Meningen
Hier kun je zien welke berichten Denzz als persoonlijke mening of recensie heeft gemarkeerd.
Casino Royale (2006)
Een knappe bond vind ik. Craig is volgens mij wel geschikt voor de rol. Veel knappe actie-scenes, vooral de eerste scene met de achtervolging van de bommenmaker is over de top. Ook mooie locaties. Het is beter dat er hier een nieuwe reeks is begonnen want de pierce brosman-bonds waren meer dan dood.
Vernieuwend en knap!
4*
Charlie and the Chocolate Factory (2005)
Alternatieve titel: Sjakie en de Chocoladefabriek
Leuke familiefilm!
Burton weet het befaamde sprookje van Roald Dahl knap te verfilmen, 'Charlie and the Chocolate Factory' is weer een fijn filmpje! De film neemt je volledig mee in het bizarre wereldje van Willie Wonka. De film is door Burton mooi in elkaar gezet; de decors, muziek, ... zijn allemaal erg knap.
Depp speelt, zoals in de vorige films die hij samen met Burton maakte (o.a. Sleepy Hollow), zijn vertrouwde typetje: een extravagant en excentriek personage. Ik zie hem graag dit soort rollen spelen, hij is heel geestig.
Een mooie, luchtige verfilming van het jeugdboek, erg grappig op sommige momenten en ook heel knap gemaakt! Typisch Burton! 3.5*
Coach Carter (2005)
Vandaag de film weer eens gezien. Toch geen onaardige film, deze Coach Carter. Samuel L. Jackson steelt ongetwijfeld de show in deze film als trainer van het basketbalteam en de andere acteurs spelen ook niet onaardig (op Channing Tatum na ). De basketbalwedstrijden zelf zijn knap in beeld gebracht en de soundtrack van de film, die verzorgt is door hippe artiesten als Fabolous, Game, Kanye West en Common, tilt de film naar een hoger niveau. Minpunten: het verhaal is erg voorspelbaar en cliché (scoren op de laatste seconde ) en de film duurt (op het einde) toch wel ietsje te lang. Maar wel een heel toffe sportfilm . 3.5*!
Cove, The (2009)
In deze zeer ongewone documentaire wordt de slachterij van dolfijnen in het licht geplaatst. Veel schokkende beelden zijn vastgelegd door verborgen camera's omdat er immers een strenge controle is. De film is daarom erg boeiend en soms zelfs spannend.
Zoals Pitakaas al zei, is de film erg eenzijdig. Je krijgt geen objectief beeld van de feiten en Richard O'Barry verheerlijkt zijn verhaaltjes graag (met die dolfijn die in zijn armen stierf ).
Al boven al een sympathieke docu. 3.0*
Cry Freedom (1987)
...but you a black child, smart or dumb, you're born into this and smart or dumb, you'll die in it
Erg mooi filmpje van Attenborough over het conflict tussen zwarten en blanken in Zuid-Afrika in jaren '70. Wederom een sterke rol van Washington en een leuke bijrol van Kline. De film is ook erg mooi geschoten. De prent is echter te lang en blijft soms toch wel te braaf. Maar zeker een aanrader! Dikke 4.0*