ad
  • 8.173.058 stemmen

Marco Polo - Seizoen 2 (2016)

Show titel: Marco Polo

Seizoenen: 2 seizoenen

Afleveringen: 10

Datum van release: vrijdag 1 juli 2016

Eerst uitgezonden op: Netflix (Verenigde Staten)

• Netflix Bekijk seizoen 2 via Netflix
  • Google Play Niet beschikbaar op Ziggo

Over Marco Polo

Marco Polo groeit op bij zijn moeder, omdat zijn vader, Niccolò Polo, als handelaar de wereld rondtrekt. Op een dag neemt Niccolò zijn zoon mee op een meerjarige reis door Azië, waar ze gevangen worden genomen door Kublai Khan, de kleinzoon van Dzjengis Khan, die in de 13e eeuw over Mongolië heerst. Om de zijderoute te mogen blijven gebruiken, laat Niccolò zijn zoon als onderpand achter aan het hof. Aan het hof voorziet de jonge Marco Koeblai Khan van zijn zienswijzen op de wereld, terwijl die laatste bezig is om zijn imperium naar China uit te breiden.

Afleveringen Seizoen 2 (2016)

1. 1. Hunter and the Sable Weaver

Op de trouwdag van Prins Jingim krijgt Kublai verontrustend nieuws over de ambities van zijn neef, terwijl Marco een penibele missie uitvoert.

2. 2. Hug

Er staat Marco een onprettige verrassing te wachten aan het hof van Kublai na zijn terugkeer. Kublai staat voor een onmogelijke beslissing.

3. 3. Measure Against the Linchpin

Na de recente gebeurtenissen reist Kublai met Marco naar de bergen om antwoorden te zoeken. Keizerin Chabi zorgt ervoor dat de khan een opvolger krijgt.

4. 4. Let God's Work Begin

De strijd om de troon wordt heviger wanneer twee van Kublai's zonen in gevaar komen. Ver weg wordt een baby geboren die ook een bedreiging vormt voor de khan.

5. 5. Lullaby

Het zuiden wordt steeds meer belaagd door rebellen, waardoor Kublai moet ingrijpen. Kokachin krijgt bezoek van een ongewenste persoon uit haar verleden.

6. 6. Serpent's Terms

Ahmeds dodelijke, geheime schaakspel tegen Kublai bereikt een hoogtepunt, terwijl Kublai's honger naar macht steeds groter wordt.

7. 7. Lost Crane

Kaidu wordt steeds meedogenlozer in in strijd om acht. De voormalige geliefde van Hundred Eyes wil weten aan welke kant hij staat.

8. 8. Whitehorse

Marco's trouw aan Kublai wordt tot het uiterste getest. Door de gewaagde zet van Mei Lin worden Ahmeds plannen overhoop gegooid.

9. 9. Heirs

Marco wordt achtervolgd door zijn verleden met Kokachin. Er staat nog één bedreiging in de weg van Kublai's positie als khan. Een nieuwe opvolger wordt geboren.

10. 10. The Fellowship

Het is de dag van Kurultai, de dag waarop Kublai's toekomst als khan wordt bepaald. Ahmed doet nog een laatste poging en Marco ontdekt iets vreselijks.

avatar van DonOswaldo

DonOswaldo

• 1931 stemmen

Seizoen 2 zal 1 juli van start gaan, zie ook de announcement video.

brawljeff

Wat een toffe trailer zeg! Het eerste seizoen vond ik nog niet helemaal overtuigend, maar ik kijk erg uit naar dit seizoen. Benedict Wong is natuurlijk het hoogtepunt van de serie, maar Michelle Yeoh is ook een interessante toevoeging aan de cast. Nog drie weken geduld..

Vet zin in!!

brawljeff

Prima eerste aflevering, lijkt erop dat we meer variatie gaan krijgen. Zijn er meer kijkers hier?

brawljeff schreef:

Ik kijk deze serie samen met m'n vriendin, hebben gisteren seizoen 4 van OITNB afgekeken, denk dat we één dezer dagen beginnen met S2 van Marco Polo! =)

avatar van Delarss

Delarss

Nice, wist niet dat dit weer was begonnen. Meteen even aanzetten.

avatar van legian

legian

De introductie is geweest en we gaan er hier eigenlijk direct weer in. Ik heb het vermoeden dat de focus wat van Marco afgeschoven is, dat resulteert in meer focus op andere personage's en op de problemen onder Kublai zijn zonen. Langzaam verdwijnen wel de spelers uit het spel maar worden er ook een aantal problemen opgeworpen voor een volgend seizoen (de dood van Kokachin en de zogenaamde kinderen van Jingim).

avatar van Onslaught

Onslaught

Wat een verbetering ten opzichte van Seizoen 2. Blij dat ik het eerste seizoen na maanden toch weer hebt opgepikt, want die zou ik niet willen missen. Op naar seizoen 3.

• 1957 berichten

Nu vier afleveringen onderweg, het seizoen is wel echt een stuk sterker dan seizoen 1!

brawljeff

Lastig te beoordelen dit seizoen. Hoewel ik bij sommige gedeeltes bijna in slaap viel, zaten er dit seizoen toch wel een aantal geweldige verhaallijnen, beelden en scènes in. Wederom is het Benedict Wong die de show steelt en is Marco Polo zelf eigenlijk nog minder boeiend dan in het vorige seizoen.

Aan het einde van het vorige seizoen kregen we al een voorproefje van de gevaren die het Mongoolse Rijk dit seizoen tegen moest gaan. Ik moet zeggen dat de twee 'bad guys' goed neergezet zijn, heel subtiel zelfs. En wat een beelden tijdens de oorlogsscènes! Helaas had dit seizoen nauwelijks martial arts momenten, iets wat mij juist naar deze serie trok. Hundred Eyes kwam slechts enkele keren in actie.

Verbetering vergeleken het vorige seizoen, maar het kan allemaal nog net een stukje interessanter gemaakt worden. De cliffhanger belooft wederom veel.

• 1957 berichten

Ik vond het een heel erg gaaf seizoen en kijk nu erg uit naar het derde seizoen. Ik baal ook wel dat er geruchten gaan dat de serie geen derde seizoen meer zal krijgen....Redenen zijn een combi van Benedict Wong die andere verplichtingen heeft, slechte kijkcijfers en zeer hoge productiekosten...

Duimen maar, het zou jammer zijn als het hiermee eindigt. 4*

avatar van Joy4ever

Joy4ever

Het zou idd jammer zijn als het hier stopt. Dit seizoen was echt een pak beter dan het eerste. Ook een paar verrassende twists. Wong zet een meesterlijke Kublai neer hier. Marco zelf blijf ik wat flets vinden maar om hem draait het eigenlijk ook niet. Duimen maar idd dat er nog een derde seizoen komt, lijkt me verhaaltechnisch genoeg reden voor ook.

brawljeff

Helaas zal Netflix' Marco Polo niet worden verlengd, het blijft dus bij twee seizoenen.

avatar van legian

legian

Ik las het net inderdaad. Toch wel jammer ik kon heb me prima vermaakt met de serie.

Ergens ook wel jammer dat ze het niet afsluiten met een derde seizoen, om het verhaal toch enigzins af te kunnen ronden.

avatar van richiedoom

richiedoom

Bloedirritant vind ik dat inderdaad, dat er geen fatsoenlijk einde komt aan een serie. Natuurlijk begrijp ik het als er uiteindelijk te weinig wordt verdiend, maar toch. Stel je nou voor je begint nietsvermoedend aan een serie van een paar seizoenen en het laatste seizoen heeft een open einde...Bij mij bekruipt dan altijd toch het gevoel dat ik mijn tijd nutteloos heb besteed.

Wat legian zegt, maak dan toch nog een seizoen 3, desnoods maar 3 of 4 afleveringen. Zo wordt het verhaal toch nog afgerond voor de liefhebbers (waaronder ik).

Maar goed, alles draait om money he

avatar van Lucaij

Lucaij

Stukken minder dan het eerste seizoen, doordat het interessante historische personage, namelijk Marco Polo, naar de achtergrond is verdwenen. Het meeste Chinese en Mongoolse gekibbel is niet zo interessant of spannend en er wordt te weinig verteld in een heel seizoen.

Waarschijnlijk hadden ze de serie willen rekken, maar beter was het geweest om iets meer interessante gebeurtenissen in dit seizoen te stoppen ipv om op te sparen voor een eventueel volgend seizoen.