The Foreigner (2003)

Verenigde Staten / Polen
Actie / Thriller

geregisseerd door Michael Oblowitz
met Steven Seagal, Max Ryan en Kate Fischer

Voormalig geheim agent Jonathan Cold werkt tegenwoordig voor eigen rekening als koerier van strikt geheime informatie. Op een dag krijgt hij van één van zijn contacten de opdracht een pakketje van Frankrijk naar Duitsland te vervoeren. De inhoud van de zending wordt hem niet meegedeeld, maar al snel wordt duidelijk dat er heel wat mensen bereid zijn tot het uiterste te gaan om te voorkomen dat het pakje zijn bestemming bereikt.

avatar van mer1973
Laatste jaren wordt het echt bedroevend minder. Maar deze is bagger met een hoofdletter B.

avatar van moviemafketel
Ik vond de film verschrikkelijk slecht, maar sommige stukjes waren nog wel vermakelijk. Ook de ontploffing waar puin tegen de camera aan klettert en die huurmoordenaar die door het raam werd geschoten in dat hotel door die neger was ook best mooi. De tune die de hele tijd terugkomt in de film vond ik erg sterk. Seagal is hier jammer genoeg niet droog, maar gewoon saai. Wat ik storend vond is dat heel veel van die gasten hem echt al tig keer hadden kunnen vermoorden, maar Seagal krijgt altijd nog een paar secondes extra en is sneller dan een kogel. Ach ja, moet kunnen in een B-filmpje als dit. Ga hem niet helemaal afbranden.

avatar van Sjoerdow
Alwéér een film met Steven Seagal op RTL7.

avatar van b00ts
Brrrrr.... wat een bagger. De film is doorspekt van 'leuke' camerashots. Of het nou ging om schaduweffecten, waterdruppeltjes, voorgrond/achtergrond - wazig/scherp of andersom. Ook is er met van allerlei kleur effecten geëxperimenteerd. En dat nagenoeg constant, de hele film door. Dan nog de slow motion en nog wat maffe bibbereffecten. Dat maakt het helaas geen goede film. Sterker nog, ik ergerde me alleen nog maar meer aan het aller belabberdste niveau van de film. Heb ik dan helemaal niets positiefs gezien? Wel hoor. Die vrouw die zich aan het begin van de film aan het aankleden was, zag er wel zeer appetijtelijk uit.

avatar van lars-pixar
Het verhaal is leuk bedacht en slecht uit gewerkt. De actie is erg vermakelijk en goed gemaakt maar de film buiten de actie om erg saai. Steven Seagal had naar mijn verwachtingen ook de film niet kunnen redden. 1,0*

avatar van De Knip
Sjoerdow schreef:
Alwéér een film met Steven Seagal op RTL7.

Maar wel onze RTL 7 held !

The Foreigner...pfff....leren jassen, grote gebouwen, een Fransman - die maar niet dood wil gaan - met constant een peuk in de bek. Zo eindigt 'ie ook overigens.
Wat prutseffecten er tussendoor. Maar...onze held was er wel weer. Alleen begon Seagal wat te laat met klappen uit te delen.

Het verhaal was ik na 300 flitsende scenes allang kwijt. Wat overbleef was Seagal op een bootje:

avatar van Spetie
Rotzooi van de bovenste plank dit.

De films van Seagal zijn vaak wisselend van kwaliteit, maar deze film is denk ik zijn allerslechtste film. Deze film is toch wel zo ongelooflijk slecht dat de regisseur ervan zich bijna zou moeten schamen. Het verhaal is raar, lastig te volgen en zit vol plotgaten, het camerawerk is bibberig en ronduit irritant en het acteerwerk, voor zover van belang, maakt echt helemaal niets goed en is werkelijk waar van bedroevend niveau.

Zelfs Seagal had volgens mij geen idee waar hij hier mee bezig was.

avatar van riefenstahl
Het blijft hoe dan ook de baas der bazen

Ja, kwa bespottelijke toupets (die punt op z'n voorhoofd ) is hij idd de baas der bazen.

avatar van Movie Jim
Een film om te kijken voor een zondag middag
zoals ik gisteren gedaan heb.
En inderdaad erg slecht.
Ik moest vooral veel lachen
om de stunt double van Steven Seagal
die vaker duidelijk in beeld is in actie scenes.

Maar er zitten toch een paar hoogtepunten in de film

zoals die enorme explosie op dat Terminus station als
Seagal vol uit die ruit springt en dan boem!!

Een ander hoogtepunt is als Seagal met een touw om zijn
nek zit en de bad guy hard aan het touw trekt
om informatie uit hem te krijgen.

Dat is erg grappig want dan deelt hij eens even geen klappen uit.

Maar ja met alle respect hoor ik ben een fan van Steven Seagal.
Maar alleen sommige films uit de jaren 90 van hem vind ik
erg goed zoals Under siege, of hard to kill.

Maar deze rotzooi nee echt niks aan.

avatar van Alexander1900
Een simpel verhaal zou je denken, alleen even het pakje leveren, echter hebben ze er een veel te ingewikkeld verhaal van gemaakt dat het haast niet te volgen is, zodat de lol er al snel vanaf is. Daarnaast bevat het weinig actie. De sfeer is een pluspunt en natuurlijk dat Steven Segal er in speelt. Had men het beter uitgewerkt en met meer actie dan had het nog een goede film kunnen zijn.

Dit is geen film die je snel weer wilt opzetten.

avatar van 606
Onterechte flop notering

Dick2008
Wederom geen beste film met Seagal. Al zal hij heus wel een betere periode hebben gehad in het verleden daar niet van. Mysterieus filmpje maar meer dan een moeizaam geval is het niet. 2.0