The Foreigner (2003)

Verenigde Staten / Polen
Actie / Thriller

geregisseerd door Michael Oblowitz
met Steven Seagal, Max Ryan en Kate Fischer

Voormalig geheim agent Jonathan Cold werkt tegenwoordig voor eigen rekening als koerier van strikt geheime informatie. Op een dag krijgt hij van één van zijn contacten de opdracht een pakketje van Frankrijk naar Duitsland te vervoeren. De inhoud van de zending wordt hem niet meegedeeld, maar al snel wordt duidelijk dat er heel wat mensen bereid zijn tot het uiterste te gaan om te voorkomen dat het pakje zijn bestemming bereikt.

avatar van V
V
Ik ben een Seagal fan, laat ik dat even voorop stellen. Mijn hoop was dus dat dit een lekkere knokfilm zou worden. Beentje breken hier, armpje breken daar...

Maar ik kwam van een ijskoude kutkermis thuis. Onze aikidomeester heeft welgeteld één arm gebroken en verder enkel geschoten. Daar komt nog bij dat de special effects van een dermate belabberd niveau waren dat komedie als genreaanduiding meer in de richting komt dan actie/thriller. Neem nu de scene dat staartmans een louchebak besprenkelt met benzine en hem daarna met zijn almachtige zippo aansteekt. Het slachtoffer krijst terwijl de vlammen zijn huid wegbranden. Grappig is dat de man, hevig armzwaaiend, overduidelijk achter de vuurzee staat. Hoe fucking low-budget is dat?

Komt ook nog eens bij dat ieder persoon die doorzeefd werd overdreven gillend neerviel. Na zes kogels in je borst krijs je niet meer hoor.

De acteerprestaties waren zelfs beneden GTST-niveau. Pure ergernis. Twee stoere blikken van de held daargelaten.

Nee Steven, dit is een doodzonde. Werkelijkwaar de slechtste Seagal film die ik ooit gezien heb (en dat zijn er nogal wat).

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
Voor een Seagalfilmpje met veel actie en verstand op nul is dit niet slecht. Van het verhaal moet je niet veel verlangen, maar verder viel het nogal mee. 2,5 sterren

avatar van 606
ik vond de film helemaal niet slecht.
en ik vind seagal gewoon kei goed en vermaak me ook bij elke film.
of hij nou kan acteren of niet.

4 sterren

avatar van otherfool
Seagal lijkt zijn handen definitief ingeruild te hebben voor pistolen, wat deze slappe actiefilm een hoog 13 in een dozijn gehalte geeft. Verder is het warrige verhaaltje bijzonder saai in beeld gebracht. 1 sterretje voor Steven.

avatar van Lennert
Met pijn in mijn hart ook van mijn kant 1,5 sterren. Veel slechte Seagal films zijn absoluut te genieten, maar deze haalde nergens mijn aandacht erbij. Dat stomme camerawerk ook, dat hoort gewoon niet in een Seagal film. Acteerwerk van andere acteurs was niet slecht, de film was gewoon oersaai.

Pluspuntje nog voor Anna-Louise Plowman, die een welkome afwisseling tussen alle lelijkerds was.

avatar van jeroentjuhhhhh
Mindere Seagal flick.

Maar nog steeds haal ik er genoeg uit om me te vermaken. Het blijft hoe dan ook de baas der bazen en dat zal ik blijven zeggen tot z'n laatste film.

Vond het soms opvallend leuk in elkaar steken maar dat werd dan weer gecompenseerd door een strak staaltje amateurisme met oerlelijke editing en een rommelig verhaal.

Al met al kan ik er wel een voldoende aan kwijt, blijft echt voor de fans.

avatar van Spetie
Rotzooi van de bovenste plank dit.

De films van Seagal zijn vaak wisselend van kwaliteit, maar deze film is denk ik zijn allerslechtste film. Deze film is toch wel zo ongelooflijk slecht dat de regisseur ervan zich bijna zou moeten schamen. Het verhaal is raar, lastig te volgen en zit vol plotgaten, het camerawerk is bibberig en ronduit irritant en het acteerwerk, voor zover van belang, maakt echt helemaal niets goed en is werkelijk waar van bedroevend niveau.

Zelfs Seagal had volgens mij geen idee waar hij hier mee bezig was.