The Foreigner (2003)

Verenigde Staten / Polen
Actie / Thriller

geregisseerd door Michael Oblowitz
met Steven Seagal, Max Ryan en Kate Fischer

Voormalig geheim agent Jonathan Cold werkt tegenwoordig voor eigen rekening als koerier van strikt geheime informatie. Op een dag krijgt hij van één van zijn contacten de opdracht een pakketje van Frankrijk naar Duitsland te vervoeren. De inhoud van de zending wordt hem niet meegedeeld, maar al snel wordt duidelijk dat er heel wat mensen bereid zijn tot het uiterste te gaan om te voorkomen dat het pakje zijn bestemming bereikt.

David_D
Wederom een waardeloze film van Michael Oblowitz. Ik hoop dat ze zijn regisseur-licentie (heb ik nu een nieuw Nederlands woord uitgevonden?) afnemen. Zelfs voor de fans van Steven Seagal zeer teleurstellend. 1.5*.

SSeagal schreef:

Volgens mij hoort Marked for Death in het rijtje de beste zeker thuis,
zou Marked for death niet gezien kunnen hebben.

avatar van sinterklaas
Er had zoveel meer ingekunt zit beperkt actie in en het begint dan een beetje vervelend te worden

1 ster voor de moeite en voor wat best vermakelijke maar beperkte actiescenes.

Wat een vreselijke film.
Plichtsmatig slaat Seagal zich door dit verhikel heen.
De gevechten zijn een groet huilbui waard.
Rommelig gefilmd ook nog.
Kan hier helemaal niks positiefs over zeggen.

haha idd Sinterklaas, weet het haast wel zeker.
"Marked For Death" behoort één van mijn favo movies van Seagal maar dat zeg ik bijna over elke film van hem haha

avatar van sinterklaas
Het word dringent tijd om Marked For Death eens te zien al moet dat de beste seagal wezen

avatar van sinterklaas
Enne alleen in deze film had hij geen COLT M1911A1.
Hij had deze keer een ander wapen.

hey Sinterklaas, heb je "Black Dawn" al gecheckt?
Ik kan niet wachten todat ik hem heb.

avatar van sinterklaas
Meerdere keren zelfs ik kan ook niet wachten maar waarom heet ie officieel ook THE FOREIGNER 2:BLACK DAWN ik snap dr niks van ik denk dat black dawn niet echt veel te maken heeft met de foreigner en dat het alleen een vervolg is omdat seagal daar ook jon cold heet.

maar ik kan ook niet wachten tot ie in nederland uit is en voor een tientje in de rekken ligt(ik besteed niet zomaar 20 eus aan films)

kijk eens op deze site Alle films van steven seagal zijn er aanwezig en je krijgt nog een nummer van hem te horen ook.

avatar van SSeagal
Leuke site en vrolijk nummer, die Seagal kan naast een potje knokken aardig goed zingen ook nog!

avatar van sinterklaas
Ja het nummer is leuk maar als je het geluid aanhoud herhaalt het lied zich steeds en dan begind het een beetje in je hoofd te zitten.

ja klopt

avatar van SSeagal
[offtopic] Ga eens even uitvissen hoe het nummer heet, geweldige plaat [/offtopic]

avatar van SSeagal
Het nummer heet "Dance" en is nummer 9 van de Crystal Cave cd die ik inmiddels in bezit heb.

avatar van sinterklaas
raar ik dacht dance with me

waar heb je die cd gekocht bestaat zelfs al bij ons

ik heb die cd niet.

David_D
David_D schreef:

Na een herkijk heb ik mijn stem verlaagd naar 1.0.

een middelmatige film. Seagel kan wel beter. 2½*

middelmatige film beter dan out for a kill want daarin is alles met special effect gedaan, de tweede vind ik echt slecht

kArIzMa_TuRk
is toch mijn mening jongen en ik vind Out for a Kill wel beter..

avatar van Bazza
is het een hele erge ... film of valt het nog mee?

avatar van Mescaline
Mescaline (moderator)
Aardige film alleen zelfs ik als seagal fan moet zeggen dat dit beter kon het meeste is met wapens en bijna geen echte gevechten en dat is iets wat wel in seagal films thuis hoort vond ik jammer voor de rest is de film wel om aan te zien. maar ja beter kan altijd 3,5 sterren

Bazza schreef:
is het een hele erge ... film of valt het nog mee?
ik vind dat Steven beter kan acteren dan in dit film, verhaal was wel een beetje goed.. krijgt een 2½* van mij. genoeg info 'Bazza'

Een van de mindere films van Segal veel te voorspelbaar en slecht geacteerd. 2.0*

avatar van 606
ik vond de film helemaal niet slecht.
en ik vind seagal gewoon kei goed en vermaak me ook bij elke film.
of hij nou kan acteren of niet.

4 sterren

avatar van Fangs
Fangs (crew)
Eén van de mindere Seagal-films (zoals wel meer van zijn recente werk). De beste man vuurt meer kogels af dan dat-ie klappen uitdeelt, en als hij dan wél een keer op de vuist gaat, wordt het geheel zo gemonteerd dat je er niks van ziet... Het verhaaltje stelt, zoals te verwachten, weinig voor en is niet bijster interessant. Maar het geheel is alsnog beter dan "Out For A Kill". > 2*

avatar van otherfool
Seagal lijkt zijn handen definitief ingeruild te hebben voor pistolen, wat deze slappe actiefilm een hoog 13 in een dozijn gehalte geeft. Verder is het warrige verhaaltje bijzonder saai in beeld gebracht. 1 sterretje voor Steven.

avatar van SSeagal
Na een herkijkbeurt voor de 3de keer tijdje terug, vond ik deze film al stukken beter. Seagal doet zijn ding, is veel aanwezig en heeft best leuke actiescenes en een enkele martial arts scene. Ook het verhaal vond ik nu beter te volgen, nog steeds chaotisch, maar goed. ***

avatar van sherena
Ik heb deze film ook voor een tweede en derde keer moeten bekijken om hem te waarderen.(de eerste keer was ik echt in slaap gevallen, en dat gebeurt anders nooit hoor!!)