ad
  • 8.177.685 stemmen

Marco Polo - Seizoen 1 (2014)

Show titel: Marco Polo

Seizoenen: 2 seizoenen

Afleveringen: 10

Datum van release: vrijdag 12 december 2014

Eerst uitgezonden op: Netflix (Verenigde Staten)

• Netflix Bekijk seizoen 1 via Netflix
  • Google Play Niet beschikbaar op Ziggo

Over Marco Polo

Marco Polo groeit op bij zijn moeder, omdat zijn vader, Niccolò Polo, als handelaar de wereld rondtrekt. Op een dag neemt Niccolò zijn zoon mee op een meerjarige reis door Azië, waar ze gevangen worden genomen door Kublai Khan, de kleinzoon van Dzjengis Khan, die in de 13e eeuw over Mongolië heerst. Om de zijderoute te mogen blijven gebruiken, laat Niccolò zijn zoon als onderpand achter aan het hof. Aan het hof voorziet de jonge Marco Koeblai Khan van zijn zienswijzen op de wereld, terwijl die laatste bezig is om zijn imperium naar China uit te breiden.

Afleveringen Seizoen 1 (2014)

1. 1. The Wayfarer

Na drie jaar lang zeeën, woestijnen en de zijderoute te hebben doorkruist, wordt de jonge Marco Polo gevangen gehouden door de grote Kublai Khan.

2. 2. The Wolf and the Deer

Als Kublai Khan strijdt met zijn oorlogszuchtige broer om de heerschappij over Mongolië, leert Marco dat rechtspleging in de keizerlijke stad zowel snel als dodelijk is.

3. 3. Feast

Marco begint een gevaarlijke verhouding met de mooie Blauwe Prinses, terwijl de spanningen oplopen tussen Kublai en de sluwe raadsheer van Xiangyang, Jia Sidao.

4. 4. The Fourth Step

Als er oorlog dreigt binnen de muren van Xiangyang, test Prins Jingim zijn diplomatieke vaardigheden; kan Kublai Marco vertrouwen?

5. 5. Hashshashin

Marco probeert het meesterbrein achter een dodelijke samenzwering te doorgronden terwijl Prins Jingim de risico's van wraak overweegt.

6. 6. White Moon

Aan de vooravond van een veelbelovende ceremonie zoekt Marco naar de dader die achter de moordaanslag op Kublai Khan zit, terwijl er al een nieuwe aanslag wordt gepland.

7. 7. The Scholar's Pen

Marco en Hundred Eyes proberen door te dringen tot de ommuurde stad Xiangyang terwijl de Kanselier nauwelijks de macht kan handhaven.

8. 8. Rendering

Kublai wil de ommuurde stad Xiangyang met zijn leger belegeren en Marco's loyaliteit wordt op de proef gesteld.

9. 9. Prisoners

Marco is weer aan Kublai overgeleverd terwijl binnen de muren van Xiangyang Kanselier Sidao de macht tracht te herwinnen.

10. 10. The Heavenly and Primal

Marco's vernuft en loyaliteit worden scherp op de proef gesteld als Kublai een gewelddadige en gedurfde stap neemt om keizer te worden.

brawljeff

Netflix's uninspired Marco Polo series gets a one-hour special | The Verge - theverge.com

1 uur durende special van Marco Polo, 26 december op Netflix!

avatar van pascal83

pascal83

Dit slechts een tussendoor(tje) van 28 minuten.

Pascal83 schreef:

Dit slechts een tussendoor(tje) van 28 minuten.

Dit weet ik inmiddels helaas zelf ook. Nog niet gezien, is het wat?

avatar van Locutus

Locutus

Ja was leuk, de One Hundred Eyes special bedoel je toch?

brawljeff

rechtop Jazeker, die bedoel ik. Ga ik die binnenkort ook eens kijken.

avatar van king-kevino_mm

king-kevino_mm

special is leuk maar kort, ik zat er echt net lekker in toen de aftiteling al begon

avatar van pascal83

pascal83

brawljeff schreef:

Dit weet ik inmiddels helaas zelf ook. Nog niet gezien, is het wat?

Ik wacht ook nog op de hele serie. Ik gebruik het wel als opstapje voor het 2e seizoen.

avatar van centurion81

centurion81

• 1957 berichten

Ik vond deze serie wel vet, alleen het werd nooit ergens echt spannend! Toch ga ik seizoen 2 ook wel weer kijken. De sfeer en setting doen ook veel

avatar van donmarko22_mm

donmarko22_mm

Een Italiaan komt aan in Mongolie en iedereen spreekt Engels en begrijpt elkaar...dan haak ik al af.

avatar van Onslaught

Onslaught

Heb deze serie eerst opgegeven omdat ik me niet kon vinden in deze vertolking, maar deze maan toch opgepikt en uitgekeken. Seizoen 1 is best vermakelijk en ik zal binnenkort beginnen aan seizoen 2.

avatar van legian

legian

Het is voornamelijk de setting die mij trok naar de Marco Polo, de geschiedenis van China en Mongolië. Het begint dan ook goed, er is veel aandacht gegaan naar de stijl (een prachtige intro bijvoorbeeld) en aankleding, Een aantal personage's zijn interessant genoeg, Kublai en zijn zonen maar ook Sidao. Echter is het acteerwerk niet van iedereen even sterk en blijft het verhaal ook niet altijd even goed boeien. Zo wordt Marco zelf regelmatig van het scherm gespeeld.

Het is voornamelijk een vermakelijke seizoen die het goed doet voor tussendoor, een interessante kijk geeft op de geschiedenis en cultuur van Mongolië en wat vermakelijke beelden geeft.

donmarko22 schreef:

Dan haak je toch snel af, aanvankelijk wordt heel duidelijk gesuggereerd dat Marco nogal snel en goed talen beheerst en leert. Dus zie ik het als volgt: iedereen spreekt Mongools/Chinees in de film, maar om het ons makkelijk te maken klinkt het als Engels, kous af, toch?

Grovonion schreef:

Ik vind het altijd een afknapper. Als ik een oorlogsfilm zie met Duitse soldaten die Engels spreken, haak ik ook af. Verder vind ik de hele serie niet de moeite waard, dus daarmee is de kous voor mij idd af.

• 2055 stemmen

Snap het wel hoor, donmarko22_mm, maar volgens Amerikaanse normen is het al heel wat dat de acteurs Aziatisch of tenminste van Aziatische afkomst zijn. En een productie in het Mongools en Chinees kan nu eenmaal minder bereiken op netflix.

• 2055 stemmen

Eerste sezoen gekeken, en het is een leuke serie, met in mijn ogen goed gekozen acteurs en actrices. Waar het in mijn ogen schort, is dat de serie niet weet of ze nu probeert een historisch correct verhaal af te leveren of gewoon fantasy. Qua historische setting, karakters en gebeurtenissen ligt het wel redelijk in lijn met de geschiedenis, maar een Marco Polo all-star en daredevil en alle andere karakters die martial arts fantasten zijn is het natuurlijk puur fantasy.

Wat heel erg stoort zijn een aantal plot-gaps van jewelste. Zo is er de Chinese concubine die op het einde van aflevering 3? duidelijk niet gekozen wordt door Chabi en dan vervolgens in het begin van de 4de aflevering in het bed van de Khan ligt. of een paar aflevering verder waar duidelijk gesuggereerd wordt dat Ahmad de gezondheidstoestand van de concubine geheimhoudt voor Chabi terwijl een paar afleveringen verder ze samen aan het plotten zijn hoe haar best te misbruiken.

avatar van Teejey_mm

Teejey_mm

Hoewel ik Marco Polo zeker geen slechte serie vind ben ik toch gestopt na 5 afleveringen. Het sfeertje is echt tof en er zijn meerdere interessante hoofdrolspelers. Het verhaal is echter te traag voor mij waardoor een aflevering soms aanvoelde als 2 in plaats van 1 uur. In een film hoeft dat niet zo'n probleem te zijn maar een serie moet voor mij wel constant blijven boeien wil ik niet overstappen naar een betere serie, want er zijn er zat. Je hebt natuurlijk nooit tijd in overvloed als film-/serieliefhebber.