in een wat meer ingetogen rol, en ook Colin Quinn, Brie Larson en zelfs LeBron James zijn goed op dreef en hebben allemaal hun grappige momenten. Eigenlijk is iedereen in deze film grappiger dan Schumer (zelfs John Cena), en dat kan toch niet de bedoeling zijn.

avatar van Flat Eric
Amy ScHUMOR. Je moet er van houden.

De grove humor is in het begin nog wel grappig, maar om dat nu de hele wel erg lange speelduur voor je kiezen te krijgen begint halverwege de film bij mij wel op de zenuwen te werken.
Als ik in de tussentijd iets anders ga doen en dus met een half oog de film volg dan heeft het allemaal niet mijn aandacht vastgehouden.
Iets te plat, te lang en te saai naar mijn smaak.