I Walk Alone (1948)

Film noir

geregisseerd door Byron Haskin
met Burt Lancaster, Lizabeth Scott en Kirk Douglas

Frankie Madison keert terug naar New York na 14 jaar gevangenisstraf. Zijn voormalige partner Noll is nu nachtclubeigenaar en Frankie verwacht dat Noll de afspraak nakomt die ze vroeger gemaakt hadden, namelijk dat hij 50% van de zaken krijgt als hij zou worden opgepakt. Noll blijkt hier echter niet mee akkoord te gaan..

avatar van Flavio
Flavio (moderator)
Aardige film maar kan zich niet meten met de bekendere noirklassiekers. Daarvoor is het plot te mager, de femme fatale is niet erg fataal en Lancaster en Douglas zijn ook niet bepaald memorabel.

avatar van trebremmit
Krijgt een blu-ray en dvd release in de US bij Kino Lorber.