• 8.614.147 stemmen

Release datum: 17 november 2022

• Netflix Bekijk via Netflix
  • Google Play Niet beschikbaar op Ziggo

Plot 1899

Een groep Europese migranten verlaat in 1899 Londen op een stoomschip. Ze willen een nieuw leven beginnen in New York City, op 'het nieuwe continent'. Na mysterieuze voorvallen moet het schip de koers verleggen. Wanneer ze een ander migrantenschip op open zee tegenkomen, begint hun reis steeds meer in een nachtmerrie te veranderen. De verbijsterde passagiers worden geconfronteerd met een onbegrijpelijk raadsel.

imageimageimageimage

Seizoenen

Komt er een 1899 seizoen 2?

Alle Media

Meningen over 1899

avatar van 3 2 1 cut

3 2 1 cut

woensdag 23 november 2022
1899 seizoen 1 Ik geef de serie de volle mep. Het zit heerlijk in elkaar en aan het einde komt er een prima wending die verrassend (maar begrijpelijk) door David Bowie bezongen wordt. Er zitten veel elementen in die gebaseerd zijn op Inception en snuifjes van The Matrix. Op zich is het allemaal niet zo intelligent en moeilijk als je wat door het verhaal heen kijkt. De op verschillende Europese/Aziatische talen gebaseerde dialogen geven een frisse input en er wordt zeker goed geacteerd waarbij ik vooral onder de indruk ben van Emily Beecham (Maud) en haar zoon Fflyn Edwards (Elliott). Ik heb ook de Making Of bekeken en die gaf een inzicht in de zeer vernieuwende techniek van The Volume wat een soort holo dek in een studio is. Dat levert mooie setting scènes op in de serie die ik beter vind overkomen dan CGI op green screens. Het verhaal probeert antwoorden op levensvragen te geven maar daarvoor mogen we mee naar serie 2 die door de wending aan het einde van serie 1 naar voren werd gebracht. Maar misschien is dat ook (net zoals in de film Inception) A Dream Within A Dream ! Wat mij meteen doet denken aan de Duitse band Propaganda - van hun album A Secret Wish. En dan kan je zeker wel de Duitse culturele overeenkomst met de Duitse bedenkers van deze serie zien.
avatar van movie freak84

movie freak84

dinsdag 22 november 2022
1899 seizoen 1 Net klaar met de serie, en ik kan me niet aansluiten bij de 8 die ze op imdb geven. Het is niet dat die slecht is maar het is nogal vaag allemaal en het einde vond ik ook niet geweldig.
avatar van jacobine_rodijk

jacobine_rodijk

zondag 20 november 2022
1899 seizoen 1 Beetje exact dezelfde problemen die ik had bij Dark komen wederom hier weer om de hoek kijken; grimmige cinematografie, onheilspellende muziek, geen grap noch glimlach te bekennen in 8 afleveringen…. het is allemaal zo bloedserieus - en dat ondanks de onzinnige premisse - dat enige entertainment waarde totaal wegvloeide naarmate het einde naderde.

Robson1968_tv

maandag 21 november 2022
1899 seizoen 1 Wat een flop. Dit had in 3 afleveringen afgewerkt kunnen worden. Op zich is het idee wel leuk, maar het wordt zo uitgemolken en naar mate het einde nadert, lijkt het dat de ideeën op waren. Het einde was voor mij niet eens verrassend, maar geeft wel ingang tot een vervolg, wat hopelijk wat meer te bieden heeft dan dit.

Gerelateerde tags

zeeimmigratieschip 19e eeuw1890sморекорабльевропеецгруппатьмакошмаркомандаnew encounterold continent