City of Angels (1998)

Verenigde Staten / Duitsland
Drama / Romantiek

geregisseerd door Brad Silberling
met Nicolas Cage, Meg Ryan en Colm Feore

Net als andere engelen begeleidt Seth mensen bij het sterven. Wanneer hij op een dag iemand komt helpen die op de operatietafel overlijdt, raakt hij onder de indruk van de chirurge Maggie (Meg Ryan) die het leven van de man probeert te redden. Maggie heeft het moeilijk met het overlijden van haar patiënt en Seth probeert haar te helpen. Seth voelt zich steeds meer tot Maggie aangetrokken en raakt in tweestrijd. Zal hij zijn onsterfelijkheid opgeven om mens te worden en met haar samen te kunnen leven, of kiest hij ervoor om engel te blijven?

O nee, slechts het vage idee van de kern van Der Himmel über Berlin bleef overeind, maar het hele bouwwerk, met onder andere de ultieme donderslag van zwartwit naar kleur, is in City of Angels zielloos ten ondergegaan.

Deze regisseur had er niets van begrepen en heeft er een hyper Amerikaanse sentimentele draak van gemaakt, waarbij de muzikale omlijsting een tranendal scoort van ongekende oppervlakkigheid. Gadverdamme!

avatar van HNCX700
Was weer is op TV...deze keer maar is samen gekeken...was een beetje verkouden...en met een lekkere hete beker warme choco...was deze film prima kijkvermaak...ff lekker weg gezwijmeld...tussen het gesniffer door...het einde was wel een beetje sneu...zo gaat dat vaak bij dit soort genre films
Maar daarna...lekker geslapen

Ooh not the bea's
Oeps verkeerde film maar qua prestaties.
Bijna hetzelfde gelul

avatar van frodok
Ik heb altijd getwijfeld deze film te kijken, omdat ik wist dat dit een remake was van Der Himmel über Berlin (1987). Die film ook niet in zijn geheel gezien, maar de stukken die ik zag waren prachtig. Ook ben ik absoluut geen fan van Nicholas Cage, die altijd met zijn getergde blik rondkijkt in zowat elke film die hij speelt.
Mijn huiver bleek niet ongegrond: City of Angels bleek een wat platte, melige film, waarin het gegeven in essentie poetisch kan zijn, maar waar niets geen diepgang meer te vinden is. Cage was een vervelend personage, die inderdaad als een geslagen hond rondloopt, en Meg Ryan weet ook maar matig te overtuigen. Ook door haar ongeloofwaardige reacties op de acties van Cage. Ik had de stalker allang de deur uit gemept.
Jammer, maar het maakt wel dat ik heel erg benieuwd ben naar het origineel van dhr Wenders...

avatar van HNCX700
Twee jaar later weer op tv, en weer gekeken, snacks en drankje erbij, dit keer niet verkouden, zag toch weer scènes anders dan twee jaar geleden, blijft een leuke film