Mijn Series +

War of the Worlds - Seizoen 1 (2019)

Verenigd Koninkrijk
Drama / Sciencefiction

ontwikkeld door Howard Overman, Julian Murphy en Johnny Capps
met Gabriel Byrne, Elizabeth McGovern en Daisy Edgar-Jones

Wanneer astronomen een transmissie van een ander sterrenstelsel detecteren, is dit het definitieve bewijs van intelligent buitenaards leven. De wereldbevolking wacht op verder contact met ingehouden adem. Ze hoeven niet lang te wachten. Binnen enkele dagen is de mensheid bijna uitgeroeid door een verwoestende aanval; overlevenden van de mensheid worden achtergelaten in een griezelig verlaten wereld. Terwijl de buitenaardse wezens jagen om te doden op de laatste mensen, stellen de overlevenden een brandende vraag - wie zijn deze aanvallers en waarom willen ze ons vernietigen?

1. Aflevering 1
  6. Aflevering 6
  7. Aflevering 7
  8. Aflevering 8
avatar van mrdig
1e 2 episodes zijn al via Ziggo series te bekijken. Snap niet hoe want de release datum is volgende week ergens. Maar vraag niet hoe het kan maar profiteer ervan. Dus even gekeken en best cool sfeertje, ik ga verder kijken.

avatar van Dorstigjimmyke
mrdig

Normaal begint dit morgen. Ik kijk er ook wel naar uit. Vroeger was ik best wel fan van de film met Tom Cruise. Dit verhaal heeft mij altijd gefascineerd.

avatar van eppo349
In de eerste aflevering wordt de spanning goed opgebouwd. Ben benieuwd naar de rest.

avatar van jarno1975
jarno1975 (moderator)
mrdig schreef:

Is dat niet deze toevallig?
The War of the Worlds (2019)

avatar van mrdig
jarno1975 schreef:

Is dat niet deze toevallig?
The War of the Worlds (2019)

Nee dat is de BBC variant. Gisteren dus de 1e 2 afleveringen van deze Fox variant bekeken. Zeker de moeite waard tot nu toe.

avatar van Dorstigjimmyke
Toch gek dat op korte tijd twee reeksen over dit onderwerp verschijnen.

avatar van Mrs Bruce Willis
Deze start as zondag toch op fox?

Eerste aflevering was best wel sterk, al lag het tempo misschien zelfs iets té hoog. Ik verbaasde me om in de eerste scene direct een Belgisch acteur te zien. Wat leeswerk leerde dat er blijkbaar wel meer Belgen bij betrokken zijn. Zo ook één van de regisseurs. Benieuwd naar de rest.

avatar van Mrs Bruce Willis
Ik heb er nu 2 gezien. En ik vind dit niet rot!
Valt mij reuze mee, ik kijk door

Nou ook weer gezien hele serie omdat ik er meer van verwachte maar Nee dus hele serie had wat mij betreft in zeg ff 2 uur klaar kunnen wezen hoeft voor mij ook geen vervolg op te komen hele romp slomp er om heen hoeft voor mij niet kreeg een beetje het walking dead gevoel dus nee gewoon niet goed !!

Net aflevering 8 gekeken de laatste !
Maar ik mag toch hopen dat er een seizoen 2 komt !!??
Want dit is geen einde! Maar een open einde! Belachelijk!
Je weet nog niets !!!??? Geen herenigingen gezien! Geen een WAAROM en HOE !
Als ik dit geweten had dan had ik niet gekeken ! Want nu weet je nog niets! En je wacht op die herenigingen ! En waarom dat meisje en die jongen nou verbonden zijn etc...!! Kan toch niet het einde zijn??
Als er een seizoen 2 komt schrijf mij in!!! Dan ga ik zeker kijken !???

De eerste 2 afleveringen zijn best goed. Daarna verzand de serie en gaat de snelheid eruit. Het seizoens einde is zeer matig. Remedies tegen de aanvallers komen uit de lucht vallen en de tegenstanders lijken soms onverslaanbaar als de militairen met ze vechten, maar de helden kunnen ze blijkbaar met één welgemikt schot uitschakelen. De serie is duidelijk gemaakt voor meerdere seizoenen, gezien het einde, dat mi geen duidelijke cliffhanger is, maar abrupt stopt.
De laatste 6 afleveringen hadden best in 1 aflevering samengevat kunnen worden. Voor mij geen seizoen 2 dus, er zijn genoeg series waarin het tempo wat hoger ligt en meer te vertellen hebben.

avatar van John Barry
Interessant uitgangspunt. In plaats van veel actie kiest de serie voor een meer psychologische benadering. Tot op zekere hoogte werkt dit wel. Ik kan goed met de personages meeleven (vooral met moeder- zoon en de blinde dochter). Het acteerwerk is meer dan degelijk. Het probleem is dat de serie nooit echt heel spannend wordt en het tempo vooral na de eerste twee afleveringen te traag is.
Het einde is ronduit zwak en een anticlimax.