• 8.253.038 stemmen

Geregisseerd door: Tim McCanlies

Met onder meer: Michael Caine, Robert Duvall en Haley Joel Osment

Releasedatum: 13 november 2003

Plot Secondhand Lions

De 14-jarige Walter moet de zomer doorbrengen met twee oude, chagrijnige ooms. Op het eerste gezicht vindt hij ze onaardig, maar dan wordt hij gegrepen door de avontuurlijke verhalen die ze vertellen over hun jeugd.

imageimageimageimageimage

avatar van Mads Smikkelsen

Mads Smikkelsen

Leuke film, heb 'm samen met mijn zoon gekeken, hij vond 'm ook leuk. Caine en Duvall waren goed/leuk maar dat zijn dan ook 2 toppers. Leuke humor en grappig verhaal.

avatar van mathias265

mathias265

het is een zeer goede film !!

3 zeer goede personages

die 2 mannen doen dat echt goed, en met haley erbij maakt het de film nog beter, echt een aanrader !!

avatar van Sven Vermant

Sven Vermant

De film is geen hoogvlieger maar doordat Michael Caine en Robert Duvall erin meespelen is hij toch wel de moeite waard.

Eigenlijk de reden dat ik de film ben gaan kijken anders had ik hem links laten liggen.

3* vooral vanwege het acteerwerk van deze twee ervaren rotten.

avatar van Cole-

Cole-

de 3 topacteurs en de humor rond de twee oude, chagrijnige ooms maken deze film toch wel goed. het verhaal is eigenlijk toch best wel slecht, origineel maar slecht.

maar alles bij elkaar is het toch een aardige film om te kijken.

avatar van moviechick-99

moviechick-99

goede film met een leuk verhaal één van de beste films die ik ooit heb gezien

avatar van skipy05

skipy05

Heel goede film. Soms heel grappig. Goed verhaal. Ik vond Michael Caine weer heel goed spelen. Robert Duvall speelde ook goed.

avatar van Delta65

Delta65

Erg leuke film. Op t eerste gezicht suffe film, maar er zit best wat humor in en sfeer. 4 sterren

avatar van Rosicky

Rosicky

Stel je toch eens voor dat je twee oudooms hebt. Robert Duvall en Michael Caine. Twee fundamenten van acteurs. Fantastische oude mannen, die in tal van filmklassiekers hebben gespeeld, en die je kunnen bijlullen over al het reilen en zeilen in filmland. Wat zou dat iedere kerstmis een feest zijn. Want die twee veteranen zouden zeker bij dat soort familieaangelegenheden al hun sterke verhalen van vroeger nog eens uitgebreid kunnen navertellen. Helaas heb ik zo'n oudooms niet. Haley Joel Osment is de lucky bastard die in deze film net mag doen alsof het zijn oudooms zijn. De vraag is natuurlijk: Vind ik het leuk om naar te kijken?

Mwaah. Caine en Duvall zijn alleen al fantastisch, maar als je twee van zulke reuzen in één film duwt krijg je vanzelf een goede film. Of niet natuurlijk. Osment was beter in AI en The Sixth Sense. Dus de generatiestrijd is niet bepaald eerlijk. De andere acteurs bestaan vooral uit een vijftal adorabele hondjes, een agressief varken en jawel, een leeuwin

Verhaaltje is natuurlijk vrij eenvoudig. Desalniettemin valt er wel genoeg te genieten, en zo nu en dan ook te lachen. Niet heel bijzonder dus, blijft ook niet lang hangen, en de boodschap ligt er zo dik bovenop dat het af en toe storend is. Maar ach, 109 minuten lang biedt dit filmpje heel redelijk entertainment. Komt vooral door levende legendes Caine en Duvall. Wat een helden.

avatar van EliasZ

EliasZ

aparte film

niet echt goed, niet slecht

Haley is altijd goed

avatar van filmhater

filmhater

Teleurstellend, vooral Michael Caine.. Veel te zoetsappig, typisch Amerikaanse heldenverering/pulp..

avatar van eppo349

eppo349

Een rustig en goed feelgoed drama met twee goede acteurs.

Haley Joel Osment trek ik niet zo goed, is die gast de laatste jaren uit geacteert? Waarschijnlijk omdat hij altijd de zelfde (droevige) rol speelt.

avatar van TekJohnny

TekJohnny

Net met mijn vrouw op de bank deze film gezien, heerlijke feel good movie !! Stel je voor 2 van zilke ooms te hebben, haha...en die leeuw ! Verwacht niet dubbel te liggen omdat er komedie bij staat, het maakt je aan het glimlachen met in je achterhoofd waarom, zitten leuke verhalen in. Ik hou hier wel van ! 3 acteurs met faam, doen hun eer aan, klaas is kees. Moet je gewoon zien, en glimlachend naar bed gaan daarna.

avatar van rebeccaharleman

rebeccaharleman

prachtige film, vooral het einde. Heb genoten zeker aan een aanrader, al vind ik het genre komedie niet echt passen.

avatar van bjerik76

bjerik76

wat een hoge beoordeling!!

ik vond hem eigenlijk vrij saai.

leuke/mooie beelden, maar het pakte mij verder niet.

lange zit.

avatar van Dreiecke

Dreiecke

Ik vond dit een erg leuke, zwart-komische film. Het heeft een beetje de Coen sfeer met een hillbillie touch,

een tikje absurd.

Qua beelden ziet het er mooi uit en de muziek draagt ook op een grappige manier aan de sfeer bij.

Goed geacteerd en goede dialogen.

Het verhaal is boeiend, grappig, wrang en toch ook ontroerend.

avatar van SnakeDoc

SnakeDoc

Als hier als genre aanduiding 'Familie' had bij gestaan dan had ik hem wellicht niet bekeken. Dit is toch echt meer iets voor de kids.

Blijf dat snot joch van een Haley Joel Osment echt een verschrikkelijk acteurtje vinden.

Een paar leuke momenten, maar verder allemaal erg kinderachtig vorm gegeven. Verhaal gaat ook wel erg snel en is daarom ook net wat te rommelig.

2,5* is meer dan genoeg!

avatar van Pazmaster

Pazmaster

Avonturenfilm voor kinderen. Voor mij was het allemaal net iets te kinderachtig, clichématig en voorspelbaar. Qua komedie is het ook niet echt geslaagd, ik heb nergens om kunnen lachen. 2,5 is inderdaad meer dan genoeg.

avatar van witboek

witboek

Beetje voorspelbaar, maar voor de jonge kijker denk ik dat die wel zou kunnen aanspreken. De laatste 30 minuten vond ik wel een beetje leuk.

avatar van missl

missl

Verhaal is prima opgezet maar voelt mij toch wat kinderachtig aan. Bij vlagen wel grappig maar eigenlijk is het allemaal te netjes en wordt nergens echt boeiend.

avatar van NikJosuf

NikJosuf

Fantastische film.

Heb hem op een avond samen met Big Fish gekeken.

Quote:

I've fought in two World Wars and countless smaller ones on three continents. I led thousands of men into battle with everything from horses and swords to artillery and tanks. I've seen the headwaters of the Nile, and tribes of natives no white man had ever seen before. I've won and lost a dozen fortunes, KILLED MANY MEN and loved only one woman with a passion a FLEA like you could never begin to understand!

That's who I am!!!

NOW, GO HOME, BOY!

avatar van shanti

shanti

de flashbacks maken deze film echt kinderachtig...heel jammer...het had anders kunnen zijn want het verhaal was op zicht best leuk, ontroerend en met deze 2 top acteurs, had het ook een top film kunnen worden!

gauke

Een welwillende, maar voorspelbare, saaie en uitermate sentimentele coming-of-age komedie over een twaalfjarige jongen, die in de zomervakantie gedumpt werd bij zijn norse excentrieke ooms op het platteland. Vanzelfsprekend was het nietszeggende en niet grappige verhaal, dat zich begin jaren zestig afspeelde, erop gericht dat ieder een beter mens zou worden. De cast had er duidelijk wel zin in.

avatar van Phantasm

Phantasm

Prima film met een leuk verhaal, goed geacteerd.

avatar van shrink

shrink

Zeer matige film. Het verhaal is mager en de hoofdrolspelers kunnen me niet boeien. En weer komt datzelfde kind voorbij. Hebben ze maar 1 kind die in films kan spelen?

avatar van Leo1954

Leo1954

• 2071 berichten

Leuke familiefilm, de hondjes, het varkentje en de leeuw waren echt grappig!

Echt een supergave film.

avatar van Leland Palmer

Leland Palmer

Dit was hartstikke leuk. Geweldige rollen van Caine en Duvall en vooral een zeer vermakelijk en avontuurlijk verhaaltje. Qua logica in de tijd klopt er volgens mij geen zak van, maar het is allemaal zo leuk gebracht dat eigenlijk niks stoort in deze film. Het maïsveldje, de leeuw, de honden.. erg geinig allemaal. Heb volgens mij de hele film met een grote glimlach zitten kijken. De quote van Duvall in die bar / winkel is fantastisch.

avatar van blurp194

blurp194

Je zal maar zo’n stelletje ooms hebben.

De film lijkt af en toe op een soort acteerwedstrijdje tussen Robert Duvall en Michael Caine. Ik zou niet op Duvall gewed hebben, maar hij wint het wat mij betreft hier wel. Haley Joel Osment houdt zich staande tegenover al dat geweld, al is het dan maar net aan. Op zich al een prestatie, je zal het maar te doen krijgen. En Kyra Sedgwick dan, aiaiai, waar is die leuke babe uit Singles gebleven.

Het verhaal heeft ze ook al niet mee, als enge heks in dit ietwat dromerige sprookje met echte leeuw. Die leeuw heeft het dan weer wel, tweedehands, maar ook vooral schattig, en heel erg een echte leeuw.

Erg leuk.