Mijn Series +

New Tricks - Seizoen 1 (2003-2004)

Verenigd Koninkrijk
Komedie / Misdaad

ontwikkeld door Nigel McCrery en Roy Mitchell
met Amanda Redman, Dennis Waterman en Alun Armstrong

Inspecteur Sandra Pullman krijgt de leiding over onopgeloste misdaden. Met weinig middelen en geen back-up besluit ze drie ex-politieagenten aan te werven. Maar de tijden zijn veranderd, in tegenstelling tot haar nieuwe rekruten. Jack Halford moet het verlies van zijn vrouw nog verwerken, Brian Lane is geobsedeerd en te medicinaal en Gerry Standing is niet echt de damesman die hij ooit was. Ze hebben de ervaring misschien, maar het is niet zoals de oude dagen. Ze jagen niet alleen op criminelen, maar hebben ook te maken met een nieuwe politiemacht die hun oude stijlbeleid niet altijd op prijs stelt.

1. The Chinese Job
  2. ID Parade
  3. Painting on Loan
  4. 1984
  5. Good Work Rewarded
  6. Home Truths
  7. Talking to the Dead
Een komische Engelse detectiveserie over 3 gepensioneerde rechercheurs die onopgeloste oude moordzaken oftewel cold cases oplossen onder leiding van inspecteur Sandra Pullman(Amanda Redman). Pullman heeft behoorlijk wat moeite om de 3 bejaarde mannen met elk hun eigen gebruiksaanwijzing in de hand te houden en tegelijk de zaken op te lossen. Brian Lane (Alun Armstrong) heeft bijvoorbeeld een geweldig geheugen maar hij is tegelijk ook een vat vol mentale problemen zoals OCD,Asperger,depressies en alcoholisme. Jack Halford(James Bolam) is de beste rechercheur van het stel maar ook een man die stil is blijven staan in de jaren 50. Van de moderne techniek wil hij niets weten. Gerry Standing (Dennis Waterman)is het haantje van het stel. Een overjarige rokkenjager die nog steeds denkt dat hij een jonge god is. De serie heeft hetzelfde uitgangspunt als de serie Cold Case maar in tegenstelling tot die serie geen flashbacks en dus meer recht toe recht aan. Het is dankzij de sterke cast die onderling een goede chemie hebben en ook de karakterontwikkeling die ze ondergaan komt goed in beeld waardoor je met ze meeleeft die de kracht van deze serie vormen. Iets wat bij Cold Case nogal ontbrak, daar bleven de hoofdrolspelers flets en ook de onderlinge chemie was er nauwelijks. Helaas onderging New Tricks vanaf seizoen 9 veranderingen in de cast waardoor de chemie, die tot dan toe de sterkste troef was, wegviel. Met name het personage Danny Griffin, die als vervanger voor Brian Lane kwam was volslagen over de top en vooral bloed irritant. Een autist die alles wist net als Brian maar ook als een savant alles razendsnel onder de knie kreeg waardoor zijn personage ook nog ongeloofwaardig was. Desondanks is New Tricks een leuke serie die humor en spanning combineert zoals bijvoorbeeld Death in Paradise.