The Walk (2015)

Drama / Biografie

geregisseerd door Robert Zemeckis
met Joseph Gordon-Levitt, Ben Kingsley en Charlotte Le Bon

'The Walk' vertelt het verhaal van de Franse koorddanser Philippe Petit (Joseph Gordon Levitt). Philippe maakt zich in 1974 klaar voor zijn meest indrukwekkende stunt ooit: de waaghals is van plan om op ruim 400 meter hoogte tussen de torens van het World Trade Center door te lopen.. over een dun koord.

avatar van Mr-Mcmovie
Joseph Gordon-Levitt heeft de laatste jaren zich goed omhoog geklommen in de film wereld en heeft al vrij belangrijke rollen gekregen in films net ook als in The Walk draagt de man de hoofdrol.
Hier liet hij mij heel erg verassen door dat hij realistisch overkwam met zijn frans accent dat erg goed gedaan was denk aan Viggo mortensen die ook één van de betere acteurs is qua verschillende accenten te hebben in film personages die hij speelt.

The Walk was sfeervol en heel gezellig vooral de scenes in frankrijk als hij nog maar begint aan zijn grote show.

Erg genoten van dit werk van Robert Zemeckis toch na ik de laatste films veel minder vond dan vroeger en dacht hij heeft het niet meer in zich, maar na deze te zien zou ik me toch willen wagen aan zijn vorige film: The Flight.

avatar van ambrosini
Voor mij waren er 2 punten in deze film:
1. Het verhaal: WTC door te lopen over een dun koord: Ik vond het niet spannend genoeg.. verhaal mist iets.. misschien was dit wel het verhaal, maar niet voldoende voor een film vind ik.. ik mis gewoon paar elementen..
2. WTC: Wat ik juist interessant vond was de WTC.. hoe mooi dat is neergezet.. dat ze nog bezig zijn met het (ver)bouwen. Tuurlijk speelt de historie van het gebouw hier ook geen groot rol bij, maar om WTC terug te zien heeft mij wel geraakt.

avatar van Buscemi
Niet uitgekeken. Kon niet tegen het Franse accent van Gordon-Levitt, die ik overigens zeer waardeer als acteur.

Buscemi schreef:

Waar is zijn die 2 sterren op gebaseerd als je hem niet uit gekeken hebt?

avatar van Boneka
Amusante film in de sfeer van Water for the Elephants. Het Franse accent geeft juist een leuke noot aan deze film die verder een prima opbouw heeft naar een mooi einde. Prima acteer werk van Joseph Gordon-Levitt die in real life een ware liefhebber is van de Franse poëzie. De voice over in beeld is leuk gevonden maar had voor mij niet in beeld gebracht hoeven te worden. Verder is de film in goede balans. Prima vermaak! Leuk detail Petitt leeft nog steeds en oefent zijn vak nog steeds uit.

Uitstekende film vind ik dit.
Waar gebeurd, en adembenemende beelden.
Ik had de documentaire over dit waagstuk al eens gezien (Man On Wire) en ook dat was adembenemend, maar hier zijn de beelden nog eens zo mooi.
Op bepaalde momenten had ikzelf klamme handen van het zien van dit waagstuk op zo'n grote hoogte.
Puike rol van Joseph Gordon-Levitt.
Ik zou aan zo'n stunt nooit beginnen hoor, heb er nog de rillingen van...
Warm aanbevolen deze film !!

broncode schreef:

Waar is zijn die 2 sterren op gebaseerd als je hem niet uit gekeken hebt?

Twee sterren voor de moeite.

Buscemi schreef:

Twee sterren voor de moeite.

Oke. Als ik een film afzet geef ik hem geen rating.
Maar goed begrijp je wel...

broncode schreef:
Oke. Als ik een film afzet geef ik hem geen rating.
Maar goed begrijp je wel...

Je zet een film niet af omdat-ie zo geweldig is en dus is een lage waardering te rechtvaardigen.

Buscemi schreef:

Tsja dat is verschil van inzicht.

broncode schreef:

Tsja dat is een verschil van inzicht.

Visueel was er sprake van indrukwekkende scènes, maar de bevlogen belevenissen van een schelm (op zichzelf een inspirerend verhaal) werden uiterst langdradig verteld en de film kwam op mij ouderwets (in de negatieve zin van het woord) over. Het dik aangezette Franse accent van de hoofdrolspeler werkte, voordat het me begon te irriteren, op de lachspieren en maakte de Franse koorddanser tot een karikatuur.

avatar van Noodless
Ga min of meer akkoord met mijn voorganger. Op visueel gebied had ik zelfs wat meer verwacht.
Maar het verhaal werd wel echt uitgerekt en het Franse accent irriteerde mateloos. Meer dan een gemiddelde score zit er niet in. 6/10

avatar van ikkegoemikke
“For me, to walk on the wire, this is life.”

Ik hoop niet dat ze elk record dat verwezenlijkt werd door een individu gaan verfilmen, want dan hebben we nog een hele reeks voor de boeg. Buiten de duizelingwekkende beelden die vertoond werden, vond ik het toch maar een slaapverwekkende vertoning. Ik ben dan ook halfweg ergens ingedommeld. Gelukkig dat Philippe Petit dit niet overkwam terwijl hij zwaaiend op dat stalen koord stond tussen de Twin Towers. Twee dingen om deze film de hemel in te prijzen. Allereerst de gebruikte cameratechniek. Zelf heb ik last van hoogtevrees en “The Walk” bezorgde me dus angstaanvallen en een draaierig gevoel. Het slaagde erin om me zover te krijgen dat ik mijn handen voor mijn ogen hield. Dat zal je me zelfs niet zien doen bij de meest angstaanjagende horror. En dan is er de met een Frans accent pratende Joseph “Looper” Gordon-Levitt. Ondanks dat hij zonder veel moeite van Petit een karikatuur had kunnen maken, slaagde hij erin om de gedreven, passionele Fransman met verve te brengen.

Al vanaf de openingsscène weet je waar je je aan kan verwachten. Philippe die je toespreekt vanaf het Vrijheidsbeeld en de inleiding geeft tot dit waargebeurd verhaal. De manier waarop hij het verhaal vertelt vol enthousiasme en geëmotioneerd, zorgt ervoor dat je nieuwsgierigheid gewekt wordt. Is hij geslaagd in deze gevaarlijke onderneming of spreekt hij je toe vanuit het hiernamaals, nadat hij te pletter gestort is en eindigde als een menselijke pizza tussen de twee majestueuze torens ? Wie het echte relaas kent, weet natuurlijk al op voorhand de uitkomst. En verder verklapt deze Phillippe al vroeg in de film wat het uiteindelijke doel is. Over een verrassingselement kunnen we dus al niet meer spreken.

Het eerste deel gaat dan ook over zijn lotgevallen als straatartiest in Parijs waar zijn passie voor koorddansen begint. Met behulp van de circuseigenaar Papa Rudy (Ben Kingsley), wiens familie al jarenlang het koorddansen beoefent, leert Philippe de kneepjes van het vak. En het moment dat hij een artikel leest over de bouw van de Twin Towers, heeft hij nog één levensdoel en dat is de gapende diepte tussen de twee torens al koorddansend te overbruggen. Wat volgt is een soort “Ocean Eleven”, maar dan om deze waaghalzerij te doen lukken. Van het moment dat Philippe al zijn zinnen zet op deze stunt, beginnen de gedreven voorbereidingen. Het uitkienen hoe het te verwezenlijken en wat materiaal hiervoor nodig is. Het samenstellen van een groepje medeplichtigen. En een gedetailleerd uitvoeringsplan samenstellen zodanig dat er niks fout zou gaan de dag waarop Philippe zijn kans waagt. Het tweede deel is de uiteindelijke uitvoering van dit plan. Vanzelfsprekend kan je je verwachten aan enkele tegenslagen en onverwachte obstakels tijdens de poging, zodanig dat het intenser en spannender wordt.

Gordon-Levitt speelde zijn rol met bravoure en vol overtuiging, alhoewel het geforceerde klinkende accent me persoonlijk stoorde aan het begin en ik me telkens afvroeg waarom ze geen authentieke Franse acteur hadden gekozen. Maar naarmate de film vorderde vond ik het toch een bewonderenswaardige prestatie van hem. Kingsley’s rol was uitermate grappig. Maar voor mij waren de twee hulpjes uit de Verenigde Staten die door een winkeleigenaar werden opgetrommeld wel echt amusant. Charlotte Le Bon is een lieftallige en frêle verschijning, maar diende louter als attribuut (zoals de flexibele stok die Philippe gebruikt tijdens zijn koorddansen) in een parallelle verhaallijn. Al bij al een onderhoudende film die bij momenten vreselijk intens overkwam (dankzij het beeldmateriaal) maar die niet hetzelfde niveau haalde als die waar Philippe stond op het moment van zijn wereldberoemde act.

PS. Toch nog even vermelden dat ik het een enorme prestatie vind van de filmmakers dat ze zich niet hebben laten verleiden om er een soort ode van te maken voor de Twin Towers en elke verwijzing naar wat er uiteindelijk met deze torens gebeurd naderhand te mijden.

avatar van LPereboom
Aangename film toch deze The Walk, een film met een heel leuke sfeer en tof gefilmd en gemaakt... Originele scènes die creatief gemaakt zijn. Heb de film in de 3d gezien op mijn tv en die beelden kwamen goed tot zijn recht, tof om te bekijken. Ook het acteerwerk is goed en daarmee geef ik deze film 8/10

avatar van Decec
Uitstekend drama film...
Uitstekend verhaal...
Een waargebeurd verhaal...
Uitstekend camerabeweging...
Prima acteerwerk...
Wel een bekende acteurs Joseph Gordon-Levitt en Ben Kingsley...
Super mooi HD kwaliteit en prachtig 3D!
Uitstekend achtergrond geluid/muziek
(DTS met 7.1!)
Top!

avatar van engelse
Adembenemend...
Een technisch hoogstandje...
En erg knap geregisseerd...
Je kent het verhaal en toch leef je echt mee.
En niet eens in 3D bekeken.
Cheers!

avatar van Nohands
Vond het een zeer goede film, mooi verteld en uitgevoerd. De mooie beelden van Parijs en New York zijn schitterend gedaan. En zeker op de Twin Towers zelf supper mooi gefilmd dat je last heb van hoogtevrees! Joseph Gordon-Levitt zie je steeds meer groeien in zijn rollen en dat is een goed teken voor deze opkomende generatie acteurs!

Op 11 september 2001 verdwenen de Twin Towers. Om nooit te vergeten.
Op 7 augustus 1974 gaf de Franse koorddanser Philippe Petit de torens een ziel.
Zijn uitdaging: 42 m wandelen op een gespannen kabel tussen de twee torens.
Hoogte: 411 meter. Een unieke gebeurtenis.
De film vertelt het verhaal van een ware gebeurtenis. Het verwezenlijken van een droom.
Het resultaat: prachtige beelden, het samenwerken van een hele ploeg, goede acteerprestaties.
In onzekere tijden is het kijken naar deze film een verademing. Eindelijk eens iets positief.
Ik heb er van genoten.

avatar van FILM!BOY!
Fantastische film! Gordon-Levitt speelt uitstekend. Het verhaal bleef me de hele film door boeien, ondanks dat ik begon met kijken met de gedachte: Hoe ga ik mijn aandacht hier 2 uur bij houden? Maar in tegenstelling: prachtige setting, goed acteerwerk en een zeer boeiend verhaal. En dan de scene waarin Gordon-Levitt over het koord van toren naar toren loopt: adembenemend gefilmd. De diepte in de 3D versie is zeker het moeite waard. Schitterend!
Ik heb de film zonder ondertiteling bekeken en ik moet zeggen; ik denk dat ik me dood had geërgerd als ik die letters had zitten lezen i.p.v. naar het beeld te kijken. Dus voor iedereen die de taal goed genoeg beheerst om de film zonder ondertitels te kunnen volgen: zet ze uit en geniet van het volledige beeld.
Dikke aanrader (zeker in 3D)!

avatar van missl
Verhaal over een man die een koord spant tussen de torens en daarop wil lopen. Daarnaast zie je hoe hij daar gekomen is en wat er allemaal bij komt kijken. Mooi opgebouwd waarbij het ook echt spannend is terwijl je eigenlijk het verhaal al wel kent. Joseph Gordon-Levit speelt goed, interessant acteur.

avatar van Rodger
Mooie beelden, prima verhaal, goede tijdsfeer.
ja.. goed gemaakt.
3.5 **

avatar van keimpeS
Leuke film, de uiteindelijke wandeling zag er heel mooi uit en is ook best eng. Voor de rest en om het bij de thema van de film te houden vond ik het wat te langdraderig. Na 1 keer te hebben gezien weet ik het wel.

avatar van Rickyman
Dit aardig rekkende, maar weinig verheffende verhaaltje over de koorddanser, irritant gespeeld door Gordon-Levit wordt ook verdraaid langdradig uitgespannen.
De beelden vanaf het WTC waren ook van een hoogstaand niveau.

avatar van milannn
Vermakelijke film met een leuk sfeertje en visueel erg mooi gedaan. Joseph Gordon-Levitt speelt een geinig, maar ook irritant personage met een vrij vervelend accent, maar ik kon er wel om lachen.

Kan me trouwens gewoon echt niet voorstellen dat je daar vrolijk op 400 meter op een kabeltje staat. Waanzinnig, wat een lef.

avatar van martijn011
Films van Zemeckis staan garant voor kwaliteit, zo ook in dit docudrama. Wel moet gezegd worden dat Gordon-Levitt daar ook een grote bijdrage aan levert met een glansrol als Philippe Petit die wil koorddansen tussen de Twin Towers. Een geweldige acteerprestatie, al kan ik me wel voorstellen dat sommigen hem irritant vonden.

Je moet wel totaal geschift zijn om zo'n waagstuk uit te halen. De beelden van het koorddansen zijn van adembenemend niveau, waar het camerawerk een extra compliment verdiend. Knap om het voor elkaar te krijgen dat je je als kijker af en toe zelf op het koord waant en je spontaan knikkende knieën van de hoogtevrees krijgt.
Dankzij het verbluffend goede camerawerk krijgt de film een halfje extra, bovenop de drieënhalve ster die deze film zeer zeker verdiend.
Aanrader.

avatar van Steventj3
Voordat ik ''The Walk'' aanzette, wist ik nog niet dat ik zo verrast zou zijn bij het resultaat. Meestal lees ik eerst een review of een korte mening voordat ik aan een film begin. Verbijsterd, verrast, even stil na het einde. Wat een film.

Normaal ben ik geen groot fan van Gordon-Levitt. Er zijn slechts enkele films waarin ik hem goed vind acteren. In The Walk overtreft hij zichzelf als je het mij vraagt. Het Franse accent (wat voor velen heel irritant kan zijn, dat begrijp ik) vond ik heerlijk en wellicht een tikkeltje stereotype, maar het paste. Uitstekend en sterk gespeeld. De manier hoe hij zijn verhaal vertelde was leuk, ondanks het misschien niet heel origineel is. De bijlrollen deden het goed. Ben Kingsley stelt absoluut niet teleur en, voor mij nieuwkomer, Charlotte Le Bon zette een goede rol neer.

Het camerawerk was geweldig. Wat ontzettend knap gedaan. De beelden, de uitzichten die je kreeg hiervan. Absoluut prachtig. Ikzelf heb enorme hoogtevrees, dus vanaf het moment dat hij zijn voeten op het touw zette, begonnen mijn knieën te knikken. Toen hij begon te stunten op het touw, durfde ik bijna niet meer te kijken. Wat geweldig gedaan.

The Walk is een absolute aanrader als je van biografie-films houdt of dingen die (tot in zekere mate) echt gebeurd zijn!

Leuke film, mooie beelden, verhaal opbouw is ook goed.

avatar van Tommy De Vito
The Walk is leuk en een interessant filmpje. Kan eigenlijk ook niet anders, want dit waargebeurde verhaal is bijzonder. De Twin Towers, de hoogste twee torens in die tijd, die door koordanser Gordon-Levitt worden doorlopen. Zenuwslopend spannend, althans voor mensen met hoogtevrees zoals ik.

Het verhaal wordt in een snel tempo verteld en verveelt ook geen moment. De Twin Towers zien er bij 'de overloop' erg goed uit. De fraaie beelden zorgen ervoor dat de kijkers met hoogte vrees met zweethanden zitten te kijken hoe Petit het er vanaf brengt.

Gordon-Levitt zit lekker in zijn rol en zijn Franse accent klinkt prima. De rest van de cast scoort ook een dikke voldoende. Wel moet ik zeggen dat we toch ietsje meer van een Zemeckis film mogen verwachten, maar al met al een prima film, die lekker vlot weg kijkt! 3,5

avatar van blurp194
Het verhaal van Pierre Petit is erg indrukwekkend.

Jammer dat het vooral door een voiceover en de vierde muur verteld wordt. Doet toch wel wat af aan de kracht van het geheel, hoewel ik wel moet zeggen dat het me vooral in de eerste helft irriteerde - daarna wordt het spannend genoeg om daar ietwat overheen te kijken.

Daarnaast erg knappe beelden van de stunt tussen de torens - en helemaal al omdat die er niet meer zijn. Daar zal toch een enorme partij trucs en werk voor nodig geweest zijn. Toch overheerst dat niet echt, en dat moet ik dan wel echt waarderen - en dat helpt me dan ook om over het wat al te fake franse accentje van Gordon-Levitt heen te stappen. Behalve dat knap werk van de cast, daar geen woord over.