Trainwreck (2015)

geregisseerd door Judd Apatow
met Amy Schumer, Bill Hader en Brie Larson

Sinds ze een klein meisje was, is het in Amy's (Amy Schumer) hoofd gestampt door haar vader (Colin Quinn) dat monogamie niet realistisch is. Amy is nu een schrijfster voor een tijdschrift en geniet van een onbevangen leven, vrij van verstikkende, saaie en romantische betrokkenheid. In werkelijkheid zit ze echter in een soort van sleur. Wanneer ze begint aan een nieuw artikel voor het tijdschrift begint ze iets te voelen voor het onderwerp, de charmante en succesvolle sportarts Aaron Conners (Bill Hader).

De nieuwe Apatow

Vanaf 27 augustus in de bioscoop (Universal)

avatar van Kondoro0614
John Cena weer een bijrolletje in een film. Doei .. Haha

avatar van schram101
120 minuten weer. Waar haalt die Apatow toch het lef vandaan van die achterlijk lange films te maken (en dat heb ik het er nog niet eens over dat er vaak nog geen reet aan is ook).

avatar van Elineloves
Wat een vervelend mens, die Amy. Het is niet alleen dat haar uitstraling vervelend is (zowel in de film als daarbuiten), maar het personage dat ze hier speelt is helemaal verschrikkelijk. Ik begrijp werkelijk niet wat mensen in haar zien en waarom velen haar grappig vinden. Ik vind haar te vulgair en onvolwassen overkomen. Ze lijkt te proberen om net tot het randje te gaan, maar overschrijdt deze grens te vaak waardoor het gewoon niet meer leuk is. Na de zoveelste seksscène had ik het overigens ook wel gezien.

Het verhaal is zo uitgemolken, vreselijk de cliche's waar je tegenaan blijft lopen gedurende twee hele, hele lange uren. Daarbij komt dat het gewoon niet grappig is. Het gebrek aan vaart doet de film helemaal de das om. Schiet helaas op alle fronten te kort.

Ja kan haar ook niet uitstaan, slaan we over.het lijkt me ook gewoon geen leuke film hoor overigens.

avatar van Biosguru
Niet alleen lompe humor, maar ook erg vieze operatie en wondbeelden. Paar keer weggekeken, ik zal niet de doelgroep zijn.

avatar van Uier
Ik mag haar ook niet, dus kijk ik de film niet. Lijkt me logisch.

Elineloves schreef:
Na de zoveelste seksscène had ik het overigens ook wel gezien.

haha check je eigen top 10...

avatar van Elineloves
Superkuuk schreef:

haha check je eigen top 10...

Gedaan! En dus? Je punt is?

Irréversible is 1 lange sexscene

avatar van Lexcoaster
Superkuuk schreef:
Irréversible is 1 lange sexscene
Nee. Tenzij je het hebt over een geweldorgie.

Amy Schumer. Ik ken niet genoeg van die vrouw om een mening over haar te hebben.

avatar van Superkuuk
Raost Charlie Sheen was mijn eerste kennismaking, en daarna inside amy schumer....ze is genadeloos hard..sorry dat is wel mijn ding..
"I truly am — no joke — sorry for the loss of your friend Ryan Dunn. I know you must have been thinking, 'It could've been me.' And I know we were all thinking, 'Why wasn't it?'" she told Steve-O.

avatar van tattoobob
Ik heb mijn eigen prima vermaakt met deze film....aan Schumer moest ik even wennen maar ze deed het best goed en ik kon best om haar lachen.
De humor in deze film werkte goed bij mij,maar het einde toe werd de film iets zoetsappig naar over het algemeen vond ik het zeer geslaagd.
Veel bijrolletjes in deze film door o.a bekende baskedballers en Method Man
Het acteerwerk was prima voor een film als deze.

Viel erg tegen. Weinig verrassende humor en in mijn ogen veel de zelfde scenes, je bent veel bij mensen thuis of op het werk etc. Ik had naar alle geluiden een wat sterkere humor film verwacht. Maarach, het is ook maar smaak enzo;)

avatar van Dying Rose
Amy Schumer. Een comédienne die de laatste jaren naam en faam verwierf tot ze dit jaar definitief doorbrak. In interviews kan ik haar humor best hebben. Iemand die het, net zoals Lena Dunham, niet zo begrepen heeft op vrouwelijke perfectie en zichzelf maar al te graag een slecht figuur durft aanmeten. Haar humor is niet al te spontaan en het is duidelijk dat ze haar grappen doordrijft om enige controverse te creëren – niet moeilijk in een preuts Amerika. Het is echter niet tot aan het storende toe. Aan Schumer de taak of ze dit ook kan aanhouden in een film. Antwoord? Not so much. Om een komedie te laten werken, moet je als acteur een brok talent hebben, het is immers een genre dat je aangeboren moet zijn. Schumer mispakt zich daarin.

Bespreking Trainwreck

avatar van wwelover
Ik vind het opvallend hoe laag de films van Apatow scoren op Moviemeter, maar dat zal wel aan mij liggen. Vond Trainwreck wederom een goed geslaagde komedie van zijn kant. Hele leuke humor, een redelijk (ok wel voorspelbaar) verhaal en een goede cast. Had toevallig al gezien dat Schumer gewoon een klassiek getrainde actrice is dus was niet helemaal verrast door haar acteerwerk. Als fan van Bill Hader ben ik wel blij dat hij eens een grote rol heeft. En natuurlijk stelen John Cena en Lebron James de show. Die twee waren echt hilarisch. En Brie Larson, daar ben ik nou eenmaal helemaal door verkocht dus dat is ook geen straf. Vond de lengte van de film ook geen probleem, qua niveau zakte het nooit in.

avatar van Timothyvdmeer
Erg genoten, bevat veel humor en ook de bijrollen waren leuk. Toch ben ik meer van de wat grovere Schumer.

avatar van John Lee Hooker
Verschrikkelijke prent waarin enkel stomme confrontaties op het programma staan en er banale opmerkingen worden geplaatst. Een erg goedkoop, oppervlakkig en vervelend gebeuren waarbij de actrices niet eens knap zijn. De baas van de hoofdrolspeelster was een ongelofelijke bitch en het voegde weinig positiviteit aan het geheel toe om haar zo in het rond te laten commanderen. De nerd die blijkbaar verliefd was geworden is de enige normale, logisch denkende persoon in de regio waardoor hij zich al direct enorm onderscheid van alle idiote typetjes. Deze 'komedie' speelt zich af in een wereld vol zielige mensen. Overigens kan LeBron James het beter bij basketballen houden, al kan hij er niet veel aan doen dat hij zo'n laf personage moest vertolken. 50 Cent als dokter is natuurlijk ook een wanhopige zet.

avatar van Bubblez
Ik heb best nog wel wat kunnen lachen. Alleen zou deze film een vier van me krijgen als er een half uur uit gemonteerd zou zijn; er is duidelijk een teveel aan overbodige scenes.

avatar van Yugnav
Alleen al vanwege Schumer ga ik deze overslaan. Wat een verschrikking vind ik haar toch.

Heb me onwijs vermaakt met deze film.. maar vind Amy Schumer ook gewoon echt hilarisch. Ik zie dat veel mensen tege haar aan lopen omdat ze haar vervelend vinden. Vind ik bullshit maargoed. Heb echt momenten gehad dat ik gewoon onwijs moest lachen. En vond het verhaal leuk. Aanradertje vandaar gewoon 4 sterren.

De Schumer show.

En wat een vreselijk mens. Niet enkel haar personage trouwens, Schumer heeft iets compleet onhebbelijks over zich. Het is dat ze na een half uurtje gekoppeld wordt aan Hader en dat zijn kant verhaal nog wat leuks te bieden heeft, maar zowat alles met Schumer had integraal geschrapt mogen worden.

Apatow's oeuvre golft altijd wat op en neer, dit was weer duidelijk een dalletje. Wanneer humor als deze niet op een goeie manier gebracht wordt is het gewoon een zielige poging tot botheid en daaraan gaat de film dan ook deels ten onder. De vrijscènes van Schumer zijn hierin een groots dieptepunt.

Hader is wel goed in z'n rol en z'n sportwereldje is ook best geinig. Geen geweldig grappige momenten of killer jokes, maar het kijkt wel aardig weg. Gelukkig dat hij deze film nog een beetje weet te rekken, anders was het Trainwreck linkje wel ál te gemakkelijk gemaakt.

Wellicht is Apatow's volgende weer wat beter, als hij z'n ritme aanhoudt. Deze zou ik enkel willen aanraden aan fans van Schumer, blijkbaar bestaan die wel.

Ik ben afgehaakt bij de 2e vrijscene.....met volledig ondergoed aan....pfff
Hoewel ik haar als standup comediene leuk vind, is het acteren waardeloos.

avatar van Corcicus
Het wedervaren van een veertigjarige hoer en haar slettenposse. Aan mannen zou ik aanraden om hier ver weg van te blijven! Al viel er bij tijd en stond wel nog wat te lachen "the boys make the noise"

avatar van thismome
Amy is gewoon geweldig! Als commédienne en als actrice, maar het zal me niet verbazen dat ze privé misschien totaal anders zal zijn. Ze heeft in elk geval de gave om rollen te spelen, waarin zij straight de vele kronkels en taboes blootlegt binnen relaties. De film is lekker plat en eenvoudig te consumeren. Soms moet je niet meer willen

avatar van john mcclane 2
wwelover schreef:

Ja is merkwaardig,hij heeft een eigen stijl.Een probleem is misschien dat zijn films zo ontzettend lang zijn,meer dan 90 minuten heeft de gemiddelde komedie niet nodig.(vaak dan)

avatar van Corcicus
Ze zijn niet alleen lang, maar ook ergerlijk Amerikaans, cliché en flauw. En van die laatste drie eigenschappen kan ik inderdaad niet langer dan 90 minuten hebben.

Een sympathieke maar ook onevenwichtige combinatie van een romantische komedie en een huiselijk drama, over een oppervlakkig handelende, zuipende vrouw (maar dat bleek enkel een facade te zijn: in feite was ze beschadigd en de emoties zaten diep) met bindingsangst. Zo nu en dan was het net te plat en het middengedeelte was ronduit saai. Het einde vond ik niet bijster overtuigend, maar dat deed met name Amy Schumer wel.

avatar van blurp194
Schumer roept nogal wat uiteenlopende emoties op kennelijk. Voor mij was het de eerste keer dat ik iets van haar zag - en ik vond het niet zo bijster slecht dat ik daar iets van in de emotie trekken moet. Ook niet zo goed, overigens, maar te gaan roepen dat ze geen enkel talent in de komedie heeft gaat me wat ver.

Wat de film voor heeft, het is in ieder geval een net iets minder uitgemolken concept zo, de lekker botte manier waarop het verteld wordt heeft wel wat. En de cast is ook, ehh, verrassend - ik had in ieder geval Tilda Swinton niet herkend. En de serie 'as themselves' bijrolletjes doen het verrassend goed. Je zou je af gaan vragen of er niet een verband is tussen lengte, basketballen en acteertalent.

schram101 schreef:

Helemaal mee eens. Draak van een film.