I Wake Up Screaming (1941)

Alternatieve titel: Hot Spot

3,10

Film noir / Mystery

geregisseerd door H. Bruce Humberstone
met Betty Grable, Victor Mature en Carole Landis

Frankie Christopher wordt door de politie verhoord inzake de moord op fotomodel Vickie Lynn. In flashback herinnert Frankie zich hun eerste ontmoeting en de manier waarop hij het meisje haar schoonheid liet aanwenden om een succesvolle carrière te krijgen. Dat lukte iets te goed en ze wilde hem verlaten voor Hollywood..dus nu is Frankie de hoofdverdachte.

7 BERICHTEN 2 MENINGEN
avatar van Dogie_Hogan
geplaatst: 14 juli 2006, 10:43 uur [permalink]
Binnenkort ook in de Fox Noir DVD (R-1) reeks:

VICKI (1953).
Zelfde scenario, andere acvteurs.

I WAKE UP SCREAMING is ook in de Fox Noir DVD reeks uit.
Waarom beide films in korte tijd uitgebracht is mij nog onduidelijk.

Wordt vervolgd.

avatar van Dogie_Hogan
geplaatst: 3 augustus 2006, 22:41 uur [permalink]
Een aardige film, Laird Cregar (THIS GUN FOR HIRE) speelt ook hier weer fantastisch.

avatar van Mac Hammer Fan
geplaatst: 12 april 2008, 17:06 uur [permalink]
Een heel boeiende ouderwetse whodunnit over een man die een opdienster introduceert in hogere kringen zodat ze een beroemde ster wordt en wanneer deze laatste vermoord wordt, is hij de hoofdverdachte. De zuster van het slachtoffer is verliefd op hem en gelooft in zijn onschuld. De fanatieke politie-inspecteur wil hem echter absoluut op de elektrische stoel krijgen. "I'll follow you into your grave. I'll write my name on your tombstone." zegt hij tegen hem. Maar wie heeft de moord begaan?
Laird Cregar alias de politie-inspecteur zorgt met zijn vertolking voor extra suspense in de film. Maar ook de rest van de cast is top.
Een boeiende film-noir van 1941, die helemaal niet gedateerd overkomt. De print van de regio 1 Fox DVD is weer van uitstekende kwaliteit. Ik heb echt genoten van deze prent.
Een aanrader.

avatar van matthijs_013
geplaatst: 1 februari 2010, 19:36 uur [permalink]bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Een vlotte, vermakelijke film. Als film noir vind ik het niet geheel geslaagd, maar als mysterie doet de film het goed. Ik vond het einde een beetje tegenvallen. Het lag er nogal dik bovenop dat Corell iets met Vicky's dood te maken had, eigenlijk was het beter geweest als hij er niet bij betrokken was.

avatar van stephan73
geplaatst: 10 april 2010, 06:36 uur [permalink]
De eerste Noir van de Fox studio en het is er meteen één die veel elementen gebruikt die later standaard zouden worden: flashbacks, ondervragingen en veel schaduwen.
Victor Mature en Betty Grable doen het goed in deze Noir, maar het zijn toch weer de bijrolspelers die mijn aandacht 100 % weten te trekken. Elisha Cook Jr., maar vooral Laird Gregar weten het verhaal naar zich toe te trekken.

Prachtige film, die jammer genoeg nooit genoemd wordt in Noir naslagwerken of lijsten!

avatar van Biosguru
geplaatst: 12 augustus 2014, 06:05 uur [permalink]
Al die Chesterfield reclame zo overduidelijk in beeld. En die discussie over de statistiek over de 10 miljoen gebruikers ook in Army & Navy van een bepaald merkt cigaretten. Was dat nou een hele vroege vorm van product placement? Zelden zo opvallend gezien in een oudere film.

geplaatst: 17 februari, 14:02 uur [permalink]bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Niet de allerbeste film noir maar toch voldoende spanning rond het whodonnit, wat flauw rond rechercheur Cornell (Ed Cregar als detective in love..)..
Betty Grable en Victore Mature doen het prima samen en ook charmante Carole Landis overtuigt als letterlijk femme fatale.
Prettig om af en toe zo'n oldie mee te pikken.