ad

Release datum: 12 december 2014

• Netflix Bekijk via Netflix
  • Google Play Niet beschikbaar op Ziggo

Over Marco Polo

Marco Polo groeit op bij zijn moeder, omdat zijn vader, Niccolò Polo, als handelaar de wereld rondtrekt. Op een dag neemt Niccolò zijn zoon mee op een meerjarige reis door Azië, waar ze gevangen worden genomen door Kublai Khan, de kleinzoon van Dzjengis Khan, die in de 13e eeuw over Mongolië heerst. Om de zijderoute te mogen blijven gebruiken, laat Niccolò zijn zoon als onderpand achter aan het hof. Aan het hof voorziet de jonge Marco Koeblai Khan van zijn zienswijzen op de wereld, terwijl die laatste bezig is om zijn imperium naar China uit te breiden.

Social Media

Alle Media

Meningen over Marco Polo

avatar van centurion81

centurion81

dinsdag 12 april 2016
Marco Polo seizoen 1 Ik vond deze serie wel vet, alleen het werd nooit ergens echt spannend! Toch ga ik seizoen 2 ook wel weer kijken. De sfeer en setting doen ook veel :)
avatar van legian

legian

vrijdag 2 september 2016
Marco Polo seizoen 1 Het is voornamelijk de setting die mij trok naar de Marco Polo, de geschiedenis van China en Mongolië. Het begint dan ook goed, er is veel aandacht gegaan naar de stijl (een prachtige intro bijvoorbeeld) en aankleding, Een aantal personage's zijn interessant genoeg, Kublai en zijn zonen maar ook Sidao. Echter is het acteerwerk niet van iedereen even sterk en blijft het verhaal ook niet altijd even goed boeien. Zo wordt Marco zelf regelmatig van het scherm gespeeld.
Het is voornamelijk een vermakelijke seizoen die het goed doet voor tussendoor, een interessante kijk geeft op de geschiedenis en cultuur van Mongolië en wat vermakelijke beelden geeft.

Lucaij

woensdag 18 maart 2020
Marco Polo seizoen 2 Stukken minder dan het eerste seizoen, doordat het interessante historische personage, namelijk Marco Polo, naar de achtergrond is verdwenen. Het meeste Chinese en Mongoolse gekibbel is niet zo interessant of spannend en er wordt te weinig verteld in een heel seizoen.

Waarschijnlijk hadden ze de serie willen rekken, maar beter was het geweest om iets meer interessante gebeurtenissen in dit seizoen te stoppen ipv om op te sparen voor een eventueel volgend seizoen.

donmarko22

zaterdag 14 mei 2016
Marco Polo seizoen 1 Een Italiaan komt aan in Mongolie en iedereen spreekt Engels en begrijpt elkaar...dan haak ik al af.