• 8.985.838 stemmen

Marco Polo - Seizoen 1 (2014)

Show titel: Marco Polo

Ontwikkeld door: John Fusco

Met: Lorenzo Richelmy, Benedict Wong en Mahesh Jadu

Datum van release: vrijdag 12 december 2014

Eerst uitgezonden op: Netflix (Verenigde Staten)

Plot Marco Polo

Marco Polo groeit op bij zijn moeder, omdat zijn vader, Niccolò Polo, als handelaar de wereld rondtrekt. Op een dag neemt Niccolò zijn zoon mee op een meerjarige reis door Azië, waar ze gevangen worden genomen door Kublai Khan, de kleinzoon van Dzjengis Khan, die in de 13e eeuw over Mongolië heerst. Om de zijderoute te mogen blijven gebruiken, laat Niccolò zijn zoon als onderpand achter aan het hof. Aan het hof voorziet de jonge Marco Koeblai Khan van zijn zienswijzen op de wereld, terwijl die laatste bezig is om zijn imperium naar China uit te breiden.

Afleveringen Seizoen 1 (2014)

1. 1. The Wayfarer

12 december 2014 (1 uur)

Na drie jaar lang zeeën, woestijnen en de zijderoute te hebben doorkruist, wordt de jonge Marco Polo gevangen gehouden door de grote Kublai Khan.

2. 2. The Wolf and the Deer

12 december 2014 (1 uur)

Als Kublai Khan strijdt met zijn oorlogszuchtige broer om de heerschappij over Mongolië, leert Marco dat rechtspleging in de keizerlijke stad zowel snel als dodelijk is.

3. 3. Feast

12 december 2014 (1 uur)

Marco begint een gevaarlijke verhouding met de mooie Blauwe Prinses, terwijl de spanningen oplopen tussen Kublai en de sluwe raadsheer van Xiangyang, Jia Sidao.

4. 4. The Fourth Step

12 december 2014 (1 uur)

Als er oorlog dreigt binnen de muren van Xiangyang, test Prins Jingim zijn diplomatieke vaardigheden; kan Kublai Marco vertrouwen?

5. 5. Hashshashin

12 december 2014 (1 uur)

Marco probeert het meesterbrein achter een dodelijke samenzwering te doorgronden terwijl Prins Jingim de risico's van wraak overweegt.

6. 6. White Moon

12 december 2014 (1 uur)

Aan de vooravond van een veelbelovende ceremonie zoekt Marco naar de dader die achter de moordaanslag op Kublai Khan zit, terwijl er al een nieuwe aanslag wordt gepland.

7. 7. The Scholar's Pen

12 december 2014 (1 uur)

Marco en Hundred Eyes proberen door te dringen tot de ommuurde stad Xiangyang terwijl de Kanselier nauwelijks de macht kan handhaven.

8. 8. Rendering

12 december 2014 (1 uur)

Kublai wil de ommuurde stad Xiangyang met zijn leger belegeren en Marco's loyaliteit wordt op de proef gesteld.

9. 9. Prisoners

12 december 2014 (1 uur)

Marco is weer aan Kublai overgeleverd terwijl binnen de muren van Xiangyang Kanselier Sidao de macht tracht te herwinnen.

10. 10. The Heavenly and Primal

12 december 2014 (1 uur)

Marco's vernuft en loyaliteit worden scherp op de proef gesteld als Kublai een gewelddadige en gedurfde stap neemt om keizer te worden.

avatar van centurion81

centurion81

• 2038 berichten

Ik vond deze serie wel vet, alleen het werd nooit ergens echt spannend! Toch ga ik seizoen 2 ook wel weer kijken. De sfeer en setting doen ook veel

avatar van legian

legian

Het is voornamelijk de setting die mij trok naar de Marco Polo, de geschiedenis van China en Mongolië. Het begint dan ook goed, er is veel aandacht gegaan naar de stijl (een prachtige intro bijvoorbeeld) en aankleding, Een aantal personage's zijn interessant genoeg, Kublai en zijn zonen maar ook Sidao. Echter is het acteerwerk niet van iedereen even sterk en blijft het verhaal ook niet altijd even goed boeien. Zo wordt Marco zelf regelmatig van het scherm gespeeld.

Het is voornamelijk een vermakelijke seizoen die het goed doet voor tussendoor, een interessante kijk geeft op de geschiedenis en cultuur van Mongolië en wat vermakelijke beelden geeft.