The Foreigner (2003)

Verenigde Staten / Polen
Actie / Thriller

geregisseerd door Michael Oblowitz
met Steven Seagal, Max Ryan en Kate Fischer

Voormalig geheim agent Jonathan Cold werkt tegenwoordig voor eigen rekening als koerier van strikt geheime informatie. Op een dag krijgt hij van één van zijn contacten de opdracht een pakketje van Frankrijk naar Duitsland te vervoeren. De inhoud van de zending wordt hem niet meegedeeld, maar al snel wordt duidelijk dat er heel wat mensen bereid zijn tot het uiterste te gaan om te voorkomen dat het pakje zijn bestemming bereikt.

avatar van %%%%%%
Waku schreef:
Wat een vreselijke film.
Plichtsmatig slaat Seagal zich door dit verhikel heen.
De gevechten zijn een groet huilbui waard.
Rommelig gefilmd ook nog.
Kan hier helemaal niks positiefs over zeggen.

kan ik ook niks aan toevoegen

avatar van HarmJanStegenga
Jammer dat Seagal niet meer de films maakt die hij vroeger maakte! Hij is en blijft zeker een van mijn favoriete acteurs, maar de films die hij de laatste jaren maakt kan echt niet hoor! Daar is The Foreigner een goed voorbeeld van, erg slecht!

* 1/2

avatar van DragQueen
Het verhaaltje van de film is nogal slap. en de film is in mijn ogen best rommelig op sommige punten. seagal kijkt de hele film een beetje moeilijk, alsof hem een flinke keutel dwars zit. ik heb dan ook het idee dat hij deze film meer om contractuele redenen heeft gemaakt. weinig actie, en een steeds dikker wordende seagal zorgen ervoor dat ik de film bekroon met 1,0 ster.

Met het onderhoudende Exit Wounds probeerde Steven "Fluisteren is Stoer" Seagal zich letterlijk weer omhoog te vechten op de ladder van Hollywood. Met The Foreigner is Seagal weer helemaal terug... Bij af, welteverstaan. Deze door de onbekende Michael Oblowitz geregisseerde actieprent is namelijk een rasechte B-film. En nog een slechte ook! Enkele kenmerken: een onzinnig en warrig verhaaltje vol plotgaten en ongeloofwaardigheden, 'hip' camerawerk doorspekt met overbodige versnellingen en slowmotionshots, vermoeiende videoclip-achtige montage, en acteerwerk waar zelfs Georgina Verbaan zich voor zou schamen. Weinig reden tot vreugde dus. Maar Seagal kennende zal het met de actie toch wel snor zitten? Nou... Je hebt gelijk als je zegt dat zijn aanwezigheid vroeger, zeg tien jaar geleden, garant stond voor een aangename portie knokwerk. Maar de leeftijd en overtollige pondjes hebben inmiddels toch hun tol geëist: beeld je in hoe André Hazes het Zwanenmeer zou dansen (tutu optioneel), en je hebt een goed idee van de huidige souplesse van Seagal. Gelukkig voor hem blijft het vechtwerk in The Foreigner vrij beperkt; qua actie draait het meer om vuurgevechten dan om het Ouderwetse Handwerk. Echt spectaculair is de actie echter nooit, dus ook daar hoef je de film niet voor te bekijken. Nee, wat ons betreft mag de necrofiel zich vergrijpen aan Seagal’s carrière, want met The Foreigner kan deze officieel voor dood worden verklaard. Aan al(lebei) de fans van Seagal daarom het advies om alvast op zoek te gaan naar een nieuw idool. Dat hoeft geen moeilijke zoektocht te zijn, want er gaan geruchten dat Chuck Norris aan een grootse comeback werkt...
Steven Seagal, producer, regisseur en acteur (in de ruime zin van het woord), draait al een ruim aantal jaartjes mee in de filmbusiness. Maar wellicht is voor hem nu de tijd aangebroken om zich met belangrijkere dingen bezig te gaan houden. Het kweken van geraniums bijvoorbeeld. Want Seagal’s , The Foreigner, is niet meer dan een bedroevende B-film, inclusief slecht verhaal, dito acteerwerk en gebrek aan spektakel. Een teleurstelling dus voor de fans die hoopten op een volwaardige comeback van de eens zo populaire fluisterende actiester. De DVD-versie van The Foreigner laat op audiovisueel gebied weinig te wensen over, maar qua extra’s valt er niets noemenswaardigs te beleven. Mocht je ongelofelijk nieuwsgierig zijn naar de laatste stuiptrekking van Seagal’s carrière, dan zou je het schijfje eens kunnen huren. Maar zeg niet dat we je niet gewaarschuwd hebben...

Dit is een recensie op dvd.nl en daar sluit ik mij helemaal bij aan voor mij echt niet meer dan 2*

Schiedammer schreef:
Steven "Fluisteren is Stoer" Seagal

avatar van Nand
Ik kon niet verder kijken, hij is echt sleeeeeecht! Zelfs de aktie die meestal werkt bij steven seagal films vond ik barslecht!!Steven ''fluisteren is stoer'' seagall was echt een fucking pussy soms!!! in plaats van die kerel met dat pakje direct af te maken moet hij al die tijd steken in het maken van een bom :s + het verhaal...? wtf? op wat slaat dat? steven , ga naar de kapper maar blijf uit mijn dvd collectie...

Nand schreef:
steven , ga naar de kapper maar blijf uit mijn dvd collectie...

Nou, nou! Dat haar is gewoon cool bij hem en al zijn films tot en met Exit Wounds (met een paar uitzonderingen) heb ik in mijn collectie, gelukkig maar! Want zijn oude films blijven toppers voor mij. Natuurlijk ben ik het met je eens dat dit een ongelovelijk slechte film is

avatar van Ché Cliché
Belachelijke film. Ongelofelijk dramatische bagger. Niet waard om op dvd uitgebracht te zijn.

avatar van Die Hard,Willis
Zo erg vind ik deze film helemaal niet en ik heb ook plezier gehad met het bekijken van deze film.
Alhoewel het verhaal niet echt duidelijk was heb ik me vermaakt met deze film.

Ondankt dat het verhaal niet helemaal duidelijk was, het acteer werk niet super was en sommige mensen simpelweg gewoon niet dood willen gaan (als je de film hebt gezien snap je hem) vond ik het toch een leuke film die mij totaal niet verveelde.

avatar van Mescaline
Mescaline (moderator)
Film voor de 2de keer bekeken..
Vond de film helemaal niet slecht.. verhaal is misschien wat ingewikkeld maar zeker wel te volgen..
Acteren is ook geen eens slecht alleen is er 1 heel groot mispunt waardoor ik deze film geen 4 sterren geef..
Dat is het stuk bijna op het einde als seagal een man in de brand steekt.. zeker minimaal 5 seconde is tezien dat de man er gewoon achter staat en helemaal niet brand.. en daarna opeens weer wel.. heel slordig..
Voor de rest vermakelijke film.
Stem blijft staan op 3,5.

avatar van sinterklaas
Toch maar een verhooginkje naar 3 sterren.

avatar van tommykonijn
Helemaal niks aan, Slecht geacteerd en een helemaal niet boeiend Verhaal, Zelfs Deel 2 vond ik nog ietsje (echt een klein beetje) beter dan deze, Geen bagger Film maar het hangt er niet heel ver vandaan.

avatar van Lennert
Met pijn in mijn hart ook van mijn kant 1,5 sterren. Veel slechte Seagal films zijn absoluut te genieten, maar deze haalde nergens mijn aandacht erbij. Dat stomme camerawerk ook, dat hoort gewoon niet in een Seagal film. Acteerwerk van andere acteurs was niet slecht, de film was gewoon oersaai.

Pluspuntje nog voor Anna-Louise Plowman, die een welkome afwisseling tussen alle lelijkerds was.

avatar van guylopez93
prut prut en nog eens prut

plorp
Wat een poepfilm zeg. seagal heeft hier toch echt een strontzooitje van gemaakt. actiescenes zijn de enige leuke deraan maar verder is het troep.

aerts007
Dit kan men niet aux-serieux nemen. Wat een flop,en wat een Seagal.Kap ermee zou ik zeggen,dit is zeer ongeloofwaardig.

HarmJanStegenga schreef:

Nou, nou! Dat haar is gewoon cool bij hem;)

Deze film is best goed. Seagal doet 2 goede martial arts gevechten en hier en daar af en toe een klem en een paar keer schieten.

ik vind wel dat er te veel over de vechtscenes word gepraat. Okee er zijn maar 2 maar voor mij is het belangrijkste dat Seagal tenimste nog iets van martial arts doet.

Net zoals in Half Past Dead. daar zitten miss ook maar 2 korte vechtscenes maar ze zijn wel goed.

Een van de beste Steven Seagals

F.Paap schreef:
Een van de beste Steven Seagals

Dat zegt genoeg, lijkt me!

avatar van niethie
Lol, het vervolg (Black Dawn) heeft gewoon een hoger gemiddelde, niet dat deze nu zo goed was maar voor een avondje fout video vermaak is het nog best te doen.

2 sterren

avatar van Movie Jim
Een slappe film van Seagal. Deel 2 Black dawn is veel beter.

avatar van Missbandidas
Hoe heet die film van Steven Seagal waarin ook een blonde vrouw speelt die neergeschoten wordt?
Ik kan me die film heel vaag herinneren omdat ik hem vroeger eens heb gezien en ik zou hem graag nog een keertje willen kijken maar ik weet de titel niet.. Alsiemand heb weet stuur me dan een email please.
alvast bedankt

avatar van AjaxRulezzz
Normaal is in een actie-film het verhaal slecht, maar zo slecht heb ik nog niet meegemaakt. Daarnaast ook slappe actie, een van de slechtste films van Seagal.

avatar van The Almighty
Wat een slechte film zeg. Een heel slecht en warrig verhaal, slecht camerawerk, slechte acteerprestaties (zelfs voor een actiefilm) en wat mij het meest verbaasde: kut actie! Slechte Seagal film ooit.

avatar van Zizzo
Jezus wat slecht! slecht geacteerd, slechte actie, humor en verhaal. Steven Seagal heeft zeker goeie film gemaakt, maar dit samen met Against The Dark is dit zijn slechte werk. Bagger tot op het bot.

10 minuten nadien weet ik alleen nog dat Seagal meedeed, maar verder.... 1.00 (0.80)
Zeer chaotische prent waarvan ik nauwelijks een idee had waar het nu eigenlijk om ging. En dat is niet eens vreemd, want het was wel duidelijk waar het men om te doen was. Schieten en vechten dus; de ene actiescene nog belachelijker dan de ander. Waarom men hiermee dacht te scoren is me dan ook werkelijk een groot raadsel en dan heb ik enkele onbeholpen pogingen tot humor en het feit dat men het klaarblijkelijk erg stoer vond om talloze slachtoffers in het water te laten vallen nadat deze waren neergeknald nog niet eens genoemd. Cinematografisch is de ene scene nog lelijker dan de ander, met de weerzinwekkend slechte weggevaagde close-ups als leidend voorwerp; om over de verschrikkelijke soundtracks maar helemaal niet te beginnen. Seagal dan misschien? Nee dus.....

De filmen met Steven Seagal zijn altijd al niet van zo'n hoge kwaliteit, maar deze slaat wel alles.
Een zeer slecht en rommelig scenario, de actiescènes zijn erbarmelijk slecht, vooral de gevechtsscènes (toch een van Seagal's betere kwaliteiten normaal).
En zowat alle vertolkingen zijn nog het grootste dieptepunt van deze film.
Normaal vind ik de filmen van Seagal zo over de top dat ze nog leuk zijn, maar deze mist ook dan nog eens.
Eentje om snel te vergeten...

avatar van jeroentjuhhhhh
Mindere Seagal flick.

Maar nog steeds haal ik er genoeg uit om me te vermaken. Het blijft hoe dan ook de baas der bazen en dat zal ik blijven zeggen tot z'n laatste film.

Vond het soms opvallend leuk in elkaar steken maar dat werd dan weer gecompenseerd door een strak staaltje amateurisme met oerlelijke editing en een rommelig verhaal.

Al met al kan ik er wel een voldoende aan kwijt, blijft echt voor de fans.