ad

Met onder meer: Alun Armstrong, Tamzin Outhwaite en Amanda Redman

Release datum: 27 maart 2003

• Google Play Niet beschikbaar op Ziggo

Over New Tricks

Inspecteur Sandra Pullman krijgt de leiding over onopgeloste misdaden. Met weinig middelen en geen back-up besluit ze drie ex-politieagenten aan te werven. Maar de tijden zijn veranderd, in tegenstelling tot haar nieuwe rekruten. Jack Halford moet het verlies van zijn vrouw nog verwerken, Brian Lane is geobsedeerd en te medicinaal en Gerry Standing is niet echt de damesman die hij ooit was. Ze hebben de ervaring misschien, maar het is niet zoals de oude dagen. Ze jagen niet alleen op criminelen, maar hebben ook te maken met een nieuwe politiemacht die hun oude stijlbeleid niet altijd op prijs stelt.

Alle Media

Meningen over New Tricks

avatar van Lebarron

Lebarron

vrijdag 21 februari 2020
New Tricks seizoen 1 Een komische Engelse detectiveserie over 3 gepensioneerde rechercheurs die onopgeloste oude moordzaken oftewel cold cases oplossen onder leiding van inspecteur Sandra Pullman(Amanda Redman). Pullman heeft behoorlijk wat moeite om de 3 bejaarde mannen met elk hun eigen gebruiksaanwijzing in de hand te houden en tegelijk de zaken op te lossen. Brian Lane (Alun Armstrong) heeft bijvoorbeeld een geweldig geheugen maar hij is tegelijk ook een vat vol mentale problemen zoals OCD,Asperger,depressies en alcoholisme. Jack Halford(James Bolam) is de beste rechercheur van het stel maar ook een man die stil is blijven staan in de jaren 50. Van de moderne techniek wil hij niets weten. Gerry Standing (Dennis Waterman)is het haantje van het stel. Een overjarige rokkenjager die nog steeds denkt dat hij een jonge god is. De serie heeft hetzelfde uitgangspunt als de serie Cold Case maar in tegenstelling tot die serie geen flashbacks en dus meer recht toe recht aan. Het is dankzij de sterke cast die onderling een goede chemie hebben en ook de karakterontwikkeling die ze ondergaan komt goed in beeld waardoor je met ze meeleeft die de kracht van deze serie vormen. Iets wat bij Cold Case nogal ontbrak, daar bleven de hoofdrolspelers flets en ook de onderlinge chemie was er nauwelijks. Helaas onderging New Tricks vanaf seizoen 9 veranderingen in de cast waardoor de chemie, die tot dan toe de sterkste troef was, wegviel. Met name het personage Danny Griffin, die als vervanger voor Brian Lane kwam was volslagen over de top en vooral bloed irritant. Een autist die alles wist net als Brian maar ook als een savant alles razendsnel onder de knie kreeg waardoor zijn personage ook nog ongeloofwaardig was. Desondanks is New Tricks een leuke serie die humor en spanning combineert zoals bijvoorbeeld Death in Paradise.
avatar van Rogyros

Rogyros

donderdag 18 april 2019
New Tricks seizoen 2 Ik heb het comedy gedeelte eerlijk gezegd nooit zo opgemerkt in deze serie. Er zitten soms wel wat grappige elementen in, maar ook dat als genredeel aan te geven, daar was het mij toch iets te serieus voor.

Hoe dan ook, prettige serie waarin de verhalen van sterk zijn en de karakters prima zijn uitgediept.