• 8.978.919 stemmen

War of the Worlds - Seizoen 1 (2019)

Alternatieve titel: La Guerre des Mondes

Ontwikkeld door: Howard Overman, Johnny Capps en Julian Murphy

Met: Gabriel Byrne, Daisy Edgar-Jones en Elizabeth McGovern

Oorsprong: Verenigd Koninkrijk / Frankrijk / Verenigde Staten

Datum van release: maandag 28 oktober 2019

Eerst uitgezonden op: myCANAL (Frankrijk)

• Disney+ Bekijk seizoen 1 via Disney+

Plot War of the Worlds

Wanneer astronomen een transmissie van een ander sterrenstelsel detecteren, is dit het definitieve bewijs van intelligent buitenaards leven. De wereldbevolking wacht op verder contact met ingehouden adem. Ze hoeven niet lang te wachten. Binnen enkele dagen is de mensheid bijna uitgeroeid door een verwoestende aanval; overlevenden van de mensheid worden achtergelaten in een griezelig verlaten wereld. Terwijl de buitenaardse wezens jagen om te doden op de laatste mensen, stellen de overlevenden een brandende vraag - wie zijn deze aanvallers en waarom willen ze ons vernietigen?

Afleveringen Seizoen 1 (2019)

28 oktober 2019 (50 minuten)

Als astrofysici signalen vanuit een ander sterrenstelsel ontvangen, is dat het definitieve bewijs van intelligent buitenaards leven. Bij het eerste contact wordt de mensheid bijna geheel uitgeroeid.

28 oktober 2019 (50 minuten)

Na de buitenaardse aanval zijn er nog een paar groepen mensen over. Om te kunnen overleven zullen ze moeten samenwerken, want de vijand zal niet rusten voor alle mensen zijn uitgeroeid.

28 oktober 2019 (50 minuten)

De overlevenden zijn gedwongen om onaangename waarheden onder ogen te zien. Catherine is geschokt als ze ontdekt welke rol zij heeft gespeeld in het tot stand komen van de buitenaardse aanval.

28 oktober 2019 (50 minuten)

De overlevenden doen ontwapenende ontdekkingen over de aliens en over zichzelf. Mokrani opent de aanval en vecht met de aliens. Ash moet de moeilijkste beslissing van zijn leven nemen.

28 oktober 2019 (50 minuten)

Er ontstaan barstjes als de overlevenden verschillende manieren ontwikkelen om zich staande te houden. Jonathan is in de war van Sacha's vreemde gedrag. Emily is een prikkelend raadsel voor Bill.

28 oktober 2019 (50 minuten)

De connectie van sommige overlevenden met de aliens roept moeilijke vragen op. Bill doet een verrassende ontdekking. Sacha gedraagt zich steeds vreemder, en Toms verjaardag moet gevierd worden.

28 oktober 2019 (50 minuten)

Het noodlot slaat toe met een andere toekomst als gevolg. Catherine stelt andere prioriteiten na de komst van Sophia. De situatie tussen Jonathan en Sacha bereikt een kritiek punt.

28 oktober 2019 (50 minuten)

De overlevenden proberen het tij te keren. Mokrani en Catherine bereiden zich voor op de strijd van hun leven. Emily zoekt antwoorden, en Sacha blijft visioenen krijgen.

avatar van mrdig

mrdig

1e 2 episodes zijn al via Ziggo series te bekijken. Snap niet hoe want de release datum is volgende week ergens. Maar vraag niet hoe het kan maar profiteer ervan. Dus even gekeken en best cool sfeertje, ik ga verder kijken.

avatar van NRT

NRT

Wedlock

Normaal begint dit morgen. Ik kijk er ook wel naar uit. Vroeger was ik best wel fan van de film met Tom Cruise. Dit verhaal heeft mij altijd gefascineerd.

avatar van eppo349

eppo349

In de eerste aflevering wordt de spanning goed opgebouwd. Ben benieuwd naar de rest.

avatar van jarno1975

jarno1975 (Moderator series)

mrdig schreef:

Is dat niet deze toevallig?

The War of the Worlds (2019)

avatar van mrdig

mrdig

jarno1975 schreef:

Is dat niet deze toevallig?

The War of the Worlds (2019)

Nee dat is de BBC variant. Gisteren dus de 1e 2 afleveringen van deze Fox variant bekeken. Zeker de moeite waard tot nu toe.

avatar van NRT

NRT

Toch gek dat op korte tijd twee reeksen over dit onderwerp verschijnen.

Deze start as zondag toch op fox?

avatar van Rafke Pafke

Rafke Pafke

Eerste aflevering was best wel sterk, al lag het tempo misschien zelfs iets té hoog. Ik verbaasde me om in de eerste scene direct een Belgisch acteur te zien. Wat leeswerk leerde dat er blijkbaar wel meer Belgen bij betrokken zijn. Zo ook één van de regisseurs. Benieuwd naar de rest.

Ik heb er nu 2 gezien. En ik vind dit niet rot!

Valt mij reuze mee, ik kijk door

avatar van DreamTech

DreamTech

Nou ook weer gezien hele serie omdat ik er meer van verwachte maar Nee dus hele serie had wat mij betreft in zeg ff 2 uur klaar kunnen wezen hoeft voor mij ook geen vervolg op te komen hele romp slomp er om heen hoeft voor mij niet kreeg een beetje het walking dead gevoel dus nee gewoon niet goed !!

Net aflevering 8 gekeken de laatste !

Maar ik mag toch hopen dat er een seizoen 2 komt !!??

Want dit is geen einde! Maar een open einde! Belachelijk!

Je weet nog niets !!!??? Geen herenigingen gezien! Geen een WAAROM en HOE !

Als ik dit geweten had dan had ik niet gekeken ! Want nu weet je nog niets! En je wacht op die herenigingen ! En waarom dat meisje en die jongen nou verbonden zijn etc...!! Kan toch niet het einde zijn??

Als er een seizoen 2 komt schrijf mij in!!! Dan ga ik zeker kijken !???

avatar van Fr33kH

Fr33kH

De eerste 2 afleveringen zijn best goed. Daarna verzand de serie en gaat de snelheid eruit. Het seizoens einde is zeer matig. Remedies tegen de aanvallers komen uit de lucht vallen en de tegenstanders lijken soms onverslaanbaar als de militairen met ze vechten, maar de helden kunnen ze blijkbaar met één welgemikt schot uitschakelen. De serie is duidelijk gemaakt voor meerdere seizoenen, gezien het einde, dat mi geen duidelijke cliffhanger is, maar abrupt stopt.

De laatste 6 afleveringen hadden best in 1 aflevering samengevat kunnen worden. Voor mij geen seizoen 2 dus, er zijn genoeg series waarin het tempo wat hoger ligt en meer te vertellen hebben.

avatar van John Barry

John Barry

Interessant uitgangspunt. In plaats van veel actie kiest de serie voor een meer psychologische benadering. Tot op zekere hoogte werkt dit wel. Ik kan goed met de personages meeleven (vooral met moeder- zoon en de blinde dochter). Het acteerwerk is meer dan degelijk. Het probleem is dat de serie nooit echt heel spannend wordt en het tempo vooral na de eerste twee afleveringen te traag is.

Het einde is ronduit zwak en een anticlimax.

cor1946

Redelijke start, we zullen hem volgen deze episodes

cor1946

5 delen gezien, soms spannend maar het meest langdradig. Er word te veel geouwehoerd dat is jammer. En die aliens noem ik ze maar vallen ook tegen.

Nog steeds traag.

cor1946

Ben er mee gestopt om te kijken, wat is dit slecht. Wat een gezeur er omheen brrr.

avatar van kleez

kleez

Vond S1 niet traag maar ben het eens met veel andere reacties. Serie begint echt heel sterk, maar ook ik vond de laatste afl van het seizoen echt bijzonder tegenvallen.

S2 begint nu weer, ga ik wel nog een kans geven.