Prins (2015)
Genre: Drama
Speelduur: 82 minuten
Alternatieve titel: Prince
Oorsprong:
Nederland
Geregisseerd door: Sam de Jong
Met onder meer: Ayoub Elasri, Jorik Scholten en Achraf Meziani
IMDb beoordeling: 6,5 (1.466)
Gesproken taal: Nederlands
Releasedatum: 25 juni 2015
On Demand:
- Bekijk via Pathé Thuis
- Bekijk via iTunes
- Niet beschikbaar op Netflix
- Niet beschikbaar op Videoland
- Niet beschikbaar op Amazon Prime
- Niet beschikbaar op Disney+
- Niet beschikbaar op Google Play
- Niet beschikbaar op meJane
Plot Prins
In Prins draait het om de 17-jarige Ayoub (Ayoub Elasri), die tot over zijn oren verliefd is op Laura (Sigrid ten Napel). Helaas is Laura al bezet. Terwijl hij op verschillende manieren probeert haar hart te veroveren, komt hij Kalpa (Freddy Tratlehner) tegen, een zware crimineel met een paarse Lamborghini Diablo. Onder invloed van Kalpa begint Ayoubs wereld uit elkaar te vallen.
Externe links
Video's en trailers
Reviews & comments
m1chel
-
- 1948 berichten
- 499 stemmen
Na vier korte films gemaakt te hebben maakt de 28-jarige regisseur Sam de Jong zijn debuut op het grote witte doek. Met zijn korte film Magnesium gooide deze jonge regisseur in 2012 al hoge ogen op het Sundance Festival. Deze korte film werd daar zelfs genomineerd voor de Beste Short, maar zag de prijs uiteindelijk aan zich voorbij gaan. Nu is daar dus de bijzondere film Prins, waarbij duidelijk te zien is dat de Jong zijn inspiratie heeft gehaald uit regisseurs als Terrence Malick en Nicolas Winding Refn. De film beleefde zijn première op het filmfestival in Berlijn en keerde huiswaarts met twee nominaties op zak, waarvan er eentje verzilverd werd. Prins is dus een film die je niet mag overslaan.
Ook hoofdrolspeler Ayoub Elasri maakte zijn debuut op het grote witte doek. In 2014 speelde hij ook al mee in de korte film van Sam de Jong genaamd Marc Jacobs. Zijn tegenspeelster Sigrid ten Napel is iemand die op papier duidelijk meer ervaring heeft op acteergebied. Ten Napel is bijvoorbeeld bekend van haar rollen in de series Penoza en Overspel. Toch is dat verschil in ervaring zeker niet aan de film af te zien, want de jonge Marokkaanse acteur zet een puike rol neer. Toch is niet al het acteerwerk van even hoog niveau. Niet zo vreemd ook, want de meeste acteurs die in Prins spelen maken hun debuut.
De film begint een beetje vreemd, misschien nog wel het meest omdat je in eerste instantie de indruk krijgt dat het hier om een jeugdfilm gaat. Het is het taalgebruik dat je direct uit die illusie haalt. De film kabbelt wat voort en verschillende thema’s passeren de revue: de jongens die dingen opblazen om indruk te maken op meisjes, de buurtterroristen en de relatie tussen Ayoub en zijn vader. Zijn vader is namelijk een verslaafde zwerver en Ayoub schuift hem zo nu en dan een paar Euro’s toe. Deze verhaallijn loopt door de hele film heen, maar weet nergens echt te boeien. Een ander puntje van kritiek zit in het accent van Ayoub. Hij heeft een Nederlandse moeder en zijn Marokkaanse vader spreekt accentloos Nederlands, toch horen we een Marokkaanse accent terug bij Ayoub. Zo kampt de film met een paar van dit soort schoonheidsfoutjes. Die neem je echter graag voor lief, de film begint namelijk pas echt interessant te worden als Ayoub in contact komt met Kapla.
Kapla is een gestoorde crimineel die Ayoub voor zijn karretje probeert te spannen. Omdat Ayoub het aanzien van Laura wil winnen, gaat hij mee in de linke spelletjes van Kapla. Kapla bezit een paarse Lamborghini Diablo, die pas heel laat in de film rijdend te zien is. Naar de meerwaarde van deze Lamborghini kunnen we enkel gissen, maar het zal wel in de mooie plaatjes zitten. Dit is namelijk waarin Prins uitblinkt: de cinematografie. Hoe meer je in het verhaal gezogen wordt, hoe grimmiger het camerawerk en de sets worden. Als Ayoub drugs krijgt van Kapla en daarna achter het stuur kruipt van de sportwagen van Kapla, doet de film cinematografisch sterk denken aan het werk van Nicolas Winding Refn en dan vooral Only God Forgives. Het einde van de film laat de kijker met een wat onbevredigend gevoel achter. Dit had wel iets beter uitgewerkt kunnen worden, al past het uiteindelijk wel bij de film.
Prins is een bizar, duister pareltje van eigen bodem. Regisseur Sam de Jong zet een knap staaltje werk neer in een film met een zeer onervaren cast. Hoewel de acteerprestaties hier en daar soms te wensen over laten, zal je dat de film aan het einde van de rit zeker vergeven. Wat wel een beetje jammer is, is dat de film met zijn relatief korte speelduur toch wel wat traag op gang komt. Daarnaast is niet elke verhaallijn even interessant, maar aan het einde van de rit valt alles op zijn plek. Door de cinematografie is Prins een absolute aanrader en de Jong is zeker een regisseur om in de gaten te houden voor de toekomst.
de grunt
-
- 4273 berichten
- 1568 stemmen
waarbij duidelijk te zien is dat de Jong zijn inspiratie heeft gehaald uit regisseurs als Terrence Mallick en Nicolas Winding Refn.
Terrence Malick?
m1chel
-
- 1948 berichten
- 499 stemmen
Malick
-
- 9014 berichten
- 0 stemmen
Slow motion en Terrence Malick? Volgens mij ben je een klein beetje in de war.
Thomas83
-
- 3718 berichten
- 3363 stemmen
De trailer wist wel echt mijn aandacht op de film te vestigen vorig jaar. Ik hoopte een beetje op zoiets als Wolf, alleen dan met fraai gestyleerde zoals Refn dat kan, maar hoewel de film dat laatste wel heeft blijft er verder niet zoveel over. Prins voelt als een film waarin alleen de personages in de film bestaan. De Jong mikt ook wel op het neerzetten van een fantasiewereld, maar het eindresultaat is eerder een leeg aanvoelende film waarin karakters niet de tijd krijgen zich te ontwikkelen dan een artistieke film.
Vond de film ook vaak wel wat raar gemonteerd en de acteurs kunnen er over het algemeen niet zoveel van. Elasri heeft wel wat maar dat betekent niet dat hij echt kan acteren. Zoveel scènes met die vader van Ayoub die een junkie is, maar ze zijn eigenlijk allemaal hetzelfde en hebben ook met dialogen niets te bieden eigenlijk. De karakterontwikkeling is ook wel heel erg van de hak op de tak en Lonsdale als het halfzusje van Elasri, dat gelooft toch ook geen mens. De muziek en visuele stijl zijn nog wel aardig, maar ook daar nog niet eens zo van mijn stoel geblazen. Niet zo onder de indruk dus. 2.5*.
de grunt
-
- 4273 berichten
- 1568 stemmen
"Waarom worden er niet gewoon heel veel meer van dit soort films gemaakt in Nederland? Bol van enthousiasme en cinematografisch talent en met de vinger aan de tijdgeest van nu. Regisseur Sam de Jong (29) laat zich weinig gelegen liggen aan genreconventies en stijlbeperkingen in de manier waarop hij een in wezen bekend verhaal vertelt de volwassenwording van een volksjongen die worstelt met liefde en verkeerde vrienden. Het gaat van komedie naar melodrama en van sociaal-realisme naar surrealisme, en de echo's van vele grote filmmakers (Lynch, Kaurismäki, Tarantino, Dardenne) klinken erin door. En het werkt, alles gaat goed in Prins. Een feest van een film."
Donkerwoud
-
- 8026 berichten
- 3576 stemmen
'Prins' (2015) is een beetje als de videoclip 'Drank & Drugs' van Lil Kleine & Ronnie Flex: het lijkt harder van zich af te bijten dan het uiteindelijk doet, terwijl het willekeurige ervan kennelijk tot de verbeelding spreekt bij grote groepen jongelingen. Sam de Jong heeft de videoclipachtige stijl door van regisseurs als Nicolas Winding Refn en Harmony Korine, maar hij doet er vervolgens net iets te weinig mee om klappen uit te delen met het materiaal.Refn/Korine provoceren; ze porren waar het schuurt; ze dwingen de kijker om in ieder geval een positie in te nemen naar wat zij aan walgelijkheid op het scherm tonen. Als de Jong al buiten de veilige lijntjes kleurt, dan toch vooral omdat hij 'droge grappen' maakt over karakters die spugen, kotsen, heroinespuiten in hun aderen prikken en de hele tijd op een vieze manier op nootjes aan het kauwen zijn (?). Het meesterlijke uitgangspunt - een Marokkaans-Nederlandse jongen met een witte moeder/zus - verwordt tot een gekke gimmick. Het is niet iets wat tot nadenken stemt (of zelfs maar onder de huid wil gaan zitten.)
Montorsi
-
- 9620 berichten
- 2272 stemmen
te weinig authentiek, te veel bedacht. En inderdaad, de film werkt naar een ruw sfeertje toe, maar komt dan niet veel verder dan iemand in een Paarse Lamborgini .
tbouwh
-
- 5650 berichten
- 4966 stemmen
Verrassend eigenzinnig, gestileerd; niet al te vaak zie je in een Nederlandse film shots die met wat fantasie ook niet misstaan zouden hebben in de laatste Refn. Des te jammerder is het dat sommige vertolkingen het karikaturale constant beroeren. De Jong houdt z'n eigen stereotypen in stand door z'n personages toe te rusten met afleidende maniertjes (vuurwerk? nootjes?) en bijpassend taalgebruik. Gelukkig blijft Prins intrigerend, mede door de Jongs oog voor compositie en het prettige kleurgebruik (ook daarin doet dit werk weer enorm aan Refn denken). Een wrange nasmaak zou net zijn uitgebleven, ware het niet dat het einde nogal anticlimaxaal en gemakkelijk is geënsceneerd.
m1chel
-
- 1948 berichten
- 499 stemmen
Na vier korte films gemaakt te hebben maakte de 28-jarige regisseur Sam de Jong zijn debuut op het grote witte doek. Met zijn korte film Magnesium gooide deze jonge regisseur in 2012 al hoge ogen op het Sundance Festival. Deze korte film werd daar zelfs genomineerd voor de Beste Short, maar zag de prijs uiteindelijk aan zich voorbij gaan. Nu is daar dus de bijzondere film Prins, waarbij duidelijk te zien is dat de Jong zijn inspiratie heeft gehaald uit regisseurs als Terrence Mallick en Nicolas Winding Refn. De film beleefde zijn première op het filmfestival in Berlijn en keerde huiswaarts met twee nominaties op zak, waarvan er eentje verzilverd werd. Prins is dus een film die je niet mag overslaan.
Ook hoofdrolspeler Ayoub Elasri maakt zijn debuut op het grote witte doek. In 2014 speelde hij ook al mee in de korte film van Sam de Jong genaamd Marc Jacobs. Zijn tegenspeelster Sigrid ten Napel is iemand die op papier duidelijk meer ervaring heeft op acteergebied. Ten Napel is bijvoorbeeld bekend van haar rollen in de series Penoza en Overspel. Toch is dat verschil in ervaring zeker niet aan de film af te zien, want de jonge Marokkaanse acteur zet een puike rol neer. Toch is niet al het acteerwerk van even hoog niveau. Niet zo vreemd ook, want de meeste acteurs die in Prins spelen maken hun debuut.
De film begint een beetje vreemd, misschien nog wel het meest omdat je in eerste instantie de indruk krijgt dat het hier om een jeugdfilm gaat. Het is het taalgebruik dat je direct uit die illusie haalt. De film kabbelt wat voort en verschillende thema’s passeren de revue: de jongens die dingen opblazen om indruk te maken op meisjes, de buurtterroristen en de relatie tussen Ayoub en zijn vader. Zijn vader is namelijk een verslaafde zwerver en Ayoub schuift hem zo nu en dan een paar Euro’s toe. Deze verhaallijn loopt door de hele film heen, maar weet nergens echt te boeien. Een ander puntje van kritiek zit in het accent van Ayoub. Hij heeft een Nederlandse moeder en zijn Marokkaanse vader spreekt accentloos Nederlands, toch horen we een Marokkaanse accent terug bij Ayoub. Zo kampt de film met een paar van dit soort schoonheidsfoutjes. Die neem je echter graag voor lief, de film begint namelijk pas echt interessant te worden als Ayoub in contact komt met Kapla.
Kapla is een gestoorde crimineel die Ayoub voor zijn karretje probeert te spannen. Omdat Ayoub het aanzien van Laura wil winnen, gaat hij mee in de linke spelletjes van Kapla. Kapla bezit een paarse Lamborghini Diablo, die pas heel laat in de film rijdend te zien is. Naar de meerwaarde van deze Lamborghini kunnen we enkel gissen, maar het zal wel in de mooie plaatjes zitten. Dit is namelijk waarin Prins uitblinkt: de cinematografie. Hoe meer je in het verhaal gezogen wordt, hoe grimmiger het camerawerk en de sets worden. Als Ayoub drugs krijgt van Kapla en daarna achter het stuur kruipt van de sportwagen van Kapla, doet de film cinematografisch sterk denken aan het werk van Nicolas Winding Refn en dan vooral Only God Forgives. Het einde van de film laat de kijker met een wat onbevredigend gevoel achter. Dit had wel iets beter uitgewerkt kunnen worden, al past het uiteindelijk wel bij de film.
Prins is een bizar, duister pareltje van eigen bodem. Regisseur Sam de Jong zet een knap staaltje werk neer in een film met een zeer onervaren cast. Hoewel de acteerprestaties hier en daar soms te wensen over laten, zal je dat de film aan het einde van de rit zeker vergeven. Wat wel een beetje jammer is, is dat de film met zijn relatief korte speelduur toch wel wat traag op gang komt. Daarnaast is niet elke verhaallijn even interessant, maar aan het einde van de rit valt alles op zijn plek. Door de cinematografie is Prins een absolute aanrader en de Jong is zeker een regisseur om in de gaten te houden voor de toekomst.
mikey
-
- 28328 berichten
- 4915 stemmen
Saai coming of age drama met een latent gedateerde (makkelijke) look dat niet per se past in Amsterdam Nieuw West. Bijzonder saai acteerwerk, een bijzonder saai script, simpele settings. Er gebeurt nagenoeg niets. Kijk dan liever naar Kicks (2016) Over een straatjongen en zijn oorlog met de lokale onderwereld. Die is heel wat creatiever. En spannend. (niet geheel onbelangrijk)
Shadowed
-
- 8385 berichten
- 5269 stemmen
Half.
Potentie genoeg in deze Sam de Jong, echter haalt hij niet het volledige uit zijn grote filmdebuut. Wel erg leuk dat de Jong weet dat de Nederlandse cinema een beetje op elkaar begint te lijken en dus iets anders wilt doen, maar daar mist nog wat aan.
Aan acteertalent niet trouwens, want Elasri, ondanks zijn beperkte script, voert zijn rol keurig uit. Ook leuk om Lonsdale weer te zien. Ten Napel viel me tegen, ze lijkt nog wat te zenuwachtig te zijn om echt maximaal te spelen. Ook gek dat de rapper Lil'Kleine hierin speelt.
Genoeg kleuren ook, geen gebrek daaraan. Mooie belichting die de film een prima, dromerig sfeertje geven. Ook de camerastandpunten zijn prima, al had het camerawerk zelf nog wel wat opvallender gemogen. Wat er behoorlijk ontbreekt is detail, dat had ik graag nog meer gezien in films zoals dit. Films zoals Amelie doen dit bijvoorbeeld helemaal perfect, en Prins bleeft nog wat leeg op dat gebied.
De film is ook vrij afstandelijk waarin de karakters vaak van een andere planeet lijken te komen, een type zoals die Kalpa passen hier gewoon niet in, of iedereen speelt normaal, of iedereen is gek, mixed gaat gewoon niet in dit soort films. Het verhaal is zelf ook nog wat rommelig, er zitten een hoop gaten in. Wanneer Elasri zichzelf stoer begint te vinden vanwege zijn daad lijkt compleet uit de lucht te vallen, net als dat hij beseft dat hij fout zat.
Het blijft dus moeilijk om enige meeleven met de karakters te voelen. Gelukkig ziet de film er erg goed uit voor een Nederlandse film en er wordt keurig geacteerd met hier en daar behoorlijk creatieve dingen in gestopt. Sam de Jong is er zeker nog eentje om in de gaten te houden, maar heeft wel een beter script nodig volgende keer.
Chelsea94
-
- 701 berichten
- 792 stemmen
Wat een bizar hoge scores krijgt deze film. Snap totaal niet waar dit vandaan komt. De film was traag en saai en totaal ongeloofwaardig en saai geacteerd.
Leland Palmer
-
- 23740 berichten
- 4699 stemmen
Stukje cake? Slechtste scène sinds tijden. Maar verder best aardig deze 'Prins', een lekker zomers sfeertje en vieze Freddie als raarste slager van NL. Mag ik hopen. Die gekkigheid kon ik wel waarderen. Jammer van dat gedoe met Ayoub z'n pa en naar het einde ontspoort de film totaal in haar stompzinnigheid, maar heb 't makkelijk uitgezeten, ook dankzij de korte speelduur, die hier goed op de plaats is.
nijkerkbert
-
- 468 berichten
- 645 stemmen
Mooie film met een prima, weet een prima sfeertje neer te zetten in korte tijd.
Prachtige soundtrack ook!
Jammer dat de conversaties soms onverstaanbaar zijn, een typisch probleem van nl-films. Al met al 3,5☆
Baboesjka
-
- 891 berichten
- 1613 stemmen
Redelijk. Het beeld ziet er mooi uit, helder en kleurrijk, en het verhaal is best vermakelijk, maar het wist mij niet te raken. De emoties komen nogal vlak en afstandelijk over, niet oprecht, en het verhaal wordt voor mijn gevoel met een komische/niet serieuze ondertoon gebracht, waardoor ik het drama niet echt kon voelen. Het verhaal is niet heel oppervlakkig, maar het wordt niet met veel diepgang gebracht. Ook jammer dat er geen ondertiteling bij is. Ik kon niet alles verstaan. De rol van Sigrid ten Napel vind ik het leukst. Het einde vind ik vrij zoetsappig, maar dat past erbij. Al met al een kleine voldoende. 3*
perceived
-
- 1719 berichten
- 5354 stemmen
Oog -en oorstrelend werkje, maar inhoudelijk nogal brak.
Plot en script zijn allesbehalve krachtig en worden nog eens extra om zeep geholpen door Chaib Massoudi (de papa junk) en Freddie Tratlehner aka Vieze Fur (de dealer). Komt echt totaal niet geloofwaardig over. Waar ik laatstgenoemde nog wel grappig vond, kreeg ik bij het zien van Chaib B. spontane kramp in m'n tenen. Echt niet om aan te zien zoiets.
Film scoort zijn punten voornamelijk op cinematografische vlak. De stijl is enorm sfeervol, fris en haast on-Nederlands geschoten. De soundtrack van Palmbomen (die internationaal hoge ogen gooit met zijn producer kwaliteiten) sluit daar mooi bij aan.
Pecore
-
- 922 berichten
- 1662 stemmen
Pareltje! Uitbundig geregisseerd, met opvallend kleurgebruik, verassende shots. Maar het spel en het script zijn ingetogen. Geslaagde combinatie.
Fisico (moderator films)
-
- 8353 berichten
- 4695 stemmen
Ik ben niet geheel overtuigd van Prins, de eerste speelfilm van Sam de Jong. Prins schetst een beeld van de hangjongerencultuur in Amsterdam-Noord waarbij alles draait om eergevoel, macht en om erkend te worden. Ayoub is allesbehalve de prins van de wijk. Hij wordt uitgescholden als junkzoontje, woont samen met zijn echtgescheiden moeder en zus. Hij hangt rond op straat met zijn vrienden, maar wordt bestempeld als een loser en een zwerver door een oudere bende. Om het hart te veroveren van een mooi meisje zoekt hij contact op met een blingbling crimineel.
Ayoub heeft ondanks zijn onbeduidend toekomstloze leventje vooral problemen met zichzelf, zijn identiteit en met de liefde natuurlijk, van zichzelf, maar ook van zijn naasten. Technisch is de film best ok met zijn snelle beelden en vele close-ups. Ook de ondersteunende muziek en beats zijn fijn. De dingen worden hier en daar wat uitvergroot, maar door de beperkte filmduur bevat de film het juiste tempo.
Het einde van de film vond ik minder en out zich als een soort van happy end. Alles is zogezegd in zijn plooi gevallen, maar het voelde iets te makkelijk aan. In zijn geheel best entertainend, maar ik miste wel die rauwheid die dergelijke settings ontegensprekelijk hebben. Eten of gegeten worden, een survival of the fittest, the struggle for life ... Zwevend rond een 3,0*.
Robi
-
- 2386 berichten
- 2462 stemmen
Een hele zwakke film over een groepje jongeren in een achterstandswijk. Alle onderwerpen komen aan bod. Opkomende liefde, drugs en criminaliteit. De eerste ergernis bij mij zijn al bijna gelijk de dialogen. Die komen heel gekunsteld over. Maar ze zijn ook vaak niet eens te verstaan. Al snel had ik gelukkig wel de indruk dat ik daar ook niet echt veel aan miste. Verder zijn de verhaallijnen ook heel oppervlakkig. De film gaat nergens echt de diepte in. Een hoop scenes zijn trouwens ook erg ongeloofwaardig. Welke zware crimineel doet zijn dubieuze zaakjes nou met een opvallende Lamborghini Diablo waarvan er maar hooguit een paar in Nederland rondrijden? De acteerprestaties zijn bovendien ook nog eens erg zwak. Alleen de muzieksmaak van moeder kan ik erg waarderen. De lp van Spectral display waar ze het nummer "It takes a muscle to fall in love" regelmatig draait behoort wel tot mijn favoriete platen. De rest van de soundtrack is verder weer niets. Veel zwak synthesizer geneuzel. Ik snap eigenlijk niet dat deze film toch relatief best hoog scoort. Vaak worden Nederlandse films ook afgekraakt. Maar deze spreekt kennelijk de doelgroep aan.
james_cameron
-
- 5969 berichten
- 9108 stemmen
Vreemde, licht surrealistische film over de 17-jarige Ayoub (Ayoub Elasri), die aanpapt met een zware crimineel (Freddy Tratlehner) om indruk te maken op het meisje van zijn dromen. Zo maf als in een David Lynch-film wordt het niet, maar door het aparte kleurgebruik en de abstracte aanpak van plot en personages heb je wel herhaaldelijk het gevoel verzeild te zijn geraakt in een film van regisseur Jean-Pierre Jeunet. Maar dan wel een behoorlijk slechte.
Het laatste nieuws
Rebel Wilson doet boekje open over wangedrag 'Borat'-acteur Sacha Baron Cohen, Austin Butler speelt alcoholverslaafde oud-honkballer | MovieMeter Recap
'Red Oaks' op Prime Video snijdt serieuze onderwerpen aan met veel humor: 'Dit verdient een cultstatus'
Welke films worden vanavond uitgezonden op televisie?
Eerste trailer uitgebracht van nieuw seizoen 'Mayor of Kingstown' met Jeremy Renner die is teruggekeerd na zijn heftige ongeluk
Bekijk ook
Made in Britain
Drama / Misdaad, 1982
37 reacties
Tatsumi
Animatie / Drama, 2011
4 reacties
Koktebel
Roadmovie / Drama, 2003
23 reacties
Los Viajes del Viento
Roadmovie / Drama, 2009
16 reacties
Nuovomondo
Drama, 2006
32 reacties
Totally F***ed Up
Drama, 1993
4 reacties
Gerelateerde tags
Nieuwsbrief MovieMeter
Het laatste film- en serienieuws per e-mail ontvangen?
Populaire toplijsten
- Top 250 beste films aller tijden
- Top 250 beste sciencefiction films aller tijden
- Top 250 beste thriller films aller tijden
- Top 250 beste familie films aller tijden
- Top 250 beste actie films aller tijden
- Top 100 beste films van de laatste jaren
- Top 100 beste films op Netflix
- Top 100 beste films op Disney+
- Top 100 beste films op Pathé Thuis
- Top 50 beste films uit 2020
- Top 50 beste films uit 2018
- Top 50 beste films uit 2019
- Top 25 beste films in het Nederlands
Corporate & Media
Realtimes | Publishing Network
Innovatieweg 20C
7007 CD, Doetinchem, Netherlands
+31(315)-764002
Over MovieMeter
MovieMeter is hét platform voor liefhebbers van films en series. Met tienduizenden titels, die dagelijkse worden aangevuld door onze community, vind je bij ons altijd de film, serie of documentaire die je zoekt. Of je jouw content nou graag op televisie, in de bioscoop of via een streamingsdienst bekijkt, bij MovieMeter navigeer je in enkele klikken naar hetgeen dat voldoet aan jouw wensen.
MovieMeter is echter meer dan een databank voor films en series. Je bent bij ons tevens aan het juiste adres voor het laatste filmnieuws, recensies en informatie over jouw favoriete acteur. Daarnaast vind je bij ons de meest recente toplijsten, zodat je altijd weet wat er populair is op Netflix, in de bioscoop of op televisie. Zelf je steentje bijdragen aan het unieke platform van MovieMeter? Sluit je dan vrijblijvend aan bij onze community.
Social media
Realtimes | Publishing Network
- Registreer |
- Contact ons |
- Over ons |
- Adverteren |
- MovieMeter Films Wiki |
- Series Wiki |
- Algemene voorwaarden en privacybeleid |
- Consent wijzigen |
- RSS Feeds |
- API
© 2024 MovieMeter B.V.