• 8.978.888 stemmen

War of the Worlds (2019-2022)

Drama / Sciencefiction | 3 seizoenen

Alternatieve titel: La Guerre des Mondes

Genre: Drama / Sciencefiction

Oorsprong: Verenigd Koninkrijk / Frankrijk / Verenigde Staten

Ontwikkeld door: Howard Overman, Johnny Capps en Julian Murphy

Met onder meer: Gabriel Byrne, Léa Drucker en Elizabeth McGovern

Release datum: maandag 28 oktober 2019

Eerst uitgezonden op: myCANAL (Frankrijk)

Plot War of the Worlds

Wanneer astronomen een transmissie van een ander sterrenstelsel detecteren, is dit het definitieve bewijs van intelligent buitenaards leven. De wereldbevolking wacht op verder contact met ingehouden adem. Ze hoeven niet lang te wachten. Binnen enkele dagen is de mensheid bijna uitgeroeid door een verwoestende aanval; overlevenden van de mensheid worden achtergelaten in een griezelig verlaten wereld. Terwijl de buitenaardse wezens jagen om te doden op de laatste mensen, stellen de overlevenden een brandende vraag - wie zijn deze aanvallers en waarom willen ze ons vernietigen?

Meningen over War of the Worlds

avatar van John Barry

John Barry

zaterdag 4 januari 2020
War of the Worlds seizoen 1 Interessant uitgangspunt. In plaats van veel actie kiest de serie voor een meer psychologische benadering. Tot op zekere hoogte werkt dit wel. Ik kan goed met de personages meeleven (vooral met moeder- zoon en de blinde dochter). Het acteerwerk is meer dan degelijk. Het probleem is dat de serie nooit echt heel spannend wordt en het tempo vooral na de eerste twee afleveringen te traag is. Het einde is ronduit zwak en een anticlimax. 3,0*
avatar van mrdig

mrdig

zondag 27 oktober 2019
War of the Worlds seizoen 1 1e 2 episodes zijn al via Ziggo series te bekijken. Snap niet hoe want de release datum is volgende week ergens. Maar vraag niet hoe het kan maar profiteer ervan. Dus even gekeken en best cool sfeertje, ik ga verder kijken.

Fr33kH

dinsdag 26 november 2019
War of the Worlds seizoen 1 De eerste 2 afleveringen zijn best goed. Daarna verzand de serie en gaat de snelheid eruit. Het seizoens einde is zeer matig. Remedies tegen de aanvallers komen uit de lucht vallen en de tegenstanders lijken soms onverslaanbaar als de militairen met ze vechten, maar de helden kunnen ze blijkbaar met één welgemikt schot uitschakelen. De serie is duidelijk gemaakt voor meerdere seizoenen, gezien het einde, dat mi geen duidelijke cliffhanger is, maar abrupt stopt. De laatste 6 afleveringen hadden best in 1 aflevering samengevat kunnen worden. Voor mij geen seizoen 2 dus, er zijn genoeg series waarin het tempo wat hoger ligt en meer te vertellen hebben.

cor1946_tv

donderdag 8 april 2021