Trainwreck (2015)

geregisseerd door Judd Apatow
met Amy Schumer, Bill Hader en Brie Larson

Sinds ze een klein meisje was, is het in Amy's (Amy Schumer) hoofd gestampt door haar vader (Colin Quinn) dat monogamie niet realistisch is. Amy is nu een schrijfster voor een tijdschrift en geniet van een onbevangen leven, vrij van verstikkende, saaie en romantische betrokkenheid. In werkelijkheid zit ze echter in een soort van sleur. Wanneer ze begint aan een nieuw artikel voor het tijdschrift begint ze iets te voelen voor het onderwerp, de charmante en succesvolle sportarts Aaron Conners (Bill Hader).

avatar van Collins
Trainwreck is geen grappige film. De humor is ver te zoeken. Met de beste wil van de wereld konden er tijdens het kijken ternauwernood een paar voorzichtige gniffels af. Voor een komedie die maar liefst twee uur duurt is dat natuurlijk veel te weinig.
Personages die niet echt leuk zijn. Situaties die niet echt leuk zijn. Dialogen die niet spitsvondig of geestig zijn. Een verhaal dat van cliché naar cliché hopt. Ja hoor, de film heeft het allemaal.
De beoogde humor zit waarschijnlijk in de grofheid, de platheid en de herkenbaarheid van de situaties. Mits, goed gebracht kunnen deze dingen ook best grappig werken. Maar met een script dat geen scherpte en finesse bevat is dat gewoonweg een onmogelijkheid. En als het zwakke script ook nog eens ongeloofwaardig wordt uitgevoerd door een gemankeerd collectief van acteurs, dan is alle hoop verloren.
De positieve uitzondering geldt Colin Quinn als de vader. De enige acteur die wel met overtuiging een personage weet neer te zetten en een punchline weet af te leveren.
In deze film waren dat bijzonder opvallende verschijnselen. Het zegt genoeg.

Best leuke film. Maar wel wat lang gezien het wel erg flinterdunne/voorspelbare verhaal.
Erg veel dialogen maar wel met veel humor. Ik vond het over het algemeen niet te flauw worden.

avatar van IH88
“I like you, Amy. You’re clever but you’re not too brainy. You’re prettyish but you’re not too gorgeous. You’re approachable.”

Trainwreck is is een komedie waarbij de grapdichtheid in het begin erg hoog ligt om naar het einde toe een beetje af te vlakken om voorrang te verlenen aan het bijna verplichte drama en "alles komt goed einde". De grove humor van Schumer is hit and miss met jammer genoeg in deze film meer missers. De seksscènes zijn pijnlijk ongrappig en met haar grove en soms vulgaire humor wil Schumer shockeren maar bereikt er alleen maar mee dat de lol er snel vanaf is. Ik ben fan van Bill Hader en gelukkig is hij weer steengoed met een wat meer ingetogen rol dan ik van hem gewend ben. Colin Quinn, Brie Larson en zelfs LeBron James zijn ook sterk en hebben allemaal hun grappige momenten. Eigenlijk is iedereen in deze film grappiger dan Schumer. Zelfs die spierbundel waar ze in het begin mee date (die gast was echt grappig). Dat kan toch niet de bedoeling zijn. Voor hen een voldoende.

Ik vind het een goede film niets mis mee. Ik ben niet de enige gezien de IMDB score. Nogal pessimistisch ontvangen op MM blijkbaar.

avatar van james_cameron
Typische hit and miss komedie van regisseur Judd Apatow, eigenlijk net als al zijn films. De beste man moet eens leren keuzes te maken in de montagekamer. Ook deze film duurt ruim een half uur te lang, met niet ter zaken doende subplots en een reeks overbodige scenes. Gelukkig zijn de personages best leuk en zijn er voldoende leuke grappen en situaties om de boel drijvende te houden. Meest opvallende rol is die van Tilda Swinton, bijna onherkenbaar als de hilarisch pijnlijke recht-voor-zijn-raap baas van hoofdrolspeelster Amy Schumer.

avatar van schumacher
Flauwe film en ik heb nauwelijks moeten lachen.
En altijd maar seks hebben mee al uw kleren aan,lol. Wat een zever film zeg.
De dialogen waren wel nog oke; enige reden wrm ik toch nog blijven kijken ben .

Te weinig goeds aan deze film, ik zie het als een gemiste kans, dit kon echt wel een heel goede film zijn geworden maar helaas.

Een typische Apatow komedie. Dat wil zeggen dat de film ondeugend / grappig probeert te zijn, maar daar niet in slaagt. De film mist humor —het aantal komische momenten is op de vingers van één hand te tellen— en de cast mist sex appeal in weerwil van de spannende rokjes van Amy Schumer. Matig.

avatar van john mcclane 2
Amy shumer,,love her or hate her.
Zelf kan ik erg genieten van haar standup shows al is het thema ,,( grove seks grappen) wel erg eentonig .Dus keek ook erg uit naar deze film.
Het blijkt dat ze kan acteren,dat is een plus punt.En het feit dat ze op jonge leeftijd dit script heeft geschreven.
Verder is het best leuk,maar dijenkletsers zijn er niet te vinden.
Erg scherp word de film ( op wat uitzonderingen na) ook niet.
Dus dan verwacht je de platte grove grappen,,en wat werd het ook niet.
Vervolgens word de film waar ik al bang voor was,( ook al word daar niet bepaald een geheim van gemaakt) een enorme cliche matige ROMCOM.
Die zich niet heer erg onderscheid van de rest.
Duidelijk een tegenvaller.tevens het zoveelste veel te lange speelduur van regisseur Apatow.
Die man kan het blijkbaar niet laten,maar het ZO onnodig .
zet na afloop gerust een afl op van inside amy schumer.
Inside Amy Schumer (TV Series 2013? ) - IMDb
Dit staat regelmatig wel garant voor scherpe en/of platte geslaagde grappen.
Maar ik twijfel er niet aan dat deze rising star Schumer,nog met echt leuke comedies gaat komen.
Nou ja,,ik hoop het vooral.

avatar van cantforgetyou
Ik dacht na de trailer gezien te hebben dat dit een hele grove film was? Maar het was eigenlijk gewoon een heel aardige drama/komedie. Niks mis mee, maar ik moest echt even 'schakelen'. De paar schunnige grappen deden me weinig. Het totale plaatje was 'oké'. Niet bijzonder, maar zeker ook niet slecht. Amy speelt erg leuk, maar nog veel leuker is natuurlijk de bijna onherkenbare Tilda Swinton. Ik vind dat Tilde echt de show steelt in deze film. Zeker een leuk tussendoortje, hoewel doortje? Hij duurt best wel lang.

avatar van macrobody
Aparte humor moet je van houden anders is het niks. Ik kon het wel waarderen.

avatar van DBTim
Ik kon het ook wel waarderen! Het duurt wel allemaal net iets te lang en het kabbelt wat voort, maar op bepaalde momenten heb ik toch goed kunnen lachen. Al met al vermakelijk, maar niet voor herhaling vatbaar.

avatar van Thomas83
Ietwat zielloze film. Op Schumer na weten de acteurs de lompheid van de dialogen vaak totaal niet over te brengen. Hader doet waar hij goed in is (zonder een echte klik met Schumer). James en Cena zijn verrassend leuk. Twee uur is wel echt veel te lang, raar er bij hangende subplotjes zoals die met de zwerver hadden weggelaten kunnen worden. Of had de vader een grotere rol gegeven. Die was niet verkeerd. Ik kijk er trouwens wel van op dat zoveel mensen Schumer niets vinden. Dit is voor het eerst dat ik haar zie denk ik, en ik vond haar juist heel beloftevol. Aardige timing en ze lijkt ook nog best te kunnen acteren. Zou haar wel eens willen zien in een betere film. Vooral vanwege haar nog 2.5*.

wat een slechte,langdradige niet leuke film

avatar van Leo1954
Aangename komedie. Vond Amy Schumer echt een verrassing, ze blijkt nog veel meer te doen dan alleen acteren. Geen meesterwerk, maar gewoon leuk. 2 uur was wat lang, wat was er fout aan 1 1/2 uur? Je ziet het steeds vaker.

Aardige film waarin een journaliste een sportarts leert kennen als ze bezig is met een artikel over hem. Een prima eerste helft met een aantal lekker grove dialogen. De tweede helft is wat meer een standaard romcom. Alhoewel het niet echt vervelend wordt, had de film met gemak een stuk korter gekund. Een leuke cast met een fijne eerste hoofdrol van Amy Schumer en ook leuk om de inmiddels honderdjarige Norman Lloyd voorbij te zien komen.

avatar van renzoroy
wat een gaap film... nergens echt grappig, misschien af en toe een glimlach. Schumer vind ik vooral irritant...weet niet wat het is..(sorry als ik eventuele Schumer fans beledig) Zelf vind ik Hader altijd wel goed (superbad, skeleton twins) maar ook hij kon deze film niet redden.. met veel moeite de 2 uur uit gezeten... Ik denk alleen een aanrader voor Schumer fans...

Schumer drukt sterk haar stempel op deze film, die deels ook op haar ervaringen is gebaseerd. Je moet dan ook wel van haar humor houden, Apatow houdt wel van 'net even wat anders' waardoor hij ook de juiste regisseur is. De films van Apatow duren echter altijd wel iets te lang en richting het einde wordt het ook altijd iets minder. Zo ook hier.
Toch valt er genoeg te lachen, is Schumer helemaal op haar plaats en is er uitstekende chemie tussen haar en Hader. Aan de seks en piemel grappen komt bijna geen eind, gelukkig staan er voldoende andere grappen tegenover.
Leuke bijrollen trouwens, zeker van Swinton.

avatar van Buscemi
Verrassend leuke film (je moet wel van Amy Schumer's humor houden) die overigens best iets korter had gekund.
De openingsscène, waarin de vader zijn vreemdgaan probeert te verdedigen tegenover zijn twee jonge dochters aan de hand van een vergelijking met het spelen met poppen door zijn dochters, is werkelijk briljant (zie: Trainwreck clip).
Verder vond ik Schumer sterk acteren. Vooral haar speech bij de begrafenis van haar vader is indrukwekkend.
Al met al een leuke, luchtige film voor de zaterdagavond als je eens geen zin hebt in zwaar drama.

avatar van keimpeS
Beetje flauw en saai, niet mijn ding. Ik hou ook niet van de serie Amy Schumer en dat zal dan ook wel de reden zijn dat ik de film ook niet geweldig vond. Het script is standaard en gewoon niet grappig...

Misschien moet je Amerikaan zijn om de humor in die film te herkennen.
Ik vind het een vervelende film. Acteren gebeurt er maar sporadisch, als je het al acteren noemt.
Als het de bedoeling was een grappige film te maken, dan is het toch grondig fout gelopen.
De mimiek van de hoofdactrice twee uur lang ondergaan alleen al vind ik een hele opgave.
Enkele eerder vulgaire scènes, een hoop zinloos gebrabbel, doelloos heen en weer geloop. Iets anders zag ik toch niet in die film.

avatar van rojaone
Aardige komedie met Amy Schummer. Komedie blijft moeilijk om mij aan het lachen te krijgen. Toch nog 2,5 *

Ik irriteer me aan Schumer en heb hem uitgezet na een half uur oid. Geen idee of ik hem ooit nog af ga kijken..

avatar van grovonion
rojaone schreef:
...Komedie blijft moeilijk om mij aan het lachen te krijgen...
Die laatste scene, als ze na de trampoline plat of haar bakkes slaat heb ik in een deuk gelegen!

avatar van Roger Thornhill
Ik heb vaak en hard moeten lachen bij deze film, maar na afloop bleef ik toch met een merkwaardig leeg gevoel achter. En daar zijn eigenlijk veel redenen voor aan te voeren : sommige scènes (de bodybuilder in bed, de bioscoopscène) leken er met de haren bij gesleept te zijn alleen maar om koddige dialoog te kunnen slijten, de algehele tendens voelt toch een beetje aan als "de zoveelste poging om nóg ranziger te zijn, nóg meer grenzen te verleggen, nóg meer plas/poep/braak/seks-grappen te kunnen spuien", de gevatheid van de personages die steeds wel een one-liner paraat hadden was zó extreem dat het mij begon te storen, en bovenal is daar Amy Schumer zelf die eigenlijk helemaal geen sympathiek personage speelt, hetgeen voor mij toch wel een barrière vormt (ook al "spaart ze zichzelf niet" zoals vaak vergoelijkend wordt geschreven).
        Jammer, want die bedscène is ook eigenlijk erg grappig, Bill Hader speelt zeer innemend, de (voor mij letterlijk) onherkenbare Tilda Swinton is briljant als Schumers tegelijk hilarische en onuitstaanbare baas, en de timing van LeBron James is een openbaring. Maar ik blijf het moeilijk vinden, een komedie waarbij ik zo veel moet lachen maar me tegelijkertijd zit te ergeren aan de hoofdpersoon.