- Home
- Wilfred Genee
- Meningen
Meningen
Hier kun je zien welke berichten Wilfred Genee als persoonlijke mening of recensie heeft gemarkeerd.
By the People: The Election of Barack Obama (2009)
Alternatieve titel: Gekozen door het Volk: Barack Obama
Een mooie documentaire over een naar mijn mening prachtige verkiezingsronde.
Zeker als je al geïnteresseerd bent in Obama en in politiek is het erg interessant om te bekijken.
Erg van genoten en werd zelf ook deels meegesleurd in de Obama hype op dat moment (gelukkig is dat getemperd maar dat is politieke praat ).
Christmas Cupid (2010)
Misschien niet echt hoogstaand, maar het had op zich ook meerdere geslaagde acties en grappen.
Het was leuk om Chad Michael Murray weer is te zien na One Tree Hill, maar hij had eigenlijk niet zo een hele grote rol, desondanks wel fijn om hem weer is te begluren .
Vooral Ashley Benson doet het erg leuk de gehele film door met geslaagde grappen en de juiste gezichtsexpressie er telkens bij.
Maar goed, je moet ervan houden om dit met plezier te kunnen bekijken schat ik.
Garden State (2004)
Aangrijpende, soms ontroerende maar bovenal mooie film.
De gekozen liedjes zijn (zoals ik verwacht/gehoopt had) meestal uitstekend en Zach stelde me uiteraard niet teleur.
Ondanks zijn fantastisch neergezette rol vond ik Natalie Portman de show stelen die zette werkelijk een geniale prestatie neer.
Als je ook maar een beetje in de stemming bent, de acteurs en het genre kan waarderen is het een echte aanrader!
Humor moet je van houden en komt soms misschien niet helemaal over maar ik begreep het meeste wel en een lach kon er wel meerdere malen vanaf.
Happening, The (2008)
Concept is leuk, in ieder geval mijn ding maar de acteurs stelden teleur.
Vooral dat kindje was schijtvervelend dat was echt afgrijselijk maar werd gelukkig niet te vaak gebruikt.
Mark Wahlberg Zooey Deschanel tillen het geheel verder ook niet naar een hoger niveau of zo.
Als je daar niet te veel bij stilstaat en over de soms belachelijke gesprekken heen kijkt zie je hier en daar ook meerdere aardige momenten die het in ieder geval voor mij het kijken waard maakten de laatste scene net voor het eind was redelijk te doen.
Alleen jammer aangezien ik er toch een stuk meer van had verwacht.
Last Kiss, The (2006)
Eerste keer dat ik Braff buiten (de overigens geniale serie) Scrubs zie. Wou Garden State al langer zien maar vond mezelf meer in de stemming voor zo een filmpje, en ik ben alles behalve teleurgesteld!
Mooie film over liefde en dan juist niet alle geweldige dingen aan liefde, maar juist punten waarop het zo makkelijk mis kan gaan.
Gooi er de door mij zeer gewaardeerde Braff en de altijd stralende Bilson bij en ik kijk geboeid naar de ontwikkelingen.
Vooral Rachel Bilson kwam geniaal over als jong, lief, aardig, schattig, prachtig (ga zo maar door) meisje.
Acteerprestaties van de meeste acteurs (zoals verwacht) waren goed en op de juiste momenten het juiste liedje erin gooien is makkelijker gezegd dan gedaan maar daar slaagden ze vrij goed in, vond het vaak echt goed gekozen.
Je kan van sommige ontwikkelingen misschien nog een beetje zeggen dat het cliché is maar op sommige momenten op de film begon ik toch zeker te twijfelen wat hij zou doen en wat ik eigenlijk zou doen.
Was in ieder geval erg mooi om te zien!
Pleasure of Your Company, The (2006)
Alternatieve titel: Wedding Daze
Zonder al te veel verwachtingen ergens in de nacht aan de film begonnen, hoopte eigenlijk alleen een beetje te genieten van Isla Fisher en liet de rest dus maar een beetje op me af komen.
Maar was zeer blij verrast en heb eigenlijk de hele film door genoten van alle grappen en vreemde personages met hun vreemde gedrag en acties. Was dan ook verbaasd toen ik de score hier zag.
Zal misschien wel iets met mijn stemming te maken hebben gehad maar ik heb werkelijk de hele film door gelachen en me niet echt geïrriteerd aan clichés (die er uiteraard wel te bespeuren zijn). Was daar eigenlijk ook totaal niet bezig omdat de laatste grap waarvan ik niet bij kwam mij nog altijd bezig hield en zodra ik weer aandachtig naar de film kweek was de volgende hilarische scene daar alweer. Diepgaand is het allemaal niet, maar dat hoort ook niet bij een dergelijke film.
Misschien alleen geen aanrader als je in je eentje in een donker hoekje met een klote humeur een filmpje op wilt zetten.
Social Network, The (2010)
Geniale film, heb 2uur zeer geboeid zitten kijken naar de ontwikkelingen, het opzetten van het netwerk en het groot worden ervan.
Veel is naar mijn mening goed in beeld gebracht, de hardheid tussen sommige personages en de beslissingen die al dan niet opgedrongen moesten worden genomen.
Maar ook af en toe toch een lachje op mijn gezicht om de dingen die ik voor mij op het beeld zag gebeuren zeker de laatste scene vond ik geweldig maar ook het cynisme en de negatieve houding sloegen goed aan.
Alhoewel ik het op enkele momenten een echte klootzak vond was de rol goed neergezet door en zelfs Justin Timberlake kon ik hebben, was alleen even vergeten dat hij mij tegemoet zou komen dus dat was wel even schrikken.
Maar was een erg interessante film die mij nergens verveelde.
Gaat tegenwoordig wel heel snel, zelfs mijn eigen studie heeft tegenwoordig een pagina op facebook waarop ik (naast de andere vormen van inlichting) af en toe moet kijken voor de benodigde informatie.
Ben er zelf verder geen groot fan van. Wel leuk om te zien wat je vrienden zo af en toe doen maar zoveel geplaatste items gaan helemaal nergens over maar, ben wel geboeid door het zo snel groot worden van een bedrijf, het opzetten en de structuur ervan en het verdienen eraan en dat kwam redelijk goed naar voren hier.
Hoe iedereen opeens iets van je wil en hoe ook anderen je op een andere manier benaderen als ze denken iets aan je te kunnen hebben.
Heb zeer maar dan ook zeer geboeid gekeken!
Veronika Decides to Die (2009)
Een prachtige film, zeker als je dagelijks met dit onderwerp geconfronteerd wordt.
De film is op veel momenten anders dan gebruikelijke films en vrij rustig maar storend was dit niet.
Het verhaal is mooi en wordt goed naar voren gebracht, dit in combinatie met goed acteerwerk van de acteurs (vooral Sarah Michelle Geller was erg goed) maakt het een hele mooie film.
Het einde is misschien te beschrijven als voorspelbaar, maar dat zie ik persoonlijk niet zo, het maakte juist een aantal eerder genoemde onderwerpen in de film duidelijk.
Juist de boodschap die op het eind duidelijk werd gemaakt vond ik erg mooi.
Je moet je wel een beetje tot het genre of onderwerp aangetrokken voelen want anders is het niet echt een aanrader.
Het is een hele mooi "drama" film met een vleugje romantiek.
Vanwege mijn persoonlijke betrokkenheid was hij voor mij dus erg mooi en vandaar ook 5 sterren!
Waiting for Forever (2010)
Mooie film, misschien iets meer drama gericht dan komedie alhoewel er zeker stukjes tussenzaten die een glimlach op mijn gezicht tevoorschijn toverden (zie dan ook net dat het op IMDB aangegeven is met drama/romantiek).
Film begint en bleef zeker in het begin een beetje traag, maar dat ging er op zich wel in. Was vooral een beetje erin komen maar dat nam wel een groot deel van de film in beslag.
Vreemd puntje voor mij is dat die Will dus eigenlijk de hele film door gek is, maar dat dit (volgens mij) op het einde ‘zomaar’ voorbij is. Had wel anders gekund maar dat had in principe niet gepast dus het was wel begrijpelijk qua verhaal maar het kwam wel redelijk in één keer, had mooier en groter gemogen van mij!
Vormde verder totaal geen probleem en de acteerprestaties vond ik ook goed, Tom Sturridge deed het echt fantastisch in zijn rol en Rachel Bilson is zoals hierboven al aangegeven echt een prachtige/leuke/mooie meid.
Heb er redelijk van genoten, misschien ook wel iets te veel doordat lurken naar Rachel nooit weg is bij mij
Wizards Return: Alex vs. Alex, The (2013)
Zie dat het wat lage stemmen krijgt (ook al zijn er pas enkele stemmen binnen).
Het is inderdaad misschien geen hoogstaande film, maar dient mijns inziens ook niet per se via die maatstaven beoordeeld te worden.
Zeker voor iemand die ook de serie gewoon heeft gevolgd/gekeken is het een leuk filmpje om op te zetten en nog 1 keer naar Alex Russo (die prachtig is opgegroeid) te kijken.
Dus misschien niet opzetten als je op zoek bent naar serieuze kwaliteit, maar met andere factoren in het achterhoofd is er helemaal niks mis mee.
Zombieland (2009)
Heerlijke film , het was veel minder zombie geweld dan verwacht en minder actie. Maar voor mij meer dan genoeg.
Zeker als je er instapt met de bedoeling naar een Komedie te kijken is hij geweldig, een horror is het namelijk niet echt mijns inziens.
Woody Harrelson vond ik echt geweldig voor de benodigde actie scenes en ook Emma Stone vond ik erg leuk!